handdator

Visa fullständig version : Nyårsless på jobbet?


Snafu
2010-01-05, 11:28
Bara jag som är nyårsless på jobbet? Sitter och gör samma sak jag gjort i fem år och börjar fanimig bli sådär aningens spyless.

5 år av i stort sett samma arbetsuppgifter, sånär som på ytterligare personalansvar senaste 1.5 åren - which ain't what it's cracked up to be, så att säga. Jag vill helst bara lägga mig på golvet och jollra.

Ååå the whine. Nu känns det bättre.

Någon annan som känner att det är dags att göra något annorlunda? Själv hade jag nog gärna börjar göra något helt annorlunda - helst något jobb utomhus som involverar rörelse. Kameror. Mountainbikes. Alternativt köra grymt mycket bil. Det vore rätt guld.

Nog för att det är ett open plan office, det börjar kännas som en cubicle.

MasterChief
2010-01-05, 11:31
Jo, kontorsarbete suger penisjävel. Skulle vara kul att jobba med markentreprenad eller trädgårdsskötsel. Men har ingen lust att halvera lönen :-/

Har själv något av en kris när det kommer till jobb. Orkar inte med all jävla byråkrati och sena nätter med analyser och skit. Sen är det i alla fall ingen som lyssnar.

Eddie Vedder
2010-01-05, 11:36
Jo, kontorsarbete suger penisjävel. Skulle vara kul att jobba med markentreprenad eller trädgårdsskötsel. Men har ingen lust att halvera lönen :-/

Har själv något av en kris när det kommer till jobb. Orkar inte med all jävla byråkrati och sena nätter med analyser och skit. Sen är det i alla fall ingen som lyssnar.

Med tanke på ditt företag borde du ju ha goda förutsättningar att bli mjölkbonde.:D

MasterChief
2010-01-05, 11:38
Med tanke på ditt företag borde du ju ha goda förutsättningar att bli mjölkbonde.:D

Jag jobbar någon annanstans nu.

Men nä, inga kossor tack.

Denstillasittande
2010-01-05, 11:58
Jo, kontorsarbete suger penisjävel. Skulle vara kul att jobba med markentreprenad eller trädgårdsskötsel. Men har ingen lust att halvera lönen :-/

Har själv något av en kris när det kommer till jobb. Orkar inte med all jävla byråkrati och sena nätter med analyser och skit. Sen är det i alla fall ingen som lyssnar.

Äsch, kom över till oss marksidan ! Skapa en trädgård från grunden och se leendet på husägarna när de får se vad man har skapat finns inget bättre.:D
Dåligt tycker jag inte vi tjänar, det är du som är överbetald :D

MasterChief
2010-01-05, 12:03
Äsch, kom över till oss marksidan ! Skapa en trädgård från grunden och se leendet på husägarna när de får se vad man har skapat finns inget bättre.:D
Dåligt tycker jag inte vi tjänar, det är du som är överbetald :D

Jo, det kan nog stämma. :D

Låter som en dröm faktiskt. Men så är det väl alltid, gräset är alltid grönare på andra sidan.

Snafu
2010-01-05, 12:09
I'm with you Masterchief. Kontorsarbete suger, men lönen är väl sissådär okey. Jobba i en bike shop eller kameraaffär hade också varit roligt, men då får jag nog halvera lönen likaså.

Äsh då.

MasterChief
2010-01-05, 12:41
I'm with you Masterchief. Kontorsarbete suger, men lönen är väl sissådär okey. Jobba i en bike shop eller kameraaffär hade också varit roligt, men då får jag nog halvera lönen likaså.

Äsh då.

Japp, mysa i cykelaffär vore gott. Eller jobba på Gunnar Olsson och sälja kikare. *cupid*

Schylander
2010-01-05, 12:53
Du är inte ensammen och i feel your pain, sitter jag och säger här på Telia!

Stoltz
2010-01-05, 12:55
Samma här. Jag ska ut och rädda världen nu.

shut teh face
2010-01-05, 13:25
Får det lov att vara lite ost till whinet?

Nitrometan
2010-01-05, 13:30
Ååå the whine. Nu känns det bättre.

Kameror. Mountainbikes. Alternativt köra grymt mycket bil. Det vore rätt guld.

White whine?




Lasta cykel och kamera på bilen.

Ut med cykeln i skogen.

Ta bilder.

Sälj dem. Bli naturfotograf.

Gör en bok. "Mina cykeläventyr" kanske?

The_RobRoy
2010-01-05, 14:36
Jo, kontorsarbete suger penisjävel. Skulle vara kul att jobba med markentreprenad eller trädgårdsskötsel. Men har ingen lust att halvera lönen :-/

Har själv något av en kris när det kommer till jobb. Orkar inte med all jävla byråkrati och sena nätter med analyser och skit. Sen är det i alla fall ingen som lyssnar.

