handdator

Visa fullständig version : Kreatinsort


virre678
2010-01-04, 02:57
Hej, jag har tänkt att börja ta kreatin som tillskott och har för tillfället två olika typer av det, dessa två är Creatine Complete Extreme och Creatin monohydrat. Dessa två ter sig ju en aning olika då den förstnämnda mest verkar vara en pwo-produkt.
Min fråga är om jag bör kombinera två tillskott samtidigt eller om jag ska köra slut på det ena innan jag börjar med det andra (uppehållsperioder inräknat)?

Creatine Complete Extreme rekommenderas tas en gång på morgonen varje dag samt 30 min innan träningspasset. Är detta nödvändigt att förtära på morgonen? Är det bättre att istället köra på Creatine monohydrat på morgonen och sedan Creatine Complete Extreme innan träning och därmed endast använda den som pwo-produkt?

Annars har jag idagsläget tänkt att endast köra på monohydrat och sedan gå över till Creatine Complete Extreme efter mitt första kreatinuppehåll.

Degpekka
2010-01-04, 04:02
Kör en i taget. Vet inte exakt vad creatine complete extreme innehåller, men en gång om dagen räcker alldeles säkert.

Ashenshugar777
2010-01-04, 07:47
Kör monohydrat på dagar du inte tränar & Creatine complete xtreme på dagar du tränar ( helst 30-60 min före träningspasset då den innehåller koffein )

Exhale_
2010-01-04, 09:48
Kör monohydrat på dagar du inte tränar & Creatine complete xtreme på dagar du tränar ( helst 30-60 min före träningspasset då den innehåller koffein )

Plusettar den! (+1)

Att ta Creatine Complete Extreme känns onödigt i alla förekommande fall som inte innefattar inför träning. 5 g monohydrat alla dagar i veckan är mitt tips. Komplettera med en dos Creatine Complete Extreme inför träningen.