handdator

Visa fullständig version : Hur ser ditt liv ut om 10 år?


Avesta
2010-01-15, 03:02
Finns säkert liknande tråd, men men.

Hur kan saker och ting se ut för dig år 2020? Både hur du tror/förväntar dig att saker och ting kan se ut och hur du önskar att det skulle se ut.

Som TS så:

2020 är jag 33 år gammal.

Jag är gift, har 1-2 barn. 2.5 respektive 1 år gamla.
Har skaffat mig tillräckligt mycket erfarenhet från finansrelaterad arbete och känner att det finns utvecklingsmöjligheter, eller så har jag lagt ner arbetet för att sedan några år tillbaka arbeta på något eget.

Träningen håller jag igång fortfarande, troligen genom budget hem-gym, men det är inget snack om att växa eller ha duktig form, enbart preventivt syfte.

När det finns tid så åker jag hoj, offroad. Har kanske börjat jaga. Möjligen lärt mig att hitta på saker så att jag kan njuta av vintrarna här istället för att få livslusten utsläckt och önska mig bort.

Jag hade önskat att jag hade haft möjligheten och kontakterna för att flytta utomlands delar av året för att slippa mörkret, men alltid vara här till sommaren. Men jag ser inte hur arbetslivet skulle gå ihop med det. Det är en del av drömmen.

Tillägg:
Bor i en mindre villa, utkanten av Stockholm, Bro eller Kungsängen.

Huffo the A-LagaRe
2010-01-15, 04:19
2020 är jag 29 år gammal.


Jag är ensamstående.
Jag är lärare i svenska och tyska på Södervärnsskolan i Visby.
Jag tränar inte men röker pipa och läser mängder med grekisk och latinsk poesi för att hålla igång de klassiska språken. På kvällarna hänger jag och mina gamla polare på Effes.

Jag lyckades aldrig få ihop någon D-uppsats i Latin eller Grekiska utan gick lärarprogrammet istället där jag lyckades komma igenom allt.
Dock plågar besvikelsen över misslyckandet mig ännu och jag tappar allt självförtroende. Alla mina förhållanden slutar med att mina kvinnor är otrogna med någon invandrarkille/ lantis från Sproge.

Snobbe
2010-01-15, 04:43
2020 är jag 29 år gammal.


Jag är ensamstående.
Jag är lärare i svenska och tyska på Södervärnsskolan i Visby.
Jag tränar inte men röker pipa och läser mängder med grekisk och latinsk poesi för att hålla igång de klassiska språken. På kvällarna hänger jag och mina gamla polare på Effes.

Jag lyckades aldrig få ihop någon D-uppsats i Latin eller Grekiska utan gick lärarprogrammet istället där jag lyckades komma igenom allt.
Dock plågar besvikelsen över misslyckandet mig ännu och jag tappar allt självförtroende. Alla mina förhållanden slutar med att mina kvinnor är otrogna med någon invandrarkille/ lantis från Sproge.

lol antar att du inte är seriös.

Jag har ingen aning om hur mitt liv kommer se ut om 10år och inget jag vill planera.

coxie
2010-01-15, 06:19
Om 10 år är jag 34 och har antingen dragit mig tillbaka till en gård ute på landet i Sverige eller så har jag fortsatt jaga status och klättrat på karriärstegen. Oavsett karriär så tror jag att jag flyttat hem till Sverige, insett att Sverige är förbannat bra när det kommer till folk och väder. Tvivlar på att jag har skaffat mig någon familj men förhoppningsvis har min bror fått ett par ungar som jag kan träffa och skämma bort i lagom doser.

Eller så har jag tröttnat på mitt dekadenta liv och löst det genom att skaffa mig en fru och familj eller med hjälp av en rejäl cocktail med droger.

bulldozer
2010-01-15, 06:28
Om 10 år har jag förhoppningsvist ett vettigt arbete, har kanske lärt mig att
tyngdlyfta eller gett upp det. Min dotter är 18 år och på väg att flytta hemifrån (?),
min sambo är het snygging på 35år som siktar på veteranrekord i OL, dvs om han
lyckats stå ut med mig såhär länge.


Har tränat i ca 14år seriöst och är böff!!*flex*

Lellan
2010-01-15, 06:58
2020 är jag 41 år gammal.

Jag är ensamstående el särbo, min son är 14 år (OMFG), men ovanligt trevlig sådan. (Seriöst.. finns det trevliga fjårtisar el är jag åldersrasist nu?)

Han har fri tillgång till kvarg, lax, kycklingfiléer, ägg och menyn består till vardags av husmanskost á la King Grubs Kokbok (utgiven 2015?) samt obegränsade mängder fin choklad. Kanske även lakrits. Vi har ett komplett hemgym och han får ägna fritiden åt whatever han tycker är skoj, förhoppningsvis har han precis som mig lätt för sig i skolan så han slipper sitta med läxor (eftersom han slänger ett öra åt lärarna, riktigt bra sådana förresten!, på lektionstid) och kan använda tiden roligare. Eller så får han vara precis hur han vill, emo punk plugg nörd *insert whatever nytt påhitt*, bara han är lycklig. (FINNS det lyckliga fjårtisar el är jag åldersrasist nu igen?)

El iaf, på väg att bli lycklig, och behandlar andra bra.

Jag har äntligen fått ändan ur och är inte överkvalificerad i mitt yrke, rbetet är lagom krävande och jag behöver och genomför ständig kompetensutveckling med glädje och bravur (även om arbetet bara är en liten del av den jag är).

Har åkt vasaloppet och inte haft några längre träningsuppehåll utan har en frisk sund stark kropp, som är lite snygg me! :D Dessutom har mina bröst på något oförklarligt sätt växt helt utan operation, och roar både mig och andra genom sin fluffighet. Ja men vaddå, mkt kan hända på 10 år! Big boobs vill väl alla klämma på, nån gång i livet.

Den där systemkameran jag suktat efter släpar jag på i tid och otid och lyckas då och då med mästerverk. Har bättre diciplin på målningen och ffa har jag utvecklat min abstrakta konst. Har en sommarstuga mitt i ingenstans i hembygden där man kan springa näck och ha det jävligt tyst el låta de enormt bra högtalarna gå varma. Plockar så mkt bär att jag självförsörjer mitt behov, i övrigt träffar jag kompisar en hel del, pillar navel, skrattar varje dag. Alla jag tycker om är lyckliga och mår bra.

Var el hur jag bor är inte så viktigt, men sätter min prägel på hemmet och älskar att vistas både där och bland folk och fä, har även en självgående dammsugare.. så om man så vill äta kakor i sängen är det ok. :D (jo, den här modellen kan även klättra och dammsuga sängar, STFU det här är min fantasi ; )).

Typ - nästan som nu, fast version 2.0.

Me like! :hbang:

n1tro
2010-01-15, 07:05
Sambo med Avesta



mvh

young_george
2010-01-15, 07:18
Förställer mig inte att jag blir så gammal

Nelson81
2010-01-15, 08:02
2020 så är jag i skogen och smygtittar på mitt skogsporr som jag inte får ha hemma för frugan

joriice
2010-01-15, 08:04
Har nåt roligt jobb och nån trevlig flickvän, eller singel och hyffsat med deg, så jag kan chilla i min smakfullt inredda lägenhet, och köpa gadgets osv.

dared
2010-01-15, 08:11
Om 10 år är jag 34 är (fyfan) och är nog fortfarande singel och kanske är egenföretagare. Skulle vilja ha möjligheter och fortfarande kunna resa endel men bo i Sverige. Om 20 år har jag en importerad ryssfru :D

elo_
2010-01-15, 08:13
Nelson81: Du är från och med nu min främsta idol. Tobbe från i en annan del av köping är numera på andra plats.

Själv tror jag att jag är en rätt korpulent flintskallig lirare som tycker om att skriva insändare i lokala dagstidningen där jag orerar över dagens ungdom alternativt ondgör mig över lokalpolitikers bravader.

hangatyr
2010-01-15, 08:27
Om 10 år är jag 45 år gammal farbror.

Min son är tio år och vi åker runt och tävlar i BJJ. Jag i äldsta gubbklassen, min fru i tantklassen och lillpojken i barnklassen. Jag sitter återigen i styrelsen i kamspsportsklubben.

jag jobbar kanske 75% av en heltid med det jag är intresserad av; interaktionsdesign, men på ett mer strategiskt plan än idag.

jag bor nog kvar i sthlm, men har flyttat minst en gång sedan 2010.


Tja, något sånt då.

Mats J
2010-01-15, 08:29
Eftersom de flesta är runt 19-27 som har skrivigt. Så kan jag ta tvärtom på mig. Är NU 36 år och för 10 år sedan hade jag ungefär samma uppfattningar om hur jag trode det skulle vara om 10 år. Hur blev det?

Samma jobb, samma kärring, samma barn. Bor i samma hus. Tränar lika seriöst nu som då, tror fortfarande att "jag borde ta xxx i bänk till våren" eller "om 2 år borde jag väga xxx i bra form" trots att det de senaste 10 åren inte har hänt nämvärt mycket oavsätt hur jag äter eller tränar.

Så ska jag gissa hur det ser ut om 10 år till - dvs. när jag är 46 år skulle jag säga - ingen direkt skillnad alls.

von huff
2010-01-15, 08:43
30 år om 10 år.Förhopningsviss har jag utbildat mig och jobbar med fast jänst.Bor i en etta eller tvåa.Jag ser i dramatiska förändingar egentligen.

Huffo the A-LagaRe
2010-01-15, 08:50
Ingen som blir MR. Olympia?

AlmostRipped
2010-01-15, 09:04
(Om det går som planerat) -
Om 10 år är jag nästan 32, bor i en fin lägenhet i vasastan/odenplan området med förhoppningsvis någon trevlig flickvän/(fru?), jobbar som somelier på något av Stockholms finare restauranger (Grand hotell?), är i mitt livs bästa form och njuter dagligen av mitt kontoutdrag!

Då kör jag en audi eller lexus, funderar på att skaffa barn och har jobbat utomlands ett par år men bestämt mig att stanna och bosätta mig i Stockholm.

(Om det skiter sig) -
Om 10 år bor jag hemma hos morsan igen, spelar massa datorspel och har inte besökt gymmet på 10 år, kör en volvo 240 från 86 och lever på bidrag. Har ingen flickvän och kan inte få barn. Undviker att ta kontoutdrag då jag vet att det inte finns mycket att kolla på.

Zakath
2010-01-15, 09:07
32 år. Undervisar och forskar i psykologi - älskar det. Har en underbar fru/sambo och 1 eller 2 underbara barn. Har också några riktigt goda vänner som jag alltid kan prata med.

Bor fortfarande i Göteborg eller någon förort i närheten. Har kommit närmare mina föräldrar som båda är mycket stolta morföräldrar, min syster är en stolt faster.

<3

Rimmon
2010-01-15, 09:19
Om 10 år är jag 33 och mina brorsdöttrar 10 och 12 år gamla. Jag har officiellt intagit positionen som den coola farbrodern som flickorna vid vuxen ålder tittar tillbaka på och undrar om egentligen hade alla hästarna i stallet. Jag bor kvar i samma lägenhet där inte mycket förändrats på 10 år. Jobbar troligen i ett storkök på något äldreboende efter att kockutbildningen inte resulterade i något vettigare jobb.
Är självklart singel och flörtar med lite lätt överviktiga 18åringar med daddy issues på diverse online dating sites.

Frantic
2010-01-15, 09:42
Bra
Jag bor i Australien och njuter av att aldrig mer behöva uppleva minusgrader. Jag jobbar som brandman och surfar minst 4 ggr i veckan. Jag är gift och har 2 barn.

Inte så bra
Jag bor i GBG och har insett efter att eftersom jag inte är tjej så kan jag inte få ett heltidsjobb som brandman så jag har sadlat om till polis. Jag är inte gift men jag har haft ett långvarigt förhållande med en tjej som jag egenliten inte tycker om men jag stannar kvar ändå. En liten bit av min själ dör varje gång jag måste skrapa isen från bilrutorna. Jag spenderar min lediga tid med att titta på dart på TV'n och äta jordnötsringar.

Nielsen
2010-01-15, 10:04
Om 10 år så är jag 37. Förhoppningsvis så har jag klarat mina universitetsstudier. Jag får ändå inget jobb eftersom att det ekonomiska läget i Sverige har gjort att man dragit ner på den sociala omsorgen.

Jag sitter nog framför min dator och läser på Kolozzeum för att planera hur jag skall lägga upp min träning för 100:e gången.

CRZ
2010-01-15, 10:08
2020, 32 år gammal.

Sambo eller fru (lika stort fan av träning som mig), beroende på hur bra det känns. Driver ett eget gym, som alltid varit min största dröm! Utbildad Personlig Tränare, och förhoppningsvis arbetar jag som detta också :)

C.E.J.
2010-01-15, 10:10
Blir 35 år 2020. Har förhoppningsvis fru och barn, bor i USA (solbältet ofc), och har förvandlats till cardio-håmå sedan länge. Jobb vettefan.

Alfred Nobel
2010-01-15, 10:10
Då är jag 32 år och äntligen tagit examen :D

Lellan
2010-01-15, 10:25
Eftersom de flesta är runt 19-27 som har skrivigt. Så kan jag ta tvärtom på mig. Är NU 36 år och för 10 år sedan hade jag ungefär samma uppfattningar om hur jag trode det skulle vara om 10 år. Hur blev det?

Samma jobb, samma kärring, samma barn. Bor i samma hus. Tränar lika seriöst nu som då, tror fortfarande att "jag borde ta xxx i bänk till våren" eller "om 2 år borde jag väga xxx i bra form" trots att det de senaste 10 åren inte har hänt nämvärt mycket oavsätt hur jag äter eller tränar.

Så ska jag gissa hur det ser ut om 10 år till - dvs. när jag är 46 år skulle jag säga - ingen direkt skillnad alls.

Tar mig också friheten att backa.. För 10 år sedan levde jag på kolhydrater, tränade som fan utan att få en enda muckel, var så blyg, var så snäll, tom så himla menlös att jag lät min otrogne pojkvän bo kvar hos mig i ytterligare ett par år och leva på mig (heltidsstudier, 3 olika jobb = heltid, halvfartsstudier på kvällarna, 2 katter) medans jag inte drömde om nånting. Fi FAAN, minns att jag tom broderade och hatade det och undrade WTF jag höll på med?? Så jag målade lite blomkrukor med julmotiv. Samma *spy* känsla av wth is going OOON... Gav alstren till min svärmor, satt ensam och grät på storhelgerna eftersom pojkvännen då drog hem (arbetslös, fri som fågeln) och tog med sig katterna medans jag var tvungen att jobba för brödfödan.

Inte undra på att man gjorde revolution, gick med i AWklubben och började leva på riktigt, från jante till nästan självgod (ok, kanske inte, men gott duglig och medveten om det iaf). :D

Har mer muckler nu också. *flex* Tror bannemig att kollo varit en bra jäkla kick i rumpenstumpen! *kissass*

Bullen!
2010-01-15, 12:39
kommer säkert titta på mina kamrater om 10 år. och se att dom lever helt normala liv utan några som hellst hälsoproblem och undra hur stor jag hade varit om jag oxå tagit steroider under de senaste 10 åren.

eller kommer jag väl stryka med först av alla eftersom jag lever ett hälsosammare liv. de värsta alkisarna i byn som varit nerpissade sen farsan va ung verkar vara odödliga iaf.

Rimmon
2010-01-15, 13:03
Imponerande Lellan, inget fel med att vara jävligt nöjd med sig själv om man gjort en sån förändring.

stevebc
2010-01-15, 13:05
Jobbar utomlands i något U-land med ett infrastrukturprojekt. Har mer pengar än vad jag har nu efter några feta räkmacksår i Norge. Har fru och barn (eller på väg).

Blir 35 år 2020. Har förhoppningsvis fru och barn, bor i USA (solbältet ofc), och har förvandlats till cardio-håmå sedan länge. Jobb vettefan.Oj, inte för att det märks eller så, men jag har alltid haft för mig att du var yngre än mig, typ 19 år eller något, efter att ha läst det någonstans. Men måste blanda ihop dig med någon annan.

Avesta
2010-01-15, 13:20
Eftersom de flesta är runt 19-27 som har skrivigt. Så kan jag ta tvärtom på mig. Är NU 36 år och för 10 år sedan hade jag ungefär samma uppfattningar om hur jag trode det skulle vara om 10 år. Hur blev det?

Samma jobb, samma kärring, samma barn. Bor i samma hus. Tränar lika seriöst nu som då, tror fortfarande att "jag borde ta xxx i bänk till våren" eller "om 2 år borde jag väga xxx i bra form" trots att det de senaste 10 åren inte har hänt nämvärt mycket oavsätt hur jag äter eller tränar.

Så ska jag gissa hur det ser ut om 10 år till - dvs. när jag är 46 år skulle jag säga - ingen direkt skillnad alls.

Ha ha, du får förlåta oss ynglingar som låter alltför optimistiska, men jag hoppas på att du ändå är lycklig. Vi behöver få det bekräftat, att även om inget skulle förändras så kan man vara lycklig ändå. ;)

O andra sidan, Lellan är ju över 30 och det verkar ha förändrats en hel del efter 2*.

Jag undrar hur Kwons ass-umptions om framtiden låter. :D

Bear Grylls
2010-01-15, 13:20
Om 10 år är jag 29-30 år. Jag har ett fast förhållande och kanske ett barn på väg. Ett hyffsat bra arbete som jag trivs med och på fritiden så köttar jag fortfarande gym och hänger med goda vänner. Det vore rätt najjss.

hahavaffan
2010-01-15, 13:26
Om tio år är jag en väldigt eftertraktad projektledare med bland annat kunder som Google och Apple. Resten känns för osäkert för att spekulera i.

C.E.J.
2010-01-15, 14:17
Oj, inte för att det märks eller så, men jag har alltid haft för mig att du var yngre än mig, typ 19 år eller något, efter att ha läst det någonstans. Men måste blanda ihop dig med någon annan.

Haha hmm... eftersom det kommer från dig stevebc ska jag inte ens försöka analysera det där utan enbart ta det som en komplimang, så... thänx! *cupid*

Mimix
2010-01-15, 14:22
Då har jag skaffat mig 12 katter och väntar på att bli klimakteriekossa.

Alternativt så har jag vunnit på min månatliga trisslott, köpt en Salina 48 och seglar från korallrev till korallrev med salt i håret och sand mellan tårna every day.

Three pigs
2010-01-15, 14:27
Får mest ångest av den här tråden :D

Fatalist
2010-01-15, 14:30
Då har jag förmodligen spenderat mina senaste 10 år på att spela Torchlight, som jag precis provade demot av, som ju är helt sjukt myz.

fabbo
2010-01-15, 15:07
Om tio år är jag 40 och mina småa flickor har börjat skaffa pojkvänner!!!!! *cry**cry**cry*

Låter deprimerande så jag ändrar det.
Om tio år har jag en ny sportbil och en brud som är 20.

Anton Fräs
2010-01-15, 15:08
Är 19 nu skulle alltså vara 29.

Förhoppningsvis bor jag i GBG, har en flickvän (inga barn), fast anställning på sjukhus, bättre form än någonsin. Dessutom hoppas jag att jag fortsätter träffa fantastiskt folk fram tills man är 29. Nothing beats a game night!

Sniggel
2010-01-15, 15:22
Om 10 år har jag uppnått mina styrke- och muskelmål och håller mig i form året runt.

Jag jobbar antingen med något tekniskt arbete med min personliga träning vid sidan av. Alternativt sysslar jag med personlig träning på heltid om det utvecklar sig väl.

Jag har i princip besegrat min astma och mina eksem.

Jag har dessutom äntligen börjat komma nånvart med utvecklingen av ett onlinespel som jag har gått och planerat på länge.

Jag har inga barn men är antagligen fortfarande sambo.

hultman
2010-01-15, 15:23
Antingen så sitter jag inne eller så lever jag gott.

:D

Loke
2010-01-15, 15:24
Om 10 år är jag död.

Jag dog när jag var 29 i en motorcykelolycka. Det var mycket tragiskt eftersom jag var så ung och framgångsrik.

wintersnowdrift
2010-01-15, 15:34
Om 10 år är jag 32 going 33. OMG hjelp.

Jag antar att jag jobbar med någonting. Förmodligen/förhoppningsvis analyserar jag något intressant medelst statistiska metoder och drar smarta slutsatser som löser samhällsproblem och gör världen till en bättre plats. (I wish.)

Jag bor inte i en tråkig storstadsförort utan någonstans på landet där vinden viskar och fåglarna kvittrar. Där går jag runt och påtar i grönsakslandet i mina ljusblå gummistövlar och galopperar över gröna ängar på mina fantastiska hästar som jag själv fött upp. En röd eller möjligtvis grön traktor har jag också som jag är en fena på att stapla ensilagebalar med. Jag lägger inte 110 % av min inkomst på cyklar längre, men jag har nog kvar ett gäng i förrådet och kör några mil per vecka bara för att det är så jäkligt fina cykelomgivningar där jag bor. Förmodligen åker jag fortfarande Vasaloppet varje år eftersom snötillgången är så himla bra på vintern.

Om jag har en eller flera slynglar till avkommor tänker jag så fort de kan gå skriva in dem i de lokala orienterings- respektive BMX-klubbarna samt i någon form av musikalisk verksamhet. Fiol och/eller piano kanske.

//Kristin

mulliy
2010-01-15, 15:42
Förhoppningsvis är man bosatt i london eller barcelona sedan ett par år tillbaka.

Snafu
2010-01-15, 15:43
Tål att tänkas på. Fanimig jobbigt att tänka så långt i framtiden, 3 år känns långt nog.

1-3 år: sambo (fortfarande fri för tillfället)
4-7 år: gift + knodds (highly likely)
8-10 år: stressar på jobbet, hoppat upp några steg i karriären, börjar få mage - blir en kopia av pappsen.

40 år gammal om 10 år. Motherhell. DET GÅR FORT NU.

Edit: bor fortfarande i England om 10 år misstänker jag. Har ännu större problem att uttala R.

eternallord
2010-01-15, 15:48
År 2020 står jag på Times Square i New York och betraktar min vän Agnes springandes naken tvärs över torget.

Vi har nämligen ett vad över vem som kommer ha bäst inkomst till 2020, och vinnaren ska bjuda förloraren på en resa till New York varpå förloraren ska springa naken över torget.

Planen för att fixa detta ser ut som följer:
När jag är 25 är jag färdig med min Civ.Ing-examen, får jobb på ett multinationellt företag och blir stationerade med internationell lönestandard på ett arbete i Kina där jag kan leva extremt spartanskt och spara all inkomst under ungefär 3 års tid. Därpå börjar jag arbeta med investeringar och inom ungefär 2 års tid har jag gjort mina första miljoner, när jag är 32 kan jag sluta arbeta helt och då ska jag bland annat göra spirituella kampsports- och kulinariska resor genom Asien, ha bostäder i NY, Paris, Madrid med mera, samt då jag har tråkigt göra karriär som politiker och rädda världen från socialistisk undergång.

Något i den stilen...

Olegh
2010-01-15, 16:03
År 2020 står jag på Times Square i New York och betraktar min vän Agnes springandes naken tvärs över torget.

Vi har nämligen ett vad över vem som kommer ha bäst inkomst till 2020, och vinnaren ska bjuda förloraren på en resa till New York varpå förloraren ska springa naken över torget.

Planen för att fixa detta ser ut som följer:
När jag är 25 är jag färdig med min Civ.Ing-examen, får jobb på ett multinationellt företag och blir stationerade med internationell lönestandard på ett arbete i Kina där jag kan leva extremt spartanskt och spara all inkomst under ungefär 3 års tid. Därpå börjar jag arbeta med investeringar och inom ungefär 2 års tid har jag gjort mina första miljoner, när jag är 32 kan jag sluta arbeta helt och då ska jag bland annat göra spirituella kampsports- och kulinariska resor genom Asien, ha bostäder i NY, Paris, Madrid med mera, samt då jag har tråkigt göra karriär som politiker och rädda världen från socialistisk undergång.

Något i den stilen...

:D Jag som trodde du var allvarlig fram till den biten..

Hemi
2010-01-15, 16:25
Tål att tänkas på. Fanimig jobbigt att tänka så långt i framtiden, 3 år känns långt nog.

1-3 år: sambo (fortfarande fri för tillfället)
4-7 år: gift + knodds (highly likely)
8-10 år: stressar på jobbet, hoppat upp några steg i karriären, börjar få mage - blir en kopia av pappsen.

40 år gammal om 10 år. Motherhell. DET GÅR FORT NU.

Edit: bor fortfarande i England om 10 år misstänker jag. Har ännu större problem att uttala R.

Fortfarande Newcastle? Ett hus vid The Lake District kanske vore nåt då?

Snafu
2010-01-15, 16:47
Fortfarande Newcastle? Ett hus vid The Lake District kanske vore nåt då?

Yepp fortfarande Newcastle. Lake District vore rätt nice att ha nån slags sommarstuga. Problemet är att man får pynta ett par hundratusen pund för något, om man inte vill ha en husvagn dvs.

Huspriser i England har varit galna sen 99 - jag tror de ökat sissådär 400% i värde. Bubbelibubb-bubbla.

eternallord
2010-01-15, 16:51
:D Jag som trodde du var allvarlig fram till den biten..
Jag är allvarlig :D kanske inte med politikerdelen, men resten åtminstone!

Rockhard
2010-01-15, 17:48
35 då. Troligen död. Eller troligen inte. Men det känns för avlägset, jag kan inte ens i fantasin tänka mig en existens 10 år i framtiden. Bara tomhet.

ryssen
2010-01-15, 17:57
6år kvar till penision:)

Biceps
2010-01-15, 18:21
Är då 35 och har troligen tagit min examen och har förhoppningsvis ett kvalificerat jobb som jag kan uthärda, kanske rentav tycker är kul, och tjänar tillräckligt för att kunna betala mina räkningar varje månad och ha en fin slant över

Har sannolikt inga barn men kanske flickvän.. i övrigt har jag en kravlös fritid som jag ägnar till lite vad som faller mig in

Baan
2010-01-15, 18:26
Firar 10.5 år av arbetslöshet, lol.

Mer seriöst: ingen aning. Vill göra fetkarriär men sanningen är att jag inte är någon entreprenör utan snarare en drömmare. Förmodligen blir det ingen fetkarriär.

The Somberlain
2010-01-15, 18:28
Ett bra scenario: Jag bor på mindre ort i vacker kustidyll någonstans i Europa. 32 år gammal, flickvän och ett barn. Bor i villa. Jobbar inom ekonomi/finans, ej något "hot shot"-jobb dock, men ett väl avlönat medelklassjobb. Min fysik är sämre men mitt gitarrspel och min estetiska sida, har utvecklats enormt. Jag reser mycket.

feyin
2010-01-15, 18:36
Om 10 år är jag 28(to be 29) år. Då är jag färdigutbildad och fast anställd där jag vill vara, har ett hus "på landet", eldar med ved. Planerar installeringen av bergvärme men gruvar mig för att det är för dyrt. Har en sambo som både jag och hon börjar längta efter barn. Även hon är fast anställd med högskolestudier bakom sig. Får frekvent besök av mina systerbarn, som tycker sin morbror är den häftigaste på hela jorden. Tränar fortfarande och är känd på byn som arbetshästen pga mina insatser i skogen.

davve
2010-01-15, 18:44
Mer seriöst: ingen aning. Vill göra fetkarriär men sanningen är att jag inte är någon entreprenör utan snarare en drömmare. Förmodligen blir det ingen fetkarriär.

2nd that.

snej
2010-01-15, 19:05
Om 10 år så flyger min ande i rymden med alla er andra. Jorden går under 2012 era amatörer.

Baan
2010-01-15, 19:08
Edit: bor fortfarande i England om 10 år misstänker jag. Har ännu större problem att uttala R.

Varför r? Kronisk småläning?

Jockefoten
2010-01-15, 19:21
Om 10år är jag död.
Kvävd av skivstång.

Maxi84
2010-01-15, 19:25
Oj, om tio år är jag 72.
Men va fan..man är inte äldre än man känner sig.
Har även jag haft alla drömmar/planer jag läst om i tråden men kan säga att allt blir inte som man planerar. Som gammal "göbbe" kan jag säga att det är djävligt mycket upp till var och en hur livet skall utvecklas.
Började träna "seriöst" på gym för 2 år sedan och sett hur min kropp "kommit tillbaka" till mig.
Är stolt över att jag tog tag i detta likväl som jag är glad över det liv jag levt och förhoppningsvis kommer att fortsätta leva.

Men vad vet jag om era drömmar...är ju bara en gammal "göbbjävel" ;)
Liten filosofisk tanke....Ser så många trådar som handlar om cal hit eller dit...grepp hit eller dit...övningar hit eller dit...men ibland känns det som om vederbörande glömt att "vi har ett liv att leva" ETT liv...ta vara på det..även om proteinmängden en dag inte blir mer än 1,034 gr/kg kroppsvikt.

(allt sagt i all välmening o med glimten i ögat)

Biceps
2010-01-15, 19:48
Mer seriöst: ingen aning. Vill göra fetkarriär men sanningen är att jag inte är någon entreprenör utan snarare en drömmare. Förmodligen blir det ingen fetkarriär.

Varför känner jag igen mig själv i denna beskrivning :em:

Fokusera
2010-01-15, 19:49
(allt sagt i all välmening o med glimten i ögat)[/QUOTE]

Det ligger nog något i det du säger ;)

Fokusera
2010-01-15, 19:58
10 år (då är jag 33 jordsnurr)

Nu:
Arbetsledare på ett it-företag
Har ett företag
Är förlovad
Har en lägenhet
En katt
Tränat i 6 månader

Då:
Manager på ett it-företag eller något liknande
Mitt företag karnske ger lite inkomst ;P
Karnske är gift ?
Har en annan lägenhet/hus
Har ett barn & förhoppningsvis lever katten
Tränat i 10 år och 6 månader

Verbatim
2010-01-15, 20:02
Förhoppningsvis har jag upptäckt den alkemiska formeln för att förvandla vanlig sten till guld.


Om inte det har inträffat så bor jag i en billig etta i någon förort, arbetar 3-4 dagar i veckan, tillräkligt för att finansiera min lägenhet, billig mat, böcker och annat material jag behöver.

Inga barn, eventuellt en flickvän, annars prostituerade.

eternallord
2010-01-15, 20:06
Varför känner jag igen mig själv i denna beskrivning :em:

Troligtvis för att ni är bekväma. Det finns ingen som bara vaknade upp en dag och tänkte "Puh vilken tur att jag är entreprenör så jag slipper allt sånt här hårt jobb.."
Lite i-can-do-attityd och jävlar anamma så når man alla sina mål.

Olegh
2010-01-15, 20:10
Är det i den här tråden man avslöjar sig som optimist, pessimist, eller realist måntro...

I värsta fall har jag åtminstone tagit examen. Resten är bara dimma.

Biceps
2010-01-15, 20:13
Troligtvis för att ni är bekväma. Det finns ingen som bara vaknade upp en dag och tänkte "Puh vilken tur att jag är entreprenör så jag slipper allt sånt här hårt jobb.."
Lite i-can-do-attityd och jävlar anamma så når man alla sina mål.

Jag vet :)

måste bara ingjuta ett riktigt begär av mer materia så ska jag förhoppningsvis kunna bygga upp motivation för att rulla igång tåget igen.
Sen jag började plugga har jag nämligen insett hur skönt det är att bara ta tagen som den kommer o skita i det mesta (utom tentorna då).

Deceiver85
2010-01-15, 20:14
Förutsatt att Jorden inte går under 2012, så kommer jag 2020 att vara:

* 35 år...
* Gift tvåbarnsförälder...
* Gymnasielärare...
* Grov som fan...
* Börjar bli lovande som seniorbänkare...

The_RobRoy
2010-01-15, 20:30
Fan va svårt.. ..ska dock bli kul att dra upp den här tråden om 10 år, därför ska jag försöka skriva något seriöst.

Ser lite olika spår, beroende på om man hamnar utomlands eller stannar i Sverige. Men jag skriver efter det troligaste spåret.

2020:

Kommer jag vara 36 år gammal (då går det inte ens att förneka att man är gubbe).

Jobbar jag fortfarande i finansbranschen, nu dock som någon mellanchef eller annan rejält senior position med hög lön (~ >80k lite beroende på inflation).

Har svårt för att träffa riktigt bra tjejer, varit singel länge nu. Men troligtvis är väl att även jag träffar någon tillslut och vid 36 års ålder har första barnet redan anlänt och det andra ligger i ugnen. Har p.g.a. familj och barn flyttat ifrån betongen ut till en villa i Täby.

Jag har äntligen tack vare villan fått mitt bio/hifi-rum - som jag lagt osunt mycket pengar på.

Träningsmässigt ligger jag kvar på samma nivå som nu ungefär. vikt 90 kg och tränar på 100kg i bänk, mark & knäböj.

shut teh face
2010-01-15, 20:32
Dagsläget:

* 22 år
* Oracle Junior DBA
* Förlovad
* Kass fysik
* Hyresrätt på södermalm / hyresrätt på Visby

Om 10 år:

* 32 år
* Oracle Senior DBA, konsult i datawarehousing
* Gift
* Två barn
* Hus
* Hundar och katter
* Fysik jag är nöjd med

davve
2010-01-15, 20:37
Troligtvis för att ni är bekväma. Det finns ingen som bara vaknade upp en dag och tänkte "Puh vilken tur att jag är entreprenör så jag slipper allt sånt här hårt jobb.."
Lite i-can-do-attityd och jävlar anamma så når man alla sina mål.

Jo, sant. Synd att det inte finns att köpa. ;)

Ett halv år kvar till examen iaf.

jaaaaag
2010-01-15, 21:10
Är 31 år
Utbildad brandman
Har körkort
Har köpt en tvåa
Har tränat styrketräning i 12 år och har förhoppningsvis en killing body :-)
Hoppas att jag har tävlat då
Är helt återställd i mitt knä, kan springa igen
Har rest mkt mer
Är singel då med
Förhoppningsvis har jag varit frisk i tarmen mkt, kanske nåra framsteg i forskningen kring ulcerös kolit om man får hoppas
Älskar fortf livet och skriver fortf mkt

Något annat förväntar jag mej inte, men vad som helst kan hända (:

Mestalla
2010-01-15, 21:16
Är 29, är fotbollstränare för Europas bästa lag, Trelleborgs FF. Drar in typ 200 lax i månaden. Har en nice 3a (betald av TFF) där jag och mina polare sitter och dricker bira, lirar fifa och röker dyra kubanska cigarrer. Jag har även ett hus i västra USA (betalt av TFF) där jag är när vår säsong i Sverige har uppehåll och vi inte lirar i Champions Leauge...det är förmodligen så jag kommer leva om 10 år.

Mestalla
2010-01-15, 21:21
Sen ska jag självklart också ha en gata uppkallad efter mig.

Baan
2010-01-15, 22:59
Varför känner jag igen mig själv i denna beskrivning :em:

Mognadsgrad till viss del. Märker man att man inte har drivet att uppnå drömmen om t.ex. världsherravälde mår man bara bättre om man släpper den ambitionen och gillar läget. Sen kan läget fortfarande vara bra: en bra utbildning och ett skapligt välavlönat jobb.

n1tro
2010-01-15, 23:22
Är 31 år
Utbildad brandman
Har körkort
Har köpt en tvåa
Har tränat styrketräning i 12 år och har förhoppningsvis en killing body :-)
Hoppas att jag har tävlat då
Är helt återställd i mitt knä, kan springa igen
Har rest mkt mer
Är singel då med
Förhoppningsvis har jag varit frisk i tarmen mkt, kanske nåra framsteg i forskningen kring ulcerös kolit om man får hoppas
Älskar fortf livet och skriver fortf mkt

Något annat förväntar jag mej inte, men vad som helst kan hända (:


inte ska vi behöva vara singlar? :hbang:

jaaaaag
2010-01-15, 23:38
inte ska vi behöva vara singlar? :hbang:

Det är väl gött att vara det? :-)

EkarN
2010-01-15, 23:55
Om 10 år väger jag 10-15 kg mer(mestadels muskler helst:D), är förhoppningsvis färdigutbildad. Har inget förhållande utan dedikerar det mesta av fritiden på att hjälpa farsan på ön och arbetar lite idéelt inom SL.

davve
2010-01-16, 00:08
Mognadsgrad till viss del. Märker man att man inte har drivet att uppnå drömmen om t.ex. världsherravälde mår man bara bättre om man släpper den ambitionen och gillar läget. Sen kan läget fortfarande vara bra: en bra utbildning och ett skapligt välavlönat jobb.

Måste hålla med igen, även om jag inte är helt tillfreds med det.

Avesta
2010-01-16, 00:09
Dah, vad som gör "ont" är att 10 år inte alls känns så avlägset nu, "kommer gå fort och det är ont om tid". Det känns som om det är under dessa 10 år som mycket står på spel, och det kanske det gör. När man hör sig själv låter det som om man går och väntar på att livet ska börja, konstigt nog.

n1tro
2010-01-16, 00:11
Dah, vad som gör "ont" är att 10 år inte alls känns så avlägset nu, "kommer gå fort och det är ont om tid". Det känns som om det är under dessa 10 år som mycket står på spel, och det kanske det gör. När man hör sig själv låter det som om man går och väntar på att livet ska börja, konstigt nog.

