handdator

Visa fullständig version : Starkare i FU-bänk än vanlig?!


Sandö
2010-01-09, 22:25
Har börjat testa FU-bänk då jag haft extremt dålig utveckling på brösten och bänken. Har tidigare tagit runt 90kg som max i bänken, har gått upp till att klara 95kg nu innan jul (vanlig bänk). Testade idag att maxa i FU-bänk och döm om min förvåning då jag tryckte upp 2 x 100kg med lite hjälp på andra! Hur gick nu detta till??? :confused::confused: (kanske lite gladare gubbar, men frågetecknen består!)
Jag har ju fått för mig att man är svagare i FU-bänk, men det kanske bara är så att jag har så ruskigt dålig teknik på vanliga bänken att jag fixar FU bättre?

Skit samma, jag är ruggigt nöjd och då jag får bättre kontakt i FU så kör jag vidare på det (blandat med vanlig ibland såklart). :thumbup:

bubbe
2010-01-09, 22:30
Hur gör du när du kör FU bänk då?

Menar du fötterna på bänken eller fritt i luften?

Sandö
2010-01-09, 22:42
I luften.

bubbe
2010-01-09, 22:44
I luften.

Isf gör du något eller rättare sagt det är något du inte gör i den vanliga bänken.

Bara att packa väskan en lördag och komma ner till falkenberg!

jokem
2010-01-09, 22:45
Det borde väl inte vara så konstigt egentligen? Om du tränar FU-bänk blir du starkare i det, tränar du vanlig bänk med eller utan bra teknik blir du starkare där! FU-bänk brukar oftast fungera bäst för att få igång bottenrörelsen av bänken, liksom att försöka få upp farten i början!

Grattis iallfall må jag säga =)

von huff
2010-01-09, 22:50
Det är förståeligt om du inte tar stöd med benen och ligger som en död sill på bänken eller om du har kört mer FU bänk och din teknik är dålig

Sandö
2010-01-09, 22:52
Isf gör du något eller rättare sagt det är något du inte gör i den vanliga bänken.

Bara att packa väskan en lördag och komma ner till falkenberg!

Yes, ska jag absolut göra! Måste bara få till det med tiden någon dag, eller hur kör ni på helger?

Det borde väl inte vara så konstigt egentligen? Om du tränar FU-bänk blir du starkare i det, tränar du vanlig bänk med eller utan bra teknik blir du starkare där! FU-bänk brukar oftast fungera bäst för att få igång bottenrörelsen av bänken, liksom att försöka få upp farten i början!

Grattis iallfall må jag säga =)

Tack! Nej det är klart, men detta var (kollar i journalen) 3e gången jag körde FU så jag borde ju inte ha hunnit bli så mycket starkare där. :)

I vilket fall som helst så är jag glad och det är väl det viktigaste!

bubbe
2010-01-09, 22:54
Yes, ska jag absolut göra! Måste bara få till det med tiden någon dag, eller hur kör ni på helger?



Tack! Nej det är klart, men detta var (kollar i journalen) 3e gången jag körde FU så jag borde ju inte ha hunnit bli så mycket starkare där. :)

I vilket fall som helst så är jag glad och det är väl det viktigaste!

Skicka bara ett PM när du har en lördag ledig. Vi kör antingen vid lunch eller runt kl fem.

Kauppi
2010-01-09, 23:02
FU = feet up?
eller vad är FU haha? :D

Sandö
2010-01-09, 23:03
Det är förståeligt om du inte tar stöd med benen och ligger som en död sill på bänken eller om du har kört mer FU bänk och din teknik är dålig

Är inte riktigt med på hela den meningen. :) Vilket är förståeligt, att jag är starkare i FU för att jag ligger som en död sill i vanlig eller att jag ligger som en död sill i FU...eller va? :confused: Kanske jag som är trög på så här på kvällskvisten. ;)

Skicka bara ett PM när du har en lördag ledig. Vi kör antingen vid lunch eller runt kl fem.

Okej, låter bra, runt fem passar mig bättre isf! Jag hör av mig.

Sandö
2010-01-09, 23:03
FU = feet up?
eller vad är FU haha? :D

Ja precis :) Kanske inte är den egetliga översättningen, men det är så jag menar iaf. :D

Mr.Sarkastisk
2010-01-09, 23:09
FU = Fuc* Yo* = ingen bra förkortning ;)

von huff
2010-01-09, 23:10
Är inte riktigt med på hela den meningen. :) Vilket är förståeligt, att jag är starkare i FU för att jag ligger som en död sill i vanlig eller att jag ligger som en död sill i FU...eller va? :confused: Kanske jag som är trög på så här på kvällskvisten. ;)



Okej, låter bra, runt fem passar mig bättre isf! Jag hör av mig.

Jag menade att om du ligger på bänken utan att brösta upp dig så har du inte så stor nytta av benen:)

Sandö
2010-01-09, 23:15
FU = Fuc* Yo* = ingen bra förkortning ;)

Hehe, don't blame me! Inte jag som kommit på förkortningen. Men rent gramatiskt sett så är den ju bättre än den du skrev då den borde vara FY.. ;)

Jag menade att om du ligger på bänken utan att brösta upp dig så har du inte så stor nytta av benen:)

Jahaaa, du menar så. Jo men jag försöker brösta upp mig då jag kör vanlig, fast jag är ju vig som ett kylskåp så det ser säkert sådär ut! :) Men det förklarar iofs inte varför jag är starkare i FU än vanlig ändå, om jag nu inte använder benen i endera teknik?

Trapper Buzz
2010-01-10, 00:02
Sitter nog 95% i skallen,
Jag är också nära mitt max på FU.

tntballe
2010-01-10, 00:19
Du kanske spänner ryggen mer när du har fötterna uppe, vilket kan ge det där lilla extra.