handdator

Visa fullständig version : rage ltd-behövs laddning?


gasoliner
2010-01-12, 20:45
Hej!
jag har köpt mig en burk Rage ltd edition och kört ett pass med det nu, men märkte ingenting förutom att jag svettades lite extra, behöver man köra några gånger innan det märks något eller funkar det helt enkelt inte på mig?

körde bara 2 skopor nu pga att flera varnat för oönskad effekt baktill..

Väger förresten fn.83kg och brukar annars svara bra på andra kreatin och Arginin-produkter.


Kan tillägga också att Lasse lyckats bra med smaken wild berries!*drool*

mtlca
2010-01-12, 20:55
Själv fick jag bäst effekt första gången jag körde :P Tog du Rage på tom mage? För mig är det grym skillnad ifall jag har mat i magen eller inte.

gasoliner
2010-01-12, 21:43
Tom mage, gillar inte träna med svullen buk, speciellt inte knäböj.
knepigt, då de flesta verkar gilla den skarpt.

får kanske prova 3 skopor nästa pass?

Fairing
2010-01-13, 08:19
3 skopor , 4dl vatten , drick långsamt och se till att hålla ett bra vattenintag under passet.

Vissa får bra effekt på en gång , andra måste ladda 5-7 dagar. Dui kan ta en portion/dag första veckan även på dom dagar du inte tränar

Förövrigt: Längesedan jag såg dig skriva något

gonza
2010-01-13, 08:45
Fairing: Är det skillnad på långsamt intag och snabbt? Jag brukar bara svepa i mig RAGE X2 på någon sekund. :)

3 skopor , 4dl vatten , drick långsamt och se till att hålla ett bra vattenintag under passet.

Fairing
2010-01-13, 08:47
Fairing: Är det skillnad på långsamt intag och snabbt? Jag brukar bara svepa i mig RAGE X2 på någon sekund. :)

Magen brukar gilla ett långsammare intag:D

gasoliner
2010-01-14, 21:10
3 skopor , 4dl vatten , drick långsamt och se till att hålla ett bra vattenintag under passet.

Vissa får bra effekt på en gång , andra måste ladda 5-7 dagar. Dui kan ta en portion/dag första veckan även på dom dagar du inte tränar

Förövrigt: Längesedan jag såg dig skriva något

Okej, jag får testa ladda ett par gånger antagligen.

övrigt: Haft "häcken full" med småbarn, studier och husrenovering,alldeles för lite tid för att kunna träna så det bygger något, men nu ska jag hänga i, ska tillbaka i bra form igen*flex*

Här är lika trevligt som vanligt!

Mr.Sjöborg
2010-01-14, 22:40
se till att hålla ett bra vattenintag under passet.



vad har detta för påverkan?

Onigiri
2010-01-15, 06:37
Vad är det i rage som gör att vissa inte "känner av" det? Jag menar att jag kanske behöver en halv skopa för att vara speedad och stickig, medan andra behöver dosera upp till 3-4 skopor för att uppnå samma effekt, på ungefär samma kroppsvikt? Skulle vara intressant att veta vad kropparna svarar så olika på.

Degpekka
2010-01-15, 06:58
vad har detta för påverkan?

kanske vätskedrivande.

Fairing
2010-01-15, 09:03
vad har detta för påverkan?

mineralmixen "drar in" vätska i muskulaturen och därför får dom flesta en riktigt bra pump när dom kör Rage LTD. Ett för lågt vattenintag gör att "pumpen" försämras eller uteblir

Många blir även muntorra just pga detta fenomen när dom använder Rage LTD

Fairing
2010-01-15, 09:11
Vad är det i rage som gör att vissa inte "känner av" det? Jag menar att jag kanske behöver en halv skopa för att vara speedad och stickig, medan andra behöver dosera upp till 3-4 skopor för att uppnå samma effekt, på ungefär samma kroppsvikt? Skulle vara intressant att veta vad kropparna svarar så olika på.

Jag har faktiskt inte en aning. Vi har kunder som är elitidrottare som får effekt på 10-12g Rage och dom kan inte gå högre i dosering. Samtidigt finns det tränande som måste äta 40-50g. En av Sveriges främsta Bodybuilders ligger på 80-100g och det är vansinniga mängder som ger 1g koffein.

