handdator

Visa fullständig version : Hjälp att kombinera träning för att undvika skador och "gå in i väggen"


erikS
2010-01-20, 00:57
Tja alla! Första inlägget, måste börja med att ge creds till forumet - både den stiliga designen och de flesta av er medlemmar verkar väldigt kunniga och hjälpsamma. Roligt.


Hursomhelst - för ungefär fyra månader sen började jag gymma seriöst och jag blev oerhört intresserad av träning, träningslära med kost och träning och allt var det innebär. Blev HOOKED på att gymma, otroligt kul.

Nu till det relevanta: Jag har börjat försäsongsträna med mitt fotbollslag nu och det är viktigt för mig att fortsätta med det. Jag tränar fotboll 3 gånger i veckan - Måndag, tisdag och Torsdag. På två av träningarna kör vi även ett "fyspass" Innehållande lite tåhäv, jägarvila, situps, armhävningar och utfall. Detta i ungefär 25-35 minuter och är inte speciellt krävande för mig för att vara ärlig. Dock är det väldigt påfrestande för mig och min kropp med all löpning och hålla igång konstant med intervaller och joggning i ca 90 min.

Min fråga är nu till er: Vart är det smartast att slänga in gympass? (Jag vill köra minst två gånger i veckan) Och vilka kroppsdelar ska jag köra på vilka dagar, tycker ni?

MVH Erik

erikS
2010-01-20, 01:03
Om det har någon relevans för er: Jag är 190 cm lång och min morgonvikt låg idag på 90,4 kg. Jag använder Eaa, kreatin och udos choice som kosttillskott.


En till fråga: Har mitt eaa någon märkbar effekt om jag tar det innan och efter fotbollsträningar eller är det bara när jag gymmar som det har effekt?

creperiet
2010-01-20, 10:00
Hur ser ditt tänkta program ut? Vad vill du träna, vad är ditt syfte?

Martin Löwgren
2010-01-20, 15:01
Lördagar och onsdagar? Valet av schema (reps med mera) styrs av målet med träningen.

erikS
2010-01-21, 01:29
Jag ligger på ungefär 2000-2500 kcal om dagen i snitt. Så mitt mål är att inte förlora för mycket muskler nu när jag kör så cardio så ofta och så intensivt som jag gör, när man sedan tar in mitt kaloriunderskott i mixen så känner jag att gym minst två gånger i veckan är relevant. Onsdag och Lördag låter bra. Thanks.

Någon som kan svara på ifall det är någon ide att ta eaa innan och efter fotbollsträning eller ska jag bara göra det när jag gymmar? =)