handdator

Visa fullständig version : Joel Wallach - Om näring och kosttillskott


abbe
2003-09-15, 00:35
Satt o sökte lite på nätet och råkade snubbla över denna texten (även om det var på en annan sida jag hittade det):
http://www.vitaminer.nu/index-filer/main-filer/down-filer/VN2.html

Har faktiskt aldrig hört talas om detta innan. Har letat upp flera andra källor och det är verkligen så nobelpristagaren skrev det. 140år gamla människor... hmm? Och varför dog dom förresten? ;)

Intressant läsning iaf.

cjs
2003-09-15, 08:02
Håller med om att det var intressant. En del grejer lät lite väl häftiga men jag har alltid ätit vitamin- och mineraltillskott så jag känner mig nöjd. :angel:

King Grub
2003-09-15, 09:56
256 år gamla människor? :laugh: Den där artikelförfattaren har ätit för mycket flugsvamp. Det kallar jag hallucinationer.

PatrikX
2003-09-30, 22:11
"I Kina finns det dokumenterat en man som hette Li som blev väldigt gammal. Han fick ett certifikat av kejsaren när han var 150 år år, han föddes 1677. Han fick ytterligare ett när han var 200 år och ytterligare ett när han var 250 år. Han skulle ha dött när han var 256 år. Han blev omnämnd i New York Times och London Times 1933 när han dog. Detta är ganska väl dokumenterat. Det kan ha varit något överdrivet. han kanske bara blev 200 år."

:D :D :D :D :D

abbe
2003-09-30, 22:46
Jag sökte vidare dagarna efter jag läste detta. Han har fått stark kritik för det han skrivit och tydligen har han extremt dåliga belägg. Jag trodde iaf det låg en del sanning i statistiken han presenterar, över djur osv, men så verkar inte fallet vara...

Delen med personer över 140 år behöver jag se i guiness rekordbok eller på nyheterna för att tro. :D