handdator

Visa fullständig version : Hur bra är detta...


Pretender
2003-09-17, 14:00
När jag kommer hem från skolan brukar jag vara vrålhungrig oftast, eftersom jag i stort sett lever på proteindrinkar under dagen.

Det brukar då bli 500gram nötfärs... i burgarform oftast. Det blir ju ganska mkt protein typ närmare 100gram... hur hälsosamt är det att käka allt i ett mål?

Att käka så mkt i ett mål brukar iofs. inte hindra mig från att käka ett nytt mål med 200g kycklingfilé 3-4 timmar senare.

Anyhow, tacksam för svar. Om ngn har tips om vad man kan ta med sig att käka till skolan, helst med högt proteinvärde så kom gärna med förslag.

Vänl,
Pretender

z_bumbi
2003-09-17, 14:13
Kylskåp eller inget kylskåp ?

Utan kyl är mjukost i tub min favorit, med så är det ju lite vad som helst man är sugen på.

Pretender
2003-09-17, 14:21
Tror jag har en kylväska som jag kan ha i bilen :D, så grejor som kräver kyla är väl inte helt uteslutna...

Jag är sämst på att laga mat, och brukar alltid göra enklast möjligast... så jag har inte så mkt ideér inom det området.

Svara gärna på min första fråga om du vill - är det ok med 0.5kg köttfärs i ett mål? eller blir det för mkt på en gång

Tack för svaret,
Pretender

King Grub
2003-09-17, 16:20
Originally posted by Pretender
Svara gärna på min första fråga om du vill - är det ok med 0.5kg köttfärs i ett mål? eller blir det för mkt på en gång

På vilket sätt menar du att det skulle bli för mycket? Jag sätter regelbundet i mig 100 gram protein åt gången; dagligen nästan. Självklart kommer allt inte att användas till muskelbygge, och du får i dig rejält med mättat fett, men näringen kommer inte att gå till "spillo". Kroppen kommer att ta upp i princip allt, men ett eventuellt överskott blir till kolhydrater och kroppsfett. Men det gör allt överskott.

Pressarn
2003-09-17, 17:51
Grub... Jag börjar undra hur du ser ut med tanke på hur du äter... "100 gram protein åt gången" :eek:

pTr
2003-09-17, 17:57
Originally posted by Pressarn Grub... Jag börjar undra hur du ser ut med tanke på hur du äter... "100 gram protein åt gången"

ja jag också:D
grub, nu vill iaf jag se dig bland medlemsbilder:hbang:

King Grub
2003-09-17, 18:22
Originally posted by pTr


ja jag också:D
grub, nu vill iaf jag se dig bland medlemsbilder:hbang:

Nix. Har ingen lust att vika ut mig. Men jag är hård som granit. Vill du veta hur jag ser ut får du dyka upp när jag tränar eller lita på andra som tränar på samma gym som jag:

http://www.naturellkroppsbyggning.com/community/modules.php?name=Forum&board=5;action=display;threadid=191;start=15

http://www.naturellkroppsbyggning.com/community/modules.php?name=Forum&board=3;action=display;threadid=284;start=0

Pretender
2003-09-17, 18:39
Originally posted by King Grub


På vilket sätt menar du att det skulle bli för mycket? Jag sätter regelbundet i mig 100 gram protein åt gången; dagligen nästan. Självklart kommer allt inte att användas till muskelbygge, och du får i dig rejält med mättat fett, men näringen kommer inte att gå till "spillo". Kroppen kommer att ta upp i princip allt, men ett eventuellt överskott blir till kolhydrater och kroppsfett. Men det gör allt överskott.

Ok, frågan var väl lite korkat ställd. Syftade på om 0.5kg köttfärs blir för mkt energi för kroppen att ta in på en gång, och den frågan svarade du ju iofs. på :)

Tack

King Grub
2003-09-17, 18:42
Originally posted by Pretender


Ok, frågan var väl lite korkat ställd. Syftade på om 0.5kg köttfärs blir för mkt energi för kroppen att ta in på en gång, och den frågan svarade du ju iofs. på :)

Tack

Det är i alla fall ingen fara. Det är ju en bra bit under 1000 kcal, och en måltid under 1000 kcal är ingen måltid alls. ;)

pettan85
2003-09-17, 22:05
Originally posted by Pretender
Tror jag har en kylväska som jag kan ha i bilen :D, så grejor som kräver kyla är väl inte helt uteslutna...

Jag är sämst på att laga mat, och brukar alltid göra enklast möjligast... så jag har inte så mkt ideér inom det området.

Svara gärna på min första fråga om du vill - är det ok med 0.5kg köttfärs i ett mål? eller blir det för mkt på en gång

Tack för svaret,
Pretender

Jag tar alltid med mig en kesella en burk (250 g) i en matlåda med nån skivad frukt i t ex äpple. Annars går det ju alltid med en burk tonfisk kanske på ett par grova mackor, ja det finns egentligen hur mycket som helst.