handdator

Visa fullständig version : Naturell EAA?


Vicotnik
2010-01-08, 02:41
Brukar använda EAA FX naturell men den finns inte i lager där jag brukar köpa den. Har letat en del på andra butiker men inte hittat nåt annat naturellt EAA, alltså utan arom och sötningsmedel. Nån som vet var man kan få tag på lite sådant? Det börjar sina i burken här. :(

Tillhör jag en minoritet förresten, som föredrar naturellt? Tycker det är lite klent med naturella produkter i butikerna. Älskar bars, men tycker att det mesta protein (vassle, kasein, EAA) smakar halvkasst oavsett om det är smaksatt eller inte.

dt06mj2
2010-01-08, 02:51
"När är EAA FX Naturell åter på lager?"

"Det kommer in mer naturell i samband med att vi gör en justering i sammansättningen som är att vi ökar upp halten leucin i förhållande till isoleucin och valin. Skulle tro att denna ändring bli någon gång i mitten av januari.

Hade jag varit du hade jag tillfälligt gått över till BCAA FX.

leerfish
2010-01-08, 22:21
jag undrar hur naturell eaa smakar, jag har en burk esapro grapetonic hemma
är den lika beskt??? och smakar det nåntång på naturell???

kalajset
2010-01-08, 22:50
Naturell EAA är inte gott, inte på långa vägar, men det är drickbart. Det är betydligt mindre syrligt än de flesta smaksatta EAA jag prövat, men är å andra sidan mer "beskt" om något. Ett enkelt sätt att göra det lite godare faktiskt om man så önskar är att blanda med lite koncentrerad saft/några droppar "citronjuice". Särskilt citronsaften får det naturella EAA´t att smaka mer neutralt.

TehSaxo
2010-01-08, 23:36
EsaPro finns i naturell, har ca 500gram kvar av mitt. Åker ner med stora svårigheter +10cl funlight och 20cl vatten. Aldrig gjort ett större misstag i mitt liv...

Baskagge
2010-01-09, 02:20
EsaPro finns i naturell, har ca 500gram kvar av mitt. Åker ner med stora svårigheter +10cl funlight och 20cl vatten. Aldrig gjort ett större misstag i mitt liv...

+1. Det är det värsta jag smakat på.

Degpekka
2010-01-09, 02:51
Esa pro finns väl bara i citrus och grape, inte någon naturell?

Vicotnik
2010-01-09, 03:02
Naturell EEA luktar lite unket, men doften är inte speciellt påträngande, mindre syrlig som kalajset säger. Jag blandar 10g EAA med drygt 3dl vatten (i en Brämhultsjuice-flaska av den mindre typen, perfekt för detta ändamål) och sveper, det smakar i princip ingenting.
EsaPro Grape är utav de EEA-preparat jag testat den som smakar sämst. Lemon-varianten är lite bättre.

TehSaxo: Jag hittar inte naturell EsaPro någonstans. Om du vet nån butik som säljer så tipsa gärna.

Kenna
2010-01-09, 13:35
Esa Pro Grape + monohydrat i ljummet är nästan gott, däremot smakar det riktigt illa i kallt vatten av någon anledning har jag märkt.

Man and Machine
2010-01-10, 02:10
Jag dricker naturellt ESA och det smakar ungeför lika illa som det andra. Helt klart värt det med tanke på hur mycket sötningsmedel man slipper och hur mycket protein man får istället. Vill minnas att mängden sötningsmedel är väldigt hög i en burk.

Jonesss
2010-01-10, 03:37
klara man dricka rent EAA, så kommer man tycka allt annat smakar gott. fick i mig 800g av EAA FX och nu tycker jag verkligen om smaken av alla andra EAA jag provat. kan till och med längta lite efter EAA brutal berry.

Frumpish
2010-01-10, 09:50
kan till och med längta lite efter EAA brutal berry.

Fy fan, då har det gått långt :P (Brutal berry måste vara mest opassande namnet på en produkt någonsin? Vart kommer bärsmaken in? Den e bara brutalt äcklig)

Har själv en oöppnad EAA FX jag ska smaska i mig så fort min EAA brutal berry är slut (snart hoppas jag..)

Hermit
2010-01-10, 11:37
EAA FX Naturell var ganska hemskt första gången, efter ett par gånger går det ner som vatten dock. EAA Citrus är gudomlig, Brutal Berry likaså :)

EiseltUK
2010-01-10, 11:41
Fy fan, då har det gått långt :P (Brutal berry måste vara mest opassande namnet på en produkt någonsin? Vart kommer bärsmaken in? Den e bara brutalt äcklig)

Har själv en oöppnad EAA FX jag ska smaska i mig så fort min EAA brutal berry är slut (snart hoppas jag..)

Den nya smaksättningen på EAA FX är super. Ingen bismak av aminosyrorna. Kunde kanske har varit sötare men samtidigt är ju det ganska onödigt med mer aspartam.

ThisIsTheOne
2010-01-10, 12:53
Har själv en oöppnad EAA FX jag ska smaska i mig så fort min EAA brutal berry är slut (snart hoppas jag..)