Tänk på vad Jesus sade.




mvh

coxie
2010-01-16, 00:14
Tänk på vad Jesus sade.




mvh

Ja Jesus är en grym jävel.

IONyLZn0pLI

Zibbe
2010-01-16, 00:28
Om tio år:

Jag är en 30-årig ST-läkare precis i färd med att avsluta min specialisering inom allmänmedicin och akutsjukvård på Lunds universitetssjukhus alternativt Karlskrona sjukhus. Har förhoppningsvis träffat någon bättre hälft som jag gillar och som framförallt gillar mig samtidigt som tankar på barn går som ett surr i luften. Beroende på vart jag jobbar/utbildas så bor jag tillsammans med min sambo/fru i en trea någorlunda centralt.

Jag är fortfarande mycket mån om min träning i den utsträckning jag kan som är min flickväns och mitt gemensamma intresse. Jag tävlade i Athletic Fitness ett par gånger när jag var emellan 23-25 år men inga direkta framgångar att skryta med, mest för att testa på och säga att man har gjort det. Nuförtiden så tränar jag inte lika ofta, men likväl hårt, eftersom både jobb, plugg, flickvän och mitt gamla kompisgäng att hålla kontakten med. Tyvärr så träffar jag inte grabbarna så ofta som jag hade velat, men ett par gånger varje sommar samt vid nyår så samlas vi allihopa igen som om vi fortfarande gick i gymnasiet.

Överlag så är jag nöjd med mitt liv, kanske hade önskat att jag hade gjort lite mer grejer när jag var yngre men kommer samtidigt att vara glad att jag lyckades uppfylla min dröm att komma in på läkarutbildningen i Lund.

Exdiaq
2010-01-16, 00:28
Blir 30 år om 10 år.
Jobb: Ingen aning, kan vara allt från lastbilsförare till polis eller ekonom. Men med stor sannolikhet ett 08-17-jobb.
Träning: Eventuellt spenderat ett år på college i USA där jag spelat amerikansk fotboll. Har varit aktiv i seniorlandslaget sedan flera år tillbaka men funderar på att dra ner på det egna spelandet för förmån för att vara ungdomstränare.
Familj: Flickvän/sambo/fru och förhoppningsvis barn på något år. Bor i ett mindre samhälle, nära till antingen Helsingborg eller Malmö.
Övrigt: Rest till USA flertalet gånger och hunnit med en roadtrip genom de södra staterna. Rest till andra länder som Brasilien, Dominikanska Republiken, Japan, Thailand, Vietnam. Besökt Tyskland flertalet gånger.

spann
2010-01-16, 00:30
blir 28 om en månad och 11 dar. surfar å styrketränar, gjort minst ett triathlon lopp och har bilder på bilf naken!

bra jobb med!

Biceps
2010-01-16, 04:52
Ja Jesus är en grym jävel.

IONyLZn0pLI

Ägfilm *popcorn*

Snafu
2010-01-16, 12:22
Varför r? Kronisk småläning?

Jag har märkt att mina r har börjat låta engelska, typ som när engelsmän pratar svenska. Tror att det har att göra med att jag inte pratar svenska föutom varannan vecka eller så. Klurar på om det är muskulaturen som börjat ge vika, töntigt som det låter. 6 år i England nu eeek

mangs
2010-01-16, 12:22
Kul att se andras tankar. Speciellt kul eftersom många som skriver i nuläget är ganska exakt 10år yngre och alltså befinner jag mig där ni nu tror om framtiden.

Är alltså 32 och räknas väl till skaran av gubbar men jag gillar det.

Jag gör en tillbakablick 10 år för att sedan mellanlanda i nuet och sedan en kort resa in i framtiden.

När jag var 22år började jag slutföra min utbildning och fundera på jobb-livet. Jag var singel och träningen var en stor del av livet. Mådde väl rätt ok men självförtroendet var rätt kasst vilket jag inte reflekterade angående då. Hade dåligt med pengar och var lite snål och en aning associal. Jag tyckte att man var vuxen och hade livserfarenhet och att det härefter bara skulle gå utför.

När jag är 32år har jag dels jobbat i snart 10 år och är nu Projektledare på ett internationellt IT-företag. Gift sedan 6 år, två barn, hus sedan 5 år. Har tränat kontinuerligt under nästan hela denna 10-års period men numera är det mer enligt devisen, träna för att leva än tvärtom. Nu är jag social och inte alls snål, sparsam möjligtvis men jag unnar mig och de i min närhet ständigt saker. Trivs väldigt bra med mig själv och vad jag uppnått i livet. Jag gissar att livet jag lever idag var exakt det jag ville för 10år sedan.

Om 10 år är jag riktig gubbe men på något lustigt sätt så försöker man nog övertyga sig själv när man är där att man fortfarande kan tas för ung. Verkligheten är ju den att tiden går fort och man hinner knappt med att åldras. Mitt liv ser i stora drag ut som idag fast med mycket äldre barn, kanske ett större hus och troligtvis någon form av chefstjänst då det är det jag siktar efter.


Mitt tips till mig själv och andra som funderar på sin framtid är att fundera över målen som passar DIG och gör sedan upp en realistisk plan och se till att ha kul under tiden för livet går inte i repris och tänk på att resan är viktigare än målet. När du uppnått ditt satta mål är du redan framme vid nya mål och kanske inte reflekterar över att du faktiskt uppnått det du tidigare önskat. Det enda målet som är slutgiltigt är att vi dör och då vill jag kunna se tillbaka stolt och nöjd över vad jag gjort med mitt liv Det skall vara kul att leva.

Pimpen
2010-01-16, 12:48
Om 10 år är jag död.

+1

Jag är rockstar, så kommer att dö 27 år gammal.

Krampus
2010-01-16, 12:52
Uff, jag vet inte... Ser inte mkt framför mig just nu.. :(
Det kunde vara kul att ha barn.

Hemi
2010-01-16, 15:35
Jag har märkt att mina r har börjat låta engelska, typ som när engelsmän pratar svenska. Tror att det har att göra med att jag inte pratar svenska föutom varannan vecka eller så. Klurar på om det är muskulaturen som börjat ge vika, töntigt som det låter. 6 år i England nu eeek

Det är faktiskt så. Dolph Lundgren grejen är inte så himla löjlig ändå, man eller vissa i alla fall får svårt till en början att uttrycka sig på svenska. Jag vänder lätt på orden t ex.

stevebc
2010-01-16, 15:53
Haha hmm... eftersom det kommer från dig stevebc ska jag inte ens försöka analysera det där utan enbart ta det som en komplimang, så... thänx! *cupid*Hehe, jag har läst fel i ett inlägg någon gång helt enkelt. Ibland går man runt med helt konstiga föreställningar som saknar grund.

Putte91
2010-01-16, 16:22
Om tio år:

Jag är en 30-årig ST-läkare precis i färd med att avsluta min specialisering inom allmänmedicin och akutsjukvård på Lunds universitetssjukhus alternativt Karlskrona sjukhus. Har förhoppningsvis träffat någon bättre hälft som jag gillar och som framförallt gillar mig samtidigt som tankar på barn går som ett surr i luften. Beroende på vart jag jobbar/utbildas så bor jag tillsammans med min sambo/fru i en trea någorlunda centralt.

Jag är fortfarande mycket mån om min träning i den utsträckning jag kan som är min flickväns och mitt gemensamma intresse. Jag tävlade i Athletic Fitness ett par gånger när jag var emellan 23-25 år men inga direkta framgångar att skryta med, mest för att testa på och säga att man har gjort det. Nuförtiden så tränar jag inte lika ofta, men likväl hårt, eftersom både jobb, plugg, flickvän och mitt gamla kompisgäng att hålla kontakten med. Tyvärr så träffar jag inte grabbarna så ofta som jag hade velat, men ett par gånger varje sommar samt vid nyår så samlas vi allihopa igen som om vi fortfarande gick i gymnasiet.

Överlag så är jag nöjd med mitt liv, kanske hade önskat att jag hade gjort lite mer grejer när jag var yngre men kommer samtidigt att vara glad att jag lyckades uppfylla min dröm att komma in på läkarutbildningen i Lund.

Den blir vi två om förutom att jag är 28 om 10 år och kan mycket väl specialisera mig inom något annat. Det där med AF har jag svårt att se mig själv ställa upp på också men annars är det en bra sammanfattning om hur jag tror mitt liv är om 10 år. Ser fram emot att vi blir kollegor :)

Tonto
2010-01-16, 16:35
bara jag som skrev ett långt inlägg för att sedan läsa det och bli jätterädd? Raderade allt fort. Mitt liv är inget jävla skolschema. Vi får se vad som händer.

skaparn
2010-01-16, 17:49
På tio år så borde så mycket ha hänt att något av allt som hänt var att det från ingenstans dök upp ett jobberbjudande i Boulder Colorado och jag flyttar. Då kanske jag även har lärt mig engelska.


Men det är mer en förhoppning än en prognos.

Granatgiraffen
2010-01-16, 17:51
Jag glider antagligen rätt mycket och lever på någon annan.

z_bumbi
2010-01-16, 18:06
Jobb
Deltid som tränare/hälsonisse och deltid med annat ev planering av hälsoarbete i en stadsdel i någon större stad eller för en mindre kommun/ort.

Boende
En mindre gård eller en villa med flera uthus som är förvandlade till hyreslägenheter.

Tränar
Mer än idag och lika delar kondition, styrka och rörlighet. Har testat Yoga och hatar det samt kört fyra SL-tävlingar som master (en är jag tvungen att göra och tre till blir en hel serie).

Familj
Någon unge finns det troligen

Carolinew
2010-01-16, 20:41
Hmm... blir stor skillnad om mitt liv blir som jag vill eller som jag tror :D

Arbete:
Hoppas att jag jobbar som flygledare på Landvetter eller annan flygplats (lär väl inte få välja till en början direkt). Om jag failade på intagningen i 22-årsåldern så jobbar jag antagligen inom något annat akademiskt yrke, t.ex. jurist eller ev. ekonom.

Bor:
Förhoppningsvis i Göteborg. Antagligen i en lite mindre men fräsch lägenhet i de centralare delarna av stan. Gärna takterass.

Familj:
En hund möjligtvis, fast det har jag nog inte tiden till då. Kanske har jag skaffat häst istället. Sambo? Troligen inte. Barn? Definitivt inte.

Träning:
Tränar förmodligen lika mycket som förut, då det får mig att må bra/bättre. Har nog lagt ner min misslyckade SL-karriär och hittat nya målsättningar.

vedor
2010-01-16, 20:46
Fortfarande ungkarl och letar efter den rätta. Jobbar som 1a styrman på en norsk oljetanker. Väger 90kg hård, och har en fin lägenhet!

Trapper Buzz
2010-01-16, 20:48
Idealiskt: Gård i Hälsingland, jobbar fortfarande hemifrån.
Två barnbarn, ett till barn. Eller inte det sista?
Litet ställe i Spanien, åker dit varje november och hem i februari. :)
Ett brons i 90an, veteran-VM och lite fmer SM-grannlåt i gubbklassen.
Eller sitter kvar här och harvar med amorteringarna.. :smash: (Gud förbjude!)

Larsa_wee
2010-01-16, 20:49
Arbete : Jag kom på något revolutionerande 2013 och vart Ekonomiskt oberoende. Alternativt att jag startat eget.

Bor: på något varmt ställe så jag kan behålla brännan året runt :cool:

Familj: har börjat fundera på att skaffa något seriöst. annars mest glidit omkring och njutit.

Träning: Har förhoppningsvis uppnått mina stora mål. jag kommer nog köra strongman då och göra Comeback i SL då jag är 35. Jag kommer behålla bra form året runt och inte se så pluffsig ut :D

Hemi
2010-01-16, 20:52
På tio år så borde så mycket ha hänt att något av allt som hänt var att det från ingenstans dök upp ett jobberbjudande i Boulder Colorado och jag flyttar. Då kanske jag även har lärt mig engelska.


Men det är mer en förhoppning än en prognos.

Läskigt gemensamma nämnare här, vi kanske ses en dag.

C.E.J.
2010-01-17, 08:46
Om 10 år är King Grub 47 bast och närmar sig en miljon inlägg.

Ignatius72
2010-01-17, 10:16
Åren mellan 17 och 27 hände det väldigt mycket, likaså mellan 27 och 37. De kommande 10 åren så förutspår jag att det inte blir så radikala förändringar utan mer en utveckling av det som redan finns.