handdator

Visa fullständig version : Tävlingscomeback- OL och klassisk SL


Sidor : [1] 2 3 4

Pinglan
2010-01-13, 12:31
Sådär, nu börjar jag en ny journal igen! I tävlingsdelen denna gång, känns riktigt bra! Kanske kan en kort (nåja *rolleyes*) sammanfattning om min tidigare tävlingsbakgrund vara på sin plats…

2003
Började jag tävla i tyngdlyftning (63 kg-klassen), för Norrköpings Atlet Klubb (NAK). En kort men ganska intensiv OL-karriär toppades med 3 SM-medaljer 2004; silver i stöt och brons i ryck och sammanlagt. Jag slutade med tyngdlyftningen i slutet av -04 pga skador, ffa i axlarna.

2005
Började jag istället tävla i SL (60kg-klassen), för JSK. En ännu kortare karriär ;) Jag gjorde några tävlingar under -05 samt en tävling i början av -06 då jag skadade mig i ryggen (2 diskbråck) Efter detta har jag väl i princip aldrig varit smärtfri i ryggen men i dagsläget är smärtan på en sådan nivå att den utan problem är hanterbar.

2007
Gjorde jag comeback på tyngdlyftarflaket men det blev bara en tävling eftersom jag igen skadade mig i ena axeln.


2009
Födde jag barn! Den 7 maj kom ljuvliga Judith, lilla Grodan! Graviditeten var som en dröm, inga problem eller smärtor på något sätt. Dessutom blev jag för första gången sedan ryggskadan helt smärtfri i ryggen! Otroligt! Dessvärre kom smärtan tillbaka efter att Grodan kommit ut men det är som det är med det. Träningen gick bra under hela graviditeten och veckan innan förlossningen (som blev ett kejsarsnitt pga sätesbjudning) körde jag djupa knäböj på 80 kg. Snorlätt. Buktryck ftw :D Efter snittet fick jag lov att ta det riktigt lugnt en period men redan efter 3 veckor var jag igång och tränade igen (väldigt, väldigt lätt naturligtvis).

Därefter har jag sakta (väldigt sakta) men säkert ökat på vikterna litegrann. Fokus har legat på OL-övningarna eftersom det är i OL jag främst tänker mig en comeback. Nu har det dock blivit så att jag med all sannolikhet satsar mot att tävla på RM i klassiskt styrkelyft också och således kommer jag göra några serietävlingar för JSK.

Förutsättningarna är inte de bästa (ffa inte för OLlningen), jag tränar ensam, helt utan tränare och träningskamrater. Nu när det är kallt ute är det i princip lika kallt i hemmagymmet där jag tränar (Ladan) och det är svårt att få tid till de 3 pass/vecka som jag helst skulle vilja köra. Dessutom har jag blivit klen- väldigt klen! Jag tappade en massa vikt under amningstiden och det var nog ffa benmusklerna som försvann! När det var som värst vägde jag knappa 56kg (vägde 62 innan graviditeten) men nu har det börjat gå lite uppåt igen så nu ligger jag på runt 58 i kroppsvikt. Tänker mig att tävla i 63kg-klassen i OL och i 60kg-klassen i SL som jag gjort förut. Så, nu har jag skyllt ifrån mig bäst jag kan så ni har förståelse för mina mesiga vikter som jag kommer att redovisa ;)

Just det- kanske kan vara på sin plats att redovisa tidigare PB också:


OL (63kg-klassen):
Ryck: tävling 55kg, träning 60kg
Stöt: tävling 75kg, träning 77.5kg

Raw-SL (60kg-klassen):
Knäböj: tävling 140kg (med knälindor, har aldrig tävlat helt raw i böj), träning bästa serierna 130kg 3x2 och 135kg 1x2 (har aldrig maxat helt och hållet)
Bänkpress: tävling 67.5kg, träning 70kg
Marklyft (smal): tävling 170kg, träning 170kg

Börje H
2010-01-13, 12:43
Kul att du startar en ny tävlingsjournal :hbang:

Pinglan
2010-01-13, 12:54
I fredags var jag på NAK och maxade för att bestämma ingångssvikter till tävlingen på lördag. I ryck tog jag 47.5kg och i stöt 60kg. Vi bestämde ingångssvikterna till 40/50 med reservation för ändringar pga dålig känsla på uppvärmningen. Själv hade jag velat gå ut säkert med 35/45 men jag blev nerröstad ;) Det är lite (ganska mycket) surt att jag blivit så klen men jag får leva med det helt enkelt, det har ju sina orsaker. Förhoppningsvis blir jag starkare med tiden. Dessvärre kan jag väl inte hoppas på att tekniken blir så mycket bättre med tanke på att jag alltid tränar själv och inte kan få feedback.

Igår körde jag det sista passet inför tävlingen, passar på att redovisa det här:

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Ståryck (utan anstas)+ ryckböj:
20kg 1x5/5
25kg 1x5/5

Ryckdrag från hängande + hängryck (lår):
25kg 1x3/3
30kg 1x3/3

Ryckdrag + ryck:
30kg 1x3/3
35kg 1x3/3
40kg 1x3/3

Ryck:
40kg 3x1

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg 1x1

Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

Som ni ser kör jag både ryck och stöt i samma pass. Ett tag gjorde jag så att jag körde ryck ena passet och stöt det andra men iom att det är lite svårt att planera träningen (ibland blir det bara 1 pass/vecka) så missar man ju helt det ena momentet om man inte får till dagarna. Istället kommer jag att köra båda övningarna samma pass. Jag tänker mig såhär (i de bästa av världar där jag får tid till 3 pass/vecka):

Dag 1
Ryck (tyngre)
Stöt (lättare)
Knäböj
Axlar

Dag 2
Ryck (lättare)
Stöt (tyngre)
Frontböj
Axlar

Dag 3
Knäböj
Bänkpress
Marklyft
andra övningar som kan vara roligt typ biceps ;)

Vad tror ni om det? Ett tag funderade jag på att lägga till bänk på dag 2 och mark på dag 1 för att säkert få till dessa övningar varje vecka (sannolikheten är ju större att jag kan få till 2pass än 3 pass) men jag vet inte...det känns lite mycket då för axlarna den dagen det blir bänk och för ryggen den dagen jag lägger till mark...å andra sidan är ju vikterna inte så tunga men det kommer dom ju att bli liksom :cool: :D

Förslag någon?

Pinglan
2010-01-13, 12:55
Kul att du startar en ny tävlingsjournal :hbang:

Tack vännen :) Ja nu jävlar liksom :devil: :D

Nitrometan
2010-01-13, 13:25
Weeeee!!!

En comeback!

Det är efterlängtat ska du veta! Jättekul att ha dig tillbaka på ett tävlingsflak! *cupid*

Turbo Rico
2010-01-13, 13:59
Äntligen!

LadyInsane
2010-01-13, 14:16
YEAH!! En journal i tävlingsforumet!

Nu kan jag ha bättre koll på dig!! ;)

Jonna
2010-01-13, 16:18
Jaaaaa vad bra, superPinglan är tillbaka! Kommer helt klart att följas mycket troget. *popcorn*

Håller tummarna för dig på lördag!

Pinglan
2010-01-13, 16:25
Weeeee!!!

En comeback!

Det är efterlängtat ska du veta! Jättekul att ha dig tillbaka på ett tävlingsflak! *cupid*
Tack Nitro! Vad gullig du är!

Äntligen!
:D

YEAH!! En journal i tävlingsforumet!

Nu kan jag ha bättre koll på dig!!
Låter bra det! Jag ska också försöka skaffa mig lite koll! Ska kika på gamla favoritjournaler, har haft obefintlig koll nu ett tag!

Jaaaaa vad bra, superPinglan är tillbaka! Kommer helt klart att följas mycket troget.
Håller tummarna för dig på lördag!

GulleJonna *cupid* Nu är det din tur att starta upp journal! I tävlingsforumet!!!!!!! *popcorn* ;)

EkarN
2010-01-13, 16:31
Kul med en ny journal i tävlignsforumet:)

Jorgen
2010-01-13, 16:46
Hell YEAH! :hbang:

Luttis
2010-01-13, 16:49
Wohoo, vad kul!!!

Pinglan
2010-01-13, 16:55
Kul med en ny journal i tävlignsforumet:)

Hell YEAH! :hbang:

Wohoo, vad kul!!!

Åhhh vad gulliga ni är, jag blir så glad över alla snälla kommentarer! Vad roligt!

emmzan
2010-01-13, 17:54
Ytterligare en journal att snoka i :)

Vi får fortsätta vår (långtids-)planering att träna ihop nångång, nu när vi inte bor långt ifrån varandra :D Vi kan iofs kompromissa med att du kommer med djuren och vaccinerar dem eller nåt :cool:

Carolinew
2010-01-13, 18:02
Vad kul, lycka till! :)

C.Ljungberg
2010-01-13, 19:17
Kul med en till tyngdlyftare här på forumet :). Mer OL åt folket !

LindaS
2010-01-13, 19:51
Så det är dags nu, jättetrevligt! :)

bubbe
2010-01-13, 20:00
Girl, you rock!

Nitrometan
2010-01-13, 22:16
Girl, you rock!
Hon inte bara rockar - hon är starkare än de flesta också! *flex*

bubbe
2010-01-13, 22:23
Hon inte bara rockar - hon är starkare än de flesta också! *flex*

Squat: Because somewhere out there (in the ladan), Pinglan is warming up with your max.

Semiramis
2010-01-13, 22:28
Åh vad kul att du är tillbaka, det ska bli riktigt spännande att följa!

Nitrometan
2010-01-13, 22:41
Bubbe: snart så... :thumbup:

Turbo Rico
2010-01-14, 08:53
kul med en till tyngdlyftare här på forumet :). Mer ol åt folket !


+2

Big Lou
2010-01-14, 11:20
Kul att du tar upp journalskrivandet. Lycka till med tävlingsplanerna.
Klassisk SL ska bli riktigt skoj!

bertbert
2010-01-14, 11:25
Lycka till och akta katten! :D

Lamb_Of_God
2010-01-14, 13:26
Kul att du ska satsa mot RM i SL!
Ju fler destå roligare så att säg. :thumbup:

Är ditt tävlingspers i mark med eller utan dräkt?

Pinglan
2010-01-14, 18:25
Ytterligare en journal att snoka i

Vi får fortsätta vår (långtids-)planering att träna ihop nångång, nu när vi inte bor långt ifrån varandra Vi kan iofs kompromissa med att du kommer med djuren och vaccinerar dem eller nåt
Kul att du vill följa mig! Ska kika in i din också lite mer frekvent! Vi måste absolut få till ett pass! Om vi ska köra i Ladan är det dock bättre att vänta tills det blir lite varmare ute (och inne ;))

Vad kul, lycka till!
Tack!

Kul med en till tyngdlyftare här på forumet. Mer OL åt folket !
Du OLlar också alltså? Jag ska kolla in din journal! Håller med, folk borde OLla mer :D

Så det är dags nu, jättetrevligt!
Japp, nu är det dags! Tack!

Girl, you rock!
Ska köra så det ryker!

Hon inte bara rockar - hon är starkare än de flesta också!
*kissass* Dessvärre stämmer det väl inte riktigt men tack ändå ;)

Åh vad kul att du är tillbaka, det ska bli riktigt spännande att följa!
Tack vännen!

Kul att du tar upp journalskrivandet. Lycka till med tävlingsplanerna.
Klassisk SL ska bli riktigt skoj!
Tack! Du kommer också vara med på RM misstänker jag?

Lycka till och akta katten!
Tack! Ska passa mig för katten ja :D

Kul att du ska satsa mot RM i SL!
Ju fler destå roligare så att säg.

Är ditt tävlingspers i mark med eller utan dräkt?
Mmm, det ska bli kul! Alla redovisade PB är raw (förutom böjen då som var med lindor) så utan dräkt alltså.

Nitrometan
2010-01-16, 16:16
Tjo! *flex*

Hoppas att du har en bra helg.

Pinglan
2010-01-16, 22:27
Nitro: har absolut haft en toppendag!!

Så var tävlingscomebacken avklarad då! Det gick skitbra! Över förväntan faktiskt! Tävlingen gick av stapeln i Kalmar och det var en väldigt fin lokal de hade där!

Vägde in på blodiga 58.68kg vilket var PB i dvärgvikt i tävlingssammanhang! Sist jag tävlade vägde jag 5 kg mer.

Var nervös faktiskt! Vet inte varför egentligen för jag har väl egentligen aldrig haft mindre press eller krav på att prestera. Nå uppvärmningen fungerade okej iaf. Rycken kändes lätta men jag ville ändå behålla ingångsvikten på 40kg, skönt att veta att man kan klara ingången även med kass teknik liksom.

Första lyftet:
40kg godkänt 3-0 Lätt, lätt. Styrkeryckte skiten förstås för det gör jag visst alltid när det är dags för tävling oavsett hur mycket jag sitter på träning och även på uppvärmning (sa the boss, själv hade jag glömt bort att det alltid varit så).

Andra lyftet:
45kg godkänt 3-0 Lite bättre tekniskt sett men fortfarande styrkeryck.

Tredje lyftet:
48kg godkänt 3-0. Det sämsta lyftet av alla tekniskt sett även om jag för all del satte mig ordentligt djupt. Tom så djupt att jag fick beröm av en snubbe i publiken! OJ, vad djuuupt och fint du satt på sista lyftet sa han :D

Var jättenöjd med 3 klarade lyft och kanske, kanske hade något mer kg kunnat komma upp om jag provat och det känns också bra!

Dags för uppvärmning i stötarna och här hade vi ju satt ingången till 50kg. Kändes nästan pinsamt lätt på sista uppvärmninglyften och jag velade lite om jag kanske skulle höja ingången men jag bestämde mig trots allt för att köra på 50.

Första lyftet:
50kg godkänt 3-0 SÅ lätt! Pang, pang liksom

The boss tyckte att det där var på gränsen till att missbruka sina dyrbara försök så därför tyckte han jag skulle höja rejält till andra lyftet och sagt och gjort

Andra lyftet:
58kg godkänt 3-0 Lätt, lätt! Fan vad det är kul att lyfta när vikten känns som papper. Pang, pang så sitter den på plats!

Tredje lyftet:
62kg godkänt 3-0 Vändningen blev klockren och sen var överstöten inget problem heller. Bara att trycka dit den liksom.

Hade nog ett par kg till i kroppen även i stöt så det känns förhoppningsfullt inför framtiden!

Således alltså 48/62 och 110kg sammanlagt. 143 poäng vilket faktiskt är det 5:e bästa resultat jag gjort! Kanske ska banta ner mig till 48 kg så lär jag sätta pers i allt sen :D

Nu är jag taggad som faaan och bara längtar till nästa tävling (och träning också för all del) :hbang:

Jorgen
2010-01-16, 22:41
Grymt Pinglan. Du är så mycket bättre än vad du själv tror. :)

Semiramis
2010-01-16, 22:41
Grattis, grymt bra jobbat!

mini
2010-01-16, 22:54
Fin comeback, grattis!

Nitrometan
2010-01-16, 23:02
Jättebra comeback! *flex*

Skitkul!



Men *grr27* Du får väl för fan säga till om du ska tävla i Kalmar! Det är ju bara en timme med bil härifrån. *grr27*

110 kg sammanlagt i comebacken var ju riktigt grymt...

Pinglan
2010-01-16, 23:08
Jättebra comeback!

Skitkul!



Men *grr27* Du får väl för fan säga till om du ska tävla i Kalmar! Det är ju bara en timme med bil härifrån. *grr27*

110 kg sammanlagt i comebacken var ju riktigt grymt...

Tack Nitro! Men förlåt!!! Shiiit, hade ingen aning om att du hade så nära till Kalmar!! Fasen vad synd, det hade ju varit grymt kul att ses!!! Typiskt :smash:

Jörgen, Semiramis och mini; TACK! Gulliga ni är *cupid*

Turbo Rico
2010-01-16, 23:12
Bra come back och nu kan det bara bli bättre och bättre...

bulldozer
2010-01-17, 06:36
Starkt Pinglan! :thumbup:


Hoppas jag också kommer få upp nåt idag, styrkeryck FTW! :D

Nitrometan
2010-01-17, 08:48
Tack Nitro! Men förlåt!!! Shiiit, hade ingen aning om att du hade så nära till Kalmar!! Fasen vad synd, det hade ju varit grymt kul att ses!!! Typiskt :smash:
Shit happens. Det kommer säkert fler chanser.

C.Ljungberg
2010-01-17, 10:32
Grattis till det bra resultatet, 6/6 godkända lyft !

Jonna
2010-01-17, 14:02
Grattis till en grym comeback! Vad härligt att det kändes så lätt & bra och att du fick alla lyft godkända! :thumbup:

Ironbabe
2010-01-17, 17:18
Meh..du som var så orolig! Vilken comeback, du är grymmast ;)

Pinglan
2010-01-17, 20:24
Tack för gulliga kommentarer *cupid* Känner mig kanonbra i kroppen, inte ont någonstans....känns mycket märkligt ;)

Sitter just och funderar på hur jag ska få ihop ett vettigt träningsupplägg inför framtiden...hur gör man för att få ihop 4 pass/vecka (som jag skulle önska att jag kunde träna) till 2 pass/vecka (som jag får vara glad om jag får ihop)? Hur optimerar man ett schema för att bli bra på ryck, stöt, böj, bänk och mark :Virro :D

O.W.
2010-01-17, 20:37
Tack för gulliga kommentarer *cupid* Känner mig kanonbra i kroppen, inte ont någonstans....känns mycket märkligt ;)

Sitter just och funderar på hur jag ska få ihop ett vettigt träningsupplägg inför framtiden...hur gör man för att få ihop 4 pass/vecka (som jag skulle önska att jag kunde träna) till 2 pass/vecka (som jag får vara glad om jag får ihop)? Hur optimerar man ett schema för att bli bra på ryck, stöt, böj, bänk och mark :Virro :D

Fyra pass får du väl ihop som har gym hemmavid och en man?

Kul att du kunde tävla igen. Hur står sig resultatet i Sverige och är du kvalad till SM?

bertbert
2010-01-17, 20:58
Bra tävlat för tusan! :hbang:

Pinglan
2010-01-18, 21:27
Fyra pass får du väl ihop som har gym hemmavid och en man?

Kul att du kunde tävla igen. Hur står sig resultatet i Sverige och är du kvalad till SM?
Jo, det kan man ju tycka men det är fasen inte lätt att få ihop det med tiden. Johan jobbar mer än 100% på sitt "riktiga" jobb och sen bor vi ju på en relativt stor gård och är hobbybönder (köttdjur) med allt vad det innebär, det tar mycket tid helt enkelt. Men visst, det handlar ju om att prioritera :thumbup:

Jag vet inte riktigt hur resultatet står sig i Sverige i år men om man ser till förra årets ranking så skulle jag hamna runt 25:e plats av 83 tävlande och det är väl hyfsat. SM-kvalet är 122kg i min viktklass (63kg) så dit är det en bit kvar. Det är inte lika lätt att kvala till OL-SM som till SL-SM (nu menar jag damerna, herrarnas kval till OL/SL har jag ingen koll på).

Bra tävlat för tusan! :hbang:
Tack bertbert!

Idag blev det ett litet återhämtningspass eller vad jag ska kalla det. Kände mig ordentligt mör i axlarna ffa och hade inget vidare tryck i kroppen. Kände mig som en disktrasa ungefär.

Axelrotation:
2.5kg 2x15

Ståryck (utan ansats)+ ryckknäböj:
20kg 1x5/5
25kg 1x5/5

Ryckdrag från hängande+hängryck:
25kg 1x5/5
30kg 1x5/5

Ryckdrag+ryck:
30kg 1x3/3
35kg 3x3/3

Överstöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x3
45kg 1x3

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
75kg 1x5

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

Böjen kändes bra men resten kändes segt. Men det är väl inte så konstigt kanske. Resultaten från serien har kommit upp. Vårt damlag (de unga tjejerna) ligger på 4:e plats i serien och vi i tantlaget ligger 6:a av 16 lag. Fan vad bra vi är ;)

Börje H
2010-01-18, 21:31
Fint tävlat! Nu är du på G igen :thumbup:

Nitrometan
2010-01-19, 07:26
Weeee! Tantlaget!

Kul.

Jonna
2010-01-19, 10:55
Resultaten från serien har kommit upp. Vårt damlag (de unga tjejerna) ligger på 4:e plats i serien och vi i tantlaget ligger 6:a av 16 lag. Fan vad bra vi är ;)

:hbang: Ni ligger ju riktigt bra till! Inte illa för ett tantlag som mestadels vilar sig i form...:D

Ironbabe
2010-01-19, 10:57
Hello supermom! Filmades det inget, är så nyfiken på att se dig "live lyfta" :)

Gute
2010-01-19, 11:24
Hello supermom! Filmades det inget, är så nyfiken på att se dig "live lyfta" :)

Härligt med en efterlängtad comeback! :hbang:

wintersnowdrift
2010-01-19, 11:36
Kul läsning, det är alltid inspirerande med duktiga tjejer. Jag märkte på min tävling att alla de tekniska missar jag gör på träning men brukar kunna nöta bort med idogt kämpande gjorde sig påminda - jag tyckte inte att jag kunde använda hjärnan ett skit, utan kroppen gjorde som den helst gör. Det verkar gälla att få in tekniken i muskelfibrerna och inte bara i huvudet :).

//Kristin

Pinglan
2010-01-20, 15:59
Fint tävlat! Nu är du på G igen
Absolut! Nu ska jag bara börja bänka och lyfta mark också så är jag snart på G i klassisk SL också!

Weeee! Tantlaget!

Kul.
Weeeeeeeee :D

Ni ligger ju riktigt bra till! Inte illa för ett tantlag som mestadels vilar sig i form..
Haha, nä precis! Tänk när vi börjar träna liksom *flex*

Hello supermom! Filmades det inget, är så nyfiken på att se dig "live lyfta"
Tyvärr- hade ingen som kunde filma. Förhoppningsvis kan jag ordna dte till nästa tävling!

Härligt med en efterlängtad comeback!
tack!

Kul läsning, det är alltid inspirerande med duktiga tjejer. Jag märkte på min tävling att alla de tekniska missar jag gör på träning men brukar kunna nöta bort med idogt kämpande gjorde sig påminda - jag tyckte inte att jag kunde använda hjärnan ett skit, utan kroppen gjorde som den helst gör. Det verkar gälla att få in tekniken i muskelfibrerna och inte bara i huvudet
//Kristin
Precis så är det för mig också. Likadant när vikten börjar bli tung...på lätta vikter kan jag göra riktigt fina lyft teksiskt sett men när vikten blir tung gör jag alla vanliga misstag...typ rätt dumt- det är ju på de tyngre vikterna tekniken verkligen skulle behövas ;)

Pinglan
2010-01-20, 16:02
I brist på OL-film!

cCVWVNHujTg

Pinglan
2010-01-20, 20:56
Lite träning såhär på onsdagskvällen:

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Ryckknäböj:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5

Hängryck:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5

Ryck:
30kg 1x3
35kg 1x3
37.5kg 1x3

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3

Frontböj:
20kg 1x5
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
65kg 1x5

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

Situps:
2x15

Det var det hela! Är glad att jag kunde köra hela passet utan strömavbrott! Hela dagen idag har strömmen kommit och gått *grr27* Det är visst träd som tyngs av snön som kommit och så trillar de över ledningen. Hela jävla tiden! Vanligtvis behöver ju inte vi bry oss så mycket eftersom vi har vårt diseldrivna elverk men tror ni inte skiten har gått sönder *mini Väldigt, väldigt lägligt när det strömavbrottsväder varje dag *rolleyes* Det tar ett par dagar (förhoppningsvis inte längre) innan vi får tillgång till ett annat också. Jävla skit! Vissa stunder är det inte helt charmigt att bo mitt ute i skogen... ;)

Ironbabe
2010-01-20, 20:58
hihi, blir ju alldeles fnittrig och glad över gullejollret!

Bra tränat i ladan!

Pinglan
2010-01-20, 21:02
hihi, blir ju alldeles fnittrig och glad över gullejollret!

Bra tränat i ladan!

Visst blir man glad :D GulleGrodan *cupid* Faktum är att hon höll på sådär i mer än 3 minuter men jag klippte ner till 30 sek :)

Tack!

LindaS
2010-01-20, 21:04
Bra pass där Pinglan! Här kan man ju få bra idéer. :)
Hur lång tid tog det ca?

Pinglan
2010-01-20, 21:11
Bra pass där Pinglan! Här kan man ju få bra idéer. :)
Hur lång tid tog det ca?

Tack Linda! Jag kör nästan alltid samma övningar (jag varierar mellan bakböj och frontböj bara) och passen tar alltid nästan på minuten 1 timma.

Nitrometan
2010-01-22, 11:03
59-61 minuter. Pinglan är som en maskin. *flex*

Pinglan
2010-01-22, 12:22
59-61 minuter. Pinglan är som en maskin. *flex*

:D

Igår var Jonna här och det var jättetrevligt! Dessvärre blev det ingen träning i Ladan för hon skulle boxas på kvällen (hmmmmm :D) men vi tog en promenad med Grodan och Elsa iaf. Ikväll tänkte jag försöka få till ett SL-pass i Ladan. Haha, ska bli kul att köra bänk och mark igen...det är ett tag sedan sist!

Pinglan
2010-01-22, 20:20
Klassisk SL för hela slanten! Det är så okomplicerat på något sätt....en ren avkoppling jämfört med tyngdlyftningen :D

Lyft åt sidan:
2.5kg 1x15
5kg 3x10

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5 Stabilt!

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 3x5 Bäst att ta det lite försiktigt nu när det är så länge sedan jag bänkade. Kändes lätt och komfortabelt.

Smalbänk:
30kg 1x5
35kg 3x5

Marklyft:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5 Samma sak här- lite försiktigt pga lång frånvaro från övningen.

Sittande rodd:
30kg 1x10
35kg 1x10
40kg 1x10

Det var det hela. Kul :hbang:

Jonna
2010-01-22, 20:41
Bra SL-pass! :thumbup: Hehe, boxningen var galet jobbig igår sen så det var nog tur att vi inte tränade innan!

Pinglan
2010-01-25, 21:43
Jonna: tack vännen! Och du- hör av dig på telefon så fort du kan!!!!

Idag träning i kylan! Fy tusan, jag börjar bli trött på att träna i minusgrader nu ;) Okej någon gång då och då men vecka efter vecka liksom...brrrrrr

Axelrotation:
2.5kg 2x15

Ståryck (utan anstas) + ryckböj:
20kg 1x5/5
25kg 1x5/5

Ryckdrag+hängryck:
20kg 1x5/5
25kg 1x3/3
30kg 1x3/3

Ryckdrag+ryck:
30kg 1x3/3
35kg 1x3/3
40kg 1x2/2

Ryck:
40kg 2x2
45kg 2x1

Överstöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 1x3

Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

Situps:
3x15

Det var det hela. Rycken blev väl sådär- jobbar med mina problemområden som dels är att jag är för mesig och inte slår på höften som jag ska plus att jag inte drar färdigt när vikterna blir lite tyngre! Så dumt att veta precis vad man gör för fel och hur man ska göra istället men ändå inte göra det :smash:

Överstötarna var lätta och stabila och axlarna verkar ha återhämtat sig efter tävlingen, kände mig ju lite sliten passet efter.

Frontisarna fick jag ta i på men det fanns absolut mer kvar att ge så det känns bra :thumbup:

stahlberg
2010-01-25, 22:51
Roligt med comeback, även om det mest är OL i journalen. Det viktigaste är förstås att du är på gång. Tänk att du och din dotter är lika som två bär!

Nitrometan
2010-01-26, 08:32
Inte så konstigt att du fick ta i lite med 70 kg i frontböjarna. *screwy*

Snart är du stark igen.

Pinglan
2010-01-26, 09:28
Roligt med comeback, även om det mest är OL i journalen. Det viktigaste är förstås att du är på gång. Tänk att du och din dotter är lika som två bär!
Hej finaste Krister! Vad roligt att du hittat min journal, hoppas du återkommer :) Det kommer att bli lite mer SL i journalen framöver, dels kommer jag börja köra 1 SL-pass i veckan nu plus att när OL-serien är slut i april kommer jag fokusera mer på SL för att hitta formen till RM i klassisk SL i augusti.

Åhhh vilken fin komplimang att jag och Grodan är lika *cupid* Tack :thumbup:

Inte så konstigt att du fick ta i lite med 70 kg i frontböjarna. *screwy*

Snart är du stark igen.

Hehe, jag har en bit kvar till min bästa form trots allt. Min bästa serie i frontböj är 1x3 på 100kg och jag vill minnas att det var lätt....så som sagt, det är en bit kvar men visst är jag på väg i rätt riktning :thumbup:

stahlberg
2010-01-26, 22:35
Klart att jag återkommer, bl.a för att jag hör till din stora inofficiella fanclub. Däremot blir det säkert en aning oregelbundet. Men vi ska framförallt hoppas att du nu har en mycket lång skadefri tid framför dig.

Pinglan
2010-01-27, 13:11
Klart att jag återkommer, bl.a för att jag hör till din stora inofficiella fanclub. Däremot blir det säkert en aning oregelbundet. Men vi ska framförallt hoppas att du nu har en mycket lång skadefri tid framför dig.

Haha, du är så gullig Krister *cupid* Inofficiell fanclub- jo jag tackar jag :hbang: :D

Något som dock inte längre är inofficiellt är detta http://stolpenjskpower06.com/Aktuellt.html

Nu jävlar kör vi så det ryker :hbang:

Jonna
2010-01-27, 14:06
Något som dock inte längre är inofficiellt är detta http://stolpenjskpower06.com/Aktuellt.html

Nu jävlar kör vi så det ryker :hbang:

Haha, fina bilder de letat fram då...! ;)

Japp nu kör vi så det ryker igen, och lämnar allt vad trist utrustning heter bakom oss och satsar på ren RAW-styrka istället!!! *flex* :D

Pinglan
2010-01-27, 22:35
Haha, fina bilder de letat fram då...!

Japp nu kör vi så det ryker igen, och lämnar allt vad trist utrustning heter bakom oss och satsar på ren RAW-styrka istället!!!

DU är ju jättefin på bilden! Jag däremot *mini Haha, Stolpen har visst bara en bild av mig för den där har han visst alltid visat om han skrivit något om mig. Usch *cry*

Kvällens pass blev SL-inspirerat.

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5
85kg 1x5 Tungt men det gick!

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
42.5kg 3x5 Lätt och fint.

Smalbänk:
30kg 1x5
35kg 1x5
37.5kg 3x5

Marklyft:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5
85kg 1x5 Lätt och komfortabelt.

Det var allt för idag. Komplemetsövningar? Vad är det :cool: ;)

Pinglan
2010-01-27, 22:40
Haha, fina bilder de letat fram då...! ;)

Japp nu kör vi så det ryker igen, och lämnar allt vad trist utrustning heter bakom oss och satsar på ren RAW-styrka istället!!! *flex* :D

Glömde ju att skriva att nu är det bara att du startar en journal också vännen! Nu finns det ingen återvändo *kissass*

Pinglan
2010-01-30, 15:32
Idag var det riktigt jävla svinkallt att träna! Brrrr, byggfläkten fungerade inte som den skulle heller *grr27* Huuuuuu! Hade dubbla vantar när jag skulle OLla men ändå domnade händerna nästan bort av kylan från stången...tårna ska vi inte ens prata om hur de mådde ;)

Axelrotering:
2.5kg 2x15

Hängryck:
20kg 1x10
25kg 1x5
30kg 1x5

Ryck:
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 2x3 Hade lagt på 45 kg efter första setet på 40 men precis när jag skulle dra upp det så halkade jag på något sätt med händerna och tappade greppet sen försökte jag några ggr till men hade blivit för feg så det var bara att lägga ner och ta ett set till på 40 istället! Har jag nämnt att jag är en mes? *rolleyes*

Stöt:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x2
55kg 1x2 Överstötarna satt förvånande nog perfekt idag! Kul!

Knäböj:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 3x5 med ganska långt stopp i botten på varje. Kändes kanon!

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

Ironbabe
2010-01-30, 15:38
Helt underbart att läsa om din nordpolen träning :) Vilken disiplin du har!

Starka ryck och stötar. Du ökar rätt bra nu va?

Jonna
2010-02-02, 11:28
Var har min tävlingskompanjon tagit vägen?! Vill läsa om dina monsterpass och inspireras till att försöka bli staaaark! *flex*


(Om du kan klura ut ett bra journalnamn till mig så lovar jag att starta upp en journal...jag har fullständig idétorka på journalnamn. I mitt huvud ploppar det mest upp namn i stil med "flugvikter och kortdistansjogg" ;) )

Nitrometan
2010-02-02, 13:33
Om du kan klura ut ett bra journalnamn till mig så lovar jag att starta upp en journal..
Lyfter saker och sätter ner dem igen

Jonna
2010-02-02, 14:24
Lyfter saker och sätter ner dem igen

Haha, ehm...tack för förslaget! :D

Pinglan
2010-02-02, 15:00
Helt underbart att läsa om din nordpolen träning :) Vilken disiplin du har!

Starka ryck och stötar. Du ökar rätt bra nu va?
Tack vännen! Nja, ryck ökar jag nog inte i ett dugg dessvärre. Stötarna känns mer stabila så det borde ge några kg till på stången kan man tycka.

Var har min tävlingskompanjon tagit vägen?! Vill läsa om dina monsterpass och inspireras till att försöka bli staaaark!


(Om du kan klura ut ett bra journalnamn till mig så lovar jag att starta upp en journal...jag har fullständig idétorka på journalnamn. I mitt huvud ploppar det mest upp namn i stil med "flugvikter och kortdistansjogg" )
Kul att du saknar mig :) Skulle ha tränat igår men Johan kom inte hem från jobbet förrän 21.30 och att då ge sig ut i en iskall Lada var inget som lockade. Ska köra ikväll och så imorgon också. Inte optimalt men det får gå. Ska ju maxa på fredag så jag kan ju inte skjuta upp onsdagspasset till torsdag heller...

Lyfter saker och sätter ner dem igen

+ jagar tiden men hinner inte ikapp den :D

Allvarligt talat- skit i namnet och kör bara :hbang:

G_lund
2010-02-02, 16:53
Stark :thumbup:

Vilken datum är nästa tävling?

Pinglan
2010-02-02, 21:43
Stark :thumbup:

Vilken datum är nästa tävling?

Tack! Och varmt välkommen till min journal :thumbup: Nästa tävling är serieomgång 2 i OL som går av stapeln den 13/2.

Här kommer kvällens lilla pass:

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Ståryck (utan ansats) + ryckböj:
20kg 1x5/5
25kg 1x5/5

Hängryck (lår):
25kg 1x3
30kg 1x3

Ryck:
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 3x1 Jag fattar inte varför jag inte bara tar och gör på rätt sätt....tänk vad mycket lättare det skulle gå då *rolleyes*

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5 här blev det kolsvart helt plötsligt mitt i överstöten på sista repset...strömmen hade gått...man blir lite ställd när man står med en skivstång på raka armar och allt blir svart..dessbättre var ju inte vikten så tung så det gick bra att få ner stången utan problem och så klarade jag av att famla mig fram till hyllan där jag hade ficklampan (jojo, man har väl varit med förr ;)) Men då kom strömmen tillbaka hör och häpna! Inte varje dag (kväll) eon överraskar oss åt dte positiva hållet kan jag säga!
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x2
45kg 1x2
50kg 1x1
55kg 1x1
60kg 1x1

Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5 betydligt lättare än förra veckan!
72.5kg 1x5 fiiiiiiiiifan.....tungt.....

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15 Jag har fått en tvångstanke vad gäller den här övningen. Jag har fått för mig att om jag inte kör den här övningen minst 2 pass/vecka så kommer jag att få ont i axlarna. Och det vill jag ju inte..så jag kör den...om och om igen.... :MrT:

bertbert
2010-02-02, 21:56
Eon är några jävla muppar. Vi har haft ett par strömavbrott i villaområdet och folk har frågat eon vad som egentligen händer. Svar: goddag yxskaft.

Du kanske ska skaffa en sådan där ställverkslampa som tänds automatiskt när strömmen går, det kan vara bra när man tränar kanske?

Pinglan
2010-02-03, 21:29
bertbert: ingen dum idé! Tack för tipset :thumbup:

Ett snabbt SL-pass idag.

Lyft åt sidan:
2.5kg 1x15
5kg 3x10

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5
90kg 1x5 Stabilt som tusan på de 3 första medan de 2 sista kändes lite tyngre. Riktigt nöjd dock :)

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
45kg 3x5

Marklyft:
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5
90kg 1x5
100kg 1x5 :hbang: Första gången på länge jag lyfte något som var tresiffrigt :D Tänk vad glad jag ska bli när jag gör det i bänk istället för i mark :D

emmzan
2010-02-03, 21:37
Hur är snöläget i ödemarken då?
Samtliga från ditt håll tenderar att avboka sina tider hos oss just nu pga vädret..

Gissa om jag gillar att ha bilen i garaget och pulsa 20 minuter till jobbet istället :D

Pinglan
2010-02-03, 21:49
Hur är snöläget i ödemarken då?
Samtliga från ditt håll tenderar att avboka sina tider hos oss just nu pga vädret..

Gissa om jag gillar att ha bilen i garaget och pulsa 20 minuter till jobbet istället :D

Vi är riktigt ordentligt insnöade (på mer än ett sätt :D) här ute i skogen! Elförsörjningen är ett stort skämt, vi har haft fler timmar utan ström än med ström den senaste tiden. Men något straff ska man väl ha för att man bosätter sig såhär :D

På tal om djur så har våra lösdriftskossor lärt sig att hoppa jämnfota över stängslet (som inte är strömbärande längre pga all snö). Tänk att en Herefordkossa på 700 kg kan se graciös ut! Helt otroligt men så är det faktiskt :D

emmzan
2010-02-03, 21:53
Vi är riktigt ordentligt insnöade (på mer än ett sätt :D) här ute i skogen! Elförsörjningen är ett stort skämt, vi har haft fler timmar utan ström än med ström den senaste tiden. Men något straff ska man väl ha för att man bosätter sig såhär :D

På tal om djur så har våra lösdriftskossor lärt sig att hoppa jämnfota över stängslet (som inte är strömbärande längre pga all snö). Tänk att en Herefordkossa på 700 kg kan se graciös ut! Helt otroligt men så är det faktiskt :D

Dom ser graciösa ut på håll iallafall :D

Jonna
2010-02-03, 22:38
Bra med tresiffrigt! :hbang:

Haha, så kossorna fortsätter på den inslagna utbrytarbanan alltså?! Skulle gärna vilja se de där graciösa hoppen, kan du inte försöka fånga det på bild? :D *popcorn*

Nitrometan
2010-02-04, 07:35
Jag tror att alla kor är utbrytarkossor om de bara får chansen. När de väl har lärt sig att ta sig ut så fortsätter de.

Pinglan
2010-02-06, 12:42
Jaha minsann då var man och maxade på NAK igår. Får väl vara relativt nöjd med det jag presterade även om tekniken suger rejält! Blir lite trött på mig själv som är så kass tekniskt, fasen om jag bara kunde förbättra mig lite skulle ju vikten på stången kunna bli så mycket bättre *grr27* Jaja, det är som det är!

Här kommer på ett ungefär det jag gjorde igår, plus/minus några reps på lättare vikter:

Ryck:
20kg 1x5
25kg 1x3
30kg 1x5
32.5kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x2
42.5kg 1x2
45kg 1x1
47.5kg 1x2
50kg 3x1 Och här var tekniken så dålig att the boss inte kunde annat än att skratta och skaka på huvudet :em: Men de var godkända utan problem iaf, ingen efterpress eller liknande. Men det som händer att jag börjar göra väldigt konstiga saker som jag inte alls gör när vikten är lättare.....typ hoppar framåt och grejer. Nå, viljan är det inget fel på iaf som han sa the boss :D

Hängryck:
40kg 3x3 för att korrigera felen jag gjorde på 50kg. Fick det att funka skapligt bra iaf. Avslutade med 2 riktigt fina ryck på 40 för att sluta med en bra känsla i kroppen.

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg1x1
55kg 1x1
57.5kg 1x1
60kg 1x1
62.5kg 1x1
65kg 1x1 med rejäl efterpress, körde en till som jag bommade i överstöten. Vändningarna var dock fina och relativt lätta båda två.

Fick bannor här också för att jag försämrar min teknik så mycket när vikten blir tyngre. Det som händer är att jag stöter framåt (någon som hört det förut ;) Samma gamla problem som jag alltid haft). Gick ner lite i vikt och nötte raka överstötar:

50kg 3x3

Avslutade med en stöt på 57.5kg

Om allt känns bra på lördag så blir det 45/57 som ingång. Usch, jag känner mig osäker på rycken men jag får väl kamma till mig lite.

Sammanfattningsvis är jag nöjd med resultatet men missnöjd med tekniken. Men man kan ju inte få allt :D

C.Ljungberg
2010-02-06, 17:16
Ser ut som det går bra för dig! Ingen idé att oroa sig över rycken man har en tendens att plocka fram de där lilla extra när det är tävling :)

bulldozer
2010-02-07, 17:22
Usch vad stark du är i OL, själv har jag inte alls vad det nu är som krävs för det..
Imponerande! :hbang:

the_PL_man
2010-02-07, 21:12
Hmmm, vad trevligt det lät med egna kor. Med tank på mina konsumtion av kött så vore det optimalt om du kunde sätta en på tåget till Karlstad.... :)

sweetkarolina
2010-02-07, 22:34
Hmmm, vad trevligt det lät med egna kor. Med tank på mina konsumtion av kött så vore det optimalt om du kunde sätta en på tåget till Karlstad.... :)

Kossor och tåg är ingen bra kombination... :P

Jösses Pinglan, här går det undan ser jag! Du är snart tillbaka i toppform! :hbang:

Nitrometan
2010-02-08, 09:27
Du har bra teknik på mindre vikter och sen blir den sämre? Rädsla? Adrenalin? Slarv?

Försök komma på vad det är. Går det att åtgärda så är det ju givna kilon... *flex*

wintersnowdrift
2010-02-08, 10:51
Jag har exakt samma problem! Kan göra bra ifrån mig på "lagom" lätta vikter (är det alldeles för lätt blir jag gärna lite loj...) och sen när det blir tyngre börjar man plötsligt göra alla de där störiga felen som man vet om och försöker jobba bort :P.

Lycka till i helgen :).

//Kristin

Pinglan
2010-02-08, 15:00
Ser ut som det går bra för dig! Ingen idé att oroa sig över rycken man har en tendens att plocka fram de där lilla extra när det är tävling
Tack! Vi får hoppas det!

Usch vad stark du är i OL, själv har jag inte alls vad det nu är som krävs för det..
Imponerande!
Tack vännen! Vad gullig du är!

Hmmm, vad trevligt det lät med egna kor. Med tank på mina konsumtion av kött så vore det optimalt om du kunde sätta en på tåget till Karlstad....
Om du hade frågat Johan i lördagskväll hade du fått varenda en. Gratis! Jag lovar. Skjutna och klara! Vi satt i soffan på lördagskvällen och Johan hade precis öppnat en öl. Han hade jobbat och slitit precis hela dagen och halva kvällen och var lite lagom trött sådär...nyduschad och äntligen helt avslappnad sjunker han ner i soffan...då får vi se hur något rör sig utanför fönstret...vad fan....kojävlarna! Allihop! Ute i trädgården! Och på väg mot landsvägen! Snacka om att de inte var värda mer än slaktvärdet, ja inte ens det, i Johans ögon just då. Det var bara för honom att ge sig ut på kojakt! Dessbättre gick det ganska snabbt att få in dom igen men de gör nog bäst i att inte smita på ett tag nu ;) Men jag ska ha dig i åtanke om/när det händer nästa gång :D Jag väljer ut den största och skickar på tåget okej?

Kossor och tåg är ingen bra kombination...

Jösses Pinglan, här går det undan ser jag! Du är snart tillbaka i toppform!
Tack vännen! Ja, det går rätt bra faktiskt!

Du har bra teknik på mindre vikter och sen blir den sämre? Rädsla? Adrenalin? Slarv?

Försök komma på vad det är. Går det att åtgärda så är det ju givna kilon...

Om jag visste vad det var! Jag tror det är rädsla...eller inte rädsla heller egentligen mer respekt kanske...jag liksom tycker att jag måste ta i allt vad jag kan och då sliter jag bara upp stången (förhoppningsvis går den upp iaf)....tekniken försvinner spårlöst....det är lite trist faktiskt, som sagt så finns det ju givna kilon att hämta om jag sköter tekniken på ett bättre sätt på de tyngre vikterna.

Jag har exakt samma problem! Kan göra bra ifrån mig på "lagom" lätta vikter (är det alldeles för lätt blir jag gärna lite loj...) och sen när det blir tyngre börjar man plötsligt göra alla de där störiga felen som man vet om och försöker jobba bort

Lycka till i helgen

//Kristin

Skönt att man inte är ensam om eländet iaf :) Ska du också tävlaa i helgen? Lycka till du ocksså isf!

Pinglan
2010-02-09, 11:01
Lite träning igår då, körde OL-övningarna upp till de tänkta ingångsvikterna.

Axelrotation:
2,5kg 1x20

Ryckknäböj:
20kg 1x10

Hängryck:
20kg 1x5
25kg 1x3
30kg 1x3

Ryck:
30kg 1x1
35kg 1x1
40kg 1x2
45kg 3x1 Kändes riktigt, riktigt bra! Tyckte själv att jag fick tekniken att stämma och det är ju en trevlig känsla :)

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x2
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg 1x1
55kg 1x1
57.5kg 1x1 En underbar vändning och en hyfsat lätt överstöt! Härligt!

Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
75kg 1x5 :hbang: Tungt men skönt! Snart blir det 3-siffrigt här också ;)

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

Tänkte köra bänk också eftersom jag inte vill belasta axlarna med det på onsdag när tävlingen närmar sig men faktum är att jag kände mig lite sliten i axlarna förmodligen pga maxningen i fredags (man vet att man börjar bli gammal när kroppen vägrar att återhämta sig som förr *cry*) så jag sket i det. Det blir lite svårt att få till SL-träningen ordentligt när jag måste hålla igen lite med tanke på OL-tävlingar men det får väl bli som det blir. Det enda som inte blir lidande är väl böjen och den är ju viktigast ;)

LadyInsane
2010-02-09, 11:19
Ja, om det är någon som kommer kunna frontböja tre-siffrigt framöver är det du! :hbang:

Pinglan
2010-02-09, 11:24
Ja, om det är någon som kommer kunna frontböja tre-siffrigt framöver är det du! :hbang:
Om jag får lov att skryta lite så har jag ju faktiskt gjort det en gång i tiden! En hyfsat lätt 3:a på 100kg *flex* Men det var länge sedan så nu ska jag sluta skryta :em: Man kan ju inte leva på gamla meriter :D

Tack för att du tror på min förmåga förresten *cupid*

LadyInsane
2010-02-09, 11:29
En 3:a på 100kg i fronböj!!:eek:

Dit kommer du komma tillbaka! :hbang::hbang::hbang:

Pinglan
2010-02-09, 11:34
En 3:a på 100kg i fronböj!!:eek:

Dit kommer du komma tillbaka!

Hihi, nu blir jag ju stolt på riktigt! Tack *cupid* Nästan så jag måste ut i Ladan och frontböja lite :D :D

Puss på dig *kissass*

LadyInsane
2010-02-09, 11:39
Men det är ju helt stört. I en framtid (LÅNGT BORTA!) kanske jag en dag frontböjer en etta! Du e hur grym som helst!

Ironbabe
2010-02-09, 12:24
Men hilsike kvinna vad du är grym! Nu vill jag inte höra nåt gnäll om hur svag du är längre *grrr*

Ang tekniken vid tyngre vikter så vill jag sälla mig till gruppen :( Jag rycker upp skiten hur som istället för lätt och tekniskt!

Skulle vilja skicka lyckoönskningar inför helgen men du kommer inte behöva dem.. ;)

Nitrometan
2010-02-09, 13:16
Det blir lite svårt att få till SL-träningen ordentligt när jag måste hålla igen lite med tanke på OL-tävlingar men det får väl bli som det blir. Det enda som inte blir lidande är väl böjen och den är ju viktigast ;)
Ja, du får prioritera efter tävlingarna. Hoppas att det går jättebra.

Du e hur grym som helst!
Ja, hur grym som helst. Det är Pinglan det.

bulldozer
2010-02-09, 14:41
Aaaaah, galna frontböj! WTF *gah*, när hände det här egentligen?? Undrar om jag ens
orkar en etta på 75?? *avis*

sweetkarolina
2010-02-09, 20:24
Tänkte köra bänk också eftersom jag inte vill belasta axlarna med det på onsdag när tävlingen närmar sig men faktum är att jag kände mig lite sliten i axlarna förmodligen pga maxningen i fredags (man vet att man börjar bli gammal när kroppen vägrar att återhämta sig som förr *cry*) så jag sket i det. Det blir lite svårt att få till SL-träningen ordentligt när jag måste hålla igen lite med tanke på OL-tävlingar men det får väl bli som det blir. Det enda som inte blir lidande är väl böjen och den är ju viktigast ;)

Fast om jag förstått din ambition rätt så är säsongerna väl rätt okej anpassade? OL-serien är väl klar framåt maj o det ger ju gott om tid att toppa till RM i raw-SL. Så OL först SL sen ;)

Pinglan
2010-02-09, 21:23
Men det är ju helt stört. I en framtid (LÅNGT BORTA!) kanske jag en dag frontböjer en etta! Du e hur grym som helst!
Haha, tack vännen!

Men hilsike kvinna vad du är grym! Nu vill jag inte höra nåt gnäll om hur svag du är längre *grrr*

Ang tekniken vid tyngre vikter så vill jag sälla mig till gruppen Jag rycker upp skiten hur som istället för lätt och tekniskt!

Skulle vilja skicka lyckoönskningar inför helgen men du kommer inte behöva dem..
Okej, inget mera gnäll över styrkan då....men tekniken får jag allt gnälla på iaf! Visst? Okej, du är med i teknikenpåtungaviktersuger-klubben! Borde vi kanske starta en liknande grupp på facebook ;)

Jo, jag behöver lyckönskningarna! Hit med dom :D

Ja, du får prioritera efter tävlingarna. Hoppas att det går jättebra.


Ja, hur grym som helst. Det är Pinglan det.
Tack finaste Nitro!

Aaaaah, galna frontböj! WTF , när hände det här egentligen?? Undrar om jag ens
orkar en etta på 75?? *avis*
Tack gullet *kissass*

Fast om jag förstått din ambition rätt så är säsongerna väl rätt okej anpassade? OL-serien är väl klar framåt maj o det ger ju gott om tid att toppa till RM i raw-SL. Så OL först SL sen
Helt sant, på det sättet är det perfekt! Det är bara det att jag verkligen skulle behöva träna bänk (jävla skitövning) heeeeeela tiden eftersom jag är så kass!

Pinglan
2010-02-10, 13:46
Magsjuk *spy* *spy* Helevet också, det var väl inte så himla bra *gah!* Bara att hoppas att dte går över snabbt! Att tävla i OL med lös mage är väl inget man längtar efter precis ;)

Jonna
2010-02-10, 14:20
Åh nej, stackare! Hoppas det går över fort. Men om det nu inte gör det innan tävlingen så finns det tabletter mot diareér på apoteket, kanske kan hjälpa lite iaf?

Krya på dig vännen!

Anett_LS
2010-02-10, 15:35
Mix en matsked potatismjöl med ett glas vatten. Då får allt en lite fastare konsistens ;)

Lycka till på tävlingen!

Pinglan
2010-02-11, 12:07
Åh nej, stackare! Hoppas det går över fort. Men om det nu inte gör det innan tävlingen så finns det tabletter mot diareér på apoteket, kanske kan hjälpa lite iaf?

Krya på dig vännen!
Tack vännen! Känner mig bättre idag så det var nog en lindrig variant dessbättre!

Mix en matsked potatismjöl med ett glas vatten. Då får allt en lite fastare konsistens ;)

Lycka till på tävlingen!
Tack Anett! Och tack för tipset :D Nu verkar det redan ha stabiliserat sig så jag provade det aldrig men det kan vara bra att veta till en annan gång :thumbup:

Och välkommen till min journal förresten, alltid lika trevligt med nya läsare och skribenter :thumbup:


Som sagt, mår mycket bättre idag men dessvärre kan jag inte äta för då mår jag illa igen :( Igår mådde jag ju dock pyton även när jag inte åt så jag ser det helt klart som ett steg i rätt riktning!

Jag försöker att inte stressa upp mig inför tävlingen. Det är klart att det inte är optimalt att inte kunna äta men å andra sidan så tänker jag att när jag tävlade i SL så fick jag ju både strypa mat och vatten plus basta innan en del tävlingar för att klara viktklassen och jag klarade att lyfta ändå så detta ska nog gå bra. Dessutom är det ju bara en serietävling men man vill ju göra bra ändå såklart!

Pinglan
2010-02-13, 16:31
Sådär, serietävling 2 avklarad! Är dessvärre väldigt missnöjd och det är ju aldrig roligt! Vägde in på nya minivikten 58.55 men det var ju dessbättre bara marginellt mindre än förra gången (58.68). Magsjukan hade inte lämnat några spår (igår var jag förresten helt återställd och kunnde äta och dricka normal så jag kan inte skylla min dåliga tävling på det heller)

Uppvärmningen var loj, hade svårt att tända till ordentligt och tekniken var kass även på lätta vikter. Fick korrigering av the boss när vikterna började bli tyngre och då blev det lite bättre (han hade inte möjlighet att titta från början, det hade nog varit bättre om han gjort det).

45kg godkänt 3-0 Lätt som tusan, styrkeryck

50kg godkänt 3-0 också lätt egentligen men började larva med tekniken och drog inte klart och slet och drog istället för att smeka upp stången ;) Godkänt ändock men några stilpoäng blev det nog inte :D

52kg underkänt 3-0 Hade inte en suck, drog inte färdigt innan jag kastade mig under och fick den således på framkant och kunde inte hålla den. Fan så jävla dåligt!

Var rejält sur över missen på sista rycket! Vet egentligen inte varför jag blev så besviken för innan hade jag tänkt att tar jag 50 är jag nöjd. Men jag blir så besviken på mig själv att jag alltid gör samma misstag när vikten blir tung....jaja, fick försöka ladda om till stötarna.

57kg godkänt 3-0 lätt, stabilt

63kg godkänt 3-0 samma här, lätt och stabilt

65kg underkänt 3-0 Vände det skitlätt! En riktigt, riktigt bra vändning. Sen efterpressade jag det i överstöten *grr27* Fan också, jag hade verkligen trott att jag skulle sätta 65 idag! Väldigt, väldigt besviken!

Sammanlagt 113kg och 147 poäng. Och som sagt- sjukt missnöjd trots att det var 3 kg bättre och 4 poäng bättre än sist. Och så blir jag arg på mig själv för att jag reagerar på det här sättet...herregud liksom, jag gör detta för att det ska vara kul, jag har inga högre ambitioner med min lyftning. Det finns således ingen anledning att bli såhär besviken men jag blir det ändå.

Fick flera kommentarer av klovare och från folk i publiken angående de fel jag gör och alla är ju rörande överens om att jag:

1. inte slår på med höften och

2. inte drar färdigt

Samma, gamla fel som jag alltid har gjort, jag vet om det, jag försöker korrigera med allehanda olika övningar men inte fan kan jag någonsin göra det bättre! Jag blir så trött. Det finns ju liksom så mycket mer vikt att hämta om jag bara kunde göra rätt!! BLÄ!

C.Ljungberg
2010-02-13, 19:16
Synd att det inte gick vägen för dig heller. Det måste vara någon epidemi här på forumet bland att OLare för nästan ingen verkar vara nöjd med serie-2an. Aja de är bara ta nya tag ! :)

bulldozer
2010-02-13, 21:04
Tycker det ser bra ut ju, men vet att det kan vara svårt att vara nöjd själv man
tycker alltid man kunde ha gjort bättre :).
Du ska vara glad att du bara har två fel att jobba med, jag har typ tusen :smash:.

Ironbabe
2010-02-13, 21:17
Förstår känslan av frustration men i mina ögon är vikterna hur bra som helst :) Jag tror att du åt för lite lördagsgodis innan :D

Jag har ätit upp din kvot så jag hoppas på ett jäkla tryck imorgon (fast nu mår jag lite illa av allt socker)

Pinglan
2010-02-14, 10:35
Tack tjejer, vad gulliga ni är *cupid*

Såhär i efterhand har jag fått veta att jag den här gången inte var anmäld till tantlaget utan medverkade istället i vårt 1:a lag tillsammans med 2 av de unga tjejerna.

Tydligen slog vi klubbrekord så det bara rök om det med 477 poäng (tidigare var det 425 poäng) Sånt är ju alltid kul förstås. Faktum är att jag också tillfrågats om jag vill medverka på lag-SM om vi tar oss dit (vilket vi verkar ha ganska god chans att göra om vi fortsätter att göra liknande poäng de två sista tävlingarna).

Men jag vet faktiskt inte....för det första så är lag-SM samma helg som Judith fyller 1 år och för det andra är det på Gotland. The boss sa dock att det är ju inget problem- Johan och Judith får följa med såklart....men jag vet ändå inte....det är väl bättre att de unga tjejerna får chansen...de har ju åren framför sig, själv vet jag ju inte ens om jag kommer att lyfta nästa år liksom.....och så vill jag ju egentligen inte ha någon press på mig...jag vet ju hur det blir om jag ska vara med, då blir jag skitstressad och ska göra så bra jag kan och så bllir det bara ännu jobbigar om jag inte får träningarna att fungera osv....men samtidigt- visst vore det lite coolt att vara med på lag-SM :cool:

Men å andra sidan ska man väl inte fundera för mycket.....vi är ju inte där ännu och mycket kan hända på vägen....

sweetkarolina
2010-02-14, 20:14
Det är underbart roligt att se dig i farten igen, du är en äkta tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna.. Aldrig nöjd men det är ju klart, nöjd får man inte bli vad ska man då sikta på... ;)

Klart du ska vara med på Lag-SM, de unga flickorna har ju åren på sig att bli bättre och slå dig, haha... Bra lyft!

Jonna
2010-02-15, 10:43
Men Pinglan! Du gjorde bra resultat, du ska vara nöjd och stolt ju! Och gud vad kul med nytt klubbrekord! Grattis! :thumbup:

Förstår din tvekan inför lag-sm, eftersom du nu inte vill ha någon press på dig. Men samtidigt låter det ju hur kul som helst att få åka till Gotland och tävla SM!
Och jag håller helt med Karolina, de unga tjejerna har ju all tid i världen på sig att få tävla...så det tycker jag absolut inte du ska ta hänsyn till, fundera på vad du vill istället.

Nitrometan
2010-02-15, 10:44
Vem ska dominera på Lag-SM annars? Klart du ska med!

Pinglan kan lyfta hela Gotland! *flex*

Ett SM är väl kul att åka på? Har de OL på Gotland?

Semiramis
2010-02-15, 13:54
Jag tyckte det var strålande presterat och det är jag uppenbarligen inte ensam om, men det är ju inte så lätt att vara nöjd med egen prestation!

Pinglan
2010-02-15, 20:09
Tack tjejer och Nitro :) Jag ska ta mig en rejäl funderare på detta med lag-SM. OM vi tar oss dit är det ju bra att ha tänkt färdigt menar jag.

Ikväll var det riktigt ljummet i Ladan! Faktisk så pass att jag blev lite varm! Det är inte illa pinkat :D

Axelrotering:
2.5kg 2x15

Ståryck (från golvet):
20kg 1x10
30kg 6x5 eller liknande...massor av reps iaf för att träna på mina svagheter i juck och drag.

Knäböj:
20kg 1x10
45kg 1x5
55kg 1x5
65kg 1x5
75kg 1x5
85kg 1x5
92.5kg 1x5 Lyckades få till ett buktryck som hette duga! Så pass att det kändes som att jag lyfte ut en tom stång vid avlyftet! Den känslan gillar jag! Sen var de första 3 repsen riktigt lätta medans de 2 sista var tyngre. Nöjd!

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
47.5kg 3x5

Marklyft:
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5
80kg 1x5
90kg 1x5
100kg 1x5
105kg 1x5

Sen in och se Kalla ta OS-guld :hbang: :hbang:

Pinglan
2010-02-17, 22:34
Idag blev det ett renodlat teknikpass på lätta vikter. Det är svårt att rycka! Bajs!

bulldozer
2010-02-18, 06:42
Idag blev det ett renodlat teknikpass på lätta vikter. Det är svårt att rycka! Bajs!

Jag kör på otekniska tunga pass istället med stå/styrkeryck och efterpressar
istället.. Det där med att sitta under stången har jag gett upp för närvarande. :smash:

Det ÄR svårt att rycka *grr27*

Ironbabe
2010-02-18, 09:43
Det är svårt att rycka! Bajs!
Bajsryck!! Håller med *gah!*

Pinglan
2010-02-19, 21:18
Tack för stödet tjejer! Skönt att man inte är ensam i ryckproblemsträsket :D

Lite träning blev det tidigare ikväll.

Axelrotation:
2.5kg 2x15

Ryckdrag från hängande+hängryck:
20kg 1x5/5
25kg 2x5/5
30kg 2x5/5

Ryck:
30kg 2x5
35kg 1x5
40kg 4x3 lite gott och blandat idag, en del riktigt usla, några halvtaskiga och någon enstaka halvbra ;)

Överstöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x3 Överstötarna kändes mycket bra! Härligt!

Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x3
70kg 1x3
80kg 1x3 Hahaha, fy fan det var riktigt tungt! Men det gick :hbang:

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

bulldozer
2010-02-20, 08:20
Usch vad jobbig du ska vara, nu måste jag ju frontböja lite snart också :D:D

Jonna
2010-02-20, 08:42
Oh herregud vilka jäkla frontisar du drog till med! :hbang: Du är verkligen stålkvinnan, förstår inte var du får din styrka ifrån, kan du inte dela med dig lite?! ;)

Nu måste jag nog gå raka vägen till gymmet och försöka öka lite i frontböjen :D

Pinglan
2010-02-22, 23:06
Usch vad jobbig du ska vara, nu måste jag ju frontböja lite snart också
Och det gick ju bra! *slap*


Oh herregud vilka jäkla frontisar du drog till med! Du är verkligen stålkvinnan, förstår inte var du får din styrka ifrån, kan du inte dela med dig lite?!

Nu måste jag nog gå raka vägen till gymmet och försöka öka lite i frontböjen

Hihi, tack vännen!

Måndagsträning:

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Ryckdrag från hängande+hängryck:
20kg 1x5/5
25kg 1x5/5
30kg 1x5/5

Ryck:
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x3
45kg 1x3 Skitkass
40kg 1x5 bättre men inte bra. Bajs!

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x3
55kg 1x3 :hbang: Nöjd! Jag får helt enkelt satsa på att bli överjävlig i stöt och samla kg där istället för i töntrycken ;)

Knäböj:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x3
70kg 1x3
80kg 1x3
90kg 1x3
95kg 1x3 Phuuu, nu börjar det bli tungt. Får nog börja fundera på en plan över hur jag ska lägga upp böjen framöver, snart håller det inte att öka varje vecka längre *mini ;)

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

bulldozer
2010-02-23, 06:42
Lägga upp en plan är överskattat, de riktigt hardcore maxxar varje pass :D :D

Stabila böjjar!! För övrigt kan jag tillägga att mina ryck också suger på träning, huvudsaken
är att det blir godkända på tävling.

Nitrometan
2010-02-23, 08:31
Bra tränat igen. :thumbup:

Pinglan
2010-02-24, 22:22
Lägga upp en plan är överskattat, de riktigt hardcore maxxar varje pass
:hbang: :D

Stabila böjjar!! För övrigt kan jag tillägga att mina ryck också suger på träning, huvudsaken
är att det blir godkända på tävling.
Tack! Jo, det är ju sant förstås....får försöka trösta mig med det!

