handdator

Visa fullständig version : Ont i nyckelbenet efter Bänkpress i Smith


Griffin
2010-01-03, 22:55
Kön: Kille

Ålder:23

Längd och vikt. 172/71

Smärtbeskrivning: Där Nyckel benet slutar längst ut på axeln känns som en liten "Boll" Där har jag ont. Det känns ytligt typ mellan skinnet o knölen.
Det gör typ ont eller gör väl ej ont utan känns när man trycker på knölen.
Problemet kom när ja lasta på i Bänkpress smithen. Det kom väl typ på engång. kan kalla smärtan Dov. Det gör bara ont i typ press övningar som bänkpress och bröstpress i masking. har haft ont nu säkert 4 månader. Dock inget ja störs av me träningen men det liksom ligger där o gnager. Sitter jag o drar axlarna framåt så känns det.
tränar 4ggr i veckan kör ej axlar nå direkt extra förutom rygg/bröst övningar.

ej provat nå ipren o grej

har ej gått till nå expert hjälp än.

rainbow87
2010-01-31, 19:20
Har samma problem, fick det i hantelpress, troligtvis för att jag ej värmde upp innan flutom att köra med lite lättare vikter. Gör bara ont i bröstpressar, dock lite under utövandet men kan göra ondare senare. Ska kolla det i veckan så man kan få reda på vad som egentligen är felet.

Martin Löwgren
2010-01-31, 19:46
Området du beskriver benämns acromioclavicularleden (nyckelbensleden). Denna kan drabbas av en mängd olika diagnoser varav artros och luxation nog är de vanligaste.

Hur känns det om du med rak arm för armen i en rörelse rakt framför kroppen mot motsatt sidas axel (crossover test)? Hur känns det om du lägger den onda armen på motsatt sidas axel och sedan för armbågen mot pannan?