handdator

Visa fullständig version : Lös hud efter fettsugning av bröst


Suffering
2010-01-06, 01:00
Många av er har säkert sett min tråd om gynekomasti/fettsugning där jag har för och efter bilder.

Det har nu gått 3 månader sedan jag gjorde fettsugning och märker att huden är slapp vid brösten. Syns inte när jag står upp men lutar jag mig framåt, ligger på sidan eller liknande så hänger de lite eller viker sig. Riktigt irriterande. Inte så mycket, men tillräckligt för att de stör mig.

Kommer detta ordna sig? Dom säger ju att man ser de slutgiltiga resultatet efter 6 månader.

Någon som gjort fettsugning som kan svara på detta?

Tack på förhand!

King Grub
2010-01-06, 06:27
Kommer detta ordna sig

Det beror på dina gener och din huds egenskaper, påverkad av en mängd faktorer, från ålder till striae till rökning till hormoner, osv. Det går inte att uttala sig om någon annans huds egenskaper över ett forum.

Suffering
2010-01-06, 22:23
Ingen som gjort fettsugning?

Tolkia
2010-01-06, 22:26
Huden är ju inte av gummi. Tre månader är kort tid i sammanhanget; det tar ett bra tag för vävnad att modellera om sig, särskilt om man inte har världens bästa gener på den fronten.

Ungrim
2010-01-06, 22:27
Ingen som gjort fettsugning?

Det är nog tyvär ganska ovesäntligt hur det gått för alla andra, din kropp är unik och det är alldeles för svårt att jämföra hur resultaten ska bli sådär rakt av

just me
2010-01-07, 00:06
Får se hur det blir efter min gyno-operation... Min kirurg trodde ev att jag får göra 2operationer där dom under den sista skär bort hud för att huden inte ska bli slapp... Men det jobbiga då är ju att man får långa vågrätta ärr under brösten vilket inte är så snyggt heller...

Detta är nåt jag funderar mycket på nuförtiden...

Hoppas allt går bra för dej...

mattilainen
2010-01-07, 00:17
får man fråga hur mycket allt detta kommer att kosta i slutändan?

just me
2010-01-07, 01:09
får man fråga hur mycket allt detta kommer att kosta i slutändan?

Menar du mej?

Jag får det via vården o jag har redan kommit upp till högkostnadstaket. Det gör man snabbt efter något besök på sjukhuset med provtagnngar osv...

Så svaret är 900 sek

Yes
2010-01-07, 08:24
Det är nog tyvär ganska ovesäntligt hur det gått för alla andra, din kropp är unik och det är alldeles för svårt att jämföra hur resultaten ska bli sådär rakt av
Precis. Hjälper ju inte så mycket om jag t.ex. säger att för mig blev det bra på en gång.

Om huden bara är slapp vid vissa lägen som du beskriver det ser jag dock anledning att vara optimistisk. 3 månader är inte så lång tid i det här sammanhanget. Jobba på att komma i bättre form med träning och kost och ge det lite tid. Gör ett återbesök hos kirurgen när det gått 6 månader och be om ett utlåtande då.