handdator

Visa fullständig version : Hette till med frugan


r90
2002-02-10, 20:04
Har ni tänkt på en sak.....

Vi säger att ni kommer hem från ett tungt pass....men sen kommer frugan och ni har en "trevlig stund".

Jag menar det går väll åt en himmla massa protein för att tillverke sperma...eller??
har jag fel?

Yonas
2002-02-10, 20:11
Sperman produceras oavsett om du har en "trevlig stund" eller inte. Det är inte så att du får behålla proteinet om du inte har sex. Och jag vet att man kan göra en sak så man får behålla det, men nog är det trevligare att dricka lite extra mjölk istället i så fall.

[ 10 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: Yonas ]

r90
2002-02-10, 20:26
hmm ok.....

The Dwag
2002-02-10, 20:39
Jaa vad säger man ! Tror dock inte hon missar något med tanke på dina funderingar :D

Yonas
2002-02-10, 20:40
Vet inte om jag uttryckte mig otydligt. Försöker igen. Sperman som kommer när du har sex är ju redan producerad, den kan du inte "få tillbaka". Och det är inte mycket protein som går åt till produktionen. Undrar vad det har för BV förresten...

Stile
2002-02-10, 21:11
Intressantare är väl att veta hur sex innan träningen påverkar passet. Jag försöker hålla mig till avhållsamhet innan träning men har det någon påverkan egentligen?
Dom gånger man haft sex innan träningen har det inte gått lika bra, är det bara tillfälligheter eller?

Allan
2002-02-10, 21:18
Börjar ni med avhållsamhet före träning är ni galna. Det kanske kan ha nån effekt om man är på SM-nivå men som motionär mår man bäst av att låta naturen ha sin gång. Sen begriper jag inte hur det funkar hos er - själv skulle jag vara själaglad om jag fick lite sex när jag - jag - var sugen på det.

allan

Petrus
2002-02-10, 21:22
Massor av sex = massor av hormoner i omlopp = massor av muskler = massa = MASSIV! :D

Stile
2002-02-10, 21:24
Ursprungligen skickat av allan:
<STRONG>Sen begriper jag inte hur det funkar hos er - själv skulle jag vara själaglad om jag fick lite sex när jag - jag - var sugen på det.

allan</STRONG>

Ha ha, ja du har rätt. Inte ska man hoppa över en trevlig stund bara för att man ska träna senare.

Men är det någon som vet om det verkligen har någon påverkan. Är det bara nåt som sätter sig i huvudet att man tränar sämre om man har sex innan träning. Vore kul att veta.

Stile
2002-02-10, 21:27
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>Massor av sex = massor av hormoner i omlopp = massor av muskler = massa = MASSIV! :D</STRONG>

Okej, så en sexmissburkare han blir riktigt grov han. :D

En styrkelyftare jag brukar träna med ibland har lite lustiga ideer. Han menar på att det bara kan vara bra att bli lite upphetsad innan man ska iväg och träna men det ska inte gå för en säger han. ;)
Och han är riktigt grov...

Allan
2002-02-10, 22:11
Faktum är att det finns två skolor - dels den gamla boxarattityden. Inget sex, linda händerna hårt och upp på täcket med dem före match. Cus d'Amatos killar skulle vara som frustande expresslok när de klev in i ringen. Gissa varför de frustade... Och ändå finns det alltså forskning som visar att eftersom tillbakahållen sex blockerar tänkandet - alltså man har kastrullskaft och tänker bara på en sak - så är det lika bra att låta naturen ha sin gång. Annars kommer kisarna bara att lubba in på muggen hela tiden och ta saken i egna händer så att säga.
Om jag minns forskningen rätt konstaterade man att en vanlig snabbis - alltså upp, på, in, framotillbaka och klar - knappast skadade. Däremot var det väl mer tveksamt efter en äkta föreställning där till och med grannarna tände en cigarrett efteråt. Men nu pratar vi alltså högpresterande idrottsmän.
Har för mig UIC skrev nåt om det här för ett par år sen. Jag återkommer med länk...

Och därmed var det slut från Fråga Olle för ikväll. Nästa vecka...

allan

[ 10 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: allan ]

Peter
2002-02-10, 22:19
Författaren till boken äta för att vinna säger att en person vunnit os-guld (eller om det var slagit världsrekord) på 100 meter 30 minuter efter att han runkat.

