handdator

Visa fullständig version : Ofta orolig.


xarizma
2010-01-11, 23:38
Jag är nästan orolig hela tiden i mitt liv. Jag kan oroa mig för en sak som jag ska göra imorgon - eller en sak som har gått fel , då börjar jag bli orolig och gå runt och stressa på hur jag ska lösa det , eller om det kommer lösas (isåfall snarast) tänker jag.

Ja, jag har negativa tankar.

Hur jag jag komma ur detta? Otroligt jobbigt.

Degpekka
2010-01-11, 23:48
Det känns ju som du kommit en bra bit på vägen i och med att du känner till ditt problem. Har du någon möjlighet att tänka när du väl blir orolig eller blir du så pass upptagen av känslorna att du tappar verkligheten?

Har du haft någon kontakt med psykiatrin?

delta_mats
2010-01-11, 23:50
En sak som jag märkt är om jag verkligen tänker igenom ett problem jag oroar mig över, kommer man på en plan/lösning på problemet eller det som oroar en känns det oftast bättre. Om man har tråkiga känslor kan man tänka igenom dom istället för att skjuta bort tankarna så känns det oftast bättre sedan. Jag brukar lätt kunna ligga vaken på kvällen när jag ska sova och grubbla, men jag har märkt att tar jag mig en funderare innan jag lägger mig så är huvudet ganska rensat och jag somnar lättare.

Liven
2010-01-11, 23:52
Jag är nästan orolig hela tiden i mitt liv. Jag kan oroa mig för en sak som jag ska göra imorgon - eller en sak som har gått fel , då börjar jag bli orolig och gå runt och stressa på hur jag ska lösa det , eller om det kommer lösas (isåfall snarast) tänker jag.

Ja, jag har negativa tankar.

Hur jag jag komma ur detta? Otroligt jobbigt.

Välkommen. Kämpar med det för jämnan, vissa dagar är bättre, andra sämre.
Jag läser diverse böcker ihop om några bra vitsord, men går väl sisådär.

Försöker att tänka mycket mindre än vad jag tidigare gjort, funkar bättre i alla fall.

xarizma
2010-01-12, 03:20
Tackar för funderingarna hittils.

John M
2010-01-12, 06:17
Jobbade med en snubbe för några år sedan som hade inställningen att "det kan inte gå mer än åt helvete" och "helvete" var tydligen ganska OK för han.

Vad är det värsta som kan hända dig när du är orolig? Eller som rättare sagt gör dig orolig?