handdator

Visa fullständig version : Masterutbildningar


capitano
2010-01-06, 11:21
Tjena, det är nog fler än jag som börjar få panik nu innan den 15 (sista ansökningsdagen för masterprogram iaf dom jag kollat på).
Är det någon av er som har koll på hur svårt det är att komma in på masterutb generellt och när antagningsbesked kommer osv eftersom man söker så pass tidigt på året.
Och hur de funkar med behörigheten då jag först har tagit min kandidat till sommaren.

userfriendly
2010-01-06, 11:32
Får man fråga inom vilket ämne?

capitano
2010-01-06, 11:38
Är klar maskiningenjör till sommaren (kandidat),
Funderar på ett Management and Product developm. I Lnk. Det är det som är främst i sikte :)
Dock är det så att jag för närvarande inte pluggar i lnk utan på annan ort ifall det skulle göra det hela problematiskt..

sz0
2010-01-06, 12:22
Det finns statistik på internet vad för meriter de intagna haft, men som ingenjör borde du redan veta det!

capitano
2010-01-06, 12:30
Men jag har kollat på VHS och dom masterutb står inte med, eftersom de internationellt kanske de är svårt och skriva ner ett snitt, Undrar hur dom överhuvudtaget ens bedömmar betyg osv eftersom de känns som de skillnad på någon som tagit sin kandidat i dom tjetjenska bergen och någon som gjort de i Hong kong.