Peter

The Dwag
2002-02-10, 22:21
Den här tråden är ju komisk :D

Helen@
2002-02-10, 22:24
"alltså upp, på, in, framotillbaka och klar "

http://www.freakygamers.com/smilies/s2/cwm/cwm/eek2.gif

Ja...det är därför "Galna Ko-sjukan" finns och de låååånga ansikten http://www.theunholytrinity.org/cracks_smileys/otn/happy/11zwinky.gif

The Dwag
2002-02-10, 22:34
Man kan ju undra vad exakt allan skall upp på... :D

Rider du på nått allan ?

Du får ursäkta kunde inte låta bli den där :D

Allan
2002-02-10, 22:46
Köksbordet, för bövelen, köksbordet...


:D allan

(som kan vara romantisk och ömsint då och då...)

Tjockisen
2002-02-10, 23:13
Hoppas du gör rent köksbordet innan du har gäster ;)

BUSTER
2002-02-10, 23:15
Det är knappt någon protein alls i sperma.90%är vatten,resten är fruktos,protein(några få mg),C-vitamin etc.

jebu
2002-02-10, 23:47
det är väldigt mycket zink i "geggan" också
så de väldigt aktiva torde då behöva tillskott....

/martin

Bamse
2002-02-11, 08:14
90 % vatten säger Du.. Hmm, det är väl ett barn nånstans där inne i geggan också? :D :D

[ 11 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: Bamse ]

Stålkrull
2002-02-11, 09:03
Bamse!

Jag tror att missat något i biologin. :D Tränade Du den lektionen? Men å andra sidan, jungfrufödsel hos kvinnor har man hört talas om , så varför inte hos män (i jämställdhetens namn). ;)

En ung man från Osaka
var allt för snabb för sin maka
Han sade tittut
sen var det slut
hann fram men aldrig tillbaka

Denna limrik handlar om den kände idrottsmannen Inoeta Utoskita. Och han var MYCKET snabb.

//Janne

GhostFace
2002-02-11, 12:10
Barn i geggan??
Biologi....hmm, jag undrar jag vem som missat en & annan del... :D

Mg...med tanke på att vi män i regel ejakulerar (som det så fint heter) någonstans mellan 2-5 ml (finns de som ejakulerar mera, ingen nämnd ingen glömd), undrar jag hur mycket 1 mg är i ml???

:cool:

s@ndberg
2002-02-11, 12:27
Följande inträffade på Mitthögskolan förra
året:


På en biologilektion höll en professor ett föredrag där han bland annat
berättade att manlig säd innehåller mycket glukos. En ung kvinnlig
student räckte då upp handen och frågade:
"Om jag uppfattat det rätt så finns det mycket glukos i manlig säd
precis som det finns i vanligt socker?" "Stämmer", svarade professorn..
"Varför smakar det då inte sött?", frågade studenten. Efter en stunds
total tystnad brast alla åhörare i salen ut i gapskratt. Den stackars
studenten blev knallröd i ansiktet när hon insåg vad hon sagt, plockade
ihop sina böcker och lämnade salen utan ett ord. Hon kom aldrig
tillbaka efter det. När hon var på väg mot föreläsningssalens dörr gav
dock professorn ett numera klassiskt svar på hennes fråga: "Det smakar
inte sött eftersom de söta smaklökarna sitter på tungspetsen och inte i
halsen".

GhostFace
2002-02-11, 15:15
ROFLOL.... :D

scono
2002-02-11, 16:03
hahhaa det där är för bra för at vara sant så jag tror dig inte :D

Danne
2002-02-11, 16:20
en klassisk vandringssägen ! ;)

tn22aj
2002-02-11, 18:06
Måste säga att detta var en minst sagt lustig tråd! Om någon förresten råkar vilja veta mer om sperma och hur mycket av vad geggan verkligen innehåller så lär man sig en hel del på att läsa tjejblaskor (en vanlig fråga tjejer tycks ha är tex hur många kcal man får i sig av en sats (!)).
I sexspalterna där beskrivs och undras det över det mesta.. Och då menar jag verkligen _det mesta_. :D

Stile
2002-02-11, 19:39
Ursprungligen skickat av Tessan:
<STRONG>I sexspalterna där beskrivs och undras det över det mesta.. Och då menar jag verkligen _det mesta_. :D</STRONG>

He he, berätta mer. :D

Tjockisen
2002-02-11, 22:22
Kanske den nya GBD-drinken? ;)
Har man en bulkande fru är det bara att säga att det bara gör gott. Innehåller väl en massa mineraler och vitaminer oxå?

Danne
2002-02-12, 08:02
appropå bulkande fru : vet du vad det är för skillnad på en flickvän och en fru ? ...... ca 25 kilo :D :D

mangs
2002-02-12, 12:13
HE HE!! :D
Den var bra.

Clean
2002-02-12, 23:56
Klסckrعn :)

Bamse
2002-08-29, 13:10
:laugh: