handdator

Visa fullständig version : För han har deffat i 6 år..


plattenbullen
2010-01-03, 07:31
"Ni förstår, hans rekord ingen slår, han har deffat i 6 år"

Hej, det här är en deffjournal. Jag och min bror som använder samma konto ska deffa och vi tänker skriva en journal tillsammans. Jag (storebror) har deffat i 6 år utan bra resultat fast nu har jag bestämmt mej att det ska bli ett sexpack på magen den dagen jag tar studenten. Och då menar jag ett riktigt sexpack inte ett sexpack där man drar ner fettet med handen.

Jag tar studenten den 19 maj, så om jag har räknat rätt så har jag 137 dagar på mej att hamna i mitt livs form, det ska jag göra genom att spela fotboll, springa på morgonen och träna på gym 4 gånger i veckan.

Bilder, stats, och presentation av lillebror kommer senare

Rapoort dag 1:
Jag joggade 5.5 km i morse, fast sen på kvällen drack jag 4 öl och käkade chickenwings på en restuarang så jag hamnade garanetarat på kaloriplus idag. Just nu väger jag 77 Kg och jag är 1.73 cm lång och det känns som att jag borde gå ner till typ 69-70 kilo för att få ett sexpack, det ska jag lätt klara inom 137 dagar.

Imorgon ska jag ut på spjutfiske tidigt på morgonen och det innebär säkert 1.5 timme simning i havet så jag räknar det som 45 min lätt cardio. Har en matlåda med kyckling file, ris och grönsaker som min lunch, så imorgon blir det nog en kaloriminus dag :)

Jag ska göra en .gif som johnstonefitness.com har fast den börjar först om några dagar då jag måste fixa kamera.
Det var allt för idag

plattenbullen
2010-01-03, 12:48
Hej det är jag som är lillebror. Jag är 1.73 cm lång med en vikt på 76 kg, i juni 09 vägde jag 69 kilo. Då spelade jag fotboll och tränade 4gg i veckan. I augusti 09 skadade jag mig och har precis återhämtat mig från skadan. Så jag har alltså gått upp 7-8 kg sen augusti till dagsläget. Eftersom jag jobbar två skift så kommer min träning se olika ut pga om jag jobbar fm lr em. Under fm veckorna kommer jag kunna vara med och träna fotboll, och då innebär det 4 st 1,5h träningar i veckan. Under em veckorna kommer jag att gå ut och gå nästan varje dag 1,5h, samt lite gymande.

Rapport dag 1 - lillbrosan

Gick ut och gick 80 minuter det första jag gjorde när jag vaknade vid 10.30, ska käka lunch ca 13.30 och lunchen består av fullkornsris och kycklingfile. Ska kanske ut och gå igen senare ikväll, men är lite tveksam pga ömma knäväck.

TehSaxo
2010-01-03, 14:29
lycka till :)

JoeyP
2010-01-03, 14:30
Lycka till grabbar :)

Håll er till minimjölk, keso, kyckling och havregryn så blire perfa! :) :D

Niskel
2010-01-03, 14:34
Glöm inte ett högt protein intag : )

plattenbullen
2010-01-04, 03:15
Hej dagboken och kolozzeum.

Storebror som skriver nu:
Rapport dag 2: Jag vaknade av att jag var förkyld och ont i halsen så det blir nog en liten med träning och deff några dar tills det har gått över. Spjutfisket gick åt helvete, det var alldeles för stora vågor och vattnet var grumligt. Var nog ute i 50 min så det blev väl lite minicardio så att säga. Ska köpa chips och se film ikväll.

Jag kör igång seriöst när jag blir frisk igen, lycka till lillebror

plattenbullen
2010-01-04, 16:44
hej kära kololiter.

Lillebror aka den snygge som skriver nu: 4/1-10
Jag började dagen med lite havregrynsgröt och lättmjölk ca 10.00. Till lunch blev det fullkornsris med kycklingfile och gurka och tomat. Käkade precis en knäckebröds macka med lite philadelphia på som mellanmål. Runt 18.00 ska jag ut och promenera, satsar på att gå i ungefär 90 minuter. Sen ska jag avsluta kvällen med lite fullkornspasta och någon egen pastasås, lite nyttigare än min tjocka brors alternativ :)

Ha det bra, här får ni en bild på dagens lunch, yummy

http://img94.imageshack.us/i/sl271418.jpg/

plattenbullen
2010-01-04, 17:05
hej kära kololiter.

Lillebror aka den snygge som skriver nu: 4/1-10
Jag började dagen med lite havregrynsgröt och lättmjölk ca 10.00. Till lunch blev det fullkornsris med kycklingfile och gurka och tomat. Käkade precis en knäckebröds macka med lite philadelphia på som mellanmål. Runt 18.00 ska jag ut och promenera, satsar på att gå i ungefär 90 minuter. Sen ska jag avsluta kvällen med lite fullkornspasta och någon egen pastasås, lite nyttigare än min tjocka brors alternativ :)

Ha det bra, här får ni en bild på dagens lunch, yummy

http://img94.imageshack.us/i/sl271418.jpg/

Btw, finns det någon kaloritabell på internet? Hade adress till en på livsmedelsverkets sida, men den verkar vara nere :(

plattenbullen
2010-01-04, 20:03
Lillebror aka den snygge som skriver nu: 4/1-10, fortsättning

Var ute och promenerade i kylan i ungefär 90 minuter. Det kändes riktigt bra, förutom att jag får ont i knävecken :(. Men jag tror det beror på att jag kört igång för hårt efter skadan. Fixade pasta med sås till kvällsmat, stekte lök och paprika sen hällde jag på lite krossade tomater med vitlöks smak över. Imorgon blir det nog en vilodag, börjar jobba 14.00 sen slutar jag 00.00 och har en del saker jag måste fixa innan jobbet. Men man vet aldrig, kanske hinner med ett lite snabbpass på gymmet innan jobbet.

Bild på käket URL=http://img85.imageshack.us/i/sl271419.jpg/]http://img85.imageshack.us/img85/1489/sl271419.th.jpg[/URL]

hade bra, hej

plattenbullen
2010-01-05, 11:51
Lillebror, 5/1.

Började med att käka en frulle runt 09.00 som bestod av en smörgås med phila och gurka på. Till det drack jag 1kopp kaffe. Till lunch käkade jag 2bitar kassler och fullkornsris med keso och gurka som tilltugg ;). Hinner nog inte med någon promenad idag, då jag på förmiddag var och plocka ur stygnen från operationen. Ska sedan jobba från 13.30 till 00.00, men ska försöka hinna med ett snabbt gym pass på jobbet. Jag kommer käka middag vid 18.30 på jobbet, det kommer bestå av en bantningssoppa som min mor käkar, innehåller kyckling och massa annat nyttigt, vet faktiskt inte vad den innehåller riktigt. Men den funkar iaf. Imorgon är de ledig dag, då blir det en långpromenad.

Bild på mig kommer komma upp snart, ska bara hitta bilden jag tog före jul. Ha det bra så hörs vi nog imorgon, Hej hej

http://img138.imageshack.us/img138/9867/sl271420.th.jpg (http://img138.imageshack.us/i/sl271420.jpg/)

Här har ni en bild på dagens defflunch

plattenbullen
2010-01-05, 23:10
Storebror här. Är det mamma eller du som fixar maten? Det ser för fult ut för att vara mammas mat så jag antar att det är du :)

Jag är fortfarande förkyld så allting står still för mej, jävligt trist men sånt är livet. Jag bara väntar på att få sätta igång med träningen igen, det känns rätt drygt att bara vara hemma och plugga. Finns inte så mycket mer att skriva hörs snart igen.

Exhale_
2010-01-05, 23:12
Mycket protein, tung styrketräning och ett lycka till! :D

plattenbullen
2010-01-06, 11:40
Storebror här. Är det mamma eller du som fixar maten? Det ser för fult ut för att vara mammas mat så jag antar att det är du :)

haha, det är jag som fixar maten. Men gött är det iaf *flex*


[QUOTE=Exhale_;4086069]Mycket protein, tung styrketräning och ett lycka till! :D

tack så myche :thumbup:

plattenbullen
2010-01-06, 21:14
Lillebror, 6/1 vilodag

Jag kände att det behövdes en vilodag idag, tror jag har kört igång lite för hårt efter skadan och operationen. Iaf frukosten bestod av två mackor med phila och gurka på, skulle gissa på ungefär 230kcal. Lunchen idag bestod av frukost, jag var så sugen på havregrynsgröt så det blev en mindre portion av det till lunch vid 14.00. Sedan for jag ner på stan och fikade med polare och hällde i mig 3koppar kaffe. Runt kl 18.30 började jag med kvällsmaten som bestod av en mindre portion fullkornsris och hackad kassler,lök och paprika i lite krossade tomater. Det smakade väldigt bra faktiskt, trodde inte på det från början men alltid värt att prova :)

Imorgon blir det jobb från 13.00 till 21.30. Hinner nog med en kortare promenad innan jobbet om det inte är allt för kallt.

Hade, lillprossan

plattenbullen
2010-01-07, 00:49
Du äter för lite helt klart, du kommer inte palla en lång deff om du äter sådär är vad jag tror. Jag käkar 3 stadiga mål mat om dagen på minst 500 kalorier. Frukost, Lunch, och Middag. Men om du känner att du pallar det så why not. HIIT pass är jävligt bra för deff, så om du kör lite sånt så kommer du gå ner i vikt. Det är bra för fotbollen med

Själv är jag fortfarande förkyld så jag chillar väl på som vanligt

joasimo
2010-01-07, 02:04
Redovisa lite gympass också? *drool* Så man får se hur du tränar på gymmet också! ;)

Och ett stort lycka till med deffen!

plattenbullen
2010-01-13, 12:02
Jag skiter i Journalen, orkar inte skriva nånting, är frisk iallafall och träningen går bra. Tack och Hej

Jorgen
2010-01-13, 16:40
Inte två användare på ett konto.