handdator

Visa fullständig version : Poll: Bryr ni er om vitaminer och mineraler??


Laggie
2010-01-12, 20:27
Som rubriken, hur ser er vardag ut, hur mycket bryr ni er egentligen om att ni får i er tillräckligt med vitaminer och mineraler??

Crocker
2010-01-12, 20:29
Får i mig tillräckligt, mer än så bryr jag mig inte.

Trashcan
2010-01-12, 20:32
Japp! Vet att jag får i mig allt jag behöver genom maten och det känns bra.

Psyla
2010-01-12, 20:34
Har det väll i bakhuvudet, om inte så blir det generellt multivitamin.

Laggie
2010-01-12, 20:37
Jag skulle ju lägga till en poll, men det tog visst mer än fyra minuter vilket var någon spärr så nu gick det inte, dum tidsgräns, 4 minuter...

Jaja, det går ju svara ändå.

Jag själv har i omgångar försökt både med piller och grönsaker men efter en tid så ebbar det alltid ut, tror det har att göra med att jag varken märker till eller från och då är det svårt att motivera vare sig penger eller böket att göra extra saker till maten.

Ungrim
2010-01-12, 21:05
Får alltid multivitamintabletter påköpet när jag gör mina "gym" beställningar. Så jag brukar ta dessa bara för att jag har dem, skulle inte gå och köpa multivitamin annars,

OneManArmy
2010-01-12, 21:11
Har lagt märke till detta senaste halvåret att jag brukar vakna, köra mitt "morgonpass", käka frulle.. vara skitpigg och kry och krasha TOTALT runt 9-10 tiden.
Bli svinigt trött, lixom att musklerna i armarna och benen inte får energi typ. Även fast mitt lilla morgonpass involverar magträning och en liten promenad bara.

Började smälla i mig mivo total och wips.. jag är pigg som en lärka hela dan!
Slutade käka det när första flaskan tog slut.. samma sak, trött o jävlig.
Köpte en ny.. Pigg o kry!

Har väl en brist av nån vitamin/mineral förmodligen. Tror bannemig jag ska sluta en vecka med multivitaminerna och gå och testa mig nån gång.

Atliol
2010-01-13, 14:22
Har lagt märke till detta senaste halvåret att jag brukar vakna, köra mitt "morgonpass", käka frulle.. vara skitpigg och kry och krasha TOTALT runt 9-10 tiden.
Bli svinigt trött, lixom att musklerna i armarna och benen inte får energi typ. Även fast mitt lilla morgonpass involverar magträning och en liten promenad bara.

Började smälla i mig mivo total och wips.. jag är pigg som en lärka hela dan!
Slutade käka det när första flaskan tog slut.. samma sak, trött o jävlig.
Köpte en ny.. Pigg o kry!

Har väl en brist av nån vitamin/mineral förmodligen. Tror bannemig jag ska sluta en vecka med multivitaminerna och gå och testa mig nån gång.

Det låter som jag.
Kanske borde börja käka vitaminer...

Eddie Vedder
2010-01-13, 15:25
Givetvis bryr jag mig om det. Det är ju anledningen till att man försöker äta mat som är hälsosam och inte bara god.

Jag ser min kost som näring och bukfylla där ägg, kött, fisk, mjölkprodukter och grönsaker ger mig vitaminer och mineraler. Havregryn, rotfrukter etc. som får utgöra stärkelsekällorna ser jag mest som välsmakande och bukfylla. Enorma portioner havregrynsgröt äter jag för att jag älskar det, inte för att jag ser havregrynen som särskilt nyttiga för mig.