handdator

Visa fullständig version : Bicc övnings tips


shirunai
2003-09-15, 12:22
Har kört Stångcurl+Hammercurls ett tag nu och växlat mellan Stångcurl+växlande hantelcurl

jag skulle vilja ha tips på någon annan andra övning som ni tycker jag ska testa....blir roligt och höra kommentarer, ta bort stångcurlen finns inte en chans att jag gör :)

Nå ?

Assazel
2003-09-15, 12:32
Isolerad stångcurl kanske?

Fok
2003-09-15, 12:40
Tycker kabelcurl kan vara rätt skönt, brukar bränna rätt bra på mig iallafall. Brukar köra den som sista övning för det sista om det nu finns något kvar.

Fridolf
2003-09-15, 14:22
scott-curl kanske

skalman
2003-09-15, 14:28
Det låter bra som du gör, det är nog bara att låta tid och god kosthållning och tillräckligt med vila att visa vad dessa övningar kan göra....att ta bort rak stång curl vore oehört dumt:D

shirunai
2003-09-15, 14:35
självklart tar jag aldrig bort den, jag utvecklas hela tiden på biceps tänkte bara slänga in någon andra övning som variation, jag tror jag bygger 90% av mina biceps med curlen!

edit: 5set bicepscurl är receptet för allt !

z_bumbi
2003-09-15, 14:36
shirunai: Varför vill du byta övning ?

Fridolf
2003-09-15, 14:36
en övning som ja tycker ä jävligt bra är arnnold-Conc-curl du står lodrätt med marken sen curlar du öpp vikten till höger axel om du har hanteln i vänster handen o tvärtom.
dom flesta skulle nog säga att denna övning är värdelös men för mig är den en av få övningar ja verkligen får kontakt med.

Arne Persson
2003-09-15, 15:01
Maler på med en massa set conc. curl. enarms scott curl och hammercurl.

shirunai
2003-09-15, 19:24
Originally posted by z_bumbi
shirunai: Varför vill du byta övning ?

För att undersöka om det ger mig ännu mer resultat, jag ökar i stångcurlen men står kvar på hammercurlen och växlande hantelcurlen, kanske för jag blir helt matt av BC:n

Jag curlar snart på 40kg på mina tyngsta set och kör 13kg i hammercurlen...thats why :)

shirunai
2003-09-15, 19:25
Originally posted by Fridolf
en övning som ja tycker ä jävligt bra är arnnold-Conc-curl du står lodrätt med marken sen curlar du öpp vikten till höger axel om du har hanteln i vänster handen o tvärtom.
dom flesta skulle nog säga att denna övning är värdelös men för mig är den en av få övningar ja verkligen får kontakt med.
huh får du inte kontakt i biceps ? howcome!

Pressarn
2003-09-15, 21:43
Originally posted by shirunai

huh får du inte kontakt i biceps ? howcome!
Om du står på ett ben och klappar dig på huvudet så får du bättre peak på bicepsen. ;)

Fridolf
2003-09-16, 09:04
pressarn.Bla Bla visste att de skulle va nån som skulle säga att övningen va värdelös men den funkar för mig sen ä du ju inte säker att den funkar lika bra som på andra personer.
Shiruna.ja vet inte varför ja har svårt att få kontakt me biceps men ja tror alla personer har svårare att få kontakt med nån muskelgrupp.

shirunai
2003-09-16, 09:40
givetvis förlåt, oftast brukar det vara ryggen och brösten som är svåra att få kontakt med, du är den första som haft problem med biceps iaf. Men din koncentration curl är ju gammal jag hade glömt bort den

Spike
2003-09-16, 09:59
Scottcurl med EZ-stång och vanlig djälva stångcurl. Fasen dét ger bra bett i passen, prova scottcurlen några veckor Shirre. Gå djuuupt, utan att översträcka. Resultat utlovas :thumbup:

Robban
2003-09-16, 10:10
Kör koncentrationscurl sittande med armbågen mot knät. Fjutta inte utan gör den till en basövning, gunga lite och se till att bli starkare. Hjälp dig själv till ett par reps till då du inte rår fler. Skitbra övning!:thumbup:

Jimbo
2003-09-16, 10:49
how come att man ökar fortare med stång änn med hantlar när man tränar biceps. ökar typ nada med hantlar fast få se hur det går nu när jag laggt biceps tillsammans med rygg.

/mvh jim

Assazel
2003-09-16, 12:48
Originally posted by Jimbo
how come att man ökar fortare med stång änn med hantlar när man tränar biceps. ökar typ nada med hantlar fast få se hur det går nu när jag laggt biceps tillsammans med rygg.

/mvh jim

Det kanske bara är så att det är lättare och öka vikterna med stång än med hantlar. Iallfall på mitt gym ökar vikterna med 2.5kg i taget på hantlar. Och det går seeeegt...

på stång finns ju 1.25 att lägga till (1.25 * 2 = 2.5 kg / två)
alltså en minimum ökning på 1.25 jämfört med 2.5