handdator

Visa fullständig version : Kavaj


pcw
2010-01-08, 00:33
Har lite svårt att hitta en snygg passande kavaj i min storlek. Köpte en Acne strl 54 som sitter bra förutom att den stramar i ryggen då. Byxorna är strl 52 och sitter perfekt.

Känns som att detta borde vara ett ganska vanligt problem bland byggare. Man får ju oftast ganska bred rygg av att gymma. Visst man kan ju köpa en strl 56 kavaj men då blir den väldigt stor runt midjan och magen, samt kanske lite för lång om ärmarna och rumpan.

Finns det något bra kostymmärke som passar oss lite bredare män upp till? Och slutligen kan sy upp en kavaj så att den blir större baktill ryggen?

capture
2010-01-08, 00:34
Antar att om det finns något att ta av så går det att göra den lite större annars känns det som att en som är lite stor borde gå att fixa mha en skräddare utan någr större problem

ceejay
2010-01-08, 00:38
jag har liknande problem med de flesta grejer, att de blir för tajta i ryggen typ. Men det beror inte på att jag är beef ;)

Ngn som har tips på ställen med kläder för lite mer tall guys?

Kimball
2010-01-08, 01:10
Jag snubblade precis över: http://www.suitopia.se/ som kör skräddarsydda kavajer / hela kostymer / frackar till trevlig kosing. Och av det jag läst runt nu lite snabbt senaste timman verkar folk vara klart nöjda med material och service! Lär ju säkerligen kunna mäta sig med många konfektionskostymer som tex Acne åtminstone?

Nu hade väl alla tyger förvisso 30% polyester i sig, men priset är ju därefter också så. Kan ju vara värt det om man har väldigt svårt att finna välsittande grejer? Sen är ju beställning av kavaj nåt man drar sig för att beställa på nätet då man vill prova osv. Men får man till måtten kan man ju tjäna pengar iaf :)

Kimball
2010-01-08, 01:15
Jaha, helt gröna skogar var det självklart inte och editera hann jag inte, men vill nån läsa nåt mer ingående om suitopia finns: http://thedronesclub.wordpress.com/2008/11/19/en-kritisk-titt-pa-suitopia/

Nåväl.

Trapper Buzz
2010-01-08, 01:21
Myrorna.

Exhale_
2010-01-08, 10:41
Myrorna.

+1

Har köpt många kavajer där (Röda Korset) för en femtilapp som sett riktigt bra ut. Då kan man ju lägga någon extra krona på en skräddare om man behöver modifiera.