handdator

Visa fullständig version : Gainer Pro


Kalydy
2010-01-03, 15:59
Jag väger för tillfället 72kg Och är 185 CM lång.

Mitt mål med gymmandet är ett långsiktigt mål på flera år
vilket är att gå upp och väga nånstans vid 90KG


Tänkte bara fråga, jag har Gainer Pro hemma atm, 12kg

Fick med en skopa från GG på 0.5 DL om jag minns rätt
Och på Gainer Pro påsen står det att man borde ta 1.5 - 2
Alltså 3-4 skopor, det stämmer?


För att gå upp i vikt, borde jag antingen satsa på 4 skopor?

Och hur ofta borde jag ta det , just nu gör jag det 2 gånger per dag,
1 timme innan träning och direkt efter


Borde jag ta det en 3dje gång / dag ?

Gabriel174
2010-01-03, 16:02
Tycker inte att du ska ta gainer om du kan klara av att sköta kosten rätt.

Japp, 3-4 skopor alltså. Ta den efter träningen och hem och käka efteråt :)



Edit: Tror att man kan ta den som mellanmål också, dock så vet jag inte om vassle är bättre, det låter jag någon annan svara på.

mtlca
2010-01-03, 16:41
Som mellanmål borde du satsa på Kasein protein. Gainer är ju i princip bara socker och protein.

Dreas
2010-01-03, 16:43
Som mellanmål borde du satsa på Kasein protein. Gainer är ju i princip bara socker och protein.Varför det? Vassle rekommenderas ju i regel som mellanmålsprotein.

Kalydy
2010-01-03, 16:47
Just ner ser det ut såhär för mig:

06:00 vaknar, tar en Vasle Prt Dricka och åker till Svetsen
09:00 Frukost.. 2 Mackor, 2 ägg, och ett glas mjölk
12:00 Mat (Brukar vara väldigt mycket jasmin ris och annat gott) + glas mjölk
14:00 Gainer Pro + Banan
16:00 (slutar) Banan
16:10 På gymmet
17:10 Avslutar Gym = Gainer Pro
17:40 Hemma
18:40 Mat
-
- Kanske småäts här o där här emellan
-
-
21-22.00 = Läggdags = Vasle Prot

Johan_P
2010-01-03, 16:47
Man går upp i vikt när man äter mer än vad kroppen gör av med, alltså när kroppen ligger på ett energiöverskott. Denna regel gäller alltid för en frisk individ (kan finnas vissa specifika undanfall) och kallas ibland för energi in vs. energi ut-principen.

Dina proteindrinkar ger mycket energi och fungerar som ett kosttillskott till din vanliga mat.

Alltså går det inte att säga hur många skopor du behöver av ditt kosttillskott för att gå upp i vikt, om man inte vet hur mycket energi du gör av med på en normal dag eller hur mycket energi du får in i dig (genom mat) på en vanlig dag.

Ett hett tips är att gå upp i vikt genom att äta mer vanlig mat under dagen. De flesta kan gå upp i vikt genom vanlig mat utan problem.

Proteindrinkar innehåller inget magiskt som ger mer muskler än vanlig mat. Det är ofta vassleprotein (från mjölkprotein) blandat med maltrodextrin eller druvsocker (glukos).

mtlca
2010-01-03, 16:52
Varför det? Vassle rekommenderas ju i regel som mellanmålsprotein.

Jag tycker det är bättre att ta kasein som mellanmål för att det tas långsamt upp av kroppen vilket minskar risken för att bli katabol under en längre tid än vad vassle gör.

King Grub
2010-01-03, 17:02
Jag tycker det är bättre att ta kasein som mellanmål för att det tas långsamt upp av kroppen vilket minskar risken för att bli katabol under en längre tid än vad vassle gör.

Som mellanmål? Då har du ju redan tillgång till långsamt protein från dom vanliga målen.

Vassle är det bästa proteinet mellan målen. Det ökar muskeluppbyggnaden, vilket inte långsamt protein gör. Det långsamma har man ju som sagt redan tillfört / skall tillföra igen.

mtlca
2010-01-03, 17:11
Okok då vet jag :)

sweaberg
2010-01-03, 17:57
Själv använder jag gainer pro efter träning och äter oftast vanlig mat 30min efter det.

varför är helt enkelt för att jag behöver det lilla extra som gainern ger, då syftar jag på kcal och protein