Bra tränat igen. :thumbup:
Tack vännen!

Idag blev det ett minipass! Johan var grymt försenad hem från jobbet och jag som hade räknar ut att jag skulle vara färdigtränad tills herrarnas OS-stafett började fick istället ge mig ut och träna medans Olsson och Södergren körde sina sträckor *grr27* Som tur var hann jag se Hellner dominera hem guldet på sista sträckan!!!!

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 3x5

Marklyft:
40kg 1x5
50kg 1x5
60kg 1x3
70kg 1x3
80kg 1x3
90kg 1x3
100kg 1x3
110kg 1x3

Det var allt för idag! OS-guld, OS-guld, OS-guld! OS-guld, OS-guld OS-guuuuuuuuuuuuuld :hbang:

Pinglan
2010-02-25, 22:14
Jag har bestämt mig för att skita i att jag suger på att rycka! Som det är nu (och har varit sedan senaste tävlingen) så har jag så sjukt dåligt självförtroende vad gäller rycken! Jag tänker och tänker på vad jag ska göra för att förbättra tekniken men jag lyckas aldrig överföra tanken till handling och så blir jag så grymt frustrerad! Varje jävla gång jag tränar ryck. Det är inget roligt och är det inte roligt tappar det ju tjusningen lite att träna liksom....så efter dagens pass (där tekniken sög som vanligt) bestämde jag mig helt enkelt för att jag fortsättningsvis skiter i att tekniken är kass...jag menar- hur stor är chansen att jag kommer att kunna träna mig till en bra teknik när jag nöter på här hemma utan att någon är med och ger feedback och korrigerar...nej bättre att ha en kass teknik men tycka att det är kul än att försöka och försöka förbättra den utan att lyckas och bli arg och frustrerad! Och det är ju inte direkt så att jag ska elitsatsa så vad spelar det för roll om jag inte kommer att kunna rycka så tungt....huvudsaken att det är roligt!

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Ryckdrag (från hängande)+hängryck:
20kg 1x5/5
25kg 1x5/5
30kg 1x3/3

Ryck:
30kg 1x3
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 1x1
40kg 1x3

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x1
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg 1x1
55kg 1x1
60kg 1x1 Fan vad jag är bra på stöt ;)

Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x3
60kg 1x3
70kg 1x1
80kg 1x1

Och så- bara för dig bulldozer :D:
85kg 1x1 :hbang:

80kg 1x3
70kg 1x3 Fan vad jag är bra på fronböj ;)

Stående hantelpress "special"
11kg 2x15

bertbert
2010-02-25, 22:20
Filmar du dig själv när du rycker? Då kan du ju få tips från folk som kan OL (vilket inte inkluderar undertecknad, även om min bicepcurl ibland påminner om frivändningar :D )

Pinglan
2010-02-25, 22:27
Filmar du dig själv när du rycker? Då kan du ju få tips från folk som kan OL (vilket inte inkluderar undertecknad, även om min bicepcurl ibland påminner om frivändningar :D )

Nej jag gör inte det...grejen är att jag vet vad jag gör för fel (alltid, alltid samma fel) och jag vet vad jag ska göra för övningar för att försöka komma till rätta med problemen....men oavsett hur jävla bra jag gör rättatillfelenövningarna så kan jag inte överföra det till de "riktiga" rycken sedan. Faktum är att de problemen jag har är precis de samma som jag hade när jag körde OL "på riktigt" (med tränare närvarande 3 ggr/vecka) och lyckades jag inte korrigera felen då (nå, problemen var väl inte riktigt lika stora då) så känns det ju helt hopplöst att kunna komma åt problemen nu liksom...

Haha, de där bicepscurlarna låter verkligen som en våt dröm :D

Nitrometan
2010-02-26, 09:44
Jag har bestämt mig för att skita i att jag suger på att rycka! Som det är nu (och har varit sedan senaste tävlingen) så har jag så sjukt dåligt självförtroende vad gäller rycken! Jag tänker och tänker på vad jag ska göra för att förbättra tekniken men jag lyckas aldrig överföra tanken till handling och så blir jag så grymt frustrerad! Varje jävla gång jag tränar ryck. Det är inget roligt och är det inte roligt tappar det ju tjusningen lite att träna liksom....så efter dagens pass (där tekniken sög som vanligt) bestämde jag mig helt enkelt för att jag fortsättningsvis skiter i att tekniken är kass...jag menar- hur stor är chansen att jag kommer att kunna träna mig till en bra teknik när jag nöter på här hemma utan att någon är med och ger feedback och korrigerar...nej bättre att ha en kass teknik men tycka att det är kul än att försöka och försöka förbättra den utan att lyckas och bli arg och frustrerad! Och det är ju inte direkt så att jag ska elitsatsa så vad spelar det för roll om jag inte kommer att kunna rycka så tungt....huvudsaken att det är roligt!
Bra tänkt!!!

Kulryck istället för bajsryck!

Semiramis
2010-02-26, 09:48
Nej jag gör inte det...grejen är att jag vet vad jag gör för fel (alltid, alltid samma fel) och jag vet vad jag ska göra för övningar för att försöka komma till rätta med problemen....men oavsett hur jävla bra jag gör rättatillfelenövningarna så kan jag inte överföra det till de "riktiga" rycken sedan. Faktum är att de problemen jag har är precis de samma som jag hade när jag körde OL "på riktigt" (med tränare närvarande 3 ggr/vecka) och lyckades jag inte korrigera felen då (nå, problemen var väl inte riktigt lika stora då) så känns det ju helt hopplöst att kunna komma åt problemen nu liksom...

Haha, de där bicepscurlarna låter verkligen som en våt dröm :DDet är ju inget kul om det inte är kul! Bara inte teknikfelen ökar skaderisken markant så tycker jag att du gör rätt.

Pinglan
2010-02-26, 10:20
Bra tänkt!!!

Kulryck istället för bajsryck!
:D :D

Det är ju inget kul om det inte är kul! Bara inte teknikfelen ökar skaderisken markant så tycker jag att du gör rätt.

Nej, ingen ökad skaderisk bara ökad risk för att inte klara så tunga vikter som jag borde kunna klara...men som sagt, det känns som hopplöst fall att förbättra problemområdena så då är det ju mycket bättre att stoppa huvudet i sanden och bara köra :D

bulldozer
2010-02-26, 20:53
Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x3
60kg 1x3
70kg 1x1
80kg 1x1

Och så- bara för dig bulldozer :D:
85kg 1x1 :hbang:

11kg 2x15

Meh, vad jobbig du ska vara då *gah!*.. Hade hoppats på att du skulle softa
lite med frontarna ett tag, jag inte van vid att behöva ta i ju :em:.
Bara 15kg kvar för dig till 100, grattis!

Pinglan
2010-02-28, 10:36
Meh, vad jobbig du ska vara då *gah!*.. Hade hoppats på att du skulle softa
lite med frontarna ett tag, jag inte van vid att behöva ta i ju :em:.
Bara 15kg kvar för dig till 100, grattis!

Haha, vad rolig du är! Jag tror det är lugnt, jag måste nog ta och lugna ner mig lite med frontisarna innan jag får ont någonstans. Vi kanske ska sikta på mot 100 i frontisar 2011 ;)

Hmmm, jag funderar och funderar hur jag ska lägga upp träningen framöver. Är riktigt sugen på 5/3/1-upplägget men hur jag än gör så blir det inget bra när hänsyn ska tas till OL-tävlingarna. Jag tror helt enkelt att jag får avvakta tills OL-säsongen är över (v15 om det inte blir lag-SM, v18 om det blir lag-SM) och bara köra på lite som hittills fram tills dess. Om jag sedan börjar 5/3/1antingen i slutet av april eller i början av maj har jag ju 3 månader på mig tills RM i augusti.

Om jag nu får vara med på RM förstås. Jag har ju faktisk bara en endaste chans (på serie 2) Tänk om man skulle bli sjuk, eller om Judith skulle bli sjuk eller man skulle råka bomma ut sig...snacka om antiklimax isf!

LadyInsane
2010-02-28, 11:05
Om jag nu får vara med på RM förstås. Jag har ju faktisk bara en endaste chans (på serie 2) Tänk om man skulle bli sjuk, eller om Judith skulle bli sjuk eller man skulle råka bomma ut sig...snacka om antiklimax isf!

Eyyy :MrT: Positiva tankar tack! Nu bommar vi inte ut oss i förväg ;)

bertbert
2010-02-28, 11:37
Du kan ju köra ren OL med bänk som komplement under tiden. Bänken kan följa 531 utan att störa OL-aktiviteterna. OL-träningen ger i sin tur rätt sorts styrka till böj/mark även om det inte är grenspecifik träning för SL.

Jag tror fokus är klokare än splittring så detta är troligen bästa alternativet IMHO.

Pinglan
2010-02-28, 12:05
Eyyy :MrT: Positiva tankar tack! Nu bommar vi inte ut oss i förväg ;)
Hahah, positiva tankar är inte min grej riktigt :D Men du har rätt- varför skulle jag bomma ut mig liksom! Kommer naturligtvis aldrig att hända :thumbup:

Du kan ju köra ren OL med bänk som komplement under tiden. Bänken kan följa 531 utan att störa OL-aktiviteterna. OL-träningen ger i sin tur rätt sorts styrka till böj/mark även om det inte är grenspecifik träning för SL.

Jag tror fokus är klokare än splittring så detta är troligen bästa alternativet IMHO.

Mmmm, eller så fortsätter jag som jag gjort hittills, dvs jag kör både böj och mark i kombination till OL-träningen men att jag gör viktvalet lite mer på känn än att jag följer ett färdigt upplägg...men bänken kan jag som du säger köra 531 på, det var en bra idé :thumbup:

Jonna
2010-02-28, 13:20
Om jag nu får vara med på RM förstås. Jag har ju faktisk bara en endaste chans (på serie 2) Tänk om man skulle bli sjuk, eller om Judith skulle bli sjuk eller man skulle råka bomma ut sig...snacka om antiklimax isf!

Det där har jag också börjat drömma mardrömmar om! Värst av allt vore att bomma ut sig, helt klart. Blir man sjuk är det ju inget man kan styra över själv. Men nej, positiva tankar och säkra viktval borde göra susen! Har du funderat något över ingångsvikter ännu?

Pinglan
2010-02-28, 20:55
Det där har jag också börjat drömma mardrömmar om! Värst av allt vore att bomma ut sig, helt klart. Blir man sjuk är det ju inget man kan styra över själv. Men nej, positiva tankar och säkra viktval borde göra susen! Har du funderat något över ingångsvikter ännu?

Jag tror också på säkra viktval för att säkra kvalplatsen så jag går in lågt och gör det jag måste för att kvala i ingångslyften. Jag kommer nog att fördela det såhär (räknat på 67.5kg-klassen) 80-55-120 vilket jag väl borde klara utan större vedermödor. Själv?

Lite träning idag då. Och tvätemot jag skrev här ovan så bestämde jag mig för att ändå köra någon slags variant av 5/3/1 fast den första perioden får jag nöja mig med 5:or och 3:or och sen ta den lugna veckan i samband med nästa OL-tävling (om 3 veckor)

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Ståryck från hängande (olika höjd):
20kg 1x10
25kg 1x5

Hängryck (olika höjd):
25kg 2x5

Ryck:
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 1x2
40kg 1x1
45kg 1x1

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x3

Knäböj:
45kg 1x5
55kg 1x5
62.5kg 1x5
72.5kg 1x5
82.5kg 1x5 och här glömde jag bort att jag ju skulle ha kört 5+ :em: Så påläst var jag! Nå, skit samma det gör nog inget för min kropp att få ta det lite lugnt. Har faktsikt känt mig lite trött i kroppen ett tag så ett relativt lätt pass var välbehövligt.

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

Nitrometan
2010-03-01, 07:20
En 531:a till... :thumbup:

Pinglan
2010-03-02, 21:21
Styrkelyftat sig lite!

Axelrotation:
2.5kg 2x15

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
37.5kg 1x5
42.5kg 1x5
47.5kg 1x10

Smal bänkpress:
40kg 3x5

Marklyft:
45kg 1x5
55kg 1x5
62.5kg 1x5
72.5kg 1x5
82.5kg 1x5
95kg 1x12

Sittande lårcurl:
25kg 3x10

Situps:
3x15

Ett behagligt pass, man ska inte förta sig ;)

Nitrometan
2010-03-03, 07:18
Ett behagligt pass, man ska inte förta sig ;)
Mmmmmmmmm... Behagligt.

Jonna
2010-03-03, 14:36
En tolva på nittiofemjäklakilo?! :bow: Du är galen, och stark! Finfina bänk också!

Nitrometan
2010-03-03, 14:39
En tolva på nittiofemjäklakilo?! :bow: Du är galen, och stark! Finfina bänk också!

Sen tröttnade Pinglan, gäspade lite och ville göra nåt annat. :)

Pinglan
2010-03-04, 22:52
En tolva på nittiofemjäklakilo?! Du är galen, och stark! Finfina bänk också!
Tack finast *cupid*

Sen tröttnade Pinglan, gäspade lite och ville göra nåt annat. :)
:D

Träning igen då:

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Ståryck och hängryck blandat med ryck från golvet:
20kgx en hög
25kgx en hög
30kgx en hög

Ryck:
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5
45kg 5x1
40kg 1x5 Jag tycker det går bättre nu när jag skiter i hur rycken ser ut.....de är sannolikt en katastrof tekniskt sett men jag orkar inte bry mig om det...huvudsaken skiten kommer upp som bulldozer skulle ha sagt ;)

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x1
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg 1x1
55kg 2x1

Frontböj (tänker köra 531 på dessa också):
40kg 1x5
50kg 1x5
57.5kg 1x5
65kg 1x10 Nu är det bevisat en gång för alla (det var nämligen samma sak på de sista seten i mark och bänk i tisdags). Jag är lat! Jag tänker innan jag börjar sista setet att tex en tia borde jag ju orka och så lägger jag av när jag väl är där. Både idag och i tisdags hade jag helt klart klarat ett par reps till men sket i det...knäppt! :smash:

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

bulldozer
2010-03-05, 21:30
Meh, måste du vara så jobbig och reppa.. 6:or är ju värsta konditionsträningen och du drar
till med en tia *gaah*??

bulldozer
2010-03-05, 21:33
huvudsaken skiten kommer upp som bulldozer skulle ha sagt ;)



:thumbup::hbang:

Därför mina lyft ser ut som dom gör också :D

Pinglan
2010-03-07, 22:11
Meh, måste du vara så jobbig och reppa.. 6:or är ju värsta konditionsträningen och du drar
till med en tia *gaah*??

:D

Träning, träning:

Uppvärmning ståryck, hängryck och vanliga ryck i en salig blandning

Ryck:
20kg 1x10
25kg 1x10
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 2x1
47.5kg 2x1
40kg 1x3 Gick riktigt bra idag faktiskt!

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg 1x1
55kg 1x1

Knäböj:
40kg 1x5
50kg 1x3
57.5kg 1x3
67.5kg 1x3
77.5kg 1x3
87.5kg 1x6

Stående hantelpress "special":
13.5kg 2x15

Situps:
1x30

Det var allt för idag. Judith däremot hon tränar hela dagarna! Hon fyller 10 månader idag och har fått en lära-gå-vagn och nu tränar hon på att resa sig och ta några steg. Hon är så otroligt envis och fantastiskt fokuserad! Mammas tjej *cupid*

Pinglan
2010-03-08, 20:18
Det blev träning ikväll igen, måste ju pussla ihop det så gott det går med tider hit och dit.

Axelrotation:
2.5kg 2x15

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x8

Smal bänkpress:
40kg 3x6

Marklyft:
50kg 1x5
60kg 1x3
70kg 1x3
80kg 1x3
90kg 1x3
100kg 1x10

Sittande rodd:
30kg 1x10
35kg 1x10
40kg 1x10

Situps med skivstång:
20kg 3x10

Om planeringen håller så kommer jag träna på onsdag och så blir det maxning på NAK på fredag.

Pinglan
2010-03-11, 08:41
Och bara för att jag för en gångs skull skriver ut hur planen ser ut så ändras den naturligtvis ;) Ingen maxning på NAK imorgon utan det förskjuts tills på måndag. Inte optimalt men det gick inte att få ihop det på annat vis.

Träningen igår:

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Uppvärmning ståryck, hängryck på lätta vikter.

Ryck:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 2x1
47.5kg 2x1
45kg 1x1
40kg 1x2

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x3
55kg 1x3

Frontböj:
45kg 1x3
52.5kg 1x3
60kg 1x3
67.5kg 1x10 fiiiiiiiiiiiii faaaaaaaaaaaaaan, jobbigt!

Stående hantelpress "special":
13.5kg 2x15

Nu ska Judith på 10 månaderskontroll hos läkare på BVC.

bulldozer
2010-03-11, 08:43
Du är ju sjuk på nåt sätt *screwy* 10:or i frontböj, då måste man ju vara sinnesrubbad eller nåt..

Börjar ge upp hoppet om att hinna till 100 öht, har ju inte tränat nåt på evighet..

Nitrometan
2010-03-11, 10:04
Bra tränat igen! *flex*

Nu ska Judith på 10 månaderskontroll hos läkare på BVC.
Hoppas att hon blir godkänd!

sweetkarolina
2010-03-11, 10:55
Hoppas att hon blir godkänd!

Sikta på 3 vita!!! *flex*

Pinglan
2010-03-11, 19:40
Du är ju sjuk på nåt sätt *screwy* 10:or i frontböj, då måste man ju vara sinnesrubbad eller nåt..

Börjar ge upp hoppet om att hinna till 100 öht, har ju inte tränat nåt på evighet..
Det var ingen 10:a det var en 3+:a enligt 5/3/1 :D Sinnesrubbad.....det tar jag som en komplimang :D

Bra tränat igen!


Hoppas att hon blir godkänd!
Tack vännen! Hon blev godkänd :)


Sikta på 3 vita!!!
3 vita blev det :thumbup:

Pinglan
2010-03-13, 08:46
Jag är en lat människa! Med vett (?) och vilja hoppade jag över passet igår kväll och slappade framför TV:n istället. Skämmes ta mig fan!

Jag får ta igen det imorgon när det kommer en gammal kursarre hit för att köra ett pass i Ladan. Hon är friidrottare och kör en del frivändningar och även ryck tror jag. Dessutom kör hon böj, mark och bänk. Jag frågade vad hon ville träna och som svar fick jag; Jag vill träna ALLT :D så jag får väl att göra förstås ;)

Jorgen
2010-03-13, 09:06
Jag är en lat människa! Med vett (?) och vilja hoppade jag över passet igår kväll och slappade framför TV:n istället. Skämmes ta mig fan!

Inte alls, det lät skönt.
Vila är bra. Så det så.

:)

Pinglan
2010-03-14, 18:56
Jörgen: sant så :thumbup:

Idag hade jag alltså min friidrottande kompis på besök. Mycket trevligt och det blev lite gott och blandat.

Först körde vi ryck och stöt på lätta vikter och även lite ryckböj. Sedan körde jag mitt 1+ pass på bänk och mark. Sen hur smart det var att köra dessa övningar dagen innnan maxning vet jag inte men man kan ju inte jämt vara smart..man måste ju ha lite kul också.

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
42.5kg 1x5
47.5kg 1x3
52.5kg 1x8

Marklyft:
50kg 1x5
60kg 1x3
72.5kg 1x3
82.5kg 1x5
95kg 1x3
105kg 1x10 Här var jag tvungen att byta grepp efter 10 reps sen tänkte jag dra några stycken till men hur det var så började jag skratta och då var det ju kört med fler reps...kanske lika bra det med tanke på morgondagen men jag tror att jag hade kunnat göra iaf 3 st till.

Sedan skulle Anna köra frontböj och jag skulle visa henne hur jag håller stången. När jag väl hade börjat frontlasta kunde jag inte sluta så jag drog till med ett försök att göra slut på bulldozers och min tävling...det gick inget bra *grr27*

Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x3
60kg 1x1
70kg 1x1
80kg 1x1
90kg 1x1
100kg FAIL!! Jag var inte ens nära att komma upp! Bajs också ;)

Press bakom nacken:
30kg 1x5
35kg 1x5

Sådär och det här passet talar vi tyst om inför the boss imorgon :em: :D

LindaS
2010-03-14, 18:58
Det tar sig. :) Du är ju uppe på bra vikter och reps redan.

bulldozer
2010-03-14, 19:58
Det skulle ju inte bli nåt förrän efter serie 3 tyckte jag att du sa *slap*..

Usch, jag kommer inte orka fronta på ett tag iallafall tror jag, det var ju jobbigt :D

Semiramis
2010-03-14, 21:05
Jäklar vad stark du är :thumbup: Och det är viktigt att ha roligt.

Pinglan
2010-03-15, 09:18
Det tar sig. :) Du är ju uppe på bra vikter och reps redan.
Tack! Ja, det känns riktigt bra faktiskt! Känner att det ska bli lite skönt när OL-serien är slut så jag kan fokusera lite mer på SL-övningarna också, det blir lite splittrat såhär. Just nu är jag dessutom rejält trött på OLlningen eftersom det går så satans jävla dåligt med rycken. Ooptimalt är det att träna OL-teknik själv, det är då ett som är säkert. På det sättet är ju SL-övningarna så mycket lättare att träna på egen hand!

Det skulle ju inte bli nåt förrän efter serie 3 tyckte jag att du sa

Usch, jag kommer inte orka fronta på ett tag iallafall tror jag, det var ju jobbigt :D
Det trodde inte jag heller att det skulle bli...det satte sig nog en liten frontlastardjävul på axeln när jag skulle visa hur man håller stången i frontisar. Nu blir dte ingen maxning på länge iaf, blev rejält stukad av att totalbomma 100-försöket igår *gah!* ;)

Jäklar vad stark du är. Och det är viktigt att ha roligt.

Tack vännen :) Visst är det viktigt att ha skoj!

Nitrometan
2010-03-15, 10:15
Frontböj:
40kg 1x5
50kg 1x3
60kg 1x1
70kg 1x1
80kg 1x1
90kg 1x1
Vilken serie! Tiokiloshöjningar rätt av och bara mata på... :thumbup:

100kg FAIL!! Jag var inte ens nära att komma upp! Bajs också ;)
Bajs. Failing only teaches you to fail. Gör som ryssarna säger istället - Avoid it!


Du tränar på bra som fan! Ladan rockar!

Pinglan
2010-03-15, 23:19
Nitro: tack vännen :)

Maxning idag då! The big, big boss fick rejält att bita i när han skulle försöka hjälpa mig tillrätta med teknikproblemen i ryck :em: Vi var till slut rörande överens om att jag aldrig kommer att få ordning på tekniken så länge jag kör hemma utan hjälp...men det är som det är och det bästa är nog det som jag jag redan tagit beslut om- jag skiter i att tänka och bara kör.

Ryck:
20kg 1x3
25kg 1x3
30kg 1x3
35kg 1x1
40kg 1x1
45kg 3x1
50kg 1x1
52.5kg 1x1 Comeback-PB iaf :hbang:

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x1
30kg 1x1
35kg 1x1
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg 1x1
55kg 1x1
60kg 1x1
65kg 1x1 Comeback-PB
67.5kg 1x1 Comeback-PB igen
70kg och jag vände det jätteenkelt! Sen när jag skulle stöta det så började jag tänka efter hur länge sedan det var jag stötte 70kg och sen var det bara att lägga ner...kom av mig alldeles...det är inget bra tillfälle att börja räkna när man står redo att göra en överstöt ;) I vilket fall som helst så kom jag fram till att senast jag stötte 70kg var 2004 så 6 år sedan alltså....om nu någon undrade vill säga :D

Mycket nöjd med stötarna och vändningen på 70! Också nöjd med att jag fick upp 52.5 i ryck trots att det gått så illa med ryck den senate tiden. Nu blir det vila fram till lördag. Tänk ingångsvikt 45/60

Nitrometan
2010-03-16, 15:33
kom av mig alldeles...det är inget bra tillfälle att börja räkna när man står redo att göra en överstöt ;)
1, 2, 13, 27, 4, 85, 3... Nä, inte bra.

Aldrig bra att börja tänka när man ska lyfta. *screwy*

Edit: Bra pass, lycka till på tävlingen och ingångsvikterna verkar säkra. :thumbup:

LillLinn
2010-03-16, 21:24
Jag kommer följa dej slaviskt! Spännande att få se hur du tränar :D. Lycka till! Vore som sagt kul om du kunde träna hos oss lite oftare... :/ Dom ggr du är i lokalen ska jag peppa som satan, count on it! :)

LadyInsane
2010-03-16, 22:24
Det var ju riktigt bra vikter! Vad kul med tävling! Någon som filmar? Vore coolt att se :)

Pinglan
2010-03-18, 08:45
1, 2, 13, 27, 4, 85, 3... Nä, inte bra.

Aldrig bra att börja tänka när man ska lyfta.

Edit: Bra pass, lycka till på tävlingen och ingångsvikterna verkar säkra.
Nej, som sagt..räkna finns det bättre tillfällen att göra!

Tack! Jo, jag hoppas att jag klarar ingångarna utan större vedermödor!

Jag kommer följa dej slaviskt! Spännande att få se hur du tränar. Lycka till! Vore som sagt kul om du kunde träna hos oss lite oftare... :/ Dom ggr du är i lokalen ska jag peppa som satan, count on it! :)
Kul Linn! Tack och tack det samma! Mmmmm, det blir ju typ en gång/månad bara...på maxningen...menmen, det är som det är! Nu kör vi hårt på lördag!

Det var ju riktigt bra vikter! Vad kul med tävling! Någon som filmar? Vore coolt att se
Tack vännen! Nja, själv hoppas jag förtvivlat att det inte är någon där som filmar...mina ryck gör sig inte riktigt på film :cool: :D


Jag håller på att vila mig i form jag! Ingen träning sedan i måndags och ingen mer blir det heller...känns lite konstigt men jag tror kroppen mår bra av vilan efter frontmaxning i söndags och OL-maxning i måndags..man får ju lov att tänka på att jag börjar bli gammal ;)

Pinglan
2010-03-20, 21:33
Serie 3 idag då! Vägde in på 59.40, det börjar ta sig! Blev ju väldigt nöjd att få höra av the boss att hela viktuppgången sen sist (ca 1 kg) verkar vara i form av lårmuskler :thumbup:

Uppvärmningen var lika kass som vanligt tekniskt sätt. Jag tror verkligen att det bara blir sämre och sämre men orka bry sig då ;)

Sen var dte dags att lyfta:

45kg och godkänt med 2-1 Styrkeryckte och lyckades få en röd lampa för efterpress...pinsamt...

50kg godkänt 3-0 inte mycket att säga om.....fulryck är också ryck liksom...

52kg godkänt 2-1 röda lampan för efterpress. Om det förra var ett fulryck var väl detta ett groteskryck eller så...men jag är nöjd, comebacktävlingsPB med 2 kg ;)

Över till stöt och för varje gång gillar jag stötarna mer och mer!!!

60kg godkänt 3-0

65kg godkänt 3-0 comebacktävlingsPB

68kg godkänt 3-0 och comebacktävlingsPB igen! Alla rycken kändes hur säkra som helst!

Sammanlagt 120 kg och vet ni vad? Jag slog all time tävlingsPB på poäng! Jag fick ihop 154.08 idag och förut har jag gjort 154.01 som bäst! Då lyfte jag 10kg mer sammanlagt men nu är jag som sagt några kg lättare i kroppen! Sjukt jävla nöjd är jag :hbang: Fan vad jag är bra :thumbup:

emmzan
2010-03-20, 21:42
Gratits grattis!

Ironbabe
2010-03-20, 21:57
Så inihelskottas bra är du! Grymma vikter jue!

mini
2010-03-20, 22:00
Bra där!

the_PL_man
2010-03-20, 23:47
Bra!

Och inga känningar i axlar & rygg efter tävlingen?

Mvh
the_PL_man

Semiramis
2010-03-21, 08:40
Superbra, grattis!

Jonna
2010-03-21, 09:43
Du är ju helt enkelt BÄST Pinglan! Riktigt bra jobbat! :thumbup:
Och trevlig kommentar där från the Boss om att viktökningen var i form av lårmuskler... :D

bertbert
2010-03-21, 10:11
Bra jobbat! *kissass*

Luttis
2010-03-21, 11:33
Wow, du är grym!! Grattis till strålande resultat o alla personbästa!

Jorgen
2010-03-21, 11:37
:hbang: Fan vad jag är bra :thumbup:

Som din avatartext säger: Riktigt jävla bra!

Du är bara hur grym som helst.

bulldozer
2010-03-21, 15:33
Tusan vad stark du är!

Nitrometan
2010-03-21, 22:18
Du är bara hur grym som helst.
Än en gång har Jorgen rätt. Hur grym som helst.

Bra tävlat. Och pers! *flex*

Lårmuskler? Då är du snart tillbaka till "Pinglan med världens grymmaste ben"? :hbang:

Pinglan
2010-03-21, 23:27
Tack kära ni för alla vänliga ord *cupid* Känner mig fortfarande grymt nöjd med mig själv och det kommer jag nog göra fram till tisdag när det är dags att träna ryck igen...då börjar väl mitt vanliga gnäll igen ;)

Lars: inga känningar från varken rygg eller axlar! Det är nästan för bra för att vara sant men min kropp mår riktigt, riktigt bra för tillfället :thumbup:

the_PL_man
2010-03-21, 23:45
:thumbup:Lars: inga känningar från varken rygg eller axlar! Det är nästan för bra för att vara sant men min kropp mår riktigt, riktigt bra för tillfället :thumbup:

Gör mig glad att höra!

Pinglan
2010-03-23, 21:27
Gör mig glad att höra!

Tack :)

Träning idag!

Lyft år sidan:
2.5kg 2x15

Uppvärmning med ståryck, hängryck osv

Ryck:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x5
30kg 1x5 Kändes riktigt bra idag. Kul!

Stöt:
20kg 1x5
30kg 1x5
35kg 1x5
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x3

Knäböj:
20kg 1x10
45kg 1x5
55kg 1x5
65kg 1x5
75kg 1x5
85kg 1x8

Militärpress:
20kg 1x5
25kg 1x5
27.5kg 1x5
30kg 1x12 Usch vad jobbigt!

Stående hantelpress "special":
11kg 2x10

Situps:
1x30

Det är roligt att träna :thumbup:

Nitrometan
2010-03-23, 21:59
Det är roligt att träna :thumbup:
Vad bra! *kissass*

Pinglan
2010-03-25, 21:43
Träning ikväll. Fick smälla ihop frontisarna på mitt SL-pass eftersom det blev lite fel ordning på träningen den här veckan pga förra helgens tävling.

Axelrotation:
2.5kg 2x15

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
37.5kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x10

Smalbänk:
40kg 3x7

Marklyft:
50kg 1x5
65kg 1x5
75kg 1x5
87.5kg 1x5
100kg 1x11

Frontböj:
20kg 1x5
40kg 1x5
52.5kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x10 hahaha, fyyyyyyyyyyyyyyy vad jobbigt!

Stående hantelpress "special"
13.5kg 2x10

Trööööööööööööööttttttttttttttttttt

bertbert
2010-03-25, 22:16
10 i frontböj är vedervärdigt, hemskt, fruktansvärt gräsligt.

Jo, sa jag att jag tycker det är jobbigt med 10:or i frontböj? :Virro

Pinglan
2010-03-28, 21:16
10 i frontböj är vedervärdigt, hemskt, fruktansvärt gräsligt.

Jo, sa jag att jag tycker det är jobbigt med 10:or i frontböj?

Tycker du det? Jag tycker att det är mera...typ...jobbigt... :D

TRäning ikväll:

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Uppvärmning för ryck med div ståryck, hänryck osv

Ryck:
20kg 1x5
25kg 1x3
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 3x1
40kg 1x3 Jag spyr på eländet! Fy fan för bajsryck!

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x5
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x3
55kg 1x3

Knäböj:
40kg 1x3
50kg 1x3
60kg 1x3
70kg 1x3
80kg 1x3
90kg 1x7 Den satt fint! Hade jag inte varit så lat hade jag helt klart klarat iaf en till men orka anstränga sig liksom.....;)

Militärpress:
20kg 1x5
27.5kg 1x3
30kg 1x3
35kg 1x8

Imorgon blir det träning igen eftersom LHC ju klarade sig kvar i matchserien mot Frölunda och således spelar den avgörande kvartsfinalen på tisdag som är ordinarie träningsdag. Vad gör man inte för att få se hockydramatik!

Pinglan
2010-03-29, 15:47
Fick se att i den senaste rankinglistan hade jag fått 155.08 poäng på senaste tävlingen istället för 154.08 som jag hade fått för mig. Kontrollräknade och mycket riktigt så var det 155.08! Detta innebär i sin tur att jag poängpersade med 1.07 poäng istället för 0.7 som jag först trodde! Fy fan vad jag är bra :D

Ironbabe
2010-03-29, 16:00
I agree!!

bulldozer
2010-03-29, 19:15
Du är ju alltid bra *cupid*

Mehdi
2010-03-29, 21:00
Mannen, myten, kyssen!!!!!!

Pinglan
2010-03-29, 21:42
I agree!!

Du är ju alltid bra *cupid*

Mannen, myten, kyssen!!!!!!

Tack tjejer!

Snabbpass ikväll:

Axelrotation:
2.5kg 2x15

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x3
47.5kg 1x3
52.5kg 1x7

Marklyft:
50kg 1x5
60kg 1x3
72.5kg 1x3
82.5kg 1x3
92.5kg 1x3
105kg 1x11

Stående hantelpress "special":
13,5kg 2x15

Situps:
1x30

Klo
2010-03-31, 10:09
Sammanlagt 120 kg och vet ni vad? Jag slog all time tävlingsPB på poäng! Jag fick ihop 154.08 idag och förut har jag gjort 154.01 som bäst! Då lyfte jag 10kg mer sammanlagt men nu är jag som sagt några kg lättare i kroppen! Sjukt jävla nöjd är jag :hbang: Fan vad jag är bra :thumbup:

Grattis, bra jobbat!

Nitrometan
2010-03-31, 12:50
PB med ett helt poäng. 1,07 poäng för att vara exakt!

*flex*

Yay!

Pinglan
2010-03-31, 14:23
Grattis, bra jobbat!
Tack! Och som sagt, det var ju ännu bättre än jag först trodde eftersom jag räknade fel! Se Nitros post här under ;)

Nästa gång (17/4) åker vi till Örebro! Ses vi då?

PB med ett helt poäng. 1,07 poäng för att vara exakt!

*flex*

Yay!

Precis! Jäklar i det :thumbup:

Pinglan
2010-04-01, 09:26
Träning igår!

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Uppvärmning ryck (hängryck, stårryck osv)

Ryck:
20kg 1x5
25kg 1x3
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x2
45kg 1x2 Jag tycker jag har skaplig teknik upp till 40kg men så har jag fått någon form av hjärnspöke på 45kg för hur länge som helst nu så har dte blivit så att tekniken blir fullständigt absurd så fort jag lägger på 45...okej om det hade varit en maxvikt liksom men 45 är ju inte ens tungt...och jag har haft den vikten som ingångsvik de senaste tävlingarna utan problem så jag borde verkligen inte ha någon hjärnspöke...jag fattar inte varför! Jag blir vansinnig!

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x3
30kg 1x1
35kg 1x1
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg 1x1 Lätt, lugnt, harmoniskt :thumbup:

Frontböj:
45kg 1x3
55kg 1x3
65kg 1x3
72.5kg 1x8 och i vanlig ordning var jag lat och skullel nog ha klarat 2 till om jag verkligen hade velat...men för all del- det var jobbigt med en 8:a också ;)

Stående hantelpress "special":
13.5kg 2x15

Situps:
3x15

Det var allt. Snart är sista OL-tävlingen över (17/4) sen kan jag koncentrera mig lite mer på SL-övningarna. Men jag kommer förstås att fortsätta OLla lite ändå eftersom jag är helst säker på att det är dessa övningar som håller min rygg i schack!

Nitrometan
2010-04-01, 09:59
Vansinnig! *grr27* :krampus

Du kanske helt enkelt ska hoppa över 45? Köra 47,5 eller 50 istället?

bulldozer
2010-04-01, 11:16
Blir trött bara av att se dina sjuka frontböjs träningar.. Helt obegripligt att köra så mycket
volym *screwy*

Pinglan
2010-04-01, 12:04
Vansinnig! *grr27* :krampus

Du kanske helt enkelt ska hoppa över 45? Köra 47,5 eller 50 istället?
Mmmm, kanske ingen dum idé!

Blir trött bara av att se dina sjuka frontböjs träningar.. Helt obegripligt att köra så mycket
volym *screwy*

Haha, men det är ju för att jag kör5/3/1 i frontböjen också och det är ju lite lätt såhär i början...kanske matade in ett för lågt max också (90kg)...kan det betyda att jag borde kunna göra 100 rentav!!!!! Hahah, nu har jag ju chansen att klå dig som sagt! Tragiskt förresten att min enda chans att vinna ligger i att köra medans du är skadad ;)

Klo
2010-04-01, 17:07
Tack! Och som sagt, det var ju ännu bättre än jag först trodde eftersom jag räknade fel! Se Nitros post här under ;)

Nästa gång (17/4) åker vi till Örebro! Ses vi då?


Håller på och utvärderar om jag kan köra överstöt med vänster fot fram (den är bruten). Om det funkar är jag nog med.

Pinglan
2010-04-02, 16:55
Håller på och utvärderar om jag kan köra överstöt med vänster fot fram (den är bruten). Om det funkar är jag nog med.

Men oj! Det låter ju inget vidare att OLla med en bruten fot! Var rädd om dig (och foten)

Idag blev det påskträning i Ladan ihop med Jonna. Trevligt, trevligt! Vi körde SL-momenten upp till tänkta ingångsvikter på tävlingen den 24/4, ett och annat lyft över de tänkta ingångarna blev det också :thumbup:

Böj:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5
50kg 1x1
60kg 1x1
70kg 1x1
80kg 1x1
90kg 1x1
100kg 1x1 Allt kändes lätt och komfortabelt. Jonna sa att djupet var avgrundsdjupt på alla vikter och eftersom hon själv kör djupare böj än någon annan jag sett så litar jag på det omdömet :thumbup:

Bänkpress (med start, press och nersignaler på singlarna):
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x1
50kg 1x1
55kg 1x1
57.5kg 1x1 Den sista kändes lite tung, kändes ovant att köra med signaler.

Marklyft:
50kg 1x5
60kg 1x3
70kg 1x1
80kg 1x1
90kg 1x1
100kg 1x1
110kg 1x1
120kg 1x1
130kg 1x1 Kändes ovant att lyfta på de här vikterna. Har ju inte tränat på över 105kg på flera år ;) Men allt kändes lätt förutom på 130 där jag fick börja ta i lite.

Sen körde Jonna lite chins men eftersom det är för fjollor så avstod jag naturligtvis! (suuurt sa räven!!!)

LadyInsane
2010-04-02, 17:00
bra pass! :)

Kul med bilder på facebook också :)

Har du några målvikter på tävlingen?

Pinglan
2010-04-02, 17:12
bra pass! :)

Kul med bilder på facebook också :)

Har du några målvikter på tävlingen?

Tack! Lägger upp ett par av dom här också sedan för dom som inte har FB.

Målet först och främt är ju att klara kvalet till RM. Jag räknar med att tävla i 60kg-klassen och där är kvalgränsen 222.5kg och om jag ev väger över till 67.5:an är gränsen 255kg. Jag har egentligen bara planerat ingångsvikterna, 90-50-120= 260kg, sen får jag se hur det känns tänker jag. Jag kommer nog inte att göra några tokhöjningar utan detta får bli en förhållandevis lugn comeback helt enkelt. Ska bli så ruggigt roligt att kliva upp på SL-flaket igen!

Pinglan
2010-04-02, 17:16
Markelimark

Pinglan
2010-04-02, 17:21
Böjeliböj

Jonna
2010-04-02, 20:47
Tack för idag vännen, och bra tränat! Blir alltid lika imponerad över din (RÅ)styrka!!! *yourock*

bulldozer
2010-04-02, 20:51
Du ser ju himla glad ut när du tränar! 130 i mark är ju typ dubbla kroppsvikten för dig,
önskar att man själv orkade ta i så :D

Pinglan
2010-04-03, 07:28
Tack för idag vännen, och bra tränat! Blir alltid lika imponerad över din (RÅ)styrka!!! *yourock*
Tack detsamma! Johan är fortfarande imponerad över din kapacitet i mark!!

Du ser ju himla glad ut när du tränar! 130 i mark är ju typ dubbla kroppsvikten för dig,
önskar att man själv orkade ta i så :D

Jag säger som LadyInsane: det är ju roligt att köra mark :D Mmmm, det har du rätt i- det är lite mer än dubbla kroppsvikten! Nu siktar jag mot tredubbelt! Raw :thumbup:

Stolpen och JSK rapporterar från påskträningen i Ladan :thumbup: http://stolpenjskpower06.com/Aktuellt.html

Pinglan
2010-04-05, 19:06
Snabbträning idag- hockey på TV!

Uppvärmning ryck med ståryck, hängryck olika nivåer osv.

RYck:
20kg 1x5
25kg 1x3
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x1
45kg 1x1
40kg 1x3 Blääääääääääääääääää för ryck :(

Stöt:
20kg 1x5
25kg 1x3
30kg 1x3
35kg 1x3
40kg 1x3
45kg 1x3
50kg 1x3
55kg 1x3 Huuuuuuuuuuuurra för stöt :D

Knäböj:
45kg 1x3
55kg 1x3
65kg 1x3
75kg 1x5
85kg 1x3
95kg 1x3 Hmmmmmmmm, oväntat tungt! Inte bra *mini

Militärpress:
20kg 1x3
30kg 1x5
35kg 1x3
37.5kg 1x5

Sen pizza och hockey :hbang: Väntar på 3:e perioden nu och LHC leder med 2-0 :thumbup:

elvelind
2010-04-05, 19:14
Vad är det som är problemet med rycken?

emmzan
2010-04-05, 19:19
När går tävlingen av stapeln? Man kanske skulle komma förbi och glo lite :)

Pinglan
2010-04-05, 22:23
Vad är det som är problemet med rycken?
Det är slutdraget som inte fungerar. Jag kan helt enkelt inte sträcka på mig som jag ska utan jag påbörjar sittet långt innan jag dragit färdigt. Att jag inte sträcker på mig innebär också att jag "slår på" stången alltför tidigt. På lättare vikter kanske jag träffar stången med mittersta delen av låren medans det på tyngre vikter nästan blir så att jag slår på med knäskålarna :em:

Jag kör hängryck och ryckdrag för att komma tillrätta med problemet men det knäppa är att när jag gör dom övningarna kan jag sträcka på mig/dra färdigt/träffa stången med höften men så fort jag ska göra hela ryck är jag där igen och gör fel! Jag blir tokig och det är så jävla tråkigt *gah!*



När går tävlingen av stapeln? Man kanske skulle komma förbi och glo lite :)

Lördag 17/4 i Örebro. Jag är inte helt säkert på vilken tid tävlingen börjar men vi (damerna) har invägning mellan 8-9 så jag tror vi börjar tävla 9.30. Vore ju kanon att ses!

elvelind
2010-04-06, 05:52
Det är slutdraget som inte fungerar. Jag kan helt enkelt inte sträcka på mig som jag ska utan jag påbörjar sittet långt innan jag dragit färdigt. Att jag inte sträcker på mig innebär också att jag "slår på" stången alltför tidigt. På lättare vikter kanske jag träffar stången med mittersta delen av låren medans det på tyngre vikter nästan blir så att jag slår på med knäskålarna :em:

Jag kör hängryck och ryckdrag för att komma tillrätta med problemet men det knäppa är att när jag gör dom övningarna kan jag sträcka på mig/dra färdigt/träffa stången med höften men så fort jag ska göra hela ryck är jag där igen och gör fel! Jag blir tokig och det är så jävla tråkigt *gah!*





Lördag 17/4 i Örebro. Jag är inte helt säkert på vilken tid tävlingen börjar men vi (damerna) har invägning mellan 8-9 så jag tror vi börjar tävla 9.30. Vore ju kanon att ses!

Har du testat 3-4 positions ryck? första från hängande, andra från under knät, tredje från marken eller dylikt?

Pinglan
2010-04-06, 07:34
Har du testat 3-4 positions ryck? första från hängande, andra från under knät, tredje från marken eller dylikt?

Mmmm, har testat det med. Och ståryck glömde jag skriva i förra posten- det kör jag också. Grejen är att det ofta går jättebra att sräcka på mig när jag kör dessa olika former av övningar men sen händer det något när jag vet att jag ska sätta mig....jag får så himla bråttom och vågar inte inte vänta på att jag sträckt klart utan jag kastar mig under innan draget är klart! Väldigt kontraproduktivt....och det är inte bara vikten det hänger på även att det såklart blir sämre ju tyngre vikten är, nej jag sträcker inte klart även när vikten är lätt- när jag vet att jag ska sätta mig....nej, det är huvudet det är fel på helt klart ;)

sweetkarolina
2010-04-06, 11:01
Hihi, bättre med styrkelyft! Mindre att hålla reda på, bara ner o upp igen (eller bara upp), så vilken idiot som helst fattar galoppen :D

Pinglan
2010-04-06, 20:07
Hihi, bättre med styrkelyft! Mindre att hålla reda på, bara ner o upp igen (eller bara upp), så vilken idiot som helst fattar galoppen :D

Exakt så! Så enkelt liksom....;)

Träning idag igen (hockey imorgon)

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Bänkpress:
20kg 1x10
35kg 1x5
45kg 1x5
50kg 1x3
55kg 1x4

Smalbänk:
45kg 3x5

Marklyft:
55kg 1x3
65kg 1x3
75kg 1x3
87.5kg 1x5
100kg 1x3
110kg 1x6 Tappade greppet *grr*

Stående hantelpress "special":
13,5kg 2x12

Det var allt för idag. Nu blir det ingen träning förrän fredag då det är maxning.....yiiiiiiiiiiiiiiiippiiiiiiiiiiiiiie liksom! Det har ju säkert hänt massor sen sist *rolleyes* NOT!

;)

Nitrometan
2010-04-06, 20:29
Greppet?

Mehdi
2010-04-06, 22:37
...nej, det är huvudet det är fel på helt klart ;)

Du är inte ensam om det kan jag trösta dig med :em:

Jag tror att du har samma problem som de flesta andra i klubben, roten till detta är hur skolningen av tekniken skett. Bara för att förtydliga så vill jag påpeka att det jag säger är ingen absolut sanning eller kan bidra till dina problem i lyftningen, utan helt enkelt är min reflektion. Som jag ser det (dooh! ja, vem annars?), så lyfter du korrekt men tänker fel. Du vet hur ett lyft ska se ut och du vet när du lyfter fel. Så vad är problemet? Du vet hur ett lyft ska se ut och hur man lyfter men det blir bajs av någon anledning?
Utan att gå inpå för mycket mediciniska termer så förklarar jag problematiken med att du lyfter "för" medvetet. Dvs, du lyfter dit vikten med fullt medvetenhet. Du kommer undan med det vid låga vikter iom att du inte behöver tänka (så mycket) på att ta i och kan lägga ned tankeverksamheten på att lyfta stången korrekt via direkt feedback. Vid högre vikter MÅSTE du ta i mer och ta i gör du med huvudet, och om du lyfter med direkt feedback/full medvenhet så lämnar har du en konkurrans och kommer aldrig få ut något av lyftandet. En annan grej som jag tror förstör för dig är att du fäster för stor vikt vid "slutdraget/dra ut ordentligt". De flesta duktiga lyftare börjar sätta sig ner under stången precis INNAN knäleden är fullt utsträckt (full extension), med andra ord väntar de inte ut stången då de inte sträcker ut knäna maximalt. Anledningen är helt enkelt att man inte kan påverka stångens hastighet nämnvärt genom att ytterligare använda quadriceps, majoriteten av kraften kommer under en väldigt kort och intensiv fas.
För att skära ner på ordbajseriet så hade jag försökt tänka annorlunda. Försök inte lyfta dit vikten. Slappna av och utför ett ryck bara, förmodligen kommer det sluta med ett styrkeryck men det är därifrån du får ta det ifrån. Sedan och framförallt får du jobba med att på något sätt smälta samman draget med sittet så det inte blir som det är nu: först sträcka ut på knäna, upp på tår och använda trapzen för att sedan börja jobba sig under. Utan ta det lugnt i början av draget, låt stången bara hänga ned i armarna och låt det komma naturligt att du dammar på med låren i höjd med låren och att du arberat dig under stången när armbågarna börjar böjas (då de är utsträckta och raka i dragfasen med börjar böjas när stången passerar höften). Tänk mindre och låt det komma automatiskt.

Kortfattat: Det är bara psykiskt!

Timme
2010-04-06, 23:35
OL?

Nej tacka vet jag SL.

bulldozer
2010-04-07, 10:46
Uj, uj ser ut att börja ta sig i marken nu :D

Pinglan
2010-04-07, 11:40
Nitro: bättre att tappa greppet än att tappa sugen ;)

Mehdi: oj, det var ingen dålig analys. Du har säkert helt rätt- jag var ju själv inne på det- det sitter i huvudet liksom ;) Nej men jag ska verkligen försöka göra som du säger- sluta tänka och bara lyfta! Tack för att du tog dig tid!

Timme: du säger det du ;)

Bulldozer: mmm, marken känns riktigt bra! Tack :)

Nitrometan
2010-04-07, 12:58
Nitro: bättre att tappa greppet än att tappa sugen ;)
Japp. Mycket bättre.

Mehdi
2010-04-07, 14:01
Mehdi: oj, det var ingen dålig analys. Du har säkert helt rätt- jag var ju själv inne på det- det sitter i huvudet liksom ;) Nej men jag ska verkligen försöka göra som du säger- sluta tänka och bara lyfta! Tack för att du tog dig tid!


En annan grej jag glömde ta upp var det här med dragträniingen. Mer du tränar drag desto mer spär du på den gamla okorrekta träningen. Vad klassisk dragträning gör är att lära oss att vänta ut stången och verkligen dra ut ordentligt, vilket är precis det som hämmar oss. Det är ingen slump att de flesta har överkapacitet i draget men ändå missar lyften.

Pinglan
2010-04-07, 15:26
En annan grej jag glömde ta upp var det här med dragträniingen. Mer du tränar drag desto mer spär du på den gamla okorrekta träningen. Vad klassisk dragträning gör är att lära oss att vänta ut stången och verkligen dra ut ordentligt, vilket är precis det som hämmar oss. Det är ingen slump att de flesta har överkapacitet i draget men ändå missar lyften.

Det där förstod jag nog inte riktigt....menar du att jag inte alls ska träna drag då?

Mehdi
2010-04-07, 16:41
Det där förstod jag nog inte riktigt....menar du att jag inte alls ska träna drag då?

Precis. Det är som träna på att bli snabbare på att springa 100 meter när man egentligen tävlar i 100 m häck, du har ingen nytta av farten om du inte kan time:a in hoppet rätt. Risken blir då istället att du är tvungen att bromsa in för att kunna hoppa över häcken. Vad drag gör är att göra dig bättre på något du redan är bra på men bidrar inte nämnvärt något till tävlingslyftet.

Pinglan
2010-04-09, 20:11
Maxningsdags idag då. Dagen började strålande med att jag nös imorse och PANG så hade jag fått nackspärr *rolleyes* Satan vilken kass tajming! Pratade med the boss som tyckte jag skulle komma ändå så kunde jag ju få en behandling på eländet också. Sagt och gjort- jag åkte iväg, men särskilt laddad kan jag inte påstå att jag var.

För att göra en kort historia ännu kortare kan jag väl säga att maxningen gick helt värdelöst! Å andra sidan hade jag väl inte förväntat mig något annat heller. Men grejen var att dte inte gjorde särskilt ont att lyfta, jag har varit med om betydligt mer smärta under lyftning kan jag säga. Surt att inte kunna skylla på det alltså ;) Men å andra sidan kan "skadan" ändå ha hämmat mig tror jag så vid närmare eftertanke så skyller jag det kassa resultatet på nackspärren iaf!

Fick behandling på skiten efteråt och det kändes hyfsat bra. Nu ca 4 timmar efteråt kan jag inte röra på huvudet öht. SUCK! Vi får se hur det känns imorgon.

Jonna
2010-04-09, 22:41
Neej men din stackare! Det är farligt att låta bli att nysa har jag hört, men det är visst minst lika farligt att göra det! ;)

Tråkigt med maxningen, men det spelar väl ingen större roll egentligen, det är ju ändå vad man gör på tävling som räknas...

Hoppas verkligen att nackspärren släpper snart! Och du, akta dig för att nysa i fortsättningen!!! :D

Pinglan
2010-04-14, 21:28
Träning? Nej!

C.Ljungberg
2010-04-16, 08:42
Lycka till nu i helgen :D För jag antar väll att du ska köra sista serien då ? :)

Nitrometan
2010-04-16, 09:15
Träning? Nej!

Men tävling hoppas vi. *kissass*

Pinglan
2010-04-16, 17:42
Lycka till nu i helgen :D För jag antar väll att du ska köra sista serien då ? :)

Men tävling hoppas vi. *kissass*

Mmmm, ska tävla imorgon....tyvärr är jag inte det minsta laddad och jag har inte kunnat träna ett dugg sedan maxningen för en vecka sedan men vi får tro att det ska gå hyfsat ändå. Tar samma ingångsvikter som sist eller ev sänker något om det känns alltför dåligt på värmningen. Skönt att OL-säsongen är över efter den här tävlingen ;)

Pinglan
2010-04-17, 17:31
Sista serietävlingen avklarad då. Med tanke på hur omotiverad och ur form jag känt mig den senaste tiden så är jag faktiskt riktigt nöjd med tävlingen trots att jag gjorde en sämre tävling än sist. Känns skönt att kunna vara hyfsat nöjd trots att jag inte presterade på topp.

Invägningen visade 58.85kg en minskning sedan sist på 0.5kg.

Uppvärmningen kändes helt kass först men sedan sade en av de yngre tjejerna åt mig hur jag skulle tänka för att få klippet lite längre upp och trots att det inte var något särskilt konstigt hon sa så började det helt plötsligt att fungera! Jag sträckte upp riktigt bra och slog på stången betydligt högre upp än vanligt! Lyfte säkert 10 lyft och fick stången på samma ställe hela tiden! Fantastiskt!

Ryck:

45kg Godkänt 3-0. Plättlätt! Tekniken var okej också tror jag.

50kg underkänd 0-3. Inget att snacka om, skitdålig teknik och fick den rejält på framkant. Den nya fina tekniken var som bortblåst ;) Fick skäll av the boss som tyckte det var det sämsta jävla ryck han någonsin sett mig lyfta :em:!

50kg igen och godkänt 3-0 Mycket bättre tekniskt sett och det kändes riktigt lätt. Kändes lite surt att ha slarvat bort ett lyft helt i onödan!

Stöt:

60kg Godkänt 3-0 Ruggigt lätt!

65kg godkänt 2-1 med liten efterpress på vänster. Onödigt!

69kg underkänt 1-2 Skit också! Vände det lätt och tyckte överstöten var rätt lätt också men tyvärr efterpress igen på vänster. Några som satt i publiken tyckte dock att det var lite hårt dömt för en av de andra tjejerna hade fått en stöt godkänd med 2-1 och där var det mer efterpress än på mig så det var ju lite trist. Men absolut så var det rätt dömt för jag kände själv att jag pressade. Nära var det iaf!

Sammanlagt 115kg (5kg mindre än sist) och 149.5 i poäng. Är som sagt riktigt nöjd trots allt.

Nu blir det till att ladda om till serie 2 i SL nästa helg :hbang:

bulldozer
2010-04-17, 17:42
Bra tävlat.. Var du med i serie 1 i SL?

C.Ljungberg
2010-04-17, 19:43
Bra tävlat ! Bra hårt med tävling nästa helg också :D

Pinglan
2010-04-18, 11:37
Bra tävlat.. Var du med i serie 1 i SL?
Tack vännen! Nej jag var inte med på serie1 så det blir comeback i SL nu på lördag!

Bra tävlat ! Bra hårt med tävling nästa helg också :D
Tack! Mmmm, lite trist att det blev så tätt men tur att det inte krockade helt, det hade varit klart värre ;)

Skit också, jag har fått tillbaka nackspärren! Kände det igår redan, det blev bara värre och värre under kvällen. Idag är det riktigt illa. Usch, jag borde nog ringa the boss och se om han har någon behandlingstid men samtidigt drar jag mig för det....tycker det är skitjobbigt att sitta och köra 26 mil t/r för en behandling som tar 15 minuter....och dessutom behöva släpa med mig Judith (som inte längre är helt road av att sitta stilla i bilen några längre stunder). Jag avvaktar tills imorgon och känner hur det känns då!

Nitrometan
2010-04-19, 07:39
Efterpress! *grr*

Tycker att tävlingen gick OK ändå.

Hoppas nackspärren släpper och att det går bra nästa helg också.

Pinglan
2010-04-19, 09:06
Tack Nitro!

Nackspärren är mycket, mycket bättre :thumbup: Visst känner jag av det lite men inte värre än att jag nog kan träna ikväll. Måste helt enkelt få känna på ingångsvikterna i alla fall i böj och bänk, marken tar jag möjligen lite lättare. Känns som en evighet sedan jag körde SL-övningarna!

Vårt OL-lag (1) kom förresten på 3:e plats och är därmed klart för lag-SM. Jag är uttagen till finallaget men jag har tackat nej. Jag bestämde mig efter mycket om och men för att stanna hemma. Det är många saker som spelar in men främst är det för att vi vill vara hemma när Judith fyller år för första gången. Sen tycker jag det är bättre att de unga tjejerna får chansen, de har ju framtiden för sig på OL-flaket till skillnad från mig som står med ena OL-benet i graven ;)

Pinglan
2010-04-19, 22:01
Ett litet minipass ikväll, blev avbruten efter halva passet och sen fick jag inte tillfälle att köra klart. Så kan det bli ibland.

Lyft åt sidan:
2.5kg 2x15

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x1
60kg 1x1
70kg 1x1
80kg 1x1
90kg 1x1
100kg 1x1 Kändes bara bra.

Bänkpress (med tävlingsstopp på singlarna):
20kg 1x10
30kg 1x1
40kg 1x1
45kg 1x1
50kg 1x1
55kg 1x1

Marklyft:
50kg 1x3 och sen var jag tvungen att gå in.

Jonna
2010-04-20, 05:57
Synd att du inte fick köra klart marken, men å andra sidan så VET du ju att du är staaaaaaaark i mark ändå *flex*

Ska du vila dig i form nu eller blir det något mer pass innan lördag?

Pinglan
2010-04-21, 14:35
Synd att du inte fick köra klart marken, men å andra sidan så VET du ju att du är staaaaaaaark i mark ändå *flex*

Ska du vila dig i form nu eller blir det något mer pass innan lördag?

Sorry, jag ser nu att jag har missat att svara på din fråga vännen. Jag ska försöka få till ett lätt pass ikväll (har sjukt svårt att få ihop våra tider nu Johan och jag) men funkar det inte så blir det vila tills på lördag.

Pinglan
2010-04-21, 21:05
Snabbt pass så här i kvällningen:

Knäböj:
20kg 1x10
40kg 1x5
50kg 1x5

Bänkpress:
20kg 1x10
30kg 1x5
40kg 1x5

Marklyft:
50kg 1x5
60kg 1x5
70kg 1x5

Stående hantelpress "special":
11kg 2x15

Det var det hela, nu blir det vila fram till lördag. Det ska bli så fantastiskt roligt att tävla klassisk SL!!!

C.Ljungberg
2010-04-24, 14:41
Lycka till imorgon

Pinglan
2010-04-24, 17:40
Lycka till imorgon

Jag tävlade idag men tack iaf :)

Så var första tävlingen i klassisk SL avklrad då. Jonna och jag spenderade gårdagskvällen tillsammans och så åkte vi härifrån Kisa imorse destination Nässjö. Invägningen gick bra (för mig, Jonna hade det värre men det får hon berätta om själv om hon vill ;)) 58.45kg visade vågen.

Knäböj:

90kg Godkänt 3-0
100kg Godkänt 3-0
105kg godkänt 3-0 Alla lyft kändes stabila men den sista fick jag börja ta i lite på. Det var dock ändå inte riktigt max tror jag, en 5:a till hade kunnat gå.

Bänk:
50kg Godkänt 3-0
55kg Godkänt 3-0
57.5kg Godkänt 3-0 Alla lyft var superlätta! Glatt överraskad, hade trott sista skulle vara tyngre. 60kg hade nog också gått om jag försökt.

Marklyft:
120kg Godkänt 3-0
130kg Godkänt 3-0
140kg Godkänt 3-0 Samma som böjen, fick ta i lite på sista men det var inte absolut max. Minst en 5:a till hade gått. 140kg var nog dessutom PB utan bälte tror jag. Har nog aldrig lyft så pass utan bälte. Kändes bra.

Sammanlagt 302.5kg , 9 godkända lyft och 27 vita lampor gör att jag är toknöjd med tävlingen! Målet att kvala till RM klarades med råge (kvalgräns 222.5kg) och så kvalade jag till "riktiga" SM av bara farten (280kg).

Umeå nästa!!!!

Ironbabe
2010-04-24, 17:47
Finns du på riktigt?

Hej jag heter Ingela, jag tävlar i OL, det går sådär.. (rycker tusen kilo och stöter 1 ton)
Just ja..idag tävlade jag oxå i SL, det gick sådär.. (lyfter tusen kilo i varje gren) *GALET*

Oddjob
2010-04-24, 17:56
Bra tävling pinglan!


Tänkte förtydliga lite, du vet att man får använda bälte och handledslindor i RAW, antar jag?

Men du kanske mörkar lite inför RM...


Hur som, stablia resultat. :thumbup:

emmzan
2010-04-24, 20:14
Fin tävling och grattis till kvalet!

Jonna
2010-04-24, 20:47
Jonna och jag spenderade gårdagskvällen tillsammans och så åkte vi härifrån Kisa imorse destination Nässjö. Invägningen gick bra (för mig, Jonna hade det värre men det får hon berätta om själv om hon vill ;)) 58.45kg visade vågen.

Umeå nästa!!!!

Du är i grym form vännen! Riktigt bra tävlat. Men...vadå, menar du att det hör till ovanligheterna att stå på händer på invägningen?! Nu pratar vi inte mer om det tycker jag...:em: :D

Ses i Umeå då!


Tänkte förtydliga lite, du vet att man får använda bälte och handledslindor i RAW, antar jag?


Nu är ju inte jag Pinglan, men både hon och jag är medvetna om att man får ha bälte och handledsllindor... Men vi har gjort ett eget litet ställningstagande, vi är verkligen och på riktigt RAW, inget halvdant här inte! Våga vägra ALL typ av utrustning, inkl. barnpuder :cool: :D

bulldozer
2010-04-24, 20:48
Grattis till dubbla kval, du är ju sanslöst bra :D :D

Nitrometan
2010-04-24, 21:18
Jahapp.

Lika bra att sluta bli förvånad. Pinglan tävlar. Pinglan lyfter alla vikter de har och kvalar till allt man kan. :hbang:


Kval till klassisk RM - check!

Kval till SM - check!


Vad ska man ha utrustning till? Pinglan kvalar till SM utan!



Så jävla bra! :bow:

Nu är ju inte jag Pinglan, men både hon och jag är medvetna om att man får ha bälte och handledsllindor... Men vi har gjort ett eget litet ställningstagande, vi är verkligen och på riktigt RAW, inget halvdant här inte! Våga vägra ALL typ av utrustning, inkl. barnpuder :cool: :D
Men trikå och skor är OK?




Ni är grymt bra båda två!