handdator

Visa fullständig version : DÖm mig SNÄLLA!

FUn-tex SSwinger
2003-09-16, 13:30
dags att få lite seriös feedback, vaderna jobbar jag stenhårt på så också benen,samt övre bröst""allt annat osså för den delen" Me om ni ser nått annat som sticker ut som jag missat så skriv gärna det,

pussisar

FUn-tex SSwinger
2003-09-16, 13:31
..

Lasse Kongo
2003-09-16, 13:32
Bröstet är fan inte lätt att se där alltså :smash:

Ser ut att ha en del massa överlag, bara att fortsätta som du gör så blir det bra till slut!

Mvh

FUn-tex SSwinger
2003-09-16, 13:33
ass böy

FUn-tex SSwinger
2003-09-16, 13:35
Lugna ner dig herregud det kommer

Ervin
2003-09-16, 13:37
mycket som täcker, men Enorm är du! Skit nice armar o ryggen är bred :)

Teval
2003-09-16, 13:37
tja.... fettet sticker väl ut, svårt att se innan det försvinner. Men fysiken ser väl ut att hänga ihop rent symmetriskt..

FUn-tex SSwinger
2003-09-16, 13:43
grejen är precis tränat så man är ju +4 kg, för tjock är jag inte egentlingen o det är fan sant!, det jag oroar mig lite över är trapzen har ett helvete att få skiten att växa, eller är det bara jag som stirrat mig blind?

Ervin
2003-09-16, 13:45
dom flesta kommer nog att påpeka just det här. Fettet, det är ganska så svårt o se hur musklerna ser ut efters fettet täcker över det men en bedömning kan man göra i varje fall tycker jag.
Stor är du det är :hbang: Vaderna behöver tränas mer (Det behövs nästan hos alla) Armarna :thumbup:, bred rygg, .:thumbup:

Edit: Ge oss lite statistik. Age, längd, vikt, hur länge du har tränat o så.

Andyh
2003-09-16, 13:48
lite mycket fläsk för att kunna göra nån riktig bedömning men grov va du iaf.
snygga powsbrallor oxå :D

Fridolf
2003-09-16, 14:00
du ser stark ut som en björn

Allan
2003-09-16, 14:40
Jamen eftersom du frågar så snällt då :D .

Du har rejält med massa, påminner väldigt mycket om en styrkelyftare i kroppen. Du har naturligt bra vidd, ruggiga frontdeltor och massivt med kött kring rhomberna.
Däremot saknar jag en del latsvidd, särskilt i nederdelen. Dina traps ser inte alls små ut, snarare tvärtom, men jag kan tänka mig att framifrån har du dels bra höjd på bröstet samt dessa jättefrontdeltor, som gör att det blir svårt att pressa fram trapzen i det läget.
Naturligtvis har du minst femton pannor för mycket att släpa på (fast jag är värre än dig!), men det ser ut som du kan ha en acceptabel höftbredd för att kunna få bra midja.

Jag ser gärna en eller två bilder framifrån, bara att maska nyllet, och det är bra om du håller dig till de obligatoriska.

Benen verkar rätt OK, möjligen kan man tycka att hamstrings släpar en aning, fast det kan lika gärna vara bilden.

allan

Sve
2003-09-16, 14:55
inte tjock kanske. Men alldeles för mkt fett på rygg armar och midja...

FUn-tex SSwinger
2003-09-16, 15:09
Originally posted by Allan
Jamen eftersom du frågar så snällt då :D .

Du har rejält med massa, påminner väldigt mycket om en styrkelyftare i kroppen. Du har naturligt bra vidd, ruggiga frontdeltor och massivt med kött kring rhomberna.
Däremot saknar jag en del latsvidd, särskilt i nederdelen. Dina traps ser inte alls små ut, snarare tvärtom, men jag kan tänka mig att framifrån har du dels bra höjd på bröstet samt dessa jättefrontdeltor, som gör att det blir svårt att pressa fram trapzen i det läget.
Naturligtvis har du minst femton pannor för mycket att släpa på (fast jag är värre än dig!), men det ser ut som du kan ha en acceptabel höftbredd för att kunna få bra midja.

Jag ser gärna en eller två bilder framifrån, bara att maska nyllet, och det är bra om du håller dig till de obligatoriska.

Benen verkar rätt OK, möjligen kan man tycka att hamstrings släpar en aning, fast det kan lika gärna vara bilden.

allan

bra feed :thumbup:

ska jobba stenhårt på vidden, ev börja köra goodmornings lite tyngre,hamsting har jag en litet problem att få riktigt bra kontakt i , känns som röven tar all stryk istället ska se över fothållningen i böjen, Bilder framifrån kommer ska bara tömma systemet först http://www.click-smilie.de/sammlung0903/wuerg/vomit-smiley-021.gif

FlexOnline
2003-09-16, 15:31
Inget fel på självuppfattningen....:rolleyes:

Keep up the good work:thumbup:

FUn-tex SSwinger
2003-09-16, 15:47
okej då kör vi framifrån,shit man ser helt peclös ut.

Allan
2003-09-16, 16:26
Lookin' solid bro...Bra armar. Om du vred i nävarna skulle antagligen du få upp biceps mer. Nu blir det lite svårt att se utvecklingen. Du har bra frontdeltor och hyfsad höjd på pecsen (mycket snedbänk? Smith?) Bröstet i övrigt släpar en del.
Du får ändåen del lyft i brökorgen vilket isar att det nog finns en del att visa därunder.