Lite tips:

1, Ta Rage med så lite mat som möjligt i magen
2, Högt vätskeintag
3, Första veckan äter ni även 1/2-1 portion på dom träningsfriadagarna
4, Lägg gärna till kolhydrater. Rage är väldigt koncentrerad och 20-40g kolisar kan göra den bästa produkten bättre.
Stickningarna kommer att lindras eller utebli pga kolhydraterna.
5,Prova att ta en mindre portion 1-2 timmar innan passet och sedan full portion 30-40 minuter innan.

//Lasse

gasoliner
2010-01-18, 18:13
testar idag 3 skopor 45 min innan med 40gram vitargo i mixen.

hoppas på bra drag under galoscherna*flex*

rapporterar senare!

Swiftey
2010-01-18, 20:31
Jag har faktiskt inte en aning. Vi har kunder som är elitidrottare som får effekt på 10-12g Rage och dom kan inte gå högre i dosering. Samtidigt finns det tränande som måste äta 40-50g. En av Sveriges främsta Bodybuilders ligger på 80-100g och det är vansinniga mängder som ger 1g koffein.

Lite tips:

1, Ta Rage med så lite mat som möjligt i magen
2, Högt vätskeintag
3, Första veckan äter ni även 1/2-1 portion på dom träningsfriadagarna
4, Lägg gärna till kolhydrater. Rage är väldigt koncentrerad och 20-40g kolisar kan göra den bästa produkten bättre.
Stickningarna kommer att lindras eller utebli pga kolhydraterna.
5,Prova att ta en mindre portion 1-2 timmar innan passet och sedan full portion 30-40 minuter innan.

//Lasse

Jag har testat det du skriver, och känner inte av några stickningar. Och om jag tar över det rekommenderande dosen så får jag så satans ont i magen. Något tips för det ;o?

gasoliner
2010-01-18, 21:49
Ingen direkt effekt idag heller, möjligen lite bättre tempo på passet.

jag kommer att köra slut på burken så någon effekt lär jag väl märka vad det lider tycker jag?:confused:

vad finns mer att göra förutom öka dosering?

har förresten tappat bort måttet redan.., hur mycket är en skopa?

1msk? jag körde 3 matskedar idag iallafall.

Fiskentuggarplast
2010-01-20, 19:05
Tycker inte heller det gav någon direkt effekt, har visserligen inte testat någon PWO innan, och detta är fjärde gången jag testar Rage LTD edition.
Tagit 2-2.5 skopor. Visst, man blir lite klarare i huvudet men det är ingenting en kopp kaffe inte kan göra ;)
Fast det kanske bara är jag som hade för stora förväntningar, vad vet jag..

_slipknot1_
2010-01-20, 20:48
Är rätt missnöjd med Rage Ltd faktiskt. Knappt någon effekt whatsoever trots jag körde ett morgonpass på tom mage med 3 skopor Ltd. Har testat totalt 2 ggr än så länge hoppas fan det ger effekt snart annars blir det en reklemation! Har kört Rage x2 tidigare i somras o var skit nöjd, blev tokladdad varje gång.

AdamK
2010-01-20, 20:59
Fairing uppgraderar Rage så den blir sämre och sämre tycker jag iaf, vilket är väldigt synd för att Rage (den första) är sjukt bra.

Tycker du käka upp den burken du har nu sen satsa på Rage istället

gasoliner
2010-01-20, 21:27
I mitt fall kan det möjligen bero på att jag inte är direkt vältränad just nu, halvbra vattenintag, samt länge sedan jag använt några kreatinprodukter, möjligen kan detta fördröja effekten något, jag gissar att det kommer kännas bättre redan nästa pass.

Vill inte dra igång någon negativ tråd här, grejerna funkar enligt många andra så Lasse vet nog vad han gör som vanligt.;)

Anton Fräs
2010-01-21, 03:43
Jag blir oerhört fokuserad på LTD faktiskt. Väldigt hmm.. "klar" känsla är väl det bästa ord jag kan förklara det med. Ett sjuhelsikes fokus helt enkelt. :)

broel
2010-01-21, 16:07
Fick alltid stickningar av vanliga Rage (version1) men av Limited-varianten har jag aldrig fått den effekten tyvärr... testade på tom mage, med/utan kaffe, ingen skillnad. Men man blir lite klar i skallen iaf.. Har gått o funderat om man har fått ett måndags-ex..

gasoliner
2010-01-21, 20:06
grejerna funkar.. :)

jag hade ett grymt fokus idag och ökade 15-20% på alla övningar..

helt sjukt, sånt pass har jag inte haft på 3-4 år.:D

Så hatten av och sluta tvivla, för bara man har glykogennivåer efter ordning så kickar det riktigt bra. Gissar att det var där det sprack inledningsvis för mig.

Slutsats: ladda kolisar och vänta på boosten till nästa pass.:thumbup:

Kauppi
2010-01-21, 20:09
tar 2 koffein tabletter + 4 skopor rage ltd vid varje pass.. ibland 5 skopor =D

_slipknot1_
2010-01-21, 20:42
grejerna funkar.. :)

jag hade ett grymt fokus idag och ökade 15-20% på alla övningar..

helt sjukt, sånt pass har jag inte haft på 3-4 år.:D

Så hatten av och sluta tvivla, för bara man har glykogennivåer efter ordning så kickar det riktigt bra. Gissar att det var där det sprack inledningsvis för mig.

Slutsats: ladda kolisar och vänta på boosten till nästa pass.:thumbup:

Med andra ord en relativt dålig deffprodukt. Vilket inte Rage x2 var.

gasoliner
2010-01-21, 20:53
jag vet inte hur andra reagerar, men så verkar det för mig, tänk nu på att jag inte tränat tungt på länga samt inte haft några direkta glykogendepåer att jobba från.

att du ligger på deff behöver väl inte nödvändigtvis betyda tömda depåer vid ett styrkepass?

Grazzafukkinrazzi
2010-01-21, 20:58
tar 2 koffein tabletter + 4 skopor rage ltd vid varje pass.. ibland 5 skopor =D

på 75kg, det var inte dåligt!

gasoliner
2010-01-21, 21:04
tar 2 koffein tabletter + 4 skopor rage ltd vid varje pass.. ibland 5 skopor =D

oj, det låter som alldeles för mkt koffein för att var hälsosamt enligt mig.

sjlv blir jag småstirrig på 3 skopor rage ltd.

auermaa
2010-01-21, 21:15
oj, det låter som alldeles för mkt koffein för att var hälsosamt enligt mig.

sjlv blir jag småstirrig på 3 skopor rage ltd.

Hur länge har du kört på 3 skopor? Man blir tåligare ju längre man tar rage ju. Enligt mig iallafall.

Kör just nu på 5½-6, ibland till och med 7 skopor rage ltd.

Kauppi
2010-01-21, 21:31
på 75kg, det var inte dåligt!

oj, det låter som alldeles för mkt koffein för att var hälsosamt enligt mig.

sjlv blir jag småstirrig på 3 skopor rage ltd.

Mm tycker också det är mycket, men tydligen så klarar jag det. Klarar mer o mer koffein för tiden som går. Käkar ett litet mål 1h innan ungefär, drar i mig 400mg koffein(= 2 caps) 30-40min innan träningen. Sedan 4-6 skopor rage ltd 10-20min innan.

Någon studie på att det är farligt med sådana här "extrema" doser?

gasoliner
2010-01-21, 21:45
Mm tycker också det är mycket, men tydligen så klarar jag det. Klarar mer o mer koffein för tiden som går. Käkar ett litet mål 1h innan ungefär, drar i mig 400mg koffein(= 2 caps) 30-40min innan träningen. Sedan 4-6 skopor rage ltd 10-20min innan.

Någon studie på att det är farligt med sådana här "extrema" doser?

Nej , jag har inga referenser på det, vet bara att jag reagerar väldigt starkt själv på koffein och stim överhuvudtaget.

men men, billigare blir det ju;)


det är väl som allt annat individuellt.

Fairing
2010-01-22, 09:10
Jag har testat det du skriver, och känner inte av några stickningar. Och om jag tar över det rekommenderande dosen så får jag så satans ont i magen. Något tips för det ;o?

Varför vill du ha stickningar ?

Fairing
2010-01-22, 11:18
Fairing uppgraderar Rage så den blir sämre och sämre tycker jag iaf, vilket är väldigt synd för att Rage (den första) är sjukt bra.

Tycker du käka upp den burken du har nu sen satsa på Rage istället

Njae.... enligt testgruppen på hela 50 personer samt försäljningen så är det inte så. Vi säljer 3 X2 på en vanligt Rage och har gjort det i typ 12 månader:D

LTD har mycket gemensamt ( hela "stimdelen") med den första rage och upplever man den sämre vet jag inte vad man gör för fel

Fairing
2010-01-22, 11:19
grejerna funkar.. :)

jag hade ett grymt fokus idag och ökade 15-20% på alla övningar..

helt sjukt, sånt pass har jag inte haft på 3-4 år.:D

Så hatten av och sluta tvivla, för bara man har glykogennivåer efter ordning så kickar det riktigt bra. Gissar att det var där det sprack inledningsvis för mig.

Slutsats: ladda kolisar och vänta på boosten till nästa pass.:thumbup:


Jo , kolisar och bra med vatten är nästan ett måste för att få full effekt på LTD

auermaa
2010-01-22, 14:44
LTD har mycket gemensamt ( hela "stimdelen") med den första rage och upplever man den sämre vet jag inte vad man gör för fel

Jag får mer "stim" av första rage, är inte ensam om det. :)

Fairing
2010-01-22, 15:04
Jag får mer "stim" av första rage, är inte ensam om det. :)

å andra får mer stim av Rage LTD å andra av X2 , vissa känner inte av vanliga Rage och andra blir hyperaktiva

Jag tror att det beror mer på hur man äter runt intaget osv.

Grazzafukkinrazzi
2010-01-23, 14:30
Mm tycker också det är mycket, men tydligen så klarar jag det. Klarar mer o mer koffein för tiden som går. Käkar ett litet mål 1h innan ungefär, drar i mig 400mg koffein(= 2 caps) 30-40min innan träningen. Sedan 4-6 skopor rage ltd 10-20min innan.

Någon studie på att det är farligt med sådana här "extrema" doser?

Ju mer koffein du stoppar i dig desto okänsligare blir du såklart. Toxisk dos för de flesta (vuxna) människor ligger på ungefär 20 mg/kg kroppsvikt.

Ingen aning hur mycket koffein Rage LTD innehåller men skulle väl gissa på 100-120mg/skopa. Vilket betyder att ditt intag av koffein är......högt, minst sagt.

Hank
2010-01-23, 19:05
Rage LTD är det absolut bästa jag någonsin testat. Har även testat övriga rage uppsättningar men LTD är detn som ger mig absolut bäst resultat. Har ökat i styrka konstant sedan jag började inhalera det för några veckor sedan. Och då jag inte ändrat något annat i min träning/kost så sätter jag min tro på att LTD har haft ett härligt finger med i spelet.

Hoppas verkligen inte att ni slutar tillverka denna underbara, både prestaiontsmässiga och smakmässiga, produkt.

gasoliner
2010-01-24, 11:31
Rage LTD är det absolut bästa jag någonsin testat. Har även testat övriga rage uppsättningar men LTD är detn som ger mig absolut bäst resultat. Har ökat i styrka konstant sedan jag började inhalera det för några veckor sedan. Och då jag inte ändrat något annat i min träning/kost så sätter jag min tro på att LTD har haft ett härligt finger med i spelet.

Hoppas verkligen inte att ni slutar tillverka denna underbara, både prestaiontsmässiga och smakmässiga, produkt.

hoppas verkligen att du inte "inhalerar" rage..intar eller?

Grazzafukkinrazzi
2010-01-24, 12:59
hoppas verkligen att du inte "inhalerar" rage..intar eller?

har du aldrig testat att snorta PWO? :thumbup:

Fairing
2010-01-24, 13:43
hoppas verkligen att du inte "inhalerar" rage..intar eller?

Jag har skrivit om det förut..... flera kunder som jag känner till skakar alltid Rageburken skruvar av locket och drar i sig dammet. Sedan blandar dom drinken.:D

gasoliner
2010-02-02, 20:47
hehe, låter som en mild grad av missbruk..

jag hittade en burk Citrulline malat i skåpet, finns det eg. någon nackdel med att låta några gram "gå med" i LTD-drinken?

kort datum på detså det lär gå åt snart..:whipped: