handdator

Visa fullständig version : Äta stor middag sedan bastun?


Larsson92
2010-01-16, 18:54
Tjenare,

Jag och min mamma har en diskussion om hur vida det är bra att först äta en stor måltid och direkt efter sätta sig i bastun?
Hon brukar få hög puls och känner sig svimfärdig efter att hon har suttit i bastun efter en stor måltid.

Är det dåligt att sitta i bastun efter en stor måltid? Någon som vet? :confused:

bubbe
2010-01-16, 18:57
Direkt dåligt borde det väl inte vara, men kan ju bli rätt trött/dåsig (ev illamående också).

Larsson85
2010-01-16, 19:03
Tjenare,

Jag och min mamma har en diskussion om hur vida det är bra att först äta en stor måltid och direkt efter sätta sig i bastun?
Hon brukar få hög puls och känner sig svimfärdig efter att hon har suttit i bastun efter en stor måltid.

Är det dåligt att sitta i bastun efter en stor måltid? Någon som vet? :confused:

Skulle bli mycket förvånad om det generellt går att säga att det är dåligt att basta efter en stor måltid.

Dock är det uppenbart att det inte är bra för din mors välbefinnande.

Degpekka
2010-01-16, 19:06
Man kan ju bli lite dåsig av bara bastun i sig, så inte så konstigt om det blir värre om man ätit mkt redan innan eftersom man kan bli likadan av mkt mat.

Larsson92
2010-01-16, 19:07
Min gamla mamma hälsar och tackar! :)

Trapper Buzz
2010-01-16, 19:23
Jag är måhända ett vetenskapligt unikum, men jag är stekhet efter en måltid.
Skulle nog få snörpen om jag bastade efter maten. Är säkert minst lika gammal som morsan din.

Scratch89
2010-01-16, 19:37
Jag är måhända ett vetenskapligt unikum, men jag är stekhet efter en måltid.
Skulle nog få snörpen om jag bastade efter maten. Är säkert minst lika gammal som morsan din.

Det är inte direkt ovanligt att bli varm efter att ha ätit mycket mat. ;)
Jag blir det själv, särskilt om det är mycket mat, och om det är starkt.