handdator

Visa fullständig version : Kan jag köra så?


Peterrrrr
2010-01-18, 12:30
Ska utomlands i början av feb och tänkte pumpa upp mig lite extra :) Tänkte att jag några veckor med fyra dagar mellan varje muskelgrupp, tex:

mån:rygg, mage
tis: bröst, mage
ons: biceps triceps
tors: axlar, ben, mage
fre:vila
lör: rygg, mage
sön: bröst, mage
mån: biceps triceps
tis: axlar, ben, mage
ons: vila
tors: rygg, mage
osv....

Kan man köra så här eller bryter man ner musklerna? Har kört detta i två veckor och tycker det känns bra.

Ungrim
2010-01-18, 12:32
Min första tanke var: Jävla mycket mage!

Magmuskulaturen är ju som all annan muskulatur, varför köra annorlunda med den?

Sen ska du iväg i början på februari, så du har väll högst 2-3 veckor på dig, du kan inte vänta dig några underverk på den tiden tyvärr.

Peterrrrr
2010-01-18, 12:34
Min första tanke var: Jävla mycket mage!

Magmuskulaturen är ju som all annan muskulatur, varför köra annorlunda med den?

Har inte träna mage på länge så därför, kör mest situps och enkla övningar.

Men är det bra och köra ett sådant schema som jag visade i mitt första inlägg? :)

Känner att jag har svullit upp lite mer iallafall.

Ungrim
2010-01-18, 12:44
Visst funkar ditt schema, sen kan man ju optimera allt i oändlighet, men känns det bra så kör på!

Peterrrrr
2010-01-18, 12:51
Visst funkar ditt schema, sen kan man ju optimera allt i oändlighet, men känns det bra så kör på!

ok :)

Eftersom det är fyra dagar mellan varje muskelgrupp så kan man ju känna lite spänd/träningsverk fortfarande i muskeln, det gör inget eller?

fiskebulle
2010-01-18, 12:54
Är det vägen till sexpack som du vill åt så är knappast receptet att träna magen 5ggr i veckan. Om du vill åstadkomma en stor förändring på kort tid borde det väl vara mer optimalt att lägga sig på ett kraftigt kcal underskott för att få fram magmuskulaturen på ett snyggt sätt.

Men som Ungrim sa: Det kommer inte ske några mirakel på ett par veckor - och om du märker att du "svullnat upp" så tror jag det mer sitter i skallen, säger med det inte att det är dåligt att träna innan man ska resa iväg, det lär ju iaf höja självförtroendet en del och som bekant spelar det nog mera roll än om du har ett sexpack eller inte.

Peterrrrr
2010-01-18, 12:58
Men, eftersom det är fyra dagar mellan varje muskelgrupp så kan man ju känna lite spänd/träningsverk fortfarande i muskeln, det gör inget eller?

Pjotor
2010-01-18, 13:04
Du hinner inte bygga några muskler på några veckor, däremot hinner du deffa och synliggöra de muskler som finns. Det kommer framför allt att göra skillnad på hur väl magrutorna syns, vilket jag gissar är ditt främsta mål. Läs lite defftrådar, själv har jag aldrig deffat och är inte intresserad av att göra det heller just nu.

I övrigt är ditt upplägg inte helt och hållet genomtänkt. Bröst och axlar använder mycket triceps, så tricepspasset borde ligga dagen efter dessa. Om du tränar så mycket mage riskerar du att göra sämre ifrån dig i de övningar som kräver ett stabilt mellangärde. Jag rekommenderar att du istället gör en 2-split och tränar varannan dag.