Kör på!

allan

FUn-tex SSwinger
2003-09-16, 17:32
Originally posted by Ervin
dom flesta kommer nog att påpeka just det här. Fettet, det är ganska så svårt o se hur musklerna ser ut efters fettet täcker över det men en bedömning kan man göra i varje fall tycker jag.
Stor är du det är :hbang: Vaderna behöver tränas mer (Det behövs nästan hos alla) Armarna :thumbup:, bred rygg, .:thumbup:

Edit: Ge oss lite statistik. Age, längd, vikt, hur länge du har tränat o så.

21 år mysiga år
Tränade först 2 år 3 mån ,gick in i väggen,vila 7 månader, börja igen för ungefär 6 månader sen.sammanlagt nästan 3 år
längd 179-180
vikt 114

Allan- där håller jag iofs inte med angående brösten, tvärtom för lite snebänk, om man ser det i profil blir det en rak neråtsbacke , därimot går bröst alltid segt framåt av en konstig andledning,

Jon2
2003-09-16, 17:54
:thumbup: för Allans bedömning

Allan
2003-09-16, 18:31
Jag står för min bedömning - tycker jag ser det rätt klart på din bröstprofilbild, men det kan ju vara bilden.

allan

Pressarn
2003-09-16, 22:11
Allan tog ord ur mun + en del annat som jag inte tänkte på :)

PS.
Deffa^2 !

Munter
2003-09-16, 22:56
Du är ju stark som en björn, Funtex... klart det finns en massa muskler! Dumt o släpa på alla onödiga kilon, men du gör väl som du vill.

loboman
2003-09-17, 10:35
Jag håller med ovanstående om fettet... det är bara å ta fram hyveln och hyvla bort fettet... Jag vet inte när du planerar att vara i form men om du siktar på nästa sommar så starta din deff 1 januari?

Jag tycker även att du skall spöa på baksida ben.

FUn-tex SSwinger
2003-09-17, 10:52
På vilket sätt gynnar man muskelutveckling via en deff? absurt med denna deff noja,det gynnar inte mina mål direkt, bygger bra på denna fetthalten o på den ska jag förbli åtminstånde ett par år till , som sagt förstår dom som deffar inför tävlingar eller pågrund av hälsoskäl, men inte de som enbart går ner för att se lite bättre ut på stranden o dylikt,det är sånt jäkla strul som får en att stagnera,

gladiatorerna1
2003-09-17, 11:34
Originally posted by Funtex swinger
På vilket sätt gynnar man muskelutveckling via en deff? absurt med denna deff noja,det gynnar inte mina mål direkt, bygger bra på denna fetthalten o på den ska jag förbli åtminstånde ett par år till , som sagt förstår dom som deffar inför tävlingar eller pågrund av hälsoskäl, men inte de som enbart går ner för att se lite bättre ut på stranden o dylikt,det är sånt jäkla strul som får en att stagnera,

Man gynnar inte muskelutvecklingen genom en deff- tvärtom! När man deffar ligger man på ett underskott av kalorier i förhållande till vad man förbrukar, därför kan man ej bygga muskler under en sådan period. Men däremot så är det inte bra att ha för mycket fett, då detta ger en katobal effekt (pratar i stösta allmänhet)

Teval
2003-09-17, 11:41
Funtex: Beror ju helt på vad man har för mål med träningen... Tror de flesta vill att det ska synas att man tränar, och inte att folk bara ska uppfatta en som tjock.. Visst är det skoj att vara stark, men inte på bekostnad av att se ut som en valross.. Och klart du kan bygga massa även om du håller dig i bättre form. my five cents angående deff..

Grahn
2003-09-17, 11:44
Tycker inte funtex ser tjock ut iofs men väldigt kraftfull, vilket är mer än vad man kan säga om många andra här om man ser dem med kläderna på.

Smaken är som baken, vill man heldre bygga än deffa så gör man det.

loboman
2003-09-17, 12:22
Jag respekterar ditt beslut du måste göra det som känns bäst för dig...

Men någon sa -"Vad är det för ide att ha en massa muskler om du skall dölja dem under ett lager späck. Är det inte lika bra att du bara är fet då så slipper du träna".

FUn-tex SSwinger
2003-09-17, 12:36
Originally posted by Teval
Funtex: Beror ju helt på vad man har för mål med träningen... Tror de flesta vill att det ska synas att man tränar, och inte att folk bara ska uppfatta en som tjock.. Visst är det skoj att vara stark, men inte på bekostnad av att se ut som en valross.. Och klart du kan bygga massa även om du håller dig i bättre form. my five cents angående deff..

Vi får se i slutändan vem som valt den rätta vägen ;)

Niclaaas
2003-09-17, 12:40
mycket snack om att deffa... låt han köra på som han vill. läser man hans journal ser man ju att det funkar, ökar brutalt mycket hela tiden :bpump:

Teval
2003-09-17, 13:28
Funtex: Jo kanske, om vi har samma mål?

Joakim Sporrong
2003-09-17, 13:35
En hel del muskler där under någonstans. Ut och promenera är mitt förslag!

Rom byggdes inte på en dag :bpump:

Spike
2003-09-17, 13:42
VI kan alla va överns om att det ser ut som skit just nu. Fast funtex har ju förklarat varför och vilka mål han har, och vägen dit kommer ju fungera om han spelar sina kort rätt. Och då är det vi som kallar Funtex fet idag som får äta upp våra bumbibjörnshattar!!

Så det är väl motiverat om han nu vill det...

clash
2003-09-18, 03:25
Ser ut att ha riktigt mustiga triccar oxå - alltid coolt!

för övrigt respekt för röven!

