handdator

Visa fullständig version : Hur tacklar ni oväntat otrevliga människor?


miss_incorrigible
2010-01-20, 23:46
Det blev lite drama på en Coop tidigare. Jag hade lagt upp varor på den lilla biten innan bandet som rullar saker fram till kassan för kunden framför mig hade ställt upp så mycket varor och jag orkade inte hålla mina i handen för jag hade redan så mycket att bära på. Jag lade upp nästa kund-skylten och sedan antar jag att jag dagdrömde lite... :confused: (jag har läst för mycket/lite om mindfulness, beroende på hur man ser på det) Det gjorde att mina två saker inte rörde på sig till kassan. Den här främmande mannen flyttade på dem så att de åker framåt varpå han knackar mig rätt hårt på axeln (knuffar till), knäpper med fingrarna åt varornas håll och säger "vakna, lilla gumman".

Jag brukar inte reagera så snabbt men jag replikerade med ett "tack" och sedan ett ganska högljutt: "och DU ska tänka på hur du beter dig med främmande människor, lilla (pekar honom på axeln) gubben" (pekar honom på axeln en gång till). För mig hade det inte varit någon större grej att flytta någons varor men alla tänker inte på samma sätt. Han hade väl bråttom hem med sitt Uncle Ben's till en tant som inte tog hand om sig längre och som i ren och skär jämställdhetstrots inte skulle ställa sig och laga en middag från scratch. Vem hade inte varit vresig? *screwy*

Är ni snabba med att reagera när människor är oväntat otrevliga mot er?
Vad säger/gör ni då?

Pepz
2010-01-20, 23:46
knätackling som oftast

Kwon
2010-01-20, 23:48
OJ! Svårt att säga lilla gumman.

Beror helt från situation till situation (och hur jag mår/känner i just det tillfället)

Griip hade ju givit en propp oavsett, men jag hade nog varit mer återhållsam på den fronten.

De gånger det har blivit konflikt (i mina yngre dar) så har de backat. Har aldrig hänt nu på senare dar, men det kommer väl.

CrazyCatLady
2010-01-20, 23:48
Oftast genom att vara övertrevlig tillbaka, gör dem bara ännu surare ;)

frambogir
2010-01-20, 23:49
Snitta.

young_george
2010-01-20, 23:49
http://images.thesun.co.uk/picture/0,,2007091786,00.jpg

Lelle Pelle
2010-01-20, 23:51
Jag brukar vara duktig på att kläcka ur mig vitsigheter och annat för att få den andra personen att känna sig illa till mods. Jag tycker att du gjorde rätt, helt klart.

miss_incorrigible
2010-01-20, 23:52
Värst vad aggressiva kolozzer det var online så här dags. :)

Ghett-åh rumble cookie crumble.

Kwon
2010-01-20, 23:54
Jag vill också påpeka att jag aldrig hade betett mig som den främmande herren, även om jag hade haft lite bråttom. (Uncle Bens and all)

Jag har enorm hyfs måste jag be att få påpeka.

Visst, hade du stått en timma och dagdrömt hade jag ju påpekat någonting, men inte petat på axeln, knäppt med fingrarna och använt spydig ton etc.

eternallord
2010-01-20, 23:59
Jag hade bara puttat ner varorna och sen gone about my business, jag tycker bara det är roligt att se när folk är förvirrade i vardagen ibland.

gnagaren
2010-01-21, 00:00
Jag vet vad Mourten gör vid sådana tillfällen iaf.....

Tonto
2010-01-21, 00:02
http://img682.imageshack.us/img682/383/midgetdancing2x.gif

nä men ontopic så är jag jävligt rapp i käften när jag tycker någon agerar fel.

Kwon
2010-01-21, 00:03
jag vet vad mourten gör vid sådana tillfällen iaf.....

:d

Kabuto
2010-01-21, 00:07
Varför var du otrevlig mot gubben?

ryssen
2010-01-21, 00:07
i dagsläget tål jag nästan vad som.har annat och lägga energin på men när det väl gäller så ångrar sig folk att dom knystade.

Snafu
2010-01-21, 00:09
Igga alternTivt näve i fickan. Yääääää.

miss_incorrigible
2010-01-21, 00:10
Jag hade bara puttat ner varorna och sen gone about my business, jag tycker bara det är roligt att se när folk är förvirrade i vardagen ibland.

Ja i efterhand tänkte jag att jag borde också bara betalat och gått därifrån men han knuffade till mig rätt hårt, den... gubben! Jag har kompisar som hade skrikit "Haaalp!" och sedan har jag kompisar som hade kört en ghetto smackdown á la Bunifa Latifah Sharifah Halifah Jackson. Jag är glad att jag valde något som känns som en hälsosam mellanväg.

Trapper Buzz
2010-01-21, 00:12
Mycket snyggt skött, Miss I.Jag blir ofta ovän med folk vid kassor; spec Lidl.
Folk som stressar är inte bra.

Godfella
2010-01-21, 00:16
nIten!11111111111

Scratch89
2010-01-21, 00:19
"Vafan göru?!"

ceejay
2010-01-21, 00:23
Ingen har vågat bli sur på mig än :)

Kwon
2010-01-21, 00:27
En som är duktig på att hantera sådana här situationer är allas vår egen Stoltz!

Han har nog de bästa råden för en skön och behaglig Hemmakväll.

Sleipnir
2010-01-21, 00:31
Biffar man till sig lite på gymmet är det bara andra biffar som vågar vara otrevliga, det är ju alltid något :>

Pudzianovski
2010-01-21, 00:32
Jag hade gjort en ball ninjaspark i luften för att sedan hoppa upp i split på rullbandet som Van Damme och skrikit "I'm tha fukin man maddafakka!!!!!"



Eller...jag hade inte brytt mig speciellt.

miss_incorrigible
2010-01-21, 00:32
Ja men det är så långt kvar tills jag blir en biff... eller ball ninjasparkande... ninja.

eternallord
2010-01-21, 01:13
Ja i efterhand tänkte jag att jag borde också bara betalat och gått därifrån men han knuffade till mig rätt hårt, den... gubben! Jag har kompisar som hade skrikit "Haaalp!" och sedan har jag kompisar som hade kört en ghetto smackdown á la Bunifa Latifah Sharifah Halifah Jackson. Jag är glad att jag valde något som känns som en hälsosam mellanväg.
Jaja, jag menade alltså att han agerade konstigt inte du. Hade jag varit HAN hade jag bara puttat ner varorna och givit ifrån mig ett leeende :)

mattilainen
2010-01-21, 01:21
"vad fan ska jag göra med min fucking tröja?" Skulle Jag sagt om någon rört mig.

mangemani
2010-01-21, 01:25
titta med en dumhets förklarande blick på personen,vända mej om och totalt ignorera,sen om personen fortsätter att störa,så snäser man till och är så sarkastisk,håande och nerlåtande som man bara kan mot personen.

Yes
2010-01-21, 01:25
Är folk oväntat otrevliga mot mig blir jag mest förvånad och skrattar bara åt dom. Om de är mindre än mig, eller kvinnor, kan det dock bli en ninjaspark eller slam.

<Mike>
2010-01-21, 02:21
Måste faktiskt säga att folk sällan beter sig oväntat otrevligt mot mig. Har faktiskt inget exempel så här på rak arm som sträcker sig förbi lågstadieperioden.

Men får väl hoppas på att det skulle bli en automatisk roundhouse kick to the groin ifall någon betedde sig illa.

Trapper Buzz
2010-01-21, 02:47
Är folk oväntat otrevliga mot mig blir jag mest förvånad och skrattar bara åt dom. Om de är mindre än mig, eller kvinnor, kan det dock bli en ninjaspark eller slam.

Eller så är du otrevlig först. Det verkar du vara bra på. :devil:

Matsa
2010-01-21, 03:01
Jag ger dem ett vänligt leende men eftersom jag är så jävla ful tar de det vanligtvis som ett hot.

Fearstrike
2010-01-21, 05:17
Jag hade vänt mig om och sagt: Jesus loves you.

Rockhard
2010-01-21, 06:27
Står man och sover när man har folk bakom så tycker jag man måste kunna acceptera att folk blir otrevliga. Men han hade inte behövt peta på dig.

coxie
2010-01-21, 06:43
Brukar bara stirra personen i ögonen tills individen i fråga viker bort blicken. Väldigt effektivt att stå tyst och stirra när personen ifråga tjatar, skriker eller liknande.

Nitrometan
2010-01-21, 07:40
Brukar bara stirra personen i ögonen tills individen i fråga viker bort blicken. Väldigt effektivt att stå tyst och stirra när personen ifråga tjatar, skriker eller liknande.
Då skulle du och Mourten kunna bli stående där en stund. ;)

Tryman
2010-01-21, 07:51
OYHId3DyO9M

shut teh face
2010-01-21, 08:25
Jag vill gärna vara otrevlig tillbaka och ge h*n en verbal omgång, tyvärr är man inte så snabb. Men hade jag varit Chuck Norris då hade jag dödat personen i fråga genom att tänka på det.

Piranha
2010-01-21, 08:31
Härligt att se att hela brädan är full med extremt verbala ninjas.




[edit]

Jusst ja, det här är ju internet.

Scratch89
2010-01-21, 08:34
Härligt att se att hela brädan är full med extremt verbala ninjas.




[edit]

Jusst ja, det här är ju internet.

Alla kan inte bara stå och se stora och farliga ut som dig. :(

O_Wao
2010-01-21, 08:34
Jag hade förmodligen blivit så förvånad att jag hade gapat som en fisk, sen tio minuter senare kommit på ett antal snappy comebacks och blivit jävligt förbannad.

D Andersson
2010-01-21, 08:37
...

Du stod ju för f_n och sov.

Tycker snarare det var du som var oväntat otrevlig. Ett passande svar från din sida hade varit "Tack, jag stod och dagdrömde"

von huff
2010-01-21, 08:41
Brukar ej bry mig eller så säger jag något elakt tillbaka men det händer väldigt sällan

Verbatim
2010-01-21, 08:55
Nästa gång rekommenderar jag att du gör en Allan och vräker omkull hans kundvagn.

BigSpawn
2010-01-21, 08:56
Väldigt sällan nån är otrevlig när man handlar osv tycker jag och dom extremt få gånger nån sagt nått så blir man ju så paff så man inte kommer på nån bra replik.:smash:
Sen efter nån timme så kommer man på den perfekta repliken men det är ju så dax då

stridis
2010-01-21, 08:57
Står man och dagdrömmer så händer det att någon knackar en på axeln och säger till. Gubbar kan vara lite småsura och allmänt osmidiga i sådana situationer, det får man ha överseende med och se det för vad det är. Att själv brusa upp är lite bitchigt.

Är någon defacto otrevlig ger jag dem dödsblicken. Pirre är stor och stark men inget slår en riktigt fin psykoblick, sådan där så att man undrar om denne någonsin agerar rationellt, och vilka impulser som kan trigga denne till motorsågsmassaker1!!! med pådragen hockeymask i ICA-kassan.

Inga vitsigheter krävs, också ett plus då sådant brukar svika en just när det är skarpt läge.

miss_incorrigible
2010-01-21, 09:00
Jag hade förmodligen blivit så förvånad att jag hade gapat som en fisk, sen tio minuter senare kommit på ett antal snappy comebacks och blivit jävligt förbannad.

Ja det är precis så som det varit i andra situationer men den här gången sa jag ifrån direkt, därav funderingarna och tråden.

miss_incorrigible
2010-01-21, 09:01
Jag hade vänt mig om och sagt: Jesus loves you.

Haha, nej men det vet jag inte om jag hade kunnat klara av att säga och hålla minen efteråt. :D

Rolig länk

:laugh:

Du stod ju för f_n och sov.

Tycker snarare det var du som var oväntat otrevlig. Ett passande svar från din sida hade varit "Tack, jag stod och dagdrömde"

Står man och sover när man har folk bakom så tycker jag man måste kunna acceptera att folk blir otrevliga. Men han hade inte behövt peta på dig.

Till vardags finns det många exempel på människor som dagdrömmer, människor som gör saker långsamt osv. Jag hade inte varit otrevlig och speciellt inte fysisk på det sätt som mannen i kön var. Men hey, det är bara jag. Jag är en sådan som fortfarande drömmer om en värld helt utan krig och vapen. *screwy*

Det kanske var det perfekta läget för en otrevlig människa att vara otrevlig i? Ska människor vara otrevliga? Att bli upprörd över att få stå några sekunder längre i en kö är perfekt exempel på stress och negativ energi som människor drar på sig helt i onödan. Vem vet, kanske mannen tänkte efteråt på hur onödigt det var av honom att göra så där?

O_Wao
2010-01-21, 09:25
Vem vet, kanske mannen tänkte efteråt på hur onödigt det var av honom att göra så där?

Hoppas det, det var ju verkligen fantastiskt otrevligt!

Jag håller med dig om energiaspekten, vem fan orkar roida över fem extra sekunder i en kassakö? Då måste man ha väldigt lite annat relevant att lägga energi på, alternativt ha tappat urskillningsförmågan pga ett för stressigt leverne.

D Andersson
2010-01-21, 09:26
Jag är en sådan som fortfarande drömmer om en värld helt utan krig och vapen.

Gör det någon annan stans än när du är i kassan, så slipper du sådana reaktioner. Det är väl enkelt?

Som stridis skrev handlar det om hur folk är i största allmänhet:

Står man och dagdrömmer så händer det här. Gubbar kan vara lite småsura och allmänt osmidiga i sådana situationer, det får man ha överseende med och se det för vad det är. Att själv brusa upp är lite bitchigt.

Det är du som har taggarna utåt, säkert lite tagen eller förvånad av hela situationen, och skulle visa att du minsann inte låter någon sur gubbe, som du upplever det, köra med dig.

Breadboy
2010-01-21, 09:28
Det kan vara en ganska stressig miljö i mataffärer som gör att man inte agerar lika eftertänksamt som man hade gjort annars, men jag tycker att du gjorde det bra miss_incorrigible om du tyckte att han var otrevlig. Jag hade nog bara tillrättavisat honom med ett ta det lugnt eller ett varmt leende.

O_Wao
2010-01-21, 09:28
Det är du som har taggarna utåt, säkert lite tagen eller förvånad av hela situationen, och skulle visa att du minsann inte låter någon sur gubbe, som du upplever det, köra med dig.

För det är ju så jävla trevligt att knäppa med fingrarna åt folk?

Klart man kan säga till, men man kan ju välja hur man gör det.

Nitrometan
2010-01-21, 09:32
Du stod ju för f_n och sov.

Tycker snarare det var du som var oväntat otrevlig.

Gör det någon annan stans än när du är i kassan, så slipper du sådana reaktioner. Det är väl enkelt?

Antar att du skrev detta för att exemplifiera hur det kan te sig när personer är onödigt otrevliga?

Asdf
2010-01-21, 09:43
Tror det är svårt att svara på en sådan fråga, om vederbörande i fråga är vrång mot en spelar nog givetvis det egna humöret stor roll i hur man reagerat :)

Tryman
2010-01-21, 09:45
Du stod ju för f_n och sov.

Tycker snarare det var du som var oväntat otrevlig. Ett passande svar från din sida hade varit "Tack, jag stod och dagdrömde"

Den här främmande mannen flyttade på dem så att de åker framåt varpå han knackar mig rätt hårt på axeln (knuffar till), knäpper med fingrarna åt varornas håll och säger "vakna, lilla gumman".

Den gamle mannen agerade och satte ribban. Hon svarade bara med att svara i samma ton som han använde.

"behandla andra som du vill bli behandlad" eller "det man ger får man tusenfallt tillbaka" (kunde inte hålla mig)

D Andersson
2010-01-21, 09:47
Antar att du skrev detta för att exemplifiera hur det kan te sig när personer är onödigt otrevliga?

:thumbup:

Örjan Lax vet hur en slipsten ska dras.

Vad det egentligen handlar om är personkännedom. Vill man inte stå i kö ställer man sig i den kassa som har minst dagdrömmare, storhandlare och pensionärer. Själv brukar jag välja kassa efter hur snygg kassörskan är.

tntballe
2010-01-21, 09:49
Säker på att du inte bara upplevde det som en hårdare knuff/knackning än det var eftersom du stod & dagdrömde?

Hade det hänt mig hade jag blivit sur på mig själv eftersom jag stört andras flyt i vardagen.

miss_incorrigible
2010-01-21, 09:50
Själv brukar jag välja kassa efter hur snygg kassörskan är.

Ja, för det är en av de där sakerna som antagligen kommer förändra ens liv för alltid. Samma antar jag gäller de där 5-10 sekunderna extra som man får när man är otrevlig i kassakön. :)

D Andersson
2010-01-21, 09:51
Den gamle mannen agerade och satte ribban. Hon svarade bara med att svara i samma ton som han använde.


Det är förstås så du reagerar i krogkön också?

Och så undrar alla varför det är så mkt bråk...

Nej, ribban sätts precis lika mycket när man svarar.

miss_incorrigible
2010-01-21, 09:55
Säker på att du inte bara upplevde det som en hårdare knuff/knackning än det var eftersom du stod & dagdrömde?

Nej, han "knackade" hårdare än vad som behövs för att åkalla uppmärksamhet.

Nitrometan
2010-01-21, 09:55
Vad det egentligen handlar om är personkännedom. Vill man inte stå i kö ställer man sig i den kassa som har minst dagdrömmare, storhandlare och pensionärer. Själv brukar jag välja kassa efter hur snygg kassörskan är.
Om jag hamnar i en långsam kö så utgår jag ifrån att jag har valt fel kö, inte att de andra är knäppa/långsamma/elaka/whatever.

Det är en fråga om inställning. Man kan ju observera köerna och göra en gissning på vilken kö som passar en själv bäst.

Ser man att köerna är långa/långsamma kan man lika gärna välja kön med snygg kassörska som nån annan kö.

D Andersson
2010-01-21, 09:55
Ja, för det är en av de där sakerna som antagligen kommer förändra ens liv för alltid.

Till skillnad från att väcka någon som står och sover i kön kan det ju faktiskt göra det, hur många "hur ska jag ta kontakt med den snygga tjejen i kassan"-trådar har man inte läst här?

miss_incorrigible
2010-01-21, 09:58
Till skillnad från att väcka någon som står och sover i kön kan det ju faktiskt göra det, hur många "hur ska jag ta kontakt med den snygga tjejen i kassan"-trådar har man inte läst här?

Åh kassakö-bevandrade D Andersson, jag utgår ifrån att du är ihop med eller är på väg att bli ihop med kassörskan i dina drömmar? :)

Tryman
2010-01-21, 10:00
Det är förstås så du reagerar i krogkön också?

Och så undrar alla varför det är så mkt bråk...

Nej, ribban sätts precis lika mycket när man svarar.

Jag glider förbi kön med VIP-kort :hbang: (läs vad har jag med det här och göra?)

