handdator

Visa fullständig version : Joachim Bartoll


b1gdude
2010-01-20, 16:59
Tja,

Någon som kört på Joachim Bartoll's "Body Transformation Guide" vid deff?

Någon som har boken hemma & vill dela med sig??

Sniggel
2010-01-20, 17:02
Inte kört den, men köpte boken av nyfikenhet. Inget speciellt med upplägget förutom att det lär ge väldigt snabba (och bra) resultat om man följer det till punkt och pricka. Sen är där väl vissa saker jag och antagligen flera andra på forumet har att anmärka på och det är nog mest kosttillskottsdelen som känns lite överdriven.

b1gdude
2010-01-20, 18:38
Inte kört den, men köpte boken av nyfikenhet. Inget speciellt med upplägget förutom att det lär ge väldigt snabba (och bra) resultat om man följer det till punkt och pricka. Sen är där väl vissa saker jag och antagligen flera andra på forumet har att anmärka på och det är nog mest kosttillskottsdelen som känns lite överdriven.

Tack för ditt svar.

Hört att man ska typ köra tungt helt tiden för att behålla muskelmassan samtidigt som man förbränner fettet, stämmer det?

Annars kan man väl lägga upp ett eget schema med egna övningar där man kör tung träning varje dag, tror du det kommer funka lika bra vid deff ;) ?

King Grub
2010-01-20, 18:54
Hört att man ska typ köra tungt helt tiden för att behålla muskelmassan samtidigt som man förbränner fettet, stämmer det?

Det är grundkonceptet för att behålla fettfri massa vid viktminskning.

Lando
2010-01-20, 19:00
Jag körde dom första 8 veckorna av programmet och för mig fungerade det väldigt bra. Jag hade en viktnedgång på 1 kg/ vecka i början, senare typ 0,5 kg/vecka, utan att iaf jag kunde se att muskelmassa förlorades (tog bilder i två olika poser dag 1 varje vecka). Tyvärr kunde jag inte fullfölja programmet helt, men det visste jag redan när jag började, skulle resa sista veckorna.

Hur som helst var både hans kostupplägg och träningsupplägg väldigt lärorikt för mig, kosttillskotten kändes lite överdrivna, så jag följde inte allt där. Jag blev starkare, trots att jag låg på gissningsvis ca -1000 kcal/dag och såg stora kroppsliga förbättringar.

Jag kan rekommendera boken varmt!