handdator

Visa fullständig version : Big tasty = 836kcal


200sx
2003-09-17, 12:35
Hehe fick en rabbatkupong i metro igår där man erbjöds två Big Tasty för priset av en...blidde lite nyfiken att använda detta på min ätar dag och kikade lite på deras hemsida, vilket då reulterade i:
1673 kcal för två burgare å en liten cola light :eating:

King Grub
2003-09-17, 12:52
Låter som vilket mål som helst. :eating:

Gammelyxan!
2003-09-17, 12:55
Big tasty är ju lika osmakande som allt annat på Micky D...

(ändå är det märkligt att man då o då äter där...??)

200sx
2003-09-17, 12:55
Jooo kanske det.. dock lilte mkt fett för min del.. misstänker att det är största delen mättat fett

Per burgare:

Protein: 45g Kollisar:50g Fett:50g

Tomten
2003-09-17, 18:06
Heh, jag har ultimata målet på mc donalds

3 cheeseburgare och ett glas vatten. Går på 28 kronor. Näringsinnehåll totalt :

903 KCAL

Fett : 39 gram
Protein : 49.2 gram
kolhydrater : 86,7 gram

Big tasty är dyrare och innehåller mer fet och mindre protein :D

o sen är cheeseburgarna fan goda med, till skillnad från allt annat på mc donalds.

Lillstrumpa
2003-09-17, 18:11
Big Tasty smakar faen i mig smörja! Ursäkta kraftuttrycket, men jag blev så besviken när jag la ut 55 spänn på en sån i ett meal... :(

Tacka vet jag en gammal klassiker som McFeast. Det är kultur det!

(Hmm... undrar hur en sån skulle smaka med messmör på!?). :D

spas
2003-09-17, 20:24
cheeseburgare blir det på lördag i mängder, sen så kommer daimtårtorna med sina nästan 1700 kcal in i bilden :eating: :eating: :eating:

stridis
2003-09-17, 20:26
Håller fullständigt med föregående talare vilken smörja; Men äter man mer sällan en 1 gång på två månader där så nyttar det väl föga att bojkotta skiten utan ta en god hamburgare: McFeast!

Burger king verkar hårdgrilla sina hamburgare för mkt , annars hade ju de varit ett alternativ, men som sagt inte nu.

Vänta nu vet jag; jag börjar äta annan snabbmat som kebab och stödjer min lokala pizzeria/kebaberi istället.

edit: menade att jag höll med lillstrumpa, spas kom emellan.

Fartman
2003-09-17, 20:32
mcdonalds är fanimej bokstavligt talat SKRÄPmat.. det är väl kanske inte direkt äckligt men det är inte gott, och det är INTE riktiga hamburgare!

tacka vet jag ett 2*150g's Skrovmål på "Rönkan" här i Boden.. :eating:

Castro
2003-09-17, 20:52
Skall jag skriva ner mitt mellanmål jag tog igår:
5 dl yoghurt
2 dl havregryn
7 dl mjölk
30 g proteinpulver
6 st mackor med ost & smör
1 burk tonfisk
4 msk sötsur sås

Hur många kcal skulle det där uppskattningsvis bli? Kan meddela att jag sällan varit så mätt iaf.

Edit: Genom en uträkning i Hälsovakten så fick jag fram att mellanmålet innehöll 2260 kcal! Och då skall man också tänka på att det mestadels var relativt energisnåla livsmedel jag tryckte i mig. :D

To bulk or not to bulk, thats the question...

Fartman
2003-09-17, 21:01
nice "mellanmål" castro! :thumbup:

hur ser middagen ut?
:D

Castro
2003-09-17, 21:11
För hela berättelsen så kan du kolla in min journal.

Ankarby
2003-09-18, 12:54
Originally posted by Castro
Skall jag skriva ner mitt mellanmål jag tog igår:
5 dl yoghurt
2 dl havregryn
7 dl mjölk
30 g proteinpulver
6 st mackor med ost & smör
1 burk tonfisk
4 msk sötsur sås



Som en vanlig middag...

Karelin
2003-09-19, 08:25
stackars sörlänningar... vara tvungen å gå på McD när det finns Max... :thefinger

Cilia
2003-09-19, 09:26
vi har också MAX, problemet är att de inte finns i centrum och att det tar hela dagen att få mat.

Känner ett starkt behov av att gå in där och göra om deras logistiksystem, för något fel är det.

DiZi
2003-09-19, 10:41
Originally posted by Cilia
vi har också MAX, problemet är att de inte finns i centrum och att det tar hela dagen att få mat.

Känner ett starkt behov av att gå in där och göra om deras logistiksystem, för något fel är det.

Kanske tar lite extra tid, men oftast gör dom hamburgarna NÄR man beställer dom på MAX så att dom inte legat å hunnit både svalna å bli äckliga ;) Så jag väntar faktiskt hellre än att få skitmat på sekunden :thumbup:

cjs
2003-09-19, 19:07
Måste faktiskt säga att jag käkade Big Tasty både till frukost å mellanfest-mat igår och den är ruskigt god. 37 spänn för själva hamburgaren (ingen pommes, läsk å skit) tror jag det var. Lite dyrt men men. Gott var det! :thumbup:

Brukar inte äta jätteofta på donkan men de gånger jag gjort det har jag aldrig fått svala hamburgare. Är det inga kunder står de ju inte direkt och steker 20 hamburgare och låter dem ligga.

Kebab-Arne
2003-09-19, 19:23
Originally posted by Cilia
vi har också MAX, problemet är att de inte finns i centrum och att det tar hela dagen att få mat.

Känner ett starkt behov av att gå in där och göra om deras logistiksystem, för något fel är det.

Hehe, jag har bara ätit på MAX två gånger, men redan fått erfara att dem har världens mest ineffektiva system. Gillar Burger King mest av hamburgerkedjorna. Något för deffen? Knappast, men sen kommer inte jag behöva deffa förrän en sådär 10-15 år.

Fartman
2003-09-20, 01:47
äh vem fan bryr sig om det tar lite tid... så jävla stressade kan ni väl inte vara! att det tar tid känns bara tryggt för då vet man att det är kvalitétskäk man får! :eating:
förövrigt så har MAX blivit hundra gånger sämre... börjar mer och mer likna donkan... men Delifresh är en ljuspunkt!
det som dock är sämst med McD och Max är att dom har inga riktigt stora mål... vafan är man hungrig måste man MINST ha ett 2*90's skrovmål på MAX är det största målet 2*45g!! och McDödnalds lär ju inte vara bättre, jag brukar numera som standard köpa det största dvs 2*150g.... och det smakar ljuvligt:hbang:

Cilia
2003-09-20, 08:57
jo, precis så stressad kan man vara så att det känns som om man får matsår medan man väntar.

det heter inte "fast food" för inget och om jag har tid så väljer jag med all säkerhet ett annat ställe än en hamburgerrestaurant.

nu ska jag inte klaga så mycket eftersom jag äter på någon av dom väldigt sällan knappt 2 ggr/år men då föredrar jag Burger King tycker det är godare än MAX och McD går inte att äta på.

Prankie
2003-09-20, 09:33
Mia Superskrov. 2*150hamburgare, ett berg med strips och free refill. :D
Har dock inte käkat det där än.

Ankarby
2003-09-20, 16:21
Donkan, burgarkungen, max, håriga pizzaägaren, kebab. Allt går ner bara det är tuggbart :eating: :eating: :eating:

LunaSpice
2003-09-21, 13:54
Åt en sån igår. Satan så illa den smakade, blev nästan upprörd på den stackars söta kassörskan. Skärpning Macke D! :whipped:

Wilson
2003-09-21, 15:23
trodde itne det var så mycket protein i en hamburagre... där ser man:hbang:

fredthehead
2003-09-21, 15:47
en hamburgare består ju till största delen av kött och bröd så det är ju inte så konstigt.

Linnet
2003-09-22, 09:36
Tips beställ en big tasty, säg:

- Jag vill ha den dressad som en McFeast. Voila så har ni en stor och god hamburgare som man blir rejält mätt på! Ni får vänta några minuter, men i gengäld är hamburgaren precis nygjord.

P.S Går lika bra att dressa den som en QP om någon skulle vilja det.

snakeplisken
2003-09-23, 19:51
Någon som vet hur många kcal en pizza (champinoner tonfisk) resp. en kebabrulle inehåller

King Grub
2003-09-23, 20:13
Originally posted by snakeplisken
Någon som vet hur många kcal en pizza (champinoner tonfisk) resp. en kebabrulle inehåller

Beror väl på vad den väger... :rolleyes:

Kolla själv:

http://www.slv.se/templatesSLV/ldb_search____6242.asp