handdator

Visa fullständig version : HMB, EAA, Vassle


Genin
2010-01-16, 13:56
Hejsan!

Tänkte höra om ni har några råd kring intaget av HMB + EAA + Whey-80 vassleprotein.

Jag är i princip lite osäker på när man intar vad, om man ska inta alla 3 runt träningen.

Som jag förstått det så ska man ta HMB 1 timme före och efter gymmet, EAA direkt före och efter. När tar jag då vassleproteinet? Eller, behöver jag ens ta med det?

EAA produkten jag valt är Essential Amino Rush från Fairing.

Jag har hittils bara kört på vassle & testat lite olika saker som t ex anabolic halo. ZMA på kvällen.

Kan också tillägga att målet med min träning är styrka.

Min plan hittils är att inta eaa tsm med carbo fx. Det är resten jag är lite osäker på. :Virro

Jag har också Sloow Protein hemma nu. Som jag tänkt använda som nattprotein.

Alla synpunkter uppskattas! Som ni kanske märker är jag någorlunda "ny" inom detta. Fick upp intresset i somras.

Eddie Vedder
2010-01-16, 15:23
När tar jag då vassleproteinet?

När du vill. Men att blanda med EAA är väldigt onödigt i alla fall.

Eller, behöver jag ens ta med det?

Nej.

Hur lång tid har du för övrigt mellan träningen och måltid och har du svårt att äta tillräckligt? Jag tänkte mest på Carbo FX som känns rätt onödigt om inget av detta är ett bekymmer.

Genin
2010-01-16, 15:42
Tack för svaret

Carbo FX var mest för att blanda min egen "gainer" med protein & kolhydrater efter träningen. Men jag har också läst någonstans att snabba kolhydrater tsm med EAA kan förbättra upptaget? Precis som med kreatin & snabba kolhydrater. Vet inte vart jag läste det dock..

Och jo jag tvivlar verkligen på att jag får i mig tillräckligt om dagarna. Så till frukost brukar jag ta extra vassle och ibland till lunchen.