handdator

Visa fullständig version : Vad har folk för problem?


von huff
2010-01-03, 02:07
Varför kommer folk och jävlas VARJE gång man är i stan för att ha kul med kompisarna?Jag och mina kompisar är inte aggresiva eller högljudda när vi är alkoholpåverkade men varför kommer det folk som vill råkas t.ex. i pizzakön?Jag vågar knappt gå ut mer.Dessutom är det alltid folk som är runt 30 ,har folk inget vett nuförtiden?

Kwon
2010-01-03, 02:08
Var någonstans Huffen?

Sthlm? Götet?

Shrimpy
2010-01-03, 02:09
Folk bryr sig för mycket. Det är deras problem.

von huff
2010-01-03, 02:10
Var någonstans Huffen?

Sthlm? Götet?

Hehe nej Finland.Samma sak i Sthlm när jag var där senast.Du känner säkert igen det endå.Synd att vanligt folk inte får ha roligt i fred.Förbjud all alkohol och sånt som åverkar människors omdöme säger jag.

Kwon
2010-01-03, 02:16
Dom som störde er, såg dom ut att vara högutbildade?

Var dom 30+?

Finska fullgubbar?

jocke12
2010-01-03, 02:17
Jag har aldrig märkt av något någon annanstans än i småstäder.

Förstår inte hur folk lyckas hamna i "trubbel" hela tiden.

Olegh
2010-01-03, 02:19
Svälj det för fan bara. Vill man inte bråka så bråkar man inte.

von huff
2010-01-03, 02:22
Dom som störde er, såg dom ut att vara högutbildade?

Var dom 30+?

Finska fullgubbar?

Runt 30-34.Normala men fulla, men inga fullgubbar direkt.Blir så förbannad på sånt här skit.

Jag har aldrig märkt av något någon annanstans än i småstäder.



Förstår inte hur folk lyckas hamna i "trubbel" hela tiden.

Jag brukar aldrig bråka eller betee mig illa som onykter kan jag säga med handen på bibeln, men varför gör andra det?Jag är nyfiken på varför man börjar jävlas med oskyldiga människor utan orsak

von huff
2010-01-03, 02:24
Svälj det för fan bara. Vill man inte bråka så bråkar man inte.

jag sv äljer det alltid.Jag tycker att det är synd att man inte får njuta av ett veckoslut utan sånt här skit.Att svälja stoltheteb är endå tungt att göra varje gång

Karvig
2010-01-03, 02:26
Jag har aldrig märkt av något någon annanstans än i småstäder.

Förstår inte hur folk lyckas hamna i "trubbel" hela tiden.

Samma här. Bor i Stockholm och jag tycker att man kan slänga ur sig i princip vad som helst utan att någon vill börja bråka och ha sig.

_slipknot1_
2010-01-03, 02:31
Svälj det för fan bara. Vill man inte bråka så bråkar man inte.

Om det ändå vore så väl...förekommer mycket oprovocerat våld.
Anledningen, turkar eller personer med mindervärdeskomplex.
Konstigt att det i 99.9% av fallen inte förekommer bråk bland universitetsstudenter...

Olegh
2010-01-03, 02:40
jag sv äljer det alltid.Jag tycker att det är synd att man inte får njuta av ett veckoslut utan sånt här skit.Att svälja stoltheteb är endå tungt att göra varje gång

Det är sant. Visst fan kan det förstöra en kväll ändå.

Olegh
2010-01-03, 02:42
Om det ändå vore så väl...förekommer mycket oprovocerat våld.
Anledningen, turkar eller personer med mindervärdeskomplex.
Konstigt att det i 99.9% av fallen inte förekommer bråk bland universitetsstudenter...

Aldrig sett något sånt... än! Helt oprovocerat tror jag dock inte på. Typer som vill bråka och jävlas bara för sakens skull brukar se sig om efter en ny "lekkompis" om man inte ger dom den responsen dom vill ha.

Pillert
2010-01-03, 02:44
Själv har jag det problemet att jag ibland uppfattar apelsindoft när jag luktar på hallon..

Folk som blir aggressiva på fyllan är extremt jävla jobbiga. Liksom, bara låt mig vara ifred..

von huff
2010-01-03, 02:45
Aldrig sett något sånt... än! Helt oprovocerat tror jag dock inte på. Typer som vill bråka och jävlas bara för sakens skull brukar se sig om efter en ny "lekkompis" om man inte ger dom den responsen dom vill ha.

Nej det brukar ju börja med förolämpningar och om man säger nåt elakt tillbals så kan det bli smäll vilket inte har hänt för min del då jag alltid kniper käft.Synd bara att behöva höra sånt skit

Pillert
2010-01-03, 02:48
Ibland får man bara stor motivation till att bygga och bli starkare, vilket är superdåligt alternativ.
Desto starkare du är desto fler går de emot dig (grupp). Alkohol är verkligen tveksamt, om det skulle vara lagligt, om man ser ur samhällssynpunkt.

Sebbe_H
2010-01-03, 02:50
Aldrig sett något sånt... än! Helt oprovocerat tror jag dock inte på. Typer som vill bråka och jävlas bara för sakens skull brukar se sig om efter en ny "lekkompis" om man inte ger dom den responsen dom vill ha.

Eller så får man en spark i ryggen utan anledning, och jo, det har hänt mig.

Det finns idioter till allt, och väldigt många som bara är ute för att bråka på stan. Vet du inte om att det existerar så vet du inte mycket om folk nuförtiden.

FeTTe
2010-01-03, 02:54
Kan det vara för att det är just DEN 30 åringen som blev uppring sent på kvällen, fick lämna sina 2 barn och fru vid matbordet och åka och jobba eftersom DU LJÖG om att du var sjuk på nyårsafton?! Det går ju inte att bevisa, men sånt här ger mig nytt hopp om karma! Världen är kanske inte så orättvis iaf..

Varför kommer folk och jävlas VARJE gång man är i stan för att ha kul med kompisarna?Jag och mina kompisar är inte aggresiva eller högljudda när vi är alkoholpåverkade men varför kommer det folk som vill råkas t.ex. i pizzakön?Jag vågar knappt gå ut mer.Dessutom är det alltid folk som är runt 30 ,har folk inget vett nuförtiden?

chidde
2010-01-03, 02:54
Svälj det för fan bara.

jag sv äljer det alltid.

*spy**drool* :thumbup:*screwy*:D

pizza- och kebabkön är en utsatt plats, folk är berusade och hungriga.. man trängs osv och sen börjar de slåss

vill man undvik bråk, så ska man undvika pizza och kebab

Olegh
2010-01-03, 02:56
Eller så får man en spark i ryggen utan anledning, och jo, det har hänt mig.

Det finns idioter till allt, och väldigt många som bara är ute för att bråka på stan. Vet du inte om att det existerar så vet du inte mycket om folk nuförtiden.

Jag beklagar, och nej jag vet nog inte så mycket om folk. Därav att jag inte sett det "än".

ryss
2010-01-03, 02:57
Nej det brukar ju börja med förolämpningar och om man säger nåt elakt tillbals så kan det bli smäll vilket inte har hänt för min del då jag alltid kniper käft.Synd bara att behöva höra sånt skit

I den situationen förolämpar dom dig för att du ska göra någonting tillbaka så att det kan startas ett slagsmål. Jag är själv dum i huvudet och jag är medveten om det och har provocerat fram bråk, jag vet hur det funkar. Så när någon förolämpar mig, kollar jag, "okej dom är tre personer", sen står jag antingen och tjaffsar ett tag och ser om dom lägger sig eller så delar jag ut en fet smäll med diverse följder. Men jag älskar själv att slåss, i mångas ögon är det rent idiotiskt osv osv. Men om någon kommer fram till mig och vill bråka, man vet precis vad dom vill, och jag kan plocka dom, finns det någon anledning att lägga sig då?

Olegh
2010-01-03, 02:59
I den situationen förolämpar dom dig för att du ska göra någonting tillbaka så att det kan startas ett slagsmål. Jag är själv dum i huvudet och jag är medveten om det och har provocerat fram bråk, jag vet hur det funkar. Så när någon förolämpar mig, kollar jag, "okej dom är tre personer", sen står jag antingen och tjaffsar ett tag och ser om dom lägger sig eller så delar jag ut en fet smäll med diverse följder. Men jag älskar själv att slåss, i mångas ögon är det rent idiotiskt osv osv. Men om någon kommer fram till mig och vill bråka, man vet precis vad dom vill, och jag kan plocka dom, finns det någon anledning att lägga sig då?

En av dom har en kniv? Någon annan drabbas av ert "nöje"?

Sebbe_H
2010-01-03, 02:59
Jag beklagar, och nej jag vet nog inte så mycket om folk. Därav att jag inte sett det "än".

Bra, får hoppas att du slipper sånna idioter också!

ryss
2010-01-03, 03:04
En av dom har en kniv? Någon annan drabbas av ert "nöje"?

hur menar du att någon annan drabbas? Kniv är det ända jag är rädd för, har en polare som blev knivskuren i ansiktet 4 gånger för kanske 2 månader sedan, det gjorde ju att man började fundera lite.

Pillert
2010-01-03, 03:05
Kan det vara för att det är just DEN 30 åringen som blev uppring sent på kvällen, fick lämna sina 2 barn och fru vid matbordet och åka och jobba eftersom DU LJÖG om att du var sjuk på nyårsafton?! Det går ju inte att bevisa, men sånt här ger mig nytt hopp om karma! Världen är kanske inte så orättvis iaf..

Antar du stalkar TS, för jag förstår inte hur du fick fram det i denna tråden.

I vilket fall så bör man inte sitta på krogen eller var man nu befinner sig när man är full och söka trubbel. Har råkat ut flera gånger för gubbar som börjar blänga när mitt sällskap kommer in.

Olegh
2010-01-03, 03:10
hur menar du att någon annan drabbas? Kniv är det ända jag är rädd för, har en polare som blev knivskuren i ansiktet 4 gånger för kanske 2 månader sedan, det gjorde ju att man började fundera lite.

Det behövs ju inte mer än att någon blir inknuffad i t.ex mig som står och sippar på en grogg. Jag spiller ut halva över mig och halva över någon annan. Jag blir inte glad kan jag ju säga.

Jpn
2010-01-03, 03:15
Varför kommer folk och jävlas VARJE gång man är i stan för att ha kul med kompisarna?Jag och mina kompisar är inte aggresiva eller högljudda när vi är alkoholpåverkade men varför kommer det folk som vill råkas t.ex. i pizzakön?Jag vågar knappt gå ut mer.Dessutom är det alltid folk som är runt 30 ,har folk inget vett nuförtiden?

Antagligen försmå "gunz" som orsakar problemet

Själv har jag det problemet att jag ibland uppfattar apelsindoft när jag luktar på hallon..

Folk som blir aggressiva på fyllan är extremt jävla jobbiga. Liksom, bara låt mig vara ifred..

Ibland får man bara stor motivation till att bygga och bli starkare, vilket är superdåligt alternativ.
Desto starkare du är desto fler går de emot dig (grupp). Alkohol är verkligen tveksamt, om det skulle vara lagligt, om man ser ur samhällssynpunkt.

Antar du stalkar TS, för jag förstår inte hur du fick fram det i denna tråden.

I vilket fall så bör man inte sitta på krogen eller var man nu befinner sig när man är full och söka trubbel. Har råkat ut flera gånger för gubbar som börjar blänga när mitt sällskap kommer in.

Du har inte rökt eller någonting annat olämpligt?

shadowfire
2010-01-03, 03:19
Antar du stalkar TS, för jag förstår inte hur du fick fram det i denna tråden.

I vilket fall så bör man inte sitta på krogen eller var man nu befinner sig när man är full och söka trubbel. Har råkat ut flera gånger för gubbar som börjar blänga när mitt sällskap kommer in.

Inte så svårt, bara o kika på TS inlägg:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=140295

Den tråden gjorde även mig som är chef (dock inte över TS) förbannad.
Har man en sådan attityd överