handdator

Visa fullständig version : Fila ner grippern


wargen
2010-01-14, 09:22
Har knappt kommit någon vart i min gripperträning sen jag i aug stängde CoC#3. Detta trots att jag övat rätt flitigt och har försökt med att också variera träningen. Kan hålla #3 stängd ganska länge, men kan inte reppa på den. Har försökt stänga BB Elite ett antal gånger, men är helt rökt den sista halvmilimetern.

Beställde nu en ny CoC#3 för att fila in den på insidan så den därigenom ska bli svårare att stänga. Ni som har testat detta - hur mycket har ni filat ner den?

bubbe
2010-01-14, 09:29
Har knappt kommit någon vart i min gripperträning sen jag i aug stängde CoC#3. Detta trots att jag övat rätt flitigt och har försökt med att också variera träningen. Kan hålla #3 stängd ganska länge, men kan inte reppa på den. Har försökt stänga BB Elite ett antal gånger, men är helt rökt den sista halvmilimetern.

Beställde nu en ny CoC#3 för att fila in den på insidan så den därigenom ska bli svårare att stänga. Ni som har testat detta - hur mycket har ni filat ner den?

Det kan craken svara på, jag har sett hans nedfilade.

Den ser diagonalt nedfilad ut (handtagen stänger med kanterna mot varann). Lite svårt att förklara hur det ser ut, men om du tänker dig den nedfilade ytan som 1 cm lång på vardera sida (kanske en 5-6mm djupt).

Ungrim
2010-01-14, 09:33
Hur långt kommer du på en Coc 3,5??

Nelson81
2010-01-14, 09:38
va är det högsta graden av kuken nuförtiden? tror det var fyra sist jag hade koll på sånt

Ungrim
2010-01-14, 10:13
Det är 4 som är den ultimata! Fins ingen över den

CrakeN
2010-01-14, 10:58
Fila så mkt du känner för. Passa dig dock för att fila för mkt har sett fjädrar som gått av när man sträcker dem långt över vad som är tänkt.


#4 är det ultimata av IronMinds grippers, finns dock grippers som lgger långt över #4 av andra märken.

Ungrim
2010-01-14, 11:06
#4 är det ultimata av IronMinds grippers, finns dock grippers som lgger långt över #4 av andra märken.

Då tar man 2 st 4ór i näven och klämmer åt

CrakeN
2010-01-14, 11:44
Då kan man känna sig stolt över vad man presterat :)

Mart|n
2010-01-14, 15:09
Det bör räcka med att fila några millimeter, samt att det räcker med att göra det på ena sidan.

Förresten... Har du någon gripper som är lite lättare än #3?

FGK
2010-01-14, 15:32
Då tar man 2 st 4ór i näven och klämmer åt

+1

Det är manligt! :hbang:

wargen
2010-01-14, 15:39
Lättast under #3 som jag har är #2,5 och den brukar jag ju träna på också.

Har börjat köra:

Varannat pass med 3 set 5:or på #2,5 och sen hold tills jag närmar mig fail (ca 10sek) och 3 set 10:or på #2 och sen hold

Varannat pass med singlar så tungt det går. Antingen blir det forced reps på BB Elite, eller singlar med hold på #3. Ca 4 arbetsset.

Som omväxling kör jag även No-set, och med grippers uppochned. Sen blir det också endel annan greppträning; RT, pinch, nails, hub, extendor bands mm.

En både rolig och knepig grej med greppträning är att det finns så vansinnigt mycket att välja bland!

På #3,5 kommer jag inte långt. Låter bli att testa det för att inte bli knäckt! När jag fixar BB Elite så börjar jag jobba med #3,5.

Ungrim
2010-01-14, 16:19
Lättast under #3 som jag har är #2,5 och den brukar jag ju träna på också.

Har börjat köra:

Varannat pass med 3 set 5:or på #2,5 och sen hold tills jag närmar mig fail (ca 10sek) och 3 set 10:or på #2 och sen hold

Varannat pass med singlar så tungt det går. Antingen blir det forced reps på BB Elite, eller singlar med hold på #3. Ca 4 arbetsset.

Som omväxling kör jag även No-set, och med grippers uppochned. Sen blir det också endel annan greppträning; RT, pinch, nails, hub, extendor bands mm.

En både rolig och knepig grej med greppträning är att det finns så vansinnigt mycket att välja bland!

På #3,5 kommer jag inte långt. Låter bli att testa det för att inte bli knäckt! När jag fixar BB Elite så börjar jag jobba med #3,5.


Tror du inte det är bäst att köra lite med 3,5 och ta millimeter för millimeter.