Lägre fettprocent kan man ju om inte annat växa sig ner i. Man bygger som sagt lättare muskler med lite späck på kroppen och är man inte fåfäng är det väl bara att fortsätta ett vinnande koncept. Tycker oxå det är jävligt onödigt att få deffnojja bara för att det är sommar. Dock så blir det ett helvetiskt kämpande ifall man väl får för sig att göra en seriös deff och är i rejäl "off-form"

Ser ut som det går framåt iallafall!

mvh / Jay the Gay

Pez
2003-09-18, 03:52
Äh.. varför ska man deffa till sommaren? Sommaren är ju överlägset bästa perioden att träna hårt - mindre folk på gymmet och lite mer ledighet... det är ju ändå på gymmet man hamnar, stranden är överskattad.

Funtex - klart du är slät som en säl, men att det finns muskler under späcket syns ju. Som Allan sa så fixar du till topparna i dubbelbiccen bättre om du roterar nävarna inåt..
J.lo röven är het nu sägs det ju för övrigt.. :D

Gladiatorerna1 - fett katabolt? :confused:

/pez

j0nas
2003-09-18, 04:24
Du räknade själv upp vad som skulle prioriteras, tycker du fick med allting bra där, fast jag tycker du har fel i att du inte är förtjock, jag tycker du e förtjock för att kunna köra riktigt hårt, kroppen blir förtrött av att bära runt på allt ditt fläsk, gör av med lite så har kroppen mer kraft åt att orka växa. Det är mitt tips, lägg om kosten lite + cardio. Du ska se det blir roligare och träna om man är lite hårdare oxå.. =) Vill bara tillägga du har allt på att vinna på att vara hårdare, Mer brudar o mer muskler tex! ;)

Lycka till.

FUn-tex SSwinger
2003-09-18, 08:58
Originally posted by j0nas
Du räknade själv upp vad som skulle prioriteras, tycker du fick med allting bra där, fast jag tycker du har fel i att du inte är förtjock, jag tycker du e förtjock för att kunna köra riktigt hårt, kroppen blir förtrött av att bära runt på allt ditt fläsk, gör av med lite så har kroppen mer kraft åt att orka växa. Det är mitt tips, lägg om kosten lite + cardio. Du ska se det blir roligare och träna om man är lite hårdare oxå.. =) Vill bara tillägga du har allt på att vinna på att vara hårdare, Mer brudar o mer muskler tex! ;)

Lycka till.

Lol shit ni får det at låta som man väger typ 300 kg o tillbringar dagen i sängen vräkandes chips och kipande efter lúft , Jag har inga problem alls att röra på mig THANK YOU VERY MUCH, dessutom är de ju fel det du säger vill man öka bra, ren, så får man offra ett par år som muuustig,cuz the bible tell ous so, ha

Teval
2003-09-18, 09:02
Funtex: "DÖM MIG SNÄLLA" va titeln :D ... Klart du får vänta dig att folk säger vad dom tycker då.

gladiatorerna1
2003-09-18, 09:11
Originally posted by Pez
Äh.. varför ska man deffa till sommaren? Sommaren är ju överlägset bästa perioden att träna hårt - mindre folk på gymmet och lite mer ledighet... det är ju ändå på gymmet man hamnar, stranden är överskattad.

Funtex - klart du är slät som en säl, men att det finns muskler under späcket syns ju. Som Allan sa så fixar du till topparna i dubbelbiccen bättre om du roterar nävarna inåt..
J.lo röven är het nu sägs det ju för övrigt.. :D

Gladiatorerna1 - fett katabolt? :confused:

/pez

Till Pez!

Det jag menade var att för mycket fett på kroppen ger en katabol effekt (katabol=motsatsen till uppbyggande) Det blir alltså svårare att få en anabol effekt. Jag hoppas du förstår vad jag menar.....annars får du säja till igen....

FUn-tex SSwinger
2003-09-18, 09:17
Funtex: "DÖM MIG SNÄLLA" va titeln :D ... Klart du får vänta dig att folk säger vad dom tycker då.

Ja jag vet jag tigger om det. men vafan kan ju inte bara stå o se på medans skeppet sjunker !!

King Grub
2003-09-18, 09:31
Originally posted by gladiatorerna1

Till Pez!

Det jag menade var att för mycket fett på kroppen ger en katabol effekt (katabol=motsatsen till uppbyggande) Det blir alltså svårare att få en anabol effekt. Jag hoppas du förstår vad jag menar.....annars får du säja till igen....

Om du kan länka till någon som helst vetenskaplig studie som stödjer det påståendet får du gärna göra det. Att insulinkänsligheten försämras vid ständig överätning är en sak, men att det skulle vara katabolt att vara fet, det vete tusan.

William
2003-09-18, 09:49
Han kanske syftar på att testosteron aromatiseras mer ju mer fett man har på kroppen. Enzymet aromatas som ansvarar för att testosteron omvandlas till östrogen sitter i fettväven och ju mer fettväv desto mer aromatas. Det är bl.a. därför riktigt feta män har hängbröst a la kvinnor.

Mindre testosteron, mer katabolt?

Mvh William

Teval
2003-09-18, 09:50
Funtex: Nejdå, klart du ska få försvara dig. Men jag hävdar fortfarande att du kan bygga maximalt med fettfri massa i bättre form. Och då menar jag massa som stannar kvar efter man gått ner i vikt också, för du tappar ju en hel del muskler när du tar dig ner i form.

King Grub
2003-09-18, 09:53
Originally posted by William
Han kanske syftar på att testosteron aromatiseras mer ju mer fett man har på kroppen. Enzymet aromatas som ansvarar för att testosteron omvandlas till östrogen sitter i fettväven och ju mer fettväv desto mer aromatas. Det är bl.a. därför riktigt feta män har hängbröst a la kvinnor.

