handdator

Visa fullständig version : Polisrapporten, katabol panik


Kaka
2010-01-18, 13:33
Ur Södermalmsnytt nr, 2, 2010.

NYTORGSGATAN
Måndag den 11 januari
Klockan 20.39
Rån. En maskerad man kommer
in i en butik och plockar
på sig fyra Gainomax som
han inte betalar för. En anställd
säger till mannen att
han ska göra rätt för sig och
betala. Han följer efter mannen
ut. Då drar mannen upp
en kniv och säger till den anställde
att gå in i butiken
igen. Sex polispatruller letar
efter mannen, men utan resultat.

feyin
2010-01-18, 13:33
Jason(?) Genova har erövrat sverige.

CrazyJoeDavola
2010-01-18, 13:35
Varför just fyra stycken? :D

Nitrometan
2010-01-18, 13:36
:D

Verkligen katabol panik! Vad ska man göra när katabolismen slår till på väg hem från gymmet? Springa hem? Antagligen mer katabolt. Eller sno några Gay-No-Maxx i en sju-elva? Svaret verkar ju givet.

Har man panik så har man...

Nitrometan
2010-01-18, 13:36
Varför just fyra stycken? :D

Antagligen 50+.

Kwon
2010-01-18, 13:54
Precis som i Muscle March så snor gärningsmannen detta, men fyra på en gång? :D

Snacka om att folk har blivit desperata nuförtiden. Hotar folk me knifven över Gainomax lol

Ingrosso
2010-01-18, 13:56
Haha :D

Hamsterkakan
2010-01-18, 14:47
Antagligen 50+.

hahahah

Jpn
2010-01-18, 15:33
hihi det där var humor!

Bubban
2010-01-18, 15:45
Hahaha, dagens!

Rimmon
2010-01-18, 15:47
Synd att han inte sprang genom en vägg för att komma ut ur butiken.

mattilainen
2010-01-18, 15:48
nice. Då vet jag hur jag ska göra nästa gång

wessmen
2010-01-18, 16:00
Ur Södermalmsnytt nr, 2, 2010.

NYTORGSGATAN
Måndag den 11 januari
Klockan 20.39
Rån. En maskerad man kommer
in i en butik och plockar
på sig fyra Gainomax som
han inte betalar för. En anställd
säger till mannen att
han ska göra rätt för sig och
betala. Han följer efter mannen
ut. Då drar mannen upp
en kniv och säger till den anställde
att gå in i butiken
igen. Sex polispatruller letar
efter mannen, men utan resultat.

Är det vad mina skattepengar går till? Sex polispatruller för att leta efter en man som stulit fyra Gainomax. Har dem verkligen inget bättre för sig?

delta_mats
2010-01-18, 16:04
Är det vad mina skattepengar går till? Sex polispatruller för att leta efter en man som stulit fyra Gainomax. Har dem verkligen inget bättre för sig?

Snubben drog ju även kniv.

<Mike>
2010-01-18, 16:10
Är det vad mina skattepengar går till? Sex polispatruller för att leta efter en man som stulit fyra Gainomax. Har dem verkligen inget bättre för sig?

Dom letar efter en man som stulit varor och hotat en arbetare med en kniv. Vad han stal är av liten betydelse i sammanhanget.

Edit: Delta mats beat me to it.

Bear Grylls
2010-01-18, 17:06
Snubben drog ju även kniv.

Klart, han höll ju på att bli katabol? Lite overkill ändå. Ingen kom till skada. Förlusten för affären kan inte varti särskillt mycekt mer än 100 kronor. Om man räknar med inköpspriset ligger det väl runt 30 spänn eller något.

Stoltz
2010-01-18, 17:26
Klart, han höll ju på att bli katabol? Lite overkill ändå. Ingen kom till skada. Förlusten för affären kan inte varti särskillt mycekt mer än 100 kronor. Om man räknar med inköpspriset ligger det väl runt 30 spänn eller något.

Hur tror du rapporten till polisen lät när de började sökandet?

"Hej, vi har blivit bestulna på fyra gainomax"

eller

"Hej, en man snattade precis från oss och drog kniv när vi konfronterade honom"


Jag tror att när det är vapen inblandat så tar man inte reda på vad som blivit stulet, det hade nog blivit jävligt jobbigt i längden att höra upprörda butiksbiträden så där och dra upp en chockladkaka 200 gram, fyra läsk, etc :)

Handcuff
2010-01-18, 17:46
Klart, han höll ju på att bli katabol? Lite overkill ändå. Ingen kom till skada. Förlusten för affären kan inte varti särskillt mycekt mer än 100 kronor. Om man räknar med inköpspriset ligger det väl runt 30 spänn eller något.

Genom hotet med kniv blev brottet rån. Där tas ingen hänsyn till priset. Hade han kunnat låta bli kniven hade det stannat på snatteri..känns lite ovärt åka dit på rån för 4st Gainomax. Smart.

Inget säger väl heller HUR polisen söker eller hur många som aktivt deltar i sökandet. Knappast särskilt troligt att det läggs ner extremt med energi på den här "rånaren" :D

Kaka
2010-01-18, 17:48
Hur tror du rapporten till polisen lät när de började sökandet?

"Hej, vi har blivit bestulna på fyra gainomax"

eller

"Hej, en man snattade precis från oss och drog kniv när vi konfronterade honom"


Jag tror att när det är vapen inblandat så tar man inte reda på vad som blivit stulet, det hade nog blivit jävligt jobbigt i längden att höra upprörda butiksbiträden så där och dra upp en chockladkaka 200 gram, fyra läsk, etc :)

(Ytterligt brottsligt att stjäla sånt skräp.)

LoTiX
2010-01-18, 17:59
Varför just fyra stycken? :D

Man kan inte tillgodogöra sig mer protein än vad som finns i fyra gainomax i en sittning.

Nitrometan
2010-01-19, 09:46
Klart, han höll ju på att bli katabol? Lite overkill ändå.
Nej. Vid krig, kärlek och katabolism är alla medel tillåtna. Snubben höll på att bli katabol, de försökte hindra honom, vad skulle han göra? Det fanns ju bara två alternativ - endera snabbt trycka i sig drickan eller slåss för sitt liv (och anabolismen).

Hur tror du rapporten till polisen lät när de började sökandet?

"Hej, vi har blivit bestulna på fyra gainomax"

eller

"Hej, en man snattade precis från oss och drog kniv när vi konfronterade honom"


Jag tror att när det är vapen inblandat så tar man inte reda på vad som blivit stulet, det hade nog blivit jävligt jobbigt i längden att höra upprörda butiksbiträden så där och dra upp en chockladkaka 200 gram, fyra läsk, etc :)
Säger de att det är Gay-No-Max det gäller så kommer piketen och kappmuskelpolisen direkt!

Man kan inte tillgodogöra sig mer protein än vad som finns i fyra gainomax i en sittning.
Precis. Vill man vara opti så har man koll på sånt.

Yes
2010-01-19, 09:55
Att han drog kniv istället för att bara slå en mäktig krabba tyder på att han måste varit katabol i flera timmar - inte konstigt att han var desperat!

Kischen
2010-01-19, 10:06
Jag gillar Gainomax, inga konstigheter.

AlmostRipped
2010-01-19, 10:10
Nej. Vid krig, kärlek och katabolism är alla medel tillåtna.

+1 Hahaha