handdator

Visa fullständig version : Jorden runt resa


Bigglet
2010-01-15, 13:05
Hej!

Den 28:e februari kommer jag att åka på en jorden runt resa och kommer hem igen den 4-5 juni. Träningsmässigt inför resan kommer ja ha haft en längre styrkeperiod med bulk. Tränar för massa eg. men styrka behövs för det med så tänkte jag kunde passa på att satsa lite extra på det då lederna kommer få ett längre uppehåll. Så när jag kommer sen kommer tillbaka försöka få tillbaka gammla styrkan och sen köra mer hypertrof träning.

Nu till mina funderingar eller vad man ska kalla det.

Vill nog förlora lite av mitt fett under resan. Självklart ska inte det få ta upp för mycket av min tankeverksamhet utan att jag ska njuta av resan! Men i det långsiktiga perspektivet är det dumt att deffa lite under resan då man inte kommer till träna alls mycket? Eller ska jag bara vänta med det komma hem igen deffa med träning sen bulka igen....

Hoppas ni förstår mina funderingar, vore kul om någon hade lite feedback på mina funderingar

/ Peace Out

Pjotor
2010-01-15, 13:54
Om du tycker att din träning är så viktigt ska du nog fundera på om du vill resa? Jag tycker att du ska njuta av din jordenruntresa istället. Det är nog inte så ofta du drar iväg på sådana?

Är du man och under 30 så är det oftast ganska enkelt att gå ner i vikt i alla fall. Det kan du då lugnt vänta med tills du kommer tillbaka.

emi23j
2010-01-15, 13:57
Hej!

Den 28:e februari kommer jag att åka på en jorden runt resa och kommer hem igen den 4-5 juni. Träningsmässigt inför resan kommer ja ha haft en längre styrkeperiod med bulk. Tränar för massa eg. men styrka behövs för det med så tänkte jag kunde passa på att satsa lite extra på det då lederna kommer få ett längre uppehåll. Så när jag kommer sen kommer tillbaka försöka få tillbaka gammla styrkan och sen köra mer hypertrof träning.

Nu till mina funderingar eller vad man ska kalla det.

Vill nog förlora lite av mitt fett under resan. Självklart ska inte det få ta upp för mycket av min tankeverksamhet utan att jag ska njuta av resan! Men i det långsiktiga perspektivet är det dumt att deffa lite under resan då man inte kommer till träna alls mycket? Eller ska jag bara vänta med det komma hem igen deffa med träning sen bulka igen....

Hoppas ni förstår mina funderingar, vore kul om någon hade lite feedback på mina funderingar

/ Peace Out


Gör vad du känner för.

Personligen hade jag inte alls oroat mig för maten. Hade käkat det jag kände för, annars känns det som att man blir för styrd och inte kan njuta helt av resan. Dock så tror ju jag att du kommer äta mycket mindre när du är och reser än när du är hemma. Alla mina polare som rest runt har alla gått ned i vikt för att de ätit mindre, man är helt enkelt upptagen med en massa andra saker för att tänka så mycket på maten.

Angående träning under resan så hade jag inte kunnat hålla mig utan att träna, det är så jag är som person. Behöver få dåglig motion. När man är på resa är det kanske inte så enkelt att börja söka gym hela tiden utan löpning och styrka med egen vikt hade fått stå för den mesta av träningen, alternativt att man tar med sig ett flexband som man kan köra med ftersom det är relativt lätt och tar lite plats.
Om du löper dagligen, eller några dagar i veckan, så kommer det ju också vara enklare att hålla kalorierna på en jämn nivå eller till och med på ett underskott.

Hur som helst, detta är min syn på det hela. Men jag tycker du ska göra det du känner för så du kan njuta av resan fullständigt.

Bigglet
2010-01-15, 15:25
Tack för svaren!

Ja ska njuta som bara den! Anledningen till att jag tänker över hur resan kommer påveka min kropp är att jag gjort fina ökningar i det sista, har verkligen släppt! Löpning och kroppsbaserad kommer det nog bli lite av han jag reser sånt gör bara sånt som träning till vanligtvis. Bygga kan man alltid göra senare i livet!

z_bumbi
2010-01-15, 15:29
Hur kommer du att resa? Det är ganska så få ställen i världen som inte har gym och har man inte tillgång till ett gym går det bra att träna på andra sätt. Några väskor, möbler, kroppsvikt, gummiband och ett hopprep så har man t ex ett komplett gym. Hopprepet kan t o m dubblera som packsäkring.

Bigglet
2010-01-15, 15:34
Hur kommer du att resa? Det är ganska så få ställen i världen som inte har gym och har man inte tillgång till ett gym går det bra att träna på andra sätt. Några väskor, möbler, kroppsvikt, gummiband och ett hopprep så har man t ex ett komplett gym. Hopprepet kan t o m dubblera som packsäkring.

Peking-Tokyo-Australien(åker runt med buss)-Nya Zeeland-San fransico hyr bil kör runt lite fram till las vegas. flyg till New york- Hem.

Kanske kan få ett genom snitt på ett helkroppspass i veckan eller vad tror ni?

Resor ju för att uppleva saker, inget träningsläger direkt;)

emi23j
2010-01-15, 15:43
Peking-Tokyo-Australien(åker runt med buss)-Nya Zeeland-San fransico hyr bil kör runt lite fram till las vegas. flyg till New york- Hem.

Kanske kan få ett genom snitt på ett helkroppspass i veckan eller vad tror ni?

Resor ju för att uppleva saker, inget träningsläger direkt;)

Varför inte prova på någon av de traditionella kinesiska träningsformerna?

Bra tips om gummiband bumbi. det glömde jag totalt bort. Bor man på hotell så brukar det finnas plats att hoppa i hotellrummet också.

Pengu
2010-01-15, 16:06
Det är ju inga u-länder du reser genom så du kan nog kunna köra ett helkroppspass i veckan på ett vettigt gym. Det kan även finnas möjlighet att träna på en del bättre hotellgym, även om du inte bor på hotellet, för en liten avgift dock. Huruvida du verkligen kommer att vara sugen på det när du är lagom nerdekad av för mycket skoj är en annan femma. Det låter som en fantastisk resa, hoppas du får det riktigt roligt. :hbang:

I övrigt får du en eloge för årets hittills bästa sär skrivnings tråd titel.

secce
2010-01-15, 16:27
Gjorde en jorden runt resa, inte helt olik den du ska iväg på. Var borta i 6 månader. Totalt gick jag ner 9,5 kilo, var inte fet men hade lite underhudsfett innan dock. Visserligen var vi väldigt aktiva under resans gång då vi åkte mycket skateboard om dagarna, vandrade och vistades mycket i naturen. Tappade ganska mycket styrka, men å andra sidan var det inte mycket fett kvar på kroppen när man stod på Arlanda och frös heller, hahaha!

Njut av resan och stressa inte med träningen. Finns gym överallt om du är tvungen att köra.

Hemi
2010-01-15, 16:39
Har också flackat runt på slumhotell och tränade varje dag. Kroppsviktsövningar, gastankslyft, trädhängsövningar, lekparksträning, vänner som var med, nån slags pre parkour, klättring, lokala capoeiragäng, fotboll. Blev ju inte större men kom hem spänstigare.