Mindre testosteron, mer katabolt?

Mvh William

Mmm... Men katabolt, muskelnedbrytande?

William
2003-09-18, 09:56
Originally posted by King Grub

Mmm... Men katabolt, muskelnedbrytande?

Killen/tjejen kanske inte uttryckte sig på rätt sätt?! Det kanske inte ens var det som åsyftades...me not know...

Gladiatorerna1: Explain yourself!

Yonas
2003-09-18, 10:12
Tja, jag tycker alla som är såhär feta säger att dom inte är det till dom (om dom klarar av det, vilket är väldigt sällan) nån gång blir hårda. j0nas här i tråden är ett bra exempel på det, som nu är i grym form hela tiden och ser bättre ut än nånsin. Du bygger knappast mer muskler för att du är fet. Enda anledningen till att vilja vara så fet är att man vill vara maximalt stark, alternativt se grövre ut i kläder. För går du ner i vikt kommer du självklart bli svagare samt att kläderna kommer sitta lösare, och det tar hårt på psyket för många.

Alla gör självklart som dom vill, men det är svårt att motivera varför man vill gå omkring med ett stort lager späck på kroppen tycker jag. Om man nu inte bara är ute efter att vara maximalt stark hela tiden som sagt..

Fartman
2003-09-18, 10:22
Originally posted by Yonas
Tja, jag tycker alla som är såhär feta säger att dom inte är det till dom (om dom klarar av det, vilket är väldigt sällan) nån gång blir hårda. j0nas här i tråden är ett bra exempel på det, som nu är i grym form hela tiden och ser bättre ut än nånsin. Du bygger knappast mer muskler för att du är fet. Enda anledningen till att vilja vara så fet är att man vill vara maximalt stark, alternativt se grövre ut i kläder. För går du ner i vikt kommer du självklart bli svagare samt att kläderna kommer sitta lösare, och det tar hårt på psyket för många.

Alla gör självklart som dom vill, men det är svårt att motivera varför man vill gå omkring med ett stort lager späck på kroppen tycker jag. Om man nu inte bara är ute efter att vara maximalt stark hela tiden som sagt..

nåja, så svårt att motivera är det inte...

1: det är JOBBIGT och TRÅKIGT att gå ner i vikt.
2: det är skönt att vara fet
;)

Joakim Sporrong
2003-09-18, 11:02
Originally posted by Fartman

nåja, så svårt att motivera är det inte...

1: det är JOBBIGT och TRÅKIGT att gå ner i vikt.
2: det är skönt att vara fet
;)

E det skönt att vara fet?
Själv har jag ingen aning! MUHAHAHA

:hbang:

Lasse Kongo
2003-09-18, 11:33
Finns ingen som helst anledning att ha FÖR mkt fett, säg en enda anledning?

Kolla Polacken världens starkaste man, inte direkt fet.

Klart man kan ha ett litet lager, men själv har man varit uppe runt 130 pannor, bra man mådde då, snygg man var, eh not!

Lägre bf: enbart fördelar :smash:

//Lorden

FUn-tex SSwinger
2003-09-18, 12:03
Yonas - tänker inte ens kommentera, du verkar ju vara helt fucking väck,

Me lord - LOl eller hur, osså nästan den ända i sin klass, så var ju ett ytterst korkat inlägg

Grahn
2003-09-18, 12:06
Lord: Han e säkert jäääääääävligt ren med. ;)

------------

Fattar inte varför det blev ett sånt gnäll om hans fettnivå, stör den inte honom så varför stör den er?

Allan
2003-09-18, 12:19
Ska ta mig en funderare nu - många av inläggen här handlar inte om att bedöma Funtex utan mer generellt om det är bra att ha högt eller lågt BF när man tränar. Har ni direkta synpunkter kan ni alltid skriva i Funtex journal - om det är mer allmänt hållna synpunkter finns det alltid plats i Träning/konditionForumet.

allan

Teval
2003-09-18, 12:24
Grahn: Han får va fet om han vill, men han sågade deff och sa att det va rejält negativt att hålla sig i form om man ville bygga optimalt med fettfri massa, skulle tro att det är det folk reagerar på. Det va iaf det jag reagerade på.

Yonas
2003-09-18, 12:30
Funtex:

Ok, jag är väck. Men som du kanske ser av den här tråden verkar du tämligen ensam i din uppfattning att du inte skulle vara fet. Visst, man får tycka vad man vill. Men känns som man får komma ner på jorden ibland om man vill bli bedömd (jämförd med andra).

FUn-tex SSwinger
2003-09-18, 12:50
Grahn: Han får va fet om han vill, men han sågade deff och sa att det va rejält negativt att hålla sig i form om man ville bygga optimalt med fettfri massa, skulle tro att det är det folk reagerar på. Det va iaf det jag reagerade på.

Shiajt , ska jag ta det en gång till? Ur mitt läge är det itne lönt att deffa ner sig PÅGRUND av

1 Det kommer ta 6-7 katabola månader om det ska göras riktigt
2 När man väl är färdig deffad så lär man knappast vara tillräkligt grov för nått annat än att åla sig på stranden
3 För att sen inte gå upp igen till nuläget måste man hålla 100% koll på fett/kolhydrater maten vilket tar bort fokusen från sj'lva träningens passen, o tar bort en del av lusten

Summan av kardemumman = Långsammare framsteg

Yonas - naturligtvis är man såld på framsteg rent styrkemässigt , trodde det var vad denna sporten gick ut på ? Hur skulle du reagera om en vilt främmande punk kom upp till då o sa du var fet? exakt du blir lack, dessutom ville jag har bedömning angående släpande muskler, vilket du uppenbart inte fattat, dessutom får man en jävla psykoanalys på köpet,

Lasse Kongo
2003-09-18, 12:59
Sanslöst, folk lägger upp bilder och hoppas på att få höra det dem vill.

Du vill ju att folk ska bedömma dig, varav det flesta tycker du är fet, så ta det då eller deleta dina bilder.

Folk som bara vill ha slick i arslet kommer aldrig komma ngnstans

"Yonas - naturligtvis är man såld på framsteg rent styrkemässigt , trodde det var vad denna sporten gick ut på ?"

Vet ej om ja missat detta i tråden, men ditt mål är alltså att bli stark, inte att ha en snygg kropp, man behöver definitivt inte va speciellt stark för att få en riktigt grym och fin fysik, lyft rätt o lätt än tungt o fel.

Då förstår ja ditt val, inte annars.

Yonas
2003-09-18, 13:00
Funtex:

Beror väl på om man sysslar med byggning eller styrkelyft. Poängen är, om det inte framgått, att folk har svårt att se dom släpande muskelgrupperna pga fettet du redan släpar på. Och det verkar du inte riktigt vilja förstå. "Psykoanalysen" bjuder jag på. :thumbup:

Antonius
2003-09-18, 13:00
Min kommentar: Ser grovt ut, skitbra jobbat... fortsätt så! :whipped: :hbang: :kickass:

Till de som tjabblar om att han ska ta och smälta av överflödet av margarin så tycker jag att ni kan respektera att han inte vill det och att det funkar bäst för honom att inte lägga av flera kilon. Försöka vara psykolog ch säga att det kanske är mentalt svårt att gå ner i vikt för att man kanske känner sig så svag osv är bara löjligt enligt mig.

Allan
2003-09-18, 13:03
De flesta på det här forumet skulle kunna gnaga av sig foten för att komma upp i Funtex volym och styrka. Själv tycker jag att han har en välgörande avslappnad attityd till träningen (läs hans journal om ni inte gjort det tidigare). Sen går ni ut på gymen och tittar - det finns otroligt många grova killar därute som tränar för sin egen skull, och som struntar i BF.
Bara för att man lägger upp bilder för bedömning här innebär inte med automatik att man kommer att kråma sig på allmänna badplatser. Killen vill ha en bedömning av hur hans muskulära utveckling ser ut - alltså får han det. Han har inte mer fett på kroppen än att man kan bedöma det.
Sen skulle jag kunna skriva mer men det gör jag inte....

allan

Lasse Kongo
2003-09-18, 13:08
Originally posted by Allan
De flesta på det här forumet skulle kunna gnaga av sig foten för att komma upp i Funtex volym och styrka. Själv tycker jag att han har en välgörande avslappnad attityd till träningen (läs hans journal om ni inte gjort det tidigare). Sen går ni ut på gymen och tittar - det finns otroligt många grova killar därute som tränar för sin egen skull, och som struntar i BF.
Bara för att man lägger upp bilder för bedömning här innebär inte med automatik att man kommer att kråma sig på allmänna badplatser. Killen vill ha en bedömning av hur hans muskulära utveckling ser ut - alltså får han det. Han har inte mer fett på kroppen än att man kan bedöma det.
Sen skulle jag kunna skriva mer men det gör jag inte....

allan

Men bra, lägg upp det i regler för medlemsbilder:

"var vänlig markera väl att ni ej vill få kommentarer ang bf"

Osv osv osv!

Vafan är detta?

Pez för helvete, ta tag i detta forum nu :whipped:

FUn-tex SSwinger
2003-09-18, 13:13
Originally posted by Me Lord
Sanslöst, folk lägger upp bilder och hoppas på att få höra det dem vill.

Du vill ju att folk ska bedömma dig, varav det flesta tycker du är fet, så ta det då eller deleta dina bilder.

Folk som bara vill ha slick i arslet kommer aldrig komma ngnstans

LoL LÄgger upp för att få kreativ respons, klart man har lite hull men man kan ju förfan ändå se vad som släpar om man har ett tränat öga, vilket nån här inne ändå borde ha ,okej en säger man är mullig 2-3 okej lugnt, men när alla jävla kommentarer består av samma innehåll så stör man sig, på samma sätt om alla hade gett "tummen upp" varit lika irriterande, förstår du försöker ta en snabb poäng hos "massan" genom att göra detta påstående , synd bara det inte är verklighets förankrat ;)

Allan
2003-09-18, 13:15
Jamen Me Lord du får ju skriva det - så vad gnäller du om?

allan

Brezjnev
2003-09-18, 13:18
Originally posted by Me Lord

Men bra, lägg upp det i regler för medlemsbilder:

"var vänlig markera väl att ni ej vill få kommentarer ang bf"

Osv osv osv!

Vafan är detta?

Pez för helvete, ta tag i detta forum nu :whipped:

Nu är det ju så att Funtex klargjorde att han ville ha kommentarer angående släpande muskler, jag tror nog att han själv vet att han har en del isolering runt dem.

Dessutom så har ni inte "kommenterat" att han har för hög bf, ni har tjatat om det i några sidor och de fåtal svar som har varit konstruktiva har Allan för det mesta stått för.

Jag tror nog att Funtex själv vet vad han växer bäst av och om det är att ligga på den bf som han gör nu och om han inte bryr sig nämnvärt över det så vafan? Varför skulle han deffa då?

j0nas
2003-09-18, 13:59

Lol shit ni får det at låta som man väger typ 300 kg o tillbringar dagen i sängen vräkandes chips och kipande efter lúft , Jag har inga problem alls att röra på mig THANK YOU VERY MUCH, dessutom är de ju fel det du säger vill man öka bra, ren, så får man offra ett par år som muuustig,cuz the bible tell ous so, ha

Knappast du bygger bättre massa bara för du är SÅDÄR -BULKAD- att bygga massa gör man bättre något "bulkad" men inte sådär!
Det är helt jävlar onödigt för kroppen. Tro inte du bygger bättre för du ser ut sådär, tror ditt bf är på en 30% hälsofara enbart dvs :)
Vafan, äter du inte chips? Ser så ut, no offense. Inga problem att röra dig? Du påstår du är lika smidig som en kille på 10% ?

Put glasses on and see the truth.
Droppa vikten & börja bygg om det är bb du kör och inte strongman.

Mvh.

j0nas
2003-09-18, 14:12
Originally posted by Yonas

Haha,, Tack Yonas =)
Men det är sant, face the truth. OK om man inte klarar bli hård pga bristande kunskaper. Men sitta och säga man växer bättre för man är fetare än en julgris är bara sjukt korkat. Sanningen är du växer sämre om du är förfet! Jag håller själv ett bf på ca 10% Och jag växer bättre än jag nångång gjort bulkad, kroppen e mkt piggare och orkar växa mer!

-Kör era bulks inom gränser!

Mvh.

j0nas
2003-09-18, 14:15
Originally posted by Grahn
Lord: Han e säkert jäääääääävligt ren med. ;)

------------

Fattar inte varför det blev ett sånt gnäll om hans fettnivå, stör den inte honom så varför stör den er?

Svarade just på det tidigare, bristande kunskap bör man informera vid. Han tror han måste vara sådär bulkad för att växa, vilket är fel. Han ville ha synpunkter o hjälp. Och det får han.
Då e allt som det ska vara eller?:smash:

j0nas
2003-09-18, 14:18

Shiajt , ska jag ta det en gång till? Ur mitt läge är det itne lönt att deffa ner sig PÅGRUND av

1 Det kommer ta 6-7 katabola månader om det ska göras riktigt
2 När man väl är färdig deffad så lär man knappast vara tillräkligt grov för nått annat än att åla sig på stranden
3 För att sen inte gå upp igen till nuläget måste man hålla 100% koll på fett/kolhydrater maten vilket tar bort fokusen från sj'lva träningens passen, o tar bort en del av lusten

Summan av kardemumman = Långsammare framsteg

Yonas - naturligtvis är man såld på framsteg rent styrkemässigt , trodde det var vad denna sporten gick ut på ? Hur skulle du reagera om en vilt främmande punk kom upp till då o sa du var fet? exakt du blir lack, dessutom ville jag har bedömning angående släpande muskler, vilket du uppenbart inte fattat, dessutom får man en jävla psykoanalys på köpet,

Det behöver inte bli några katabola månader, kör inte så hårt, men ändra kosten endel. Du kan lägga upp något långsiktigt. På 1år att droppa kanske 8% bf. Din träning kommer inte gå mkt sämre pga det. Tror du kommer tycka om den minst likamkt om inte mer.
Min träning gick inte åthelvete då jag gick ned 10kg fett. och det gjorde jag på typ 1år.

FUn-tex SSwinger
2003-09-18, 14:27
Originally posted by j0nas

Put glasses on and see the truth.
Droppa vikten & börja bygg om det är bb du kör och inte strongman.

Mvh.

Ännu en aftonblads specialist, så man kan inte bygga på denna fetthalten? o de träningspass jag kör nu bygger inte? detta är baserat på ??strongmen bygger inte heller för den delen? kör du ditt race så kör jag mitt,i min värld är det styrka/massa som gäller, inte om magen är platt under sommarhalvåret,vi har alla olika förbilder och mål vissa vill vara räkor hela livet andra inte, bara att aceptera,

j0nas
2003-09-18, 14:34

Ännu en aftonblads specialist, så man kan inte bygga på denna fetthalten? o de träningspass jag kör nu bygger inte? detta är baserat på ??strongmen bygger inte heller för den delen? kör du ditt race så kör jag mitt,i min värld är det styrka/massa som gäller, inte om magen är platt under sommarhalvåret,vi har alla olika förbilder och mål vissa vill vara räkor hela livet andra inte, bara att aceptera,

Frågan är om man vill ha maximal muskeltillväxt för de flesta som tränar vill ju det, i ditt fall är det inte så det hör jag ju, då ska jag inte säga något mer här iaf, kör du ditt race då. Klart du växer och ökar, även strongmen, men det lär knappast vara det optimala att ha en kroppsvikt på 25kg över vad den behöver vara.

Mvh.

Grahn
2003-09-18, 14:40
ids inte debattera med dig J0nas, men det finns en tråd i träningsforumet om bulk och fett etc där du kan fortsätta denna detatten utan att spamma funtex bildtråd.

AnderssoN
2003-09-18, 19:14
Stora axlar och armar. Du ser över huvud taget väldigt stark ut. Vet inte om ryggen kanske behöver lite mer pisk?

FUn-tex SSwinger
2003-09-18, 20:05
Andersson - Vidden är lite sorglig asså, lite kluven här den senaste tiden,har ju nästintill alltid kört axelbrett pistolgrepp i chinsen/latsdraget men vettefan om man inte skulle öva in det klassiska utförandet istället,

Castro
2003-09-18, 20:08
Jag tycker faktiskt inte alls vidden är så dålig. Det är nog mest en synvilla skulle jag tro. För att få fram vidden och v-formen bra är det ju nästan ett krav att ha smal midja, det har du inte, men om du hade haft det så hade vidden verkat mycket bättre kan jag lova.

OBS! Detta är ingen uppmaning till deff utan bara min syn på vidden.

FUn-tex SSwinger
2003-09-18, 20:21
castro - vettefan asså, men man märker tex i lats spreaden känns lide tamt, ska försöka blir mer intensiv i uppdragningar, har en sakta övergång nu, blivit för mycket fokus på enbart rodden den senaste tiden, ¨får man till korsryggen osså så bär det nog av på rätt väg som sagt,

AnderssoN
2003-09-18, 21:04
Ryggen är naturligtvis inte dålig i sig, men i jämförelse med axlar och armar halkar den efter lite. Men det är ingen stor sak.

Deceptor
2003-09-21, 03:16
Baksida axlar tycker jag på tricepspose bilden ser lite släpande ut

Vargen
2003-11-03, 22:39
Du skrev i början att du fan inte var fet och sen max 4+. Sanningen är att du är minst 30 kg för fet! Men grov är du din lille gottegris.:eating:

shirunai
2003-11-03, 23:02
Jag tycker du ska fortsätta i samma stil som du gör nu, jag tycker allt är bra enligt mina ögon, jag tycker inte latsen är dålig, jag ser fruktansvärt mycket massa i dig, får man fråga lite stats i övningar är bara nyfiken, du ser brutalt stark ut

Spike
2003-11-03, 23:58
Jag gillar att du bygger en mening av alltihop shirre och sen avslutar du inte ens din ubermening med punkt :MrT:

Funtex är fet. Jag hoppas få se funtex slimmad nån dag så jag kan slíppa tro att alla säger att han är enorm för det finns inte så mycket bättre att säga =)

Herkulez
2003-11-04, 07:55
Originally posted by Spike
Jag gillar att du bygger en mening av alltihop shirre och sen avslutar du inte ens din ubermening med punkt :MrT:

who cares

du var mig en enorm jävul funtex

FUn-tex SSwinger
2003-11-04, 08:39
SPike - Ska passa sej komma här spela tuff! vad är det för stil? ge sig på min stiliga graciösa skrivstil, hur lågt får man sjunka jävla tönt SÖCK MY ANUS !!"!"

ps. Du har världens FATTIGASTE dagbok ,bara så du vet :thefinger .ds

Spike
2003-11-04, 09:09
Nu var det ju inte din skrivstil jag gav mig på funtex utan shirnurias ;)

I övrigt har jag all rätt i världen och komma här och spela tuff :love:

Nike
2003-11-05, 22:52
Originally posted by FUn-tex SSwinger
min stiliga graciösa skrivstil

jävla tönt SÖCK MY ANUS !!"!"

:laugh::rolleyes:

Big_Vik
2003-11-06, 17:51
nu börjar det bli dags för nån mod. att kapa inlägg/stänga tråden...
Och att börja prata deff innan jul?? :nono:

Funtex: armarna och axlarna är :hbang:
önskar jag får sånna nån gång i framtiden...:)

Lellan
2003-11-11, 13:59
Stressurfar forumet och hinner knappas läsa hälften men vill ge :thumbup: här och :smash: på alla deff-fanatiker.. jisses.. :rolleyes:

Ser ju ut som en stark karl, och om det fungerar bra för honom så varför ändra? Nänä... ser kraftfullt ut! :bpump:

isakssonmartin
2003-11-11, 18:47
ok mannen jag ska dömma dig.

bulkig och grov punkt slut men skala av lite fett sen lär du vara mr ript muscle

massan har du men den gömmer sig under en massa fett.

Simson
2003-11-17, 12:22
Strong kille. Djäkligt starkt. Håller med om en del tidigare kommentarer. Bröstet ligger kanske lite efter, trots att du är så stark i bänk. Möjligt att latsen släoar lite men tycket inte det är så farligt. Riktigt grova armar killen! Kanske lite mer volym på bakre delta. Jag har lite samma problem som du med bröstet, en av mina starkare muskelgrupper men det vill inte bygga lika mycket volym som jag vill att det ska göra, speciellt inte övre delen.

Sen var det en helskottans massa tjat om deff hit & dit. Det behöver ju inte vara ett självändamål att vara hård. Du är ju inte så överviktig att du tar nån medicinsk skada av det enligt min mening. Om ditt mål är att bli så stark som möjligt så set det ju ut att gå bra för dig.
Sen är det ju från en medicinsk synvinkel hälsosamt att kombinera byggandet med motion/cardio men det behöver ju inte betyda deff för det. Bara öka syresättningen lite & stärka hjärtat.
Kör på som du vill, det ser ju ut att gå bra för dig.

FUn-tex SSwinger
2003-11-17, 13:21
bröstet är helt knas, speciellt övre känns väldigt platt livlöst o sånt,har ju som sagt påbörjat ett viktnedgångs projekt trött på alla strechmarks speciellt på låret nu när man börjat köra dem tungt, snacka med doktorn kom fram till detta var ända utvägen, bara att bita i det sura äpplet.

shirunai
2003-11-17, 13:25
Men funtex bara för du går ned behöver du inte bli hård, deffa bort nåra kilon och fortsätt kör i samma andra :thumbup:

FUn-tex SSwinger
2003-11-17, 13:30
Hade jag inte tänkt i heller ,landar väl på en 13-14% antaglingen får se,be till gud att man inte får deffnoja, många amatörer som har stupat i det träsket.:cryout:

mangemani
2003-11-17, 14:33
Hade jag inte tänkt i heller ,landar väl på en 13-14% antaglingen får se,be till gud att man inte får deffnoja, många amatörer som har stupat i det träsket.:cryout:

been there,done that(2 ggr faktiskt)
ähh,detta klarar du gallant:)

Piranha
2003-11-17, 14:46
Jag håller med flera av föregåente talare ..

Jääääävlar mycke volym där !!!!!

Thony
2003-11-29, 12:29
Tycker det ser köttigt å bra ut...Lite mer övre bröst...Lite bredare nacke till dom axlarna :D

kör hårt pöjk:thumbup:

Teval
2003-11-30, 02:02
13-14% kommer ta tiiiiiiiiid innan du når, och du kommer tappa massvis med styrka.

Jon2
2003-11-30, 02:15
Själv längtar jag grymt mkt tills efter deffen då jag kan börja bulka igen. Känns ju bäst då kan bulka utan att vara i dålig form . Nu tänker men ju hela tiden ska jag deffa lr bulka ena veckan känner man för det ena andra för det andra. Och det man förlorar iom deffen brukar man ta igen rätt så fort.

Yonas
2003-11-30, 02:27
Tja är väl mest amatörer som tror att dom alltid är några kilon från 13-14% snarare. Ska du ner på det snabbt får du nog köpa upp dig på en sån där skalare dom har nere på kebaben. Från bilderna att döma ligger du på 25-30% bf i alla fall, och en deff från det är inte en "walk in the park".

FUn-tex SSwinger
2003-11-30, 11:00
13-14% kommer ta tiiiiiiiiid innan du når, och du kommer tappa massvis med styrka.

Tid visst, kommer ta ett antal månader,kanske man tappar styrka kanske inte, det får tiden utvisa.

Yonas - Har all tid i världen, april, maj så ska det nog sitta.

z_bumbi
2003-11-30, 11:50

Två års skötande av kosten, styrkeförlust ? Nja inte så mycket skulle jag tro med den takten.

De som bygger bra vid 10% fett har inte använt en riktigt fettmätningsmetod eller så har de en djävla tur med generna..

Teval
2003-11-30, 15:01

Tid visst, kommer ta ett antal månader,kanske man tappar styrka kanske inte, det får tiden utvisa.

Yonas - Har all tid i världen, april, maj så ska det nog sitta.

Ett år får du nog räkna med, och styrke/mass-förlust såklart...

Teval
2003-11-30, 15:02
Originally posted by z_bumbi

Två års skötande av kosten, styrkeförlust ? Nja inte så mycket skulle jag tro med den takten.

De som bygger bra vid 10% fett har inte använt en riktigt fettmätningsmetod eller så har de en djävla tur med generna..

Ja på två år kanske han kan grejja det.. 10% bygger nog inte folk så bra på kanske.. Men 25-30% som swinger har behövs inte.

FUn-tex SSwinger
2003-11-30, 15:53
Kan iofs lägga upp en bild på 109 kg,nästa blir på 104, fått en hel del !"#¤ nya jävla strechmarks på tri, hoppas ni finner dom underhållande..

Munter
2003-11-30, 16:28
You go girl. Fett med stretchmarks där, det är respektabelt!

Allan
2003-11-30, 21:25
Respekt!

allan

Castro
2003-11-30, 23:27
Riktigt, riktigt köttigt! Fan det kommer bli grymt intressant att se dig i bättre form! Lycka till med deffen :hbang:

FUn-tex SSwinger
2003-12-01, 13:05
Tack grabbar , det värmer såå nu i vinter tider :love:

Jense
2003-12-11, 03:32
Tunnis. BAH

stor som fan, stark som fan också gissar jag, trapzen ser bra ut, de går upp bra i nacken på bakifrånbilden.

kör shruggsen med antingen hanltar eller stång, släpp efter sakta i nedgången bara, så blir dem säker som du villl ha dem

Jense
2003-12-11, 03:34
läs b&k, man kan bulka med protein.

Sve
2004-01-08, 05:33
snygga stretchmarks i midjan också....
man får nog fan skilja på bulk och extrem fetma.
vad ligger du på i bf? 40% ?

DiZi
2004-01-08, 07:13
Originally posted by boFFen
jag som trodde bulk och fetma hörde ihop?:bpump:

Till en viss grad, ja! :D

FUn-tex SSwinger
2004-01-08, 09:46
Originally posted by Sve
snygga stretchmarks i midjan också....
man får nog fan skilja på bulk och extrem fetma.
vad ligger du på i bf? 40% ?

haha strechtmarksen i midjan visste nån skulle se dom,vet dom suger, normalvis så skulle jag börja jiddra med dig men pallar inte :thumbup:

kharon
2004-01-08, 11:03

haha strechtmarksen i midjan visste nån skulle se dom,vet dom suger, normalvis så skulle jag börja jiddra med dig men pallar inte :thumbup:

lol du är inte den enda med stretchisar i midjan... :em:

Däremot är du en av de få som jag ser upp till här på kolozzeum!
Du är grym! Stor och stark som en fucking buffel!
Skön attityd har du också! Ändå kan man inte låta bli att vara lite rädd för dig...

Hur som helst kommer du att bli grym!
Fortsätt kämpa på bara!:whipped:

mag
2004-01-10, 21:48
Du ser väldigt grov ut måste jag säga.Tycker att du skulle se ändå bättre ut med lite mindre fett%, men det är ju helt upp till dig.Annars är det bara att kriga på i gymmet:bpump: .
Lycka till:thumbup: