handdator

Visa fullständig version : Im a lumberjack


MEP
2010-01-20, 23:12
:thefinger

Tjenare.
Jag har tänkt gå ned i vikt och bygga muskler, få lite mer balans i kroppen. Jag har tränat tidigare, gym och boxning under gymnasiet. Tyvärr slutade jag med det i trean, när plugget blev hårdare och ölen inom räckhåll. Jobbade fysiskt 1 år tills jag började plugga igen och efter ett halvår kan jag konstatera att jag inte längre är vad jag var.

Jag är 193cm lång och kraftigt byggd, bröstkorgen är som ett kassaskåp och händerna som dasslock.
Vägde i somras 105kg, troligen lika mycket nu men det goda har transformerats till fett. På nyårsdagen beställde jag en sats "kosttillskott" som ska hjälpa mig hålla motivationen (så jag inte bara kastar bort dom där pengarna). Brukar hjälpa.
Jag håller en liten atkins eller vad det heter. Har gjort det innan och då med bra resultat. Det är nog inget jag egentligen behöver ta upp varje dag här i journalen, så det skippar jag.

Har börjat lite lätt på gymmet för att känna vart jag ligger. Snart kanske jag bräcker personbästa (110kg bänk @ 16 år, inget jag gör ofta då var det mest för att sätta ribban i kompiskretsen).


Nytt decennium, nya tag.

Träningsschema:

Dag 1: Ben, bål
Dag 2: Rygg, biceps
Dag 3: Axlar
Dag 4: Bröst, triceps
Dag 5: Mage/nedre rygg
Dag 6: Vila
Dag 7: Vila

Vill försöka anpassa schemat till då minst antal skrotutövare på mitt gym använder de vikter jag behöver. De flesta på det här gymmet börjar veckan med bröst/rygg. Det är alltså inget stort gym, det tillhör kåren så vitt jag vet...

En liten bild också:
http://pici.se/pictures/AHgWVJpGr.jpg