handdator

Visa fullständig version : Dragon Flags


Arnoldisnumerouno
2010-01-07, 18:04
Hur många använder sig av denna övning i eran magträning? Och hur många här kan utföra ett ordentligt set dragon flags? Själv är jag för bulkig och fet just nu:D Ska försöka lära mig göra denna övning ordentligt. Enligt utsago så ska det vara jobbigare att hålla överkroppen rak genom hela övningen men jag tycker det ser grövre ut när den utförs böjd. Bifogar länk för er som inte vet vad det är för övning.

http://www.youtube.com/watch?v=Q7bhhoACvXg

time3
2010-01-07, 18:08
Körde den idag på gymmet..fast med rak kropp, ska pröva böjd. Men den e ju tokjobbig. Klarar typ 1st rätt utförd..sen blir det mer o mer "fusk".... :p

spoon
2010-01-07, 18:15
Brukar testa den emellanåt men jag klarar inte att utföra den korrekt. Tanken är att fixa ett par strikta innan sommaren i varje fall. Cp-tung övning hursom :D
http://www.youtube.com/watch?v=MGChdhpC1oc&feature=player_embedded

Bailah
2010-01-07, 18:28
Klarade en massa innan jag skadade ryggen, testade ett par nu för nån dag sen. Klarade två stycken innan jag blev påmind om skadan och la ner det. Vilket e synd för det är en så sjukt skön övning. Älskar den !

Arnoldisnumerouno
2010-01-07, 18:33
Brukar testa den emellanåt men jag klarar inte att utföra den korrekt. Tanken är att fixa ett par strikta innan sommaren i varje fall. Cp-tung övning hursom :D
http://www.youtube.com/watch?v=MGChdhpC1oc&feature=player_embedded


Ser riktigt bra ut ändå! Lite kortare bit upp och lite mindre vila mellan repsen bara så har du det:whipped:

Jag har bara försökt en gång och det var igår för att jag alltid har trott att det var en fullständigt omöjlig övning. för att vara första försöket så gick det hyfsat i varje fall så med några fler omgångar bakom mig och ca. 6 kilo lättare till sommaren så ska jag nog klara ett par stycken!

Eriic
2010-01-07, 18:34
Ser riktigt jobbig ut, men är den så tung som den ser ut? Måste testa den någongång

Gorilla
2010-01-07, 18:37
Jag använder den inte regelbundet, men det kan vara kul att piska av den lite då och då. Jag klarade åttor utan att tappa särskilt mycket form innan min axelskada.

Arnoldisnumerouno
2010-01-07, 18:38
Ser riktigt jobbig ut, men är den så tung som den ser ut? Måste testa den någongång

I startläget kan man lätt tro att man kommer att komma lindrigt undan, men att sedan motverka överkroppen från att falla när du har benen rakt ut är en annan femma:D

Illustrerade mannen
2010-01-07, 18:48
Kör den varannan gång jag kör mage. Klarar dock inte att gå lika långt ner som han i klippet...

PepzAdept
2010-01-07, 18:54
Tror jag har gjort 4 st som bäst om jag kör så rakt jag kan. Går då ner och nuddar bänken med vaderna. Börjar dock inte som han på filmen utan från liggande position.
Gillar den där övningen skarpt, jobbig som tusan.

dream_theater_
2010-01-07, 18:56
jag har gjort som bäst 3x11, men då kanske jag inte är helt rak i kroppen på dom sista..

Klein
2010-01-07, 19:01
Problemet är bara att man får helt sjuk träningsverk av ett fåtal dragon flags om man inte är van. Drog av 5 stycken på raken första gången jag testade. Sen var magen helt söndertrasad i 4-5 dagar.

Pjotor
2010-01-07, 19:44
Med böjd rygg blir rörelselängden och hävstångseffekten mindre. Det syns tydligt i klippet. Därmed inte sagt att övningen blir lätt, bara lite mindre jäveltung.

Arnoldisnumerouno
2010-01-07, 19:57
Problemet är bara att man får helt sjuk träningsverk av ett fåtal dragon flags om man inte är van. Drog av 5 stycken på raken första gången jag testade. Sen var magen helt söndertrasad i 4-5 dagar.

Vilket borde innebära att det är en kick ass övning!

Arnoldisnumerouno
2010-01-07, 20:00
Med böjd rygg blir rörelselängden och hävstångseffekten mindre. Det syns tydligt i klippet. Därmed inte sagt att övningen blir lätt, bara lite mindre jäveltung.

Å andra sidan så blir ju både extraktionen och kontraktionen av magmuskulaturen större. Rent spontant känns det som att den raka varianten borde ge lite mer "core"-träning och den böjda mer sexpacksträning. Men det är bara en vild gissning från en glad amatör.

Slartibartfast
2010-01-07, 20:17
Jag gör två set varje magpass. Bästa magövningar utan tvekan.

Här är en gammal film. Jag kan göra dem med helt rak kropp nu och bättre ROM.

u0FJauqN9v8

Arnoldisnumerouno
2010-01-07, 20:57
Jag gör två set varje magpass. Bästa magövningar utan tvekan.

Här är en gammal film. Jag kan göra dem med helt rak kropp nu och bättre ROM.

u0FJauqN9v8

Fruktansvärt imponerande! Förstapris går till dig så länge ingen annan lägger upp en video på ett ännu finare set.

capture
2010-01-07, 21:38
Måste testa att göra dem igen fast de andra gångerna har inte gått så bra men trägen vinner kanske.

Arnoldisnumerouno
2010-01-12, 19:34
Det behövdes inte liak mycket övning som jag trodde, idag gjorde jag 11 stycken sammanlagt. Dock uppdelat i fyra olika set och utförandet och djupet var väl kanske inte det allra bästa:D Men jag känner mig ändå stolt!

Morty
2010-01-12, 20:44
Jag kan göra upp till 8 om jag får skapa "lite" moment med benen. Sjukt bra övning, så jävla tung!

Arnoldisnumerouno
2010-01-12, 21:02
Ja jag hade definitivt moment med benen för jag körde den krökta varianten. Överkroppen rörde sig endast lite grann och sen benen ner till att vara plana med golvet och upp igen.