handdator

Visa fullständig version : Nybörjare på området


Chosen
2003-09-16, 14:13
Tjao allehopa!

Vet inte riktigt hur man ska börja men jag har nu under ett års tid tränat på "för mig själv" seriös nivå.

Det första halvåret bestod av lugn ökning där man försökte nöta in moment och utförning av övningarna, och inte så hårt inriktat på olika muskeldelar utan snarare "helkropp".

Det senaste halvåret har jag dock kört ett 3 dagars schema (mån, ons, fre) där jag delat upp muskelgrupperna.
Jag såg även över kosten rätt rejält i samband med detta och tycker mig ha en ganska bra koll på vad man ska äta idag (tack för det kolozzeum).

Nu har jag då tänkt ge mig på nästa steg vilket blir kosttilskott.
I första skedet tänkte jag vänta med kreatin (kanske inte ens klassas som tillskott iof) och liknande.

Jag har läst och läst i denna forumavdelning men man blir liksom ändå aldrig klar på vad som är bäst.

Mina tankar nu ligger kring att införskaffa produkten "Rapid Recovery" som verkade väldigt bra enligt exempelvis Pez här, även om det inte stod alltför mycket om det.

Min tankebana var då att köra på Rapid Recovery efter träning men även komplettera med nån Protein-drink. Denna Protein-drink är ju även tänkt att kunna användas vid andra tillfällen, exempelvis som tillskott vid frukost och kvällsmål.

Låter detta vettigt?, eller finns det andra tillskott som vore en bättre rekommendation?

Om det låter vettigt, finns det nån protein-drink ni kan rekommendera som man kanske även kan mixa direkt ihop med rapid recovery?

Blev långt det där... få se om nån av er får ut nåt vettigt av det

;)

Förresten, räcker det med dessa 2 produkter eller bör man komplettera med ytterliggare nåt?, ligger inte i deff om det spelar någon roll ...

z_bumbi
2003-09-16, 14:32
En återhämtningsdryck och ett proteinpulver låter utmärkt som tillskottsval, om man ska blanda ut rapid recovery med ett annat vet jag inte om det är det bästa. (Kan sänka hastigheten på upptaget gissar jag.)
Det är antagligen bättre att vänta en stund och ta en drink protein då istället. Lämpligt protein då samt som mellanmål kan vara Fairing Complete Protein II eller exell, completen var det tydligen extrapris på just nu så prisskillnaden är inte så stor om man räknar in att det även är kassein i completen.
Finns ju förstås andra märken i liknande prisklass om exell också men ska du ändå köpa rapid så får du ju bara en fraktkostnad.

Chosen
2003-09-16, 14:50
Tack för det snabba svaret, det verkar ju vettigt det.

Complete Protein II - vanilj var det visst erbjudande på, är den god?

z_bumbi
2003-09-16, 16:29
Chosen: Den har inte så stark smak men man tröttnar å andra sidan inte på den pga av det. Är det helt fel smak så är det lätt att slänga i lite kakao eller oboy då pulvrets egen smak inte dominerar en sån blandning.