handdator

Visa fullständig version : Baka med EAA


DemeeX
2010-01-07, 23:35
Tjenare!

Började med EAA idag och redan efter första dosen så var jag spyfärdig. Aldrig smakat någoting värre. Men slog då av tanken att man kanske kunde tillsätta lite i en smet? Skulle de fungera att kanske baka något bröd som inhåller EAA? Eller kommer det att förstöras under uppvärming tex? Eller har ni något annat tips på hur man kan få de att smaka bättre/mindre illa?

WHITEFOLKS
2010-01-07, 23:37
Då tappar du det positiva med eaa, oavsett om det klarar värmen eller inte.

Det finns många eaa-tillskott med varierande smak så försök hitta ett som passar dig om du nu vill använda eaa-tillskott.

Det går bra med vassle annars också och det brukar ha en "bättre" smak.

Exhale_
2010-01-07, 23:38
In med skiten i munnen och skölj ned med vatten. Att blanda ut det med vätska gör smaken bara värre IMO. Sen finns det ju vissa sorter som är godare än andra. Esa Pro Citrus Breeze är min klara favorit.

DemeeX
2010-01-07, 23:40
Då tappar du det positiva med eaa, oavsett om det klarar värmen eller inte.

Det finns många eaa-tillskott med varierande smak så försök hitta ett som passar dig om du nu vill använda eaa-tillskott.

Det går bra med vassle annars också och det brukar ha en "bättre" smak.

Okej. Jo, men värkar vallt helt smak och känns lite surt att antingen behöva dricka den där skiten eller slänga och köpa nytt. Körde Vassle innan och det smakade MUMS i jämförelse. Blir väll att bita ihop och svälja då ;)

DemeeX
2010-01-07, 23:42
In med skiten i munnen och skölj ned med vatten. Att blanda ut det med vätska gör smaken bara värre IMO. Sen finns det ju vissa sorter som är godare än andra. Esa Pro Citrus Breeze är min klara favorit.

Så de går också? Gött, känns som mindre plågsamt än två deciliter.

young_george
2010-01-07, 23:44
Man vänjer sig. Om ett par månader kommer du tycka att det smakar ganska gott.

Godfella
2010-01-07, 23:46
Man vänjer sig. Om ett par månader kommer du tycka att det smakar ganska gott.

Inte gott, det kommer inte smaka lika illa bara. :D

Nej, men seriöst. Som djungel-George skrev, så kommer du att vänja dig vid smaken, och det kommer tillslut att inte vara så farligt. Klart det rycker till i mjälten ibland, men det är hanterbart.

DemeeX
2010-01-07, 23:46
In med skiten i munnen och skölj ned med vatten. Att blanda ut det med vätska gör smaken bara värre IMO. Sen finns det ju vissa sorter som är godare än andra. Esa Pro Citrus Breeze är min klara favorit.

Man vänjer sig. Om ett par månader kommer du tycka att det smakar ganska gott.

Okej tack för alla svaren!
Jag som tyckte polaren var fjantig när han klagade på sin EAA..

Exhale_
2010-01-07, 23:46
Så de går också? Gött, känns som mindre plågsamt än två deciliter.

Javisst! Funkar perfekt och så smakar det ju mycket mindre *popcorn*

johanhej
2010-01-08, 00:12
blanda med fun light, gör jag iaf och då slinker det ner utan större problem.

capture
2010-01-08, 00:27
Hade kört kolozzeums eaa i några månader och sedan blev det ett uppehåll på några veckor och när jag tog det igen när jag började träna tyckte jag det var mums och om man jämför med första gången jag tog det så klöktes jag nästan.

Summa sumarum: du vänjer dig

Psyla
2010-01-08, 00:32
Meningen med den minimala dosen EAA är att akut stimulera proteinsyntes. Har du massa deg i magen kommer du inte få samma effekt av det.

Köp ett vanligt bakprotein isåfall.

Massor av funlight går alltid.

Scratch89
2010-01-08, 02:00
Jag håller med. Blanda med Fun Light eller något annat som smakar smaskens.

Scoffan
2010-01-08, 11:23
Eller så blandar du helt enkelt med mer vatten, med en hel flaska smakar det i princip bara vatten.

Exhale_
2010-01-08, 11:25
Eller så blandar du helt enkelt med mer vatten, med en hel flaska smakar det i princip bara vatten.

Jag ser dock inga fördelar med att hälla i mig en hel flaska vatten på en och samma gång.

Ungrim
2010-01-08, 11:44
Meningen med den minimala dosen EAA är att akut stimulera proteinsyntes. Har du massa deg i magen kommer du inte få samma effekt av det.

Köp ett vanligt bakprotein isåfall.


Precis, då är det bättre att köra en vanlig vassle drink.

nio
2010-01-08, 11:46
Eller så blandar du helt enkelt med mer vatten, med en hel flaska smakar det i princip bara vatten.

Det blir längre pina tycker jag..

Jag tar så lite vatten som möjligt och sen dricker jag vanligt vatten efteråt istället för att skölja ner smaken.

Ungrim
2010-01-08, 11:55
4dl Vatten
1st C-Vitamin brustablett
Malto


Mumma!

AmericanDragon
2010-01-08, 12:10
Om man inte klarar av att dricka EAA med bara vatten så ska man inte ha något med EAA att göra ;)

Ashenshugar777
2010-01-08, 12:12
Ett annat alternativ är att köpa ett EAA som smakar gott, jag föreslår Bodyscience Eaa-xx vattenmelon ( äpple smakar inte bättre än andra EAA produkter men vattenmelon smakar inte ens Eaa :b )

Ungrim
2010-01-08, 13:24
om man inte klarar av att dricka eaa med bara vatten så ska man inte ha något med eaa att göra ;)

+1

Godfella
2010-01-08, 13:57
Sen är det ju bara att svepa och göra processen kort. Jag menar, den beska smaken kommer inte att sitta i munnen hela ens liv.