handdator

Visa fullständig version : Axon 5.0


JohanC
2010-01-11, 18:16
Hellu :)

Har börjat träna efter Axons Schema 5.0. Körde första passet idag, men reagerade på en grej.

Pass 1 Bröst | Axlar (Främmre/Mellersta) | Triceps - Tungt (Lågrep)

Bänkpress | Hantelpress
Snedbänkpress | Snedhantelpress
Militärpress | Hantelpress
Cablecross (Mycket framåtlutade och böjd armbåge)
Smal bänkpress | Pushdowns

Då förstår jag inte varför Cablecross ligger under militärpress i övningsordningen? Man kör väll klart bröst och sedan börjar med axlarna?

inzie92
2010-01-11, 18:55
Inte nödvändigtvis nej, det finns ingen generell regel för hur "man kör".

I detta fall är det troligtvis upplagt såhär för att man ska ha mer styrka kvar i militärpressen och/eller för att hinna återhämta brösten innan Cablecrossen.

Tobbeh
2010-01-11, 19:24
Hellu :)

Har börjat träna efter Axons Schema 5.0. Körde första passet idag, men reagerade på en grej.

Pass 1 Bröst | Axlar (Främmre/Mellersta) | Triceps - Tungt (Lågrep)

Bänkpress | Hantelpress
Snedbänkpress | Snedhantelpress
Militärpress | Hantelpress
Cablecross (Mycket framåtlutade och böjd armbåge)
Smal bänkpress | Pushdowns

Då förstår jag inte varför Cablecross ligger under militärpress i övningsordningen? Man kör väll klart bröst och sedan börjar med axlarna?


Det är väl mer en smaksak vilken ordning man kör, själv brukar jag köra klart bröst innan jag går in på axlar för att sedan avsluta med tricep. Det funkar för mig, pröva dig fram.

kalllee
2010-01-11, 19:58
Bara jag som blandar, kör nästan varannan. Något som är mindre bra med det?

Tobbeh
2010-01-11, 20:00
Bara jag som blandar, kör nästan varannan. Något som är mindre bra med det?


Inte så länge det funkar för dig, testa dig fram är det enda jag kan säga.

Martin Löwgren
2010-01-12, 09:30
Bara jag som blandar, kör nästan varannan. Något som är mindre bra med det?

Funkar fint, detta är bara förslag.

Kauppi
2010-01-12, 14:43
du kan inte kopiera in hela Axon 5.0 hit? för sidan funkar nämligen inte av någonanledning för mig :S

Gabriel174
2010-01-12, 16:08
du kan inte kopiera in hela Axon 5.0 hit? för sidan funkar nämligen inte av någonanledning för mig :S

http://axon.blogg.se/category/axons-traningskoncept-10-50.html

Anders The Peak
2010-01-12, 17:25
Det går inte att lita på att det blir rätt då han inte ens kan namnen på övningarna. Han kallar enarms preachercurl koncentrations curl osv... Gå in och kika på Z_bumbis program i stället.

Kauppi
2010-01-12, 17:30
http://axon.blogg.se/category/axons-traningskoncept-10-50.html

just den länken som inte funkar för mig...

tsp
2010-01-12, 17:43
Det går inte att lita på att det blir rätt då han inte ens kan namnen på övningarna. Han kallar enarms preachercurl koncentrations curl osv... Gå in och kika på Z_bumbis program i stället.

Är väl iofs nästan exakt samma övning? Fast man tar stöd emot bänken istället för knät typ..

fiskebulle
2010-01-12, 17:48
Det går inte att lita på att det blir rätt då han inte ens kan namnen på övningarna. Han kallar enarms preachercurl koncentrations curl osv... Gå in och kika på Z_bumbis program i stället.

Du måste fan vara experten på att peka ut irrelevanta brister. Så sjukt trötta inlägg du gör. Du sänker verkligen stämningen på detta forum. Lägg av.

Gabriel174
2010-01-12, 17:49
just den länken som inte funkar för mig...

Jag skickar ett PM.

Anders The Peak
2010-01-12, 18:35
Du måste fan vara experten på att peka ut irrelevanta brister. Så sjukt trötta inlägg du gör. Du sänker verkligen stämningen på detta forum. Lägg av.
Du tycker att det är Förtroendegivande att fungera som någon typ av expert utan expertkunskaper ger råd åt noviser....
Men om du tycker att mina kommentarer inte är värda något så är det upp till dig om du läser inlägget eller inte...

Morty
2010-01-12, 20:19
Det går inte att lita på att det blir rätt då han inte ens kan namnen på övningarna. Han kallar enarms preachercurl koncentrations curl osv... Gå in och kika på Z_bumbis program i stället.

Jag litar på en utbildad och dessutom styrketränande (och -intresserad) naprapat, även om han har - enligt dig - kallat en övning fel sak. Tror inte ord på ett papper (eller skärm) dödar möjligheterna till hypertrofi eller ökar skaderisken. Berätta varför du tror det.

Jorgen
2010-01-12, 20:39
Lägg ner. Nu.

Tack

Martin Löwgren
2010-01-12, 22:35
just den länken som inte funkar för mig...

Jävligt skumt.

Har rapporterat detta till administratör och de har testat länken med mozilla, explorer, crome och safari utan problem.

Mvh