Det är väl ändå den som börjar att dryga sig som står för det mesta av ansvaret? Hade han istället sagt till vänligt hade han ju aldrig fått den reaktionen.

För att göra som du och ställa en fråga, Svarar du alltid glatt tillbaka när folk är knackar dig hårt på axeln och är ohövlig och arrogant?

D Andersson
2010-01-21, 10:00
Åh kassakö-bevandrade D Andersson, jag utgår ifrån att du är ihop med eller är på väg att bli ihop med kassörskan i dina drömmar? :)

Varje gång jag går och handlar :)

Onigiri
2010-01-21, 10:04
Det kvittar om jag sitter här och skriver att jag skulle göra si och så.

I verkligheten är jag sådär mesigt sliskigt trevlig pga jobbet jag har (äldrevårdare). Är lite skadad av det och beter mig överdrivet snällt mot allt och alla främmande människor, i alla situationer. Såvida inte personen gör något riktigt tvärdumt såklart.

Osten80
2010-01-21, 10:10
Varje gång jag går och handlar :)

Att kassörskan är vänlig, hjälpsam och visar medkänsla när du har fått punktering på rullatorn eller tappat löständerna i glassboxen, betyder inte att du i framtiden kan förvänta dig att hon vill ligga före nästa högmässa.

ispåse
2010-01-21, 10:13
Det blev lite drama på en Coop tidigare. Jag hade lagt upp varor på den lilla biten innan bandet som rullar saker fram till kassan för kunden framför mig hade ställt upp så mycket varor och jag orkade inte hålla mina i handen för jag hade redan så mycket att bära på. Jag lade upp nästa kund-skylten och sedan antar jag att jag dagdrömde lite... :confused: (jag har läst för mycket/lite om mindfulness, beroende på hur man ser på det) Det gjorde att mina två saker inte rörde på sig till kassan. Den här främmande mannen flyttade på dem så att de åker framåt varpå han knackar mig rätt hårt på axeln (knuffar till), knäpper med fingrarna åt varornas håll och säger "vakna, lilla gumman".

Jag brukar inte reagera så snabbt men jag replikerade med ett "tack" och sedan ett ganska högljutt: "och DU ska tänka på hur du beter dig med främmande människor, lilla (pekar honom på axeln) gubben" (pekar honom på axeln en gång till). För mig hade det inte varit någon större grej att flytta någons varor men alla tänker inte på samma sätt. Han hade väl bråttom hem med sitt Uncle Ben's till en tant som inte tog hand om sig längre och som i ren och skär jämställdhetstrots inte skulle ställa sig och laga en middag från scratch. Vem hade inte varit vresig? *screwy*

Är ni snabba med att reagera när människor är oväntat otrevliga mot er?
Vad säger/gör ni då?

Jag hatar folk som sölar eller drömmer i kassan, hur svårt kan det vara att göra rätt. Lägg upp varorna, dra kortet, ställ dig och vänta med påsen redo, packa, åk hem.

Värst är dock sorten som låter alla varor gå igenom innan de drar kortet, de som ställer sig och glor på kvittot eller styr med det ena och det andra innan de börjar packa. När mina varor rullar fram på bandet ska tidigare kunds varor vara borta! :furious:

Häromdagen fick jag stå och vänta i 5 minuter på att hon innan skulle titta i plånboken, sortera mynt, lägga ner vantarna, knäppa jackan, sticka en tröja och åka ett vasalopp innan hon fick för sig att börja packa ner sina varor. Så när hon tillslut skulle börja packa så ställde jag mig i vägen, sträckte mig över hennes varor och började packa mitt istället, Fick hon!

Bör tilläggas att jag var på lika dåligt humör då som jag är idag. :D

Johan_P
2010-01-21, 10:13
"vad fan ska jag göra med min fucking tröja?" Skulle Jag sagt om någon rört mig.

Vem fucking var det som kasta nästa kund-skylten?!!

D Andersson
2010-01-21, 10:16
För att göra som du och ställa en fråga, Svarar du alltid glatt tillbaka när folk är knackar dig hårt på axeln och är ohövlig och arrogant?

Jag bedömer det från fall till fall, om jag står och sover i kassan och någon knackar på axeln skulle jag nog ta det. Av den enkla anledning att det finns roligare saker än att vänta i en kassakö. Har du aldrig irriterats av att folk är väldigt långsamma i kassan? Då ser jag det inte som konstigt att folk reagerar den gången jag är långsam.

Vad säger miss_i förresten, har du någonsin irriterats på lågnsamma människor i kassakön?

Tryman
2010-01-21, 10:25
Jag bedömer det från fall till fall, om jag står och sover i kassan och någon knackar på axeln skulle jag nog ta det. Av den enkla anledning att det finns roligare saker än att vänta i en kassakö. Har du aldrig irriterats av att folk är väldigt långsamma i kassan? Då ser jag det inte som konstigt att folk reagerar den gången jag är långsam.

Vad säger miss_i förresten, har du någonsin irriterats på lågnsamma människor i kassakön?

Det är som du säger fall till fall men av den beskrivningen av miss_i hade jag tyckt att han överreagerar. Hade räckt med att knacka henne hårt på axeln och säga till. När han börjar knäppa med fingrar så är han bara provocerande.

Yes
2010-01-21, 10:30
Jag kan irritera mig lite på långsamma människor i kassan, i varje fall om jag är stressad, men det ska mycket till för att jag ska bli otrevlig för en sån sak. Nästa gång kan det likaväl vara jag som står där och dagdrömmer.

Livet blir så mycket lättare när man inte låter småsaker störa ens harmoni.

L-Sami
2010-01-21, 10:33
Jag säger till på ett argt sätt eller så är jag tyst och irriterad inombords. Rör aldrig någon när jag är arg.

miss_incorrigible
2010-01-21, 10:36
Vad säger miss_i förresten, har du någonsin irriterats på lågnsamma människor i kassakön?

Det var ett tag sedan och det i sin tur beror på detta:

Att bli upprörd över att få stå några sekunder längre i en kö är perfekt exempel på stress och negativ energi som människor drar på sig helt i onödan.

ispåse
2010-01-21, 10:41
Det var ett tag sedan och det i sin tur beror på detta:

Lär sig folk att inte vara långsamma i kassan så slipper man bli upprörd, samt att alla spar tid. Mycket bättre.

Stoltz
2010-01-21, 10:45
Mm, jag tycker nog att du kan tåla en tillsägning när du står och dagdrömmer i en kö och inte kommer loss.
Spelar ingen roll om det är många som dagdrömmer, man får fan ha huvudet med sig lite i alla fall.

Däremot, just det här med att knacka hårt (om det nu verkligen var hårt?) på min axel kan göra mig skitsur.

Jag satt på knä vid de laktosfria varorna på ICA Malmborgs i Lund och eftersom jag är 200 meter plus moms så täckte jag hela gången just där. Inte långt efteråt så blir jag typ karateslagen på ryggen av en man som ville förbi.

Sådant står jag inte ut med. Däremot en vanlig knackning kan ju kännas lite mer om man inte är beredd på det, man får ju tänka efter innan man roidar. Har för mig att jag väste åt honom att ge fan i att röra mig och istället be mig att flytta mig och att han blev så till sig att han gick runtom alla kylarna istället :confused:

D Andersson
2010-01-21, 10:45
Det var ett tag sedan och det i sin tur beror på detta:

Det är starkt av dig, men har du förståelse för att alla inte är lika perfekta som du och inte uppnått samma totala inre harmoni? Och om du verkligen har den inställning du beskriver ser jag det som ännu konstigare att du reagerade så hårt och med taggarna utåt, vart tog harmonin och lugnet vägen? Någon med "harmonisk" inställning hade snarare reagerat som jag beskrev i mitt första inlägg.

delta_mats
2010-01-21, 10:46
Jag avskyr långsamma människor i kassakön, därför handlar jag numera enbart med shopexpress där det aldrig är någon kö. Då får drönarna stå bäst dom vill i sin sega kö och sura.

D Andersson
2010-01-21, 10:51
Jag satt på knä vid de laktosfria varorna på ICA Malmborgs i Lund och eftersom jag är 200 meter plus moms så täckte jag hela gången just där. Inte långt efteråt så blir jag typ karateslagen på ryggen av en man som ville förbi.


Där har du anledningen, han ser förmodligen laktosintolerans som inbillning eller påhitt och då är det inte konstigt att han blir sur på dig som både blockerar hela gången och dessutom är inbillningssjuk. Du vill ju egentligen bara vara annorlunda och märkvärdig på samma gång.

Nitrometan
2010-01-21, 10:57
Du vill ju egentligen bara vara annorlunda och märkvärdig på samma gång.
Annorlunda, märkvärdig, wrassler och lång!

Laktosintolerans är väl ungefär som elallergi?

Stoltz
2010-01-21, 11:09
Annorlunda, märkvärdig, wrassler och lång!

Laktosintolerans är väl ungefär som elallergi?

Får man rännskita av elallergi? Satan vad det måste suga om man råkade gå in på ElGiganten isåfall :D

miss_incorrigible
2010-01-21, 11:09
Det är starkt av dig, men har du förståelse för att alla inte är lika perfekta som du och inte uppnått samma totala inre harmoni? Och om du verkligen har den inställning du beskriver ser jag det som ännu konstigare att du reagerade så hårt och med taggarna utåt, vart tog harmonin och lugnet vägen? Någon med "harmonisk" inställning hade snarare reagerat som jag beskrev i mitt första inlägg.

Jag är lika perfekt som alla andra, däremot jobbar jag på att vara lugn och inte låta småsaker som max 5 sekunder störa min flow. Det är en petitess och någonstans inne i din konfliktfyllda värld kanske du också ser det? Han petade på mig hårdare än vad som behövs för att få någons uppmärksamhet, knäppte med fingrarna och kallade mig "lilla gumman". Vänder man på det och sätter dit kassörskan in your dreams tror jag att du hade önskat att hon reagerade precis som jag i given situation.

I slutändan handlar det om vad olika människor prioriterar. Jag värderar sinnesro lite mer än att dra på mig negativ energi i form av max 5 sekunder av någon annans dagdrömmar + ca 10 sekunder efterföljande tillrättavisning för det är precis så lång/kort tid som allt tog.

miss_incorrigible
2010-01-21, 11:12
Mm, jag tycker nog att du kan tåla en tillsägning när du står och dagdrömmer i en kö och inte kommer loss.
Spelar ingen roll om det är många som dagdrömmer, man får fan ha huvudet med sig lite i alla fall.

Däremot, just det här med att knacka hårt (om det nu verkligen var hårt?) på min axel kan göra mig skitsur.

Jag satt på knä vid de laktosfria varorna på ICA Malmborgs i Lund och eftersom jag är 200 meter plus moms så täckte jag hela gången just där. Inte långt efteråt så blir jag typ karateslagen på ryggen av en man som ville förbi.

Sådant står jag inte ut med. Däremot en vanlig knackning kan ju kännas lite mer om man inte är beredd på det, man får ju tänka efter innan man roidar. Har för mig att jag väste åt honom att ge fan i att röra mig och istället be mig att flytta mig och att han blev så till sig att han gick runtom alla kylarna istället :confused:

En sista gång, ja det var hårt. Jag har knackat människor på axeln och det behövs väldigt lite beröring för att de ska vända sig om.

Zakath
2010-01-21, 11:21
Jag hade försökt att omtolka hans beteende till något mindre otrevligt och bara varit trevlig tillbaka. Kanske sagt till honom på ett trevligt sätt att jag inte uppskattar när han knäpper sådär i mitt ansikte. Jag mår bäst av att vara trevlig och på ett gott humör så brukar anstränga mig för att hålla det där.

thompaboy
2010-01-21, 11:22
"Väl rutet" i bästa Alex Schulman-stil och gått därifrån.

D Andersson
2010-01-21, 11:24
Jag är lika perfekt som alla andra, däremot jobbar jag på att vara lugn och inte låta småsaker som max 5 sekunder störa min flow. Det är en petitess och någonstans inne i din konfliktfyllda värld kanske du också ser det?

Ok, du jobbar på att vara lugn och inte låta petitesser störa ditt flow...


Han petade på mig hårdare än vad som behövs för att få någons uppmärksamhet, knäppte med fingrarna och kallade mig "lilla gumman". Vänder man på det och sätter dit kassörskan in your dreams tror jag att du hade önskat att hon reagerade precis som jag i given situation.


...men ändå har ditt flow uppenbarligen störts nåt fruktansvärt av just den här petitessen.

Och säg som det är nu, du tål inte att kallas lilla gumman.

Jag värderar sinnesro lite mer än att dra på mig negativ energi i form av max 5 sekunder av någon annans dagdrömmar + ca 10 sekunder efterföljande tillrättavisning för det är precis så lång/kort tid som allt tog.

