handdator

Visa fullständig version : Kaloritabell sidan


TehSaxo
2010-01-14, 21:57
kommer ihåg att det var något med livsmedel.nåt men inte vad, länken i deff-guiden funkar inte :$

Någon som har den på favoriter och kan dela med sig? :D

Eddie Vedder
2010-01-14, 22:00
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=21223

King Grub
2010-01-14, 22:00
Sticky i kostforumet.

TehSaxo
2010-01-14, 22:05
Tackar!

TehSaxo
2010-01-14, 22:18
Tänkte på en grej till (vill inte starta en till tråd för att alla blir piss-off :( )

Är det dåligt att gå direkt efter ett gympass? Jag vill inte ha någon cardio i min deff än och behöver något för att bränna lite extra kalorier och tänkte om att gå 30-60 min på bandet skulle vara något. Hade tänkt gå med ganska låg intensitet, bara 6km/h (lägre än 65% av maxpuls) .

Sänder det mixade signaler till musklerna som cardio eller hur är det? =P

Kan även tillägga att jag tar en portion Whey-80 innan jag börjar gå.

Yeahvlen
2010-01-15, 08:12
Tänkte på en grej till (vill inte starta en till tråd för att alla blir piss-off :( )

Är det dåligt att gå direkt efter ett gympass? Jag vill inte ha någon cardio i min deff än och behöver något för att bränna lite extra kalorier och tänkte om att gå 30-60 min på bandet skulle vara något. Hade tänkt gå med ganska låg intensitet, bara 6km/h (lägre än 65% av maxpuls) .

Sänder det mixade signaler till musklerna som cardio eller hur är det? =P

Kan även tillägga att jag tar en portion Whey-80 innan jag börjar gå.

Gång hör till kategorin "normalt liv", och man bör inte ens fundera över sådant. Hur många människor är det inte som går till och från jobb/träning/andra aktiviteter.

Eftersom du får i dig aminosyror innan din promenad, ser jag det föga troligt att det skulle göra varken till eller från i slutet av deffen.

TehSaxo
2010-01-15, 15:15
Gång hör till kategorin "normalt liv", och man bör inte ens fundera över sådant. Hur många människor är det inte som går till och från jobb/träning/andra aktiviteter.

Eftersom du får i dig aminosyror innan din promenad, ser jag det föga troligt att det skulle göra varken till eller från i slutet av deffen.

Så du menar att om jag går 30-60 min direkt efter mitt gympass (med en protte shake emellan) kommer inte påverka min muskelmassa? =)

chrilledude
2010-01-15, 15:22
Så du menar att om jag går 30-60 min direkt efter mitt gympass (med en protte shake emellan) kommer inte påverka min muskelmassa? =)

Precis. Han menar väl, att alla går liksom. Inget du ens behöver tänka på.

Yeahvlen
2010-01-15, 16:19
Så du menar att om jag går 30-60 min direkt efter mitt gympass (med en protte shake emellan) kommer inte påverka min muskelmassa? =)

Det kommer katabolisera lika mycket muskelmassa som att gå hem från gymmet, sätta igång ugnen, veva ihop ingredienser och tillreda en måltid.

TehSaxo
2010-01-15, 16:23
Okej, tackar! Behöver verkligen någon slags förbränning utöver mitt gymmande pga mitt låga energibehov som gör att jag är hungrig 24/7 vilket kan leda till "fusk" ganska enkelt. Ska nog gå bra med 4-500 kcal extra i kosten. :)