handdator

Visa fullständig version : Större på nära håll, mindre på långt.


simonua
2010-01-06, 22:09
Någon mer än jag som märker att om du kollar i en spegel tex i badrummet, där du bara ser överkroppen att man ser större ut och inte lika spinkig, medans om man kollar i en spegel på längre håll ser mindre och spinkig ut. så jävla tråkigt när man står i badrummet typ ska duscha och kollar lite i spegeln och tycker att man blivit större och inte är lika liten längre, men sen går förbi en annan spegel där man ser mer av kroppen är mindre och ser inte alls lika stor.
Vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, men kände bara för att säga det;)

Civilrätt
2010-01-06, 22:17
Typ som när man står på månen, då känns den liksom skitastor. Men när kan kikar på den från jorden, ser den liten ut...?

Godfella
2010-01-06, 22:20
Vafan, allting som är längre bort ser ju litet ut. Är ju samma sak som ett flygplan i luften liksom, när man kollar på det härifrån så ser det ju att gå i mopedfart, när det egentligen går i 6-700km/h.

simonua
2010-01-06, 22:22
Typ som när man står på månen, då känns den liksom skitastor. Men när kan kikar på den från jorden, ser den liten ut...?

nej men, menar om jag kollar i badrumsspegeln på mina framsteg och tycker jag är ganska stor, och kollar senare i en annan som är i hallen så känner jag mig inte alls stor, och det gör mig mindre motiverad.

Godfella
2010-01-06, 22:24
nej men, menar om jag kollar i badrumsspegeln på mina framsteg och tycker jag är ganska stor, och kollar senare i en annan som är i hallen så känner jag mig inte alls stor, och det gör mig mindre motiverad.

Ljuset är nog annorlunda ute i hallen jämfört med duschen också. Stila dig nu, det är så för alla.

Ungrim
2010-01-06, 22:25
nej men, menar om jag kollar i badrumsspegeln på mina framsteg och tycker jag är ganska stor, och kollar senare i en annan som är i hallen så känner jag mig inte alls stor, och det gör mig mindre motiverad.

Olika ljus, konkava & konvexa speglar, mm kan bero på mycket.

Mr.Sarkastisk
2010-01-06, 22:31
HAHA grym tråd..

:D

Upptaget
2010-01-06, 22:38
Jag tycker faktiskt det är helt tvärt om :confused:

mattilainen
2010-01-06, 22:43
kan ju vara att du pumpat upp dig och när du då duschar ser lite större ut :)

Annars kan du ju titta i dom "dåliga" speglarna, när du ser bra ut där så är du också bra

vicarious
2010-01-06, 23:19
kan ju vara att du pumpat upp dig och när du då duschar ser lite större ut :)

Annars kan du ju titta i dom "dåliga" speglarna, när du ser bra ut där så är du också bra

Pumpat upp sig i duschen :naughty:

Civilrätt
2010-01-06, 23:20
Pumpat upp sig i duschen :naughty:

ähähähä

:D

NikoLei
2010-01-06, 23:22
Hahaha, dagens garv kom tillslut, med bara 38 min tillgodo, tack för kaffet!

Miquey
2010-01-07, 00:02
Jag tycker faktiskt det är helt tvärt om :confused:

Får hålla med om detta...

malleman
2010-01-07, 00:53
Titta inte så mycket i spegeln ;). Dina muskler växer knappt dag från dag o du bli bara självupptagen och överdrivet fåfäng tihi Go natt

smeander
2010-01-10, 18:37
Någon mer än jag som märker att om du kollar i en spegel tex i badrummet, där du bara ser överkroppen att man ser större ut och inte lika spinkig, medans om man kollar i en spegel på längre håll ser mindre och spinkig ut. så jävla tråkigt när man står i badrummet typ ska duscha och kollar lite i spegeln och tycker att man blivit större och inte är lika liten längre, men sen går förbi en annan spegel där man ser mer av kroppen är mindre och ser inte alls lika stor.
Vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, men kände bara för att säga det;)

Tycker tvärtom :)