Ser du verkligen inte att du uppenbarligen inte gör det? Du förstår inte att alla inte är eller fungerar som du och det hakar du upp dig på, det gör dig arg. Precis som gubben blev arg för att du stod och sov i kassan. Två sidor av samma mynt.

Ignatius72
2010-01-21, 11:37
Jag ragerar väldigt lite, om ens alls, på denna typ av fullkomligt menlösa händelser. Missens reaktion är dock väldigt otrevlig. Hade jag blivit utsatt för samma sak så hade jag bett om ursäkt för att jag sovit i kön.

miss_incorrigible
2010-01-21, 11:39
Ser du verkligen inte att du uppenbarligen inte gör det? Du förstår inte att alla inte är eller fungerar som du och det hakar du upp dig på, det gör dig arg. Precis som gubben blev arg för att du stod och sov i kassan. Två sidor av samma mynt.

Har människor vanligtvis varit arga när de tillrättavisat dig? Blev du rädd då, lilla gubben? Är det ok att en främmande människa kallar dig lilla gubben, lilla gubben? Nåväl, kanske kassörskan in your dreams då, lilla gubben. Får jag peka och knäppa med fingrarna åt saker du ska göra, lilla gubben?

Måste jag bli arg när jag tillrättavisar enligt ditt sätt att tolka situationen? För jag kan inte minnas att jag blev arg. :confused: Det jag minns däremot är att jag förundrades över hur jag reagerade så snabbt som jag gjorde för det brukar jag inte göra. Tycker du att reagera snabbt är detsamma som att reagera förhastat och ilsket?

Nitrometan
2010-01-21, 11:41
Får man rännskita av elallergi? Satan vad det måste suga om man råkade gå in på ElGiganten isåfall :D

Vet ej. Är ej insatt. Men jag tänkte att om det ena kan vara hittepå så kan väl det andra också vara det?

D Andersson
2010-01-21, 11:43
Och säg som det är nu, du tål inte att kallas lilla gumman.

Mitt i prick uppenbarligen.

miss_incorrigible
2010-01-21, 11:47
Mitt i prick uppenbarligen.

Så du tycker det är ok att bli kallad "lilla gubben"? :)

EDIT: Jag känner folk som hade kunnat vända sig om och örfila mannen och tänk er vad ni hade tyckt om jag hade gjort så. :D Så här i efterhand tycker jag att min reaktion verkade i pedagogiskt syfte, det är många fler som borde fundera över hur de beter sig mot fullt främmande människor, dagdrömmande eller ej.

Timme
2010-01-21, 11:48
Slår väl än krabba oh skriker "BODYBUILDING!!!"

D Andersson
2010-01-21, 11:54
Jag känner folk som hade kunnat vända sig om och örfila mannen och tänk er vad ni hade tyckt om jag hade gjort så. :D Så här i efterhand tycker jag att min reaktion verkade i pedagogiskt syfte, det är många fler som borde fundera över hur de beter sig mot fullt främmande människor, dagdrömmande eller ej.

Svara med misshandel för att man blir kallad lilla gumman alltså. Fantastiskt avslöjande och talande att ens ta upp det och i samma veva raljera över hur andra beter sig.

Hur gammal är du? 20? Du kanske var en "liten gumma" i hans ögon? Som stridis skrev: "Gubbar kan vara lite småsura och allmänt osmidiga i sådana situationer, det får man ha överseende med och se det för vad det är."

Är det helt främmande för dig?

stafh
2010-01-21, 12:03
Det är som du säger fall till fall men av den beskrivningen av miss_i hade jag tyckt att han överreagerar. Hade räckt med att knacka henne hårt på axeln och säga till. När han börjar knäppa med fingrar så är han bara provocerande.

Tycker snarare det är hela "lilla gumman"-attityden som är irriterande. Blir sjukt förbannad på folk som säger såna saker. *grr27*

miss_incorrigible
2010-01-21, 12:10
Svara med misshandel för att man blir kallad lilla gumman alltså. Fantastiskt avslöjande och talande att ens ta upp det och i samma veva raljera över hur andra beter sig.

Hur gammal är du? 20? Du kanske var en "liten gumma" i hans ögon? Som stridis skrev: "Gubbar kan vara lite småsura och allmänt osmidiga i sådana situationer, det får man ha överseende med och se det för vad det är."

Är det helt främmande för dig?

Jag är tillräckligt gammal/ung för att inte vara någons lilla gumma, precis som du uppenbarligen inte är någons lilla gubbe... Eller du kanske vill vara det? Jag har ett namn och kan man inte det får man helt enkelt vara trevlig och inte peta hårt på mig och knäppa med fingrarna. Du kanske vill att man ska knäppa med fingrarna åt dig? Vad intressant isf...

Respektera äldre i all ära men varför är mina dagdrömmar mindre värda än hans 5 sekunder? Åh ja, just det, är det för att han har färre sekunder kvar? :Virro

mks
2010-01-21, 12:29
Mitt sätt att hantera otrevliga personer är att gå runt och vara 2 meter lång och väga ungefär 100 kg.

GLC
2010-01-21, 12:34
Hade knackningen varit väldigt hård hade ett pekfinger åkt.

Dock i 99.99% kommer jag inte på något bra att göra/säga förrän efteråt.

Dags att se Seinfeld - The Comeback igen...

Kabuto
2010-01-21, 12:48
Till vardags finns det många exempel på människor som dagdrömmer, människor som gör saker långsamt osv. Jag hade inte varit otrevlig och speciellt inte fysisk på det sätt som mannen i kön var. Men hey, det är bara jag. Jag är en sådan som fortfarande drömmer om en värld helt utan krig och vapen. *screwy*

Det kanske var det perfekta läget för en otrevlig människa att vara otrevlig i? Ska människor vara otrevliga? Att bli upprörd över att få stå några sekunder längre i en kö är perfekt exempel på stress och negativ energi som människor drar på sig helt i onödan. Vem vet, kanske mannen tänkte efteråt på hur onödigt det var av honom att göra så där?

Som sagt du var otrevlig, inte hans fel att du inte gör det du ska när du har ställt dig i kassakön.

Stoltz
2010-01-21, 12:53
Vet ej. Är ej insatt. Men jag tänkte att om det ena kan vara hittepå så kan väl det andra också vara det?

Jag tänkte dryga vidare nu, men nöjer mig med ett: :D

tano
2010-01-21, 13:06
Lite svårt att svara på, brukar inte bry mig speciellt och folk är sällan otrevliga.

Kan tänka mig att jag ler och säger låt dem att lugna ned sig. Var iallafall det som hände när jag var på hemfärd från krogen en gång. Skulle ta min cykel som blivit inparkerad av alldelles för många cyklar. Efter lite bängel lyckades jag få ut cykeln, dock med resultatet av att en cykel välte. Oturligt nog satt det något halvfyllo på marken (på vintern ^^) och fick lite av cykeln på sig. Han brusade upp rejält och röt "vad håller du på med?" etc. Jag gav han ett leende och sa att jag bara tar min cykel. Han fortsatte hetsa med att man var en idiot etc etc. Jag bara log bredare och sa att han skulle ta det lungt. Tillslut lugnade han ner sig och gick.
Så jag antar att bara ge dem ett leende är ett sätt att hantera otrevliga människor.

Timme
2010-01-21, 14:21
D Andresson knows his shit.

Hade samma hänt mig hade jag bett om ursäkt oh även menat det. Att dagdrömma i kassan är ju sådär.

Kwon
2010-01-21, 14:26
Folk som går före i kön däremot, ta tex när MediaMarkt hade premiär och invigning, där roidade jag rejält och knackade folk på axeln konstant.

ceejay
2010-01-21, 14:39
Folk som går före i kön däremot, ta tex när MediaMarkt hade premiär och invigning, där roidade jag rejält och knackade folk på axeln konstant.

haha say wat? folk bara ställer sig före? :P

Kwon
2010-01-21, 14:48
Det är alltså packat med folk, med folk som hade stått i kö i timmar (kön började ute på parkeringen). Tror jag var där runt 10, runt 12 var jag väl inne i själva byggnaden.

Runt 12-tiden var det nån 40+ gubbe som gled in utifrån och försökte hoppa in i kön framför mig från sidan (han kröp under ett avgränsande gallerstängsel), då tog jag honom på axeln, vände på honom och tittade honom i ögonen.

ha:cl
2010-01-21, 14:52
Genom att le och vara trevlig. Hur skoj är det att vara dum mot en som inte är dum tillbaka. Påhoppen saknar ju helt mening då eftersom vederbörande inte tar åt sig.

ceejay
2010-01-21, 14:58
Det är alltså packat med folk, med folk som hade stått i kö i timmar (kön började ute på parkeringen). Tror jag var där runt 10, runt 12 var jag väl inne i själva byggnaden.

Runt 12-tiden var det nån 40+ gubbe som gled in utifrån och försökte hoppa in i kön framför mig från sidan (han kröp under ett avgränsande gallerstängsel), då tog jag honom på axeln, vände på honom och tittade honom i ögonen.

Sånt blir man irriterad på, hoppas han blev rädd och flydde med svansen mellan benen ;)

Kwon
2010-01-21, 14:59
Ja han stack ut under avgränsningen efter det.

Han kallade mig dock inte Lilla Gubben som tur var :D

Baan
2010-01-21, 15:01
Med vänsteraxeln, den mindre känsliga.

I det här fallet hade jag nog nöjt mig med en irriterad blick. Skulle kunna förstå hans irritation men det beror på hur dryg han är när han ska väcka en :) En riktigt dålig dag hade det blivit en mängd picka ti materina osv förmodligen, men hoppas att jag har bättre kontroll än så.

Osten80
2010-01-21, 15:05
då tog jag honom på axeln, vände på honom och tittade honom i ögonen.

Ja han stack ut under avgränsningen efter det.


No shit :/

http://img705.imageshack.us/img705/7638/500629067l.jpg (http://img705.imageshack.us/i/500629067l.jpg/)

Kwon
2010-01-21, 15:06
Haha Ostis! :D

Linnet
2010-01-21, 16:35
När jag jobbade på en stor Amerikansk hamburgerkedja kom det en polisbil i driven. Vi hade strul Med colan och kunde inte servera det just då.

Kvinnlig polis: En Bigmac och co med Cola

Jag: Tyvärr fungerar inte colan just nu, jag ber så mycket om ursäkt, vad kan jag erbjuda istället?

Hon: Ingen cola?! Det är ju som att åka till en bensinmack som inte har bensin!!

Jag: Eller som att ringa efter polisen och de inte kommer..

Den andra polisen i bilen ryckte henne i armen och de åkte vidare, jag gick in till mina kollegor som hört ordväxlingen och blev mött med applåder.

Kwon
2010-01-21, 16:38
När jag jobbade på en stor Amerikansk hamburgerkedja kom det en polisbil i driven. Vi hade strul Med colan och kunde inte servera det just då.

Kvinnlig polis: En Bigmac och co med Cola

Jag: Tyvärr fungerar inte colan just nu, jag ber så mycket om ursäkt, vad kan jag erbjuda istället?

Hon: Ingen cola?! Det är ju som att åka till en bensinmack som inte har bensin!!

Jag: Eller som att ringa efter polisen och de inte kommer..

Den andra polisen i bilen ryckte henne i armen och de åkte vidare, jag gick in till mina kollegor som hört ordväxlingen och blev mött med applåder.


Hoho Öwned!

Linnet
2010-01-21, 16:49
Hoho Öwned!

Ja, det kan man nog lugnt säga.. Sen är det lite bitterljuvt att veta att man gett sitt livs bästa comeback redan när man var 22..

Rahf
2010-01-21, 16:54
Att säga "lilla gubben" till någon som kallat en "lilla gumman" är förmodligen ett av de bästa sätten att bemöta en sån person på. Blev han ställd av svaret så kommer han tänka om både en och två gånger innan han säger en liknande sak. Sluta vara såna morsgrisar.

shadowfire
2010-01-21, 17:42
Äh, orka bry sig om ngn säger "lilla gubben". Att i huvudtaget reagera eller bry sig om det är bara slöseri med energi anser jag, då får man räkna med att störa sig på många människor i livet o se många personer som otrevliga.

Personligen lägger jag hellre energi på annat som inte är destruktivt på min fritid, men det kan iofs ha att göra med att jag jobbar med konflikter dagligen. Hade jag lagt energi på att tjafsa med folk på affärn osv också, så hade jag nog blivit en väldigt mörk människa.

C.E.J.
2010-01-21, 17:44
Jag förmår mig inte vara sympatisk här, du får skylla dig själv. Jag HATAR att stå i kassan, det har hänt ett antal gånger att jag närmast vrålat ut nåt i stil med "vad i helvete är det som tar sån tid!" vilket inte alls är typiskt min personlighet, men just grejen att nån idiot - i den här trådens fall Miss Incorrigible - står och dagdrömmer och håller upp kön, fan inte acceptabelt. Vill kasta datorn in i tvn bara jag tänker på det.

miss_incorrigible
2010-01-21, 18:00
Jag förmår mig inte vara sympatisk här, du får skylla dig själv. Jag HATAR att stå i kassan, det har hänt ett antal gånger att jag närmast vrålat ut nåt i stil med "vad i helvete är det som tar sån tid!" vilket inte alls är typiskt min personlighet, men just grejen att nån idiot - i den här trådens fall Miss Incorrigible - står och dagdrömmer och håller upp kön, fan inte acceptabelt. Vill kasta datorn in i tvn bara jag tänker på det.

Uhm... Jesus loves you? :)

Stoltz
2010-01-21, 18:20
Jag förmår mig inte vara sympatisk här, du får skylla dig själv. Jag HATAR att stå i kassan, det har hänt ett antal gånger att jag närmast vrålat ut nåt i stil med "vad i helvete är det som tar sån tid!" vilket inte alls är typiskt min personlighet, men just grejen att nån idiot - i den här trådens fall Miss Incorrigible - står och dagdrömmer och håller upp kön, fan inte acceptabelt. Vill kasta datorn in i tvn bara jag tänker på det.

http://www.statisticgraphs.com/images/scared-pic.jpg

tsp
2010-01-21, 19:27
Äh, orka bry sig om ngn säger "lilla gubben". Att i huvudtaget reagera eller bry sig om det är bara slöseri med energi anser jag, då får man räkna med att störa sig på många människor i livet o se många personer som otrevliga.

Personligen lägger jag hellre energi på annat som inte är destruktivt på min fritid, men det kan iofs ha att göra med att jag jobbar med konflikter dagligen. Hade jag lagt energi på att tjafsa med folk på affärn osv också, så hade jag nog blivit en väldigt mörk människa.

Fast du är väl typ världens mest leende och trevliga lilla mysgubbe? *popcorn* Tror inte du hade kunnat klara av att joina the dark side.


mitt_i: sluta dagdrömma i situationer där du inverkar på andra människors vardagsliv. visa lite respekt.

snej
2010-01-21, 20:03
''Vem varre som putta?? Vem fakking varre!?''

Kwon
2010-01-21, 20:14
Vem vare som knacka!?!?!? :D

snej
2010-01-21, 20:14
Vem vare som knacka!?!?!? :D

Just fan knacka va de ja.. vafan skrev jag PUTTA för??

Fredrik S
2010-01-21, 20:18
Dagdrömma i kassakö=bli tillrättavisad. Klarar TS inte av att bli tillrättavisad i den situationen så är det dags för självrannsakan.

shadowfire
2010-01-21, 20:36
Fast du är väl typ världens mest leende och trevliga lilla mysgubbe? *popcorn* Tror inte du hade kunnat klara av att joina the dark side.


mitt_i: sluta dagdrömma i situationer där du inverkar på andra människors vardagsliv. visa lite respekt.

hahaha, jag kan vara riktigt evil, men stor nytta o vara det i kassakön... dessutom så orsakade trådskaparen att andra människor fick stå o spela fickpingis i väntan på att få komma ut från butikshelvete (mataffärer är skapade av mörkermän), så där ser jag ännu mindre orsak till att roida. :D

joriice
2010-01-21, 21:18
jag

Du lärde dig en läxa och kommer antagligen inte stå o söla i kassan lika ofta. *kissass*
Är ni snabba med att reagera när människor är oväntat otrevliga mot er?
Vad säger/gör ni då?
Det beror på situationen. Jag säger oftast ifrån, ger dem en diss, ellers så skiter jag i dem.

Kwon
2010-01-21, 21:21
"Hur tacklar ni oväntat otrevliga människor?"

Hade blivit en Ara-tackling! :D
fLHPShgb5HM

Bahir
2010-01-21, 21:27
Sen efter nån timme så kommer man på den perfekta repliken men det är ju så dax då

Det är bara att åka tillbaka och säga den:

YLjxp_86dKs

Så jävla bra!

Timme
2010-01-21, 22:02
Jag förmår mig inte vara sympatisk här, du får skylla dig själv. Jag HATAR att stå i kassan, det har hänt ett antal gånger att jag närmast vrålat ut nåt i stil med "vad i helvete är det som tar sån tid!" vilket inte alls är typiskt min personlighet, men just grejen att nån idiot - i den här trådens fall Miss Incorrigible - står och dagdrömmer och håller upp kön, fan inte acceptabelt. Vill kasta datorn in i tvn bara jag tänker på det.

haha detta var sjukt roligt :D

Om du är helt seriös vet jag inte men ändå sjukt kul

tsp
2010-01-21, 22:19
"Hur tacklar ni oväntat otrevliga människor?"

Hade blivit en Ara-tackling! :D
fLHPShgb5HM

hahahahaha jävlar vad jag skrattade! Ara är förjävla go :D

inzie92
2010-01-21, 23:12
Hade antagligen likt de flesta blivit lite paff.. stått still i några sekunder och sen insett att den ovänlige herrn faktiskt knuffade mig och kollat lite smått retarderat samt knuffat tillbaks och frågat "VAFANGÖRU??!!"

Matsa
2010-01-21, 23:22
Hur otrevlig gubben i fråga faktiskt var kan ju vara lite svårt för oss andra att avgöra. En kommentar som "lilla gumman" kan ju faktiskt låta allt ifrån nästan sympatisk till väldigt nedsättande beroende på tonfallet.

Karvig
2010-01-21, 23:25
"Hur tacklar ni oväntat otrevliga människor?"

Hade blivit en Ara-tackling! :D
fLHPShgb5HM

Varför nöja sig med kopian när man kan få originalet? :D

RzToNo7A-94



Sjukt otrevlig reaktion av trådskaparen. Jag hade bett om ursäkt för att jag stod och dagdrömde.

hultman
2010-01-21, 23:42
Står ut med nästan allting om jag är på vanligt humör och andra personer inte vill något illa. Är det däremot någon skitgubbe som är oproportionerligt otrevlig så brukar han få ångra sig. Är man otrevlig så ska man inte förvänta sig ett trevligt bemötande.

Matsa
2010-01-21, 23:44
Office Linebacker, grymt!