Tycker du att Brutal Berry smakar illa kommer du inte direkt smaska i dig naturella EAA FX. :) Men som konstaterat av flera ovan - det går ner utan problem. Personligen tycker jag inte ens att det smakar särskilt illa.

mattilainen
2010-01-10, 12:59
Jag kör brutal barry och den är god ju

Vicotnik
2010-01-10, 14:29
Var hittar man billigaste smaksatta EAAn då? Måste ha något medan jag väntar på att den naturella ska dyka upp igen.

Det är ganska stor skillnad i innehåll på t.ex. EAA FX naturell och brutal berry. Den smaksatta innehåller bara 80% av det vi vill ha jämfört med den naturella. 20% av pulvret är alltså sötningsmedel, arom och färgämne, något jag varken vill betala för eller få i mig egentligen.

http://i185.photobucket.com/albums/x170/vicotnik/brutal_vs_naturell.png

vicarious
2010-01-10, 14:40
Bodyscience EAA och EAA FX lär vara de billigaste alternativen på marknaden. Själv föredrar jag Kolozzeum, då vet man att man får det man betalar för.

Vicotnik
2010-01-10, 15:03
Det fick bli Kolos egna, 94g protein per 100g säger de officiella siffrorna. Stämmer det så är det antagligen mindre skräp i den än i EAA FX brutal berry.

EiseltUK
2010-01-10, 15:46
Var hittar man billigaste smaksatta EAAn då? Måste ha något medan jag väntar på att den naturella ska dyka upp igen.

Det är ganska stor skillnad i innehåll på t.ex. EAA FX naturell och brutal berry. Den smaksatta innehåller bara 80% av det vi vill ha jämfört med den naturella. 20% av pulvret är alltså sötningsmedel, arom och färgämne, något jag varken vill betala för eller få i mig egentligen.

http://i185.photobucket.com/albums/x170/vicotnik/brutal_vs_naturell.png


Den naturella EAA FX in på lager igen om ungefär en månad.

Personligen skulle jag välja den smaksatta när det gäller EAA FX för den är såå mycket godare.

Jochitko
2010-04-01, 01:31
Beställde precis en naturell EAA FX och ska bli kul att dricka den för första gången snart :D Har polare som inte dricker kollos smaksatta EAA för de tycker det är för äckligt, så ska bli intressant att se hur naturell går ner för mig :P Ska ta o bjuda alla träningskompisar på carsin dos också :D hahaha

FyllSkalle
2010-04-02, 09:42
Naturell EAA FX är ett givet val för mig med tanke på att den smaksatta varianten innehåller klart mycket mindre EAA presis som Vicotnik påpekade.

Den smakar inte gott men inte äckligt heller enligt min mening. Inga problem alls att dricka den. Är inte speciellt kräsen vad det gäller smaker i största allmänhet. Dricker alltid naturell vassle och tycker det nästan är gott.

HMB är nog det äckligaste kosttillskott jag druckit, men även det går ner utan problem.

kalaskonrad
2010-04-02, 10:13
Jag har den naturella Eislelt EEA. Första gången jag drack den var det fan med nöd och näppe att magen ville behålla det! Men på något sätt nu har kroppen vänjt sig med smaken och nu tycker jag till och med att den där eftersmaken den ger är riktigt god :smash: Smakar lite äggula av den (tycker jag iaf då)

Telles
2010-04-02, 14:47
Verkar som om EAA har blivit det nya "innetillskottet", Om man bortsker smaken är frågan som återstår, hur bra funkar Eaa och är det bättre än tex bcaa?

vicarious
2010-04-02, 17:21
Verkar som om EAA har blivit det nya "innetillskottet", Om man bortsker smaken är frågan som återstår, hur bra funkar Eaa och är det bättre än tex bcaa?

BCAA är de 3 grenade aminosyrorna som ingår i EAA. Så med EAA får man BCAA + flertalet andra essentiella aminosyror.

EAA stimulerar proteinsyntesen. Läs sticky.

Telles
2010-04-02, 17:30
BCAA är de 3 grenade aminosyrorna som ingår i EAA. Så med EAA får man BCAA + flertalet andra essentiella aminosyror.

EAA stimulerar proteinsyntesen. Läs sticky.


Så kontentan är alltså att man köper EAA istället för BCAA?

vicarious
2010-04-02, 17:38
Så kontentan är alltså att man köper EAA istället för BCAA?

Ja :-P

Vill också höja ett varningens finger för naturellt EAA - det smakar inge vidare. Bara så man är medveten :D

Onigiri
2010-04-02, 22:29
Men vilket gnäll om smak? Vad tror ni det ska smaka egentligen? Det är ju rena lyxet med smakerna i jämförelse med rena/naturella.

Jochitko
2010-04-06, 19:10
Jag smakade min naturella EAA FX för första gången idag och kan sammanfatta att den inte alls smakar så illa. Den är syrlig och inte direkt god, men inte mkt äckligare än vissa smaksatta EAA jag smakat tidigare som jag tyckte smakade aldelles för sytetiskt. Rekomenderar den naturella smaken faktiskt, känns "cleant" :P Sen skulle jag inte dricka ngn EAA produkt för smakens skull så om man gillar smaken på smaksatt EAA så blir ju nerbytet till naturell större såklart.