Jasså, var inte nya jobbet bra (förrutom lönen då)?

Är också lite whine sugen.. ..senaste månaderna har man ruttnat litegrann (och jag har bara jobbat fast 2 år). Nu ska jag dock få nya arbetsuppgifter om några veckor - hoppas på nytändning!

Snafu
2010-01-05, 14:40
White whine?




Lasta cykel och kamera på bilen.

Ut med cykeln i skogen.

Ta bilder.

Sälj dem. Bli naturfotograf.

Gör en bok. "Mina cykeläventyr" kanske?


Jag gillar ditt tänk.

MasterChief
2010-01-05, 15:15
White whine?




Lasta cykel och kamera på bilen.

Ut med cykeln i skogen.

Ta bilder.

Sälj dem. Bli naturfotograf.

Gör en bok. "Mina cykeläventyr" kanske?


Fan Nitro, dina uppstaplade inlägg börja bryta ner mig mentalt. Du skriver ju vettiga saker så snälla, kan du inte fundera på det?

Jasså, var inte nya jobbet bra (förrutom lönen då)?

Är också lite whine sugen.. ..senaste månaderna har man ruttnat litegrann (och jag har bara jobbat fast 2 år). Nu ska jag dock få nya arbetsuppgifter om några veckor - hoppas på nytändning!

Jo, det är bra på många sätt. Det är just kontorsmiljön som börjar bli...tja...trist.

Baan
2010-01-05, 15:17
Du har inte funderat på att börja knarka?




















































;)

Snafu
2010-01-05, 15:20
Fan Nitro, dina uppstaplade inlägg börja bryta ner mig mentalt. Du skriver ju vettiga saker så snälla, kan du inte fundera på det?



Jo, det är bra på många sätt. Det är just kontorsmiljön som börjar bli...tja...trist.

Det kan ju inte bli klarare när man staplar upp det sådär. Snabbt går det att läsa också.

MasterChief
2010-01-05, 15:31
Det kan ju inte bli klarare när man staplar upp det sådär. Snabbt går det att läsa också.

Jo, det är sant.


Men det är varje inlägg.


Inte så uppskattat kanske.


Vad jag hört.


Men jag kan ha fel.


Det har jag haft förut.


Kanske även så denna gång.


Vem vet, himlen är inte alltid blå.


Kanske ska ändra.


Vet inte.


Än.

Baan
2010-01-05, 15:41
Han menar att han har en ny tanke och väljer därmed radbrytning. Frågor på det? Dåså. Tyst.

Snafu
2010-01-05, 15:42
Masterchief ruined the setup!

Nitrometan
2010-01-05, 15:45
Men jag kan ha fel.

Det har jag haft förut.

Jag har också haft fel ibland. Enda anledningen att jag skriver styckeuppdelat är väl att jag ogillar wall-of-test-känslan man kan få ibland om ett inlägg blir för långt. Men jag ska tänka mig för framöver. Jag tänker inte lova nåt, men nu vet jag iaf att det stör dig så då är det en faktor till att ta hänsyn till inna jag trycker på radbrytningstangenten. Point taken MC. Det kan bli inlägg utan tomrader i fortsättningen.

z_bumbi
2010-01-05, 15:49
En mildare variant än att pissa i chefens kaffe och säga upp sig med omedelbar verkan är att testa att leva på en lägre lön i 6 månader och se vad det innebär i praktiken. Är det en så stor uppoffring att det inte är värt det så löser det ju alla funderingar och man kan åka på en riktigt rejäl semester för pengarna man fått över. Upptäcker man att det funkar bra så är det dags att börja fundera på vad man värdesätter mest.

Snafu
2010-01-05, 15:52
En mildare variant än att pissa i chefens kaffe och säga upp sig med omedelbar verkan är att testa att leva på en lägre lön i 6 månader och se vad det innebär i praktiken. Är det en så stor uppoffring att det inte är värt det så löser det ju alla funderingar och man kan åka på en riktigt rejäl semester för pengarna man fått över. Upptäcker man att det funkar bra så är det dags att börja fundera på vad man värdesätter mest.

Hmm det låter svårt. Nog för att jag vet att jag överlevde på halva min lön tidigare. Men det var när jag blev full på två alkopops, inte hade bil eller flickvän.

MasterChief
2010-01-05, 15:56
En mildare variant än att pissa i chefens kaffe och säga upp sig med omedelbar verkan är att testa att leva på en lägre lön i 6 månader och se vad det innebär i praktiken. Är det en så stor uppoffring att det inte är värt det så löser det ju alla funderingar och man kan åka på en riktigt rejäl semester för pengarna man fått över. Upptäcker man att det funkar bra så är det dags att börja fundera på vad man värdesätter mest.

Titta, vad tjusigt skrivet. :)

Kjamis.

Cilia
2010-01-05, 16:54
Hmm det låter svårt. Nog för att jag vet att jag överlevde på halva min lön tidigare. Men det var när jag blev full på två alkopops, inte hade bil eller flickvän.
Hur kommer det sig att flickvän är dyrt i UK? Byt ut den till en självständig variant som tjänar sina egna pengar.



Japp, jag börjar också bli trött på mitt jobb. Håller på och göra ngt åt det. Kommer dock ta ett tag eftersom jag lovat att vara kvar till mitten av september. Men jag har redan börjat nätverka för att få ett nytt jobb.

Snafu
2010-01-05, 16:55
Hur kommer det sig att flickvän är dyrt i UK? Byt ut den till en självständig variant som tjänar sina egna pengar.



Japp, jag börjar också bli trött på mitt jobb. Håller på och göra ngt åt det. Kommer dock ta ett tag eftersom jag lovat att vara kvar till mitten av september. Men jag har redan börjat nätverka för att få ett nytt jobb.

Nja hon tjänar ungefär dubbelt så mycket som mig, det är väl det som är problemet :) Jag försöker hålla i kapp! (utan att på något sätt vara extravagant).

Cilia
2010-01-05, 17:13
Nja hon tjänar ungefär dubbelt så mycket som mig, det är väl det som är problemet :) Jag försöker hålla i kapp! (utan att på något sätt vara extravagant).
då kan väl hon försörja dig istället *L*.
Eller så får du ta ett bättre betalt jobb.
Eller bara relaxa

stevebc
2010-01-05, 17:17
Hur kommer det sig att flickvän är dyrt i UK? Byt ut den till en självständig variant som tjänar sina egna pengar.



Japp, jag börjar också bli trött på mitt jobb. Håller på och göra ngt åt det. Kommer dock ta ett tag eftersom jag lovat att vara kvar till mitten av september. Men jag har redan börjat nätverka för att få ett nytt jobb.Får man fråga vad din tjänst heter nu? Förstår om det är konfidentiellt, men har för mig att du jobbar med ekonomi.

coxie
2010-01-05, 17:23
Jag var osäker på hur jag skulle orka med kontorsmiljön men jag blev rejält överraskad när jag insåg att mina kollegor har samma sjuka humor och sena kvällar (när höjdarna gått hem) så blir man inte förvånad om man får ett ollon i nacken.

Antar att det är en ventil som hjälper folk att orka med arbetstempot.

Cilia
2010-01-05, 17:41
Får man fråga vad din tjänst heter nu? Förstår om det är konfidentiellt, men har för mig att du jobbar med ekonomi.
Den tråkiga titeln är avdelningschef. Men man skulle kunna addera en del andra titlar om man vill. Delar av det jag sysslar med är ekonomi men mer på ett övergripande plan.


Jag var osäker på hur jag skulle orka med kontorsmiljön men jag blev rejält överraskad när jag insåg att mina kollegor har samma sjuka humor och sena kvällar (när höjdarna gått hem) så blir man inte förvånad om man får ett ollon i nacken.

Antar att det är en ventil som hjälper folk att orka med arbetstempot.

är du i NYC igen?

coxie
2010-01-05, 17:42
Den tråkiga titeln är avdelningschef. Men man skulle kunna addera en del andra titlar om man vill. Delar av det jag sysslar med är ekonomi men mer på ett övergripande plan.




är du i NYC igen?

Nej jag åker hem på söndag, hade turen att få rejält med ledighet kring jul.

Snafu
2010-01-05, 17:43
Och för addera till jobbmisären har alla vägar utifrån jobbet blivit till trafikkaos pga snö och vägarbeten. Totalt kaos. Nu ska jag knalla iväg till en outdoor shop och skaffa ett par rejäla vinterskor och gå till metron tror jag. Lämna bilskrället på parkeringen.

Lambii
2010-01-05, 18:08
Jag är trött på att inte ha jobb!!! Letar som en jävla idiot, ursäckta men sant är det.

Biceps
2010-01-05, 18:30
Jag var osäker på hur jag skulle orka med kontorsmiljön men jag blev rejält överraskad när jag insåg att mina kollegor har samma sjuka humor och sena kvällar (när höjdarna gått hem) så blir man inte förvånad om man får ett ollon i nacken.


:laugh:

Höll på att spritza ner skärmen med en munfull kaffe där

jakke
2010-01-05, 19:03
Hatar mitt jobb just nu: Unable to resolve bean: XXXX when initializing default view

C.E.J.
2010-01-06, 02:12
Orkar inte med all jävla byråkrati och sena nätter med analyser och skit. Sen är det i alla fall ingen som lyssnar.

Så gör inte några analyser då, så ska du nog se att du kommer känna dig mer saknad/behövd när du får en tillsägelse för failure to prepare for presentation :D

Lellan
2010-01-06, 02:59
Jag har sovande jour på jobbet och är mer less på att jag inte går och lägger mig och sover när jag ändå har betalt för det.. :smash: *gah!*