handdator

Visa fullständig version : Heej, ny här


fnoling
2010-01-17, 13:38
Hej, jag e en styrketränande tjej :P
Mitt intresse började via min gymnasielinje Idrott, hälsa, kost.
Lärt mig en del om träningslära och kost så därför har jag blivit mer och mer intresserad och börjat på gym :D
Tränar mån, tis, tors, fre som fasta dagar. Ons brukar ja dra dit och gå i 1h, samt köra lite underarmar och chins, likaså på söndagar.

Mån: ben, bröst, triceps, mage
Tis: rygg, axlar, biceps, mage
tors: samma som mån
fre: samma som tis

Mage tränar ja varje gång för att ja tkr den återhämtar sig bättre typ? Eller så kör jag inte tillräckligt hårt? Har bara blivit så att jag kör den varje gång.

Allt har funkat bra, började med 15 reps ca 8 månader sen blev ja mer seriös och sänkte repsen till 10 för jag ville få större muskler å inte så uthålliga. Sen sänkte jag till 8 reps, en som sa åt mig :P Och de har funkat jättebra, utvecklas efter veckorna som går... That's nice, sen blir man peppad också!

Att deffa har jag funderat på men känns som jag borde ha mer muskler, större muskler för att kunna göra de, annars ser det ju illa ut? Vet en tjej på gymmet som är deffad, hon är jätteliten och jättesmal och små muskler, de ser inge bra ut :P så får se hur jag gör. Tänker mycket på kosten hela tiden nuså, vill att mina bukmuskler ska synas lite grann så ;)

Konditionstränar också, har min kära pulsklocka till hjälp men min puls e ju inte direkt låg någonstans. Vet inte om de har med att jag är liten att göra, men min maxpuls är minst 208 (de högsta jag kommit upp till) hehe. Så då ska ja ligga runt 145 om de ska va 70% av max, å då går jag.. Om jag joggar ligger jag runt 90% av max. Konstigt?

Jaha, nu har jag gjort mitt första inlägg här. Visste inte vad jag skulle skriva, skrev lite om min träning bara :P Kanske borde skriva dit vad jag tar i olika maskiner men, de får bli sen :)

Phasio
2010-01-17, 13:48
Lycka till med journalen ska bli skoj att följa den :).