handdator

Visa fullständig version : Tillskott för bulk


Victuhh
2010-01-15, 23:04
Söker ett Kostillskott för bulk, har tidigare kört på kreatin men känner ingen skillnad mellan att gå på det eller ha uppehåll..

Vad tycker folket?

Äter redan bra mat och ville ha något extra.

WHITEFOLKS
2010-01-15, 23:11
Vad vill du att tillskottet ska ha för effekt?

Victuhh
2010-01-15, 23:38
Vikt & Muskelbyggning, tack för påminnelsen

WHITEFOLKS
2010-01-15, 23:43
För vikt så är det större energiintag som gäller, mer mat är väl det enklaste och billigaste sättet att uppnå det.

För muskelbyggning så är det bara träna på. Du skulle ju kunna pröva någon PWO och sen om det ger dig en kick. Kreatin är ju bra för de som är responders.

Victuhh
2010-01-16, 00:00
Vilket jag inte värkar vara, så jag söker ett annat

vicarious
2010-01-16, 00:01
EAA.
Kreatin.
Vassle om du behöver få upp proteinmängden.
PWO om man vill.

Scratch89
2010-01-16, 00:08
EAA.
Kreatin.
Vassle om du behöver få upp proteinmängden.
PWO om man vill.

+1. Det är inte så många andra tillskott som visat sig en godtagbar effekt.

TehSaxo
2010-01-16, 00:12
Säger som de två förgående, EAA. :)

mattilainen
2010-01-16, 01:08
Säger som vicarious

EAA.
Kreatin.
Vassle om du behöver få upp proteinmängden.

+omega 3
+koffein

Fairing
2010-01-17, 10:00
Du frågar om kosttillskott för bulk och då är inte produkter som EAA osv något för dig. Du vill få i dig massor av kalorier lätt för att kunna BULKA.

Serious Mass från Optimum blir mitt tips samt Kreatin monohydrat som du blandar med 30-50g Fast carbs vid varje dosering.

EAA kör du till deffen*flex*

Anders The Peak
2010-01-17, 11:45
Jag tror att ALA (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=28&products_id=81)kan hjälpa till med viktuppgång om du nu är intresserad av att gå generellt upp vikt.

Nu pratar man om att den även kan hjälpa till med viktnedgång vid energirestriktion och likadant är det vid energiplus.

Hejnomax
2010-01-17, 12:02
Är också tveksam till EAA, då kommer man nojja över att ha tom mage och bulkar man är det lika bra att lära sig träna proppmätt :) för det är ju som sagt i maten det sitter!

Så mat mat mat, och gainer :)

johanhej
2010-01-17, 12:30
Är också tveksam till EAA, då kommer man nojja över att ha tom mage och bulkar man är det lika bra att lära sig träna proppmätt :) för det är ju som sagt i maten det sitter!

Så mat mat mat, och gainer :)

EAA stimulerar väl fortfarande proteinsyntesen mer än vassle på icke tom mage. Man kan ju fortfarande äta väldigt mycket mat efter träning, inget som hindrar direkt :) Själv så placerar jag 60% av energiintaget 0-4 timmar efter träningspasset (klockan 17.00 cirka)

Sniggel
2010-01-17, 13:00
Är också tveksam till EAA, då kommer man nojja över att ha tom mage och bulkar man är det lika bra att lära sig träna proppmätt :) för det är ju som sagt i maten det sitter!

Så mat mat mat, och gainer :)

Fast det är ju inte nödvändigt att träna med mat i magen under bulk. Iaf inte om man inte har problem med att äta tillräckligt. Ser inte att victuhh nämner att han har några problem med att äta tillräckligt.

Kauppi
2010-01-17, 14:26
Eaa
Kreatin
Maaaaat(!!!) och eventuellt gainer.

Hejnomax
2010-01-17, 14:33
EAA stimulerar väl fortfarande proteinsyntesen mer än vassle på icke tom mage. Man kan ju fortfarande äta väldigt mycket mat efter träning, inget som hindrar direkt :) Själv så placerar jag 60% av energiintaget 0-4 timmar efter träningspasset (klockan 17.00 cirka)

Där lärde jag mig nått nytt :)

Fast det är ju inte nödvändigt att träna med mat i magen under bulk. Iaf inte om man inte har problem med att äta tillräckligt. Ser inte att victuhh nämner att han har några problem med att äta tillräckligt.

Det är sant det med, förstås.

Eddie Vedder
2010-01-17, 16:08
Där lärde jag mig nått nytt :)

Det är sant det med, förstås.

Kolo är verkligen en lärorik plats, eller hur?:D

En annan grej jag tänkte på litegrann var det där om att vänja sig vid att alltid vara proppmätt som du nämnde. För en person med hyfsat normal aptit, då menar jag alla som inte automatiskt går ner massor i vikt så fort de inte verkligen tvingar i sig mat, bör inte en period av bulk plötsligt göra SÅ stor skillnad.

Då gör man i mina ögon något fel. Antingen grisbulkar man på ett dumdristigt sätt eller så äter man onödigt mättande mat. Det senare ofta pga snedvriden syn på vad som är "bra träningsmat" (typ att 80% av intaget ytgörs av kvarg och tonfisk).

Om man inte går konstant proppmätt av att HÅLLA vikten bör inte en energiintag som ger en lagom viktuppgång i bra takt plötsligt innebära att man går proppmätt dagarna i enda. Så mycket extra behövs inte per dag.