handdator

Visa fullständig version : ''Babyhull''


DIF
2010-01-05, 16:44
Hallå där. Jag är 18 år och spelar ishockey.

Jag har under flera år, trots stenhård träning, fått lida av att jag har kvar mitt ''babyhull'' på magen och brösten. Jag tränar i dag 7-8 gånger i veckan, varav 3-4 pass är fys, antingen i gymmet/spåret eller på mattan. Under sommarhalvåret tränar jag enbart fys, och det blir då 6 gånger i veckan.

Mitt problem är som sagt att jag inte blir av med ''babyhullet''. Jag är absolut inte fet, men jag får inte den där riktigt tighta kroppen som jag borde få när jag tränar så pass hårt och allsidigt som jag gör.

Så till min fråga. Är det någon som vet om detta överflödiga fett försvinner med åren eller om jag kommer att få lida av detta resten av livet?

Tacksam för seriösa svar :)

vicarious
2010-01-05, 16:46
Ät mindre eller träna mer så kommer det försvinna.

beckman88
2010-01-05, 16:52
Är det någon som vet om detta överflödiga fett försvinner med åren eller om jag kommer att få lida av detta resten av livet?


Du verkar ju träna mycket redan som du säger. Då är det ju uppenbarligen fel på din kost. Hur äter du om dagarna?

DIF
2010-01-05, 16:55
Du verkar ju träna mycket redan som du säger. Då är det ju uppenbarligen fel på din kost. Hur äter du om dagarna?

Ja, det går inte att träna mer än jag gör och samtidigt gå i skolan. Jag tycker även att jag har bra koll på vad jag stoppar i mig. Äter stadigt fyra gånger om dagen och några få mellanmål (oftast frukt). På helgerna kan det dock bli en del skräpmat eller snacks någon av dagarna, men absolut inte i nåt överflöd och jag tycker att min träning borde skölja över den skräpmaten ganska enkelt, men uppenbarligen inte.

Sniggel
2010-01-05, 16:56
Träning kommer inte automatiskt att innebära att man tappar fett, dock brukar det innebära att det byggs en del muskelmassa.
Är man inte nöjd med mängen fett man har, och samtidigt tränar mycket, känns det smartast att ta tag i kosten. Ett tips är då att läsa deffguiden (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881).

_slipknot1_
2010-01-05, 17:04
Äter du gainer? Följ deffguiden som är länkad ovan och räkna kalorier under en månad eller 2 så lär du nog lyckas!