handdator

Visa fullständig version : Kreatin etyl ester - nedbrytning till kreatinin


Sniggel
2010-01-13, 13:46
http://www.ergo-log.com/cee2.html

"Creatine is remarkably stable in the body, the researchers observe. Creatine ethyl ester on the other hand is not. The modification means that the molecule converts into creatinine at the slightest provocation. So the compound can’t be effective – and may even be unhealthy, say the chemists. "It appears CEE supplementation would actually provide high plasma concentrations of pharmacologically inactive creatinine rather than ergogenic creatine, and these acute levels may far exceed those determined to be within normal ranges", they conclude. "

Nitrometan
2010-01-13, 14:15
Tackar.

johan.f
2010-01-27, 12:36
Ska man tolka den första posten i tråden som fakta o slänga de två fulla burkarna jag hittade i skafferiet?
Eller är det någon som har andra erfarenheter eller åsikter om CEE???

J

King Grub
2010-01-27, 12:54
In conclusion, when compared to creatine monohydrate, creatine ethyl ester was not as effective at increasing serum and muscle creatine levels or in improving body composition, muscle mass, strength, and power.

http://www.jissn.com/content/6/1/6

johan.f
2010-01-27, 15:33
håpp, om ni e eniga så slänger jag väl även dessa burkar. skit..... då e de väl bara vassle o kreatinmonohydrat kvar, förutom att jag även råkade få med mej en NO-explode från NY - den måste såklart oxå prövas :D

J

Maod
2010-01-27, 16:04
håpp, om ni e eniga så slänger jag väl även dessa burkar. skit..... då e de väl bara vassle o kreatinmonohydrat kvar, förutom att jag även råkade få med mej en NO-explode från NY - den måste såklart oxå prövas :D

J

Synd att NO-Xplode innehåller CEE :) Men den har ju massa andra goa grejer.

johan.f
2010-01-28, 01:21
Synd att NO-Xplode innehåller CEE :) Men den har ju massa andra goa grejer.

jaså ere så? men nej de e väl inte direkt därför man köper den :) hoppas den ska ge lite skjuts....

J

stridis
2010-01-28, 09:56
Det bästa att hålla sig med grejer som är bevisat effektiva är ju att man inte går på nitar som den här.

Sniggel
2010-01-28, 12:39
Synd att NO-Xplode innehåller CEE :) Men den har ju massa andra goa grejer.

Det bästa att hålla sig med grejer som är bevisat effektiva är ju att man inte går på nitar som den här.

Av den anledningen brukar jag inte köpa "färdigblandningar" eftersom de alltid brukar innehålla grejer som man inte vet, eller är tveksam till hur verksamma de är. Bättre isåfall att köpa de bra ingredienserna som man vill ha separat och blanda själv, vill inte betala för ingredienser jag inte vill ha.

Morty
2010-01-28, 13:01
Någon som har kunskap om "Creapure"? Jag köpte en burk Creapure monohydrat eftersom det var billigast. Det är ju (tydligen) fortfarande monohydrat, men var innebär "creapure"-delen??

Kischen
2010-01-28, 13:13
Någon som har kunskap om "Creapure"? Jag köpte en burk Creapure monohydrat eftersom det var billigast. Det är ju (tydligen) fortfarande monohydrat, men var innebär "creapure"-delen??

Har för mig att det ska vara ett "renare" kreatin fast fortfarande monohydrat.

jebu
2010-01-28, 13:22
Någon som har kunskap om "Creapure"? Jag köpte en burk Creapure monohydrat eftersom det var billigast. Det är ju (tydligen) fortfarande monohydrat, men var innebär "creapure"-delen??

Creapure är ett vanligt kreatin monohydrate som är tillverkat av Degussa. Framförallt när de började tillverka denna produkt hade de högre kvalitet (mindre föroreningar) än de flesta andra tillverkare, vilket har lett till att just namnet creapure används som ett försäljningsargument för mycket hög kvalitet på produkten.

http://www.creapure.com/

130kg finsk sisu
2010-01-28, 18:50
Är kreatin pyrovat lika effektivt som monhydrat?

Ola Wallengren
2010-01-28, 20:58
Ja, förmodligen men det finns inga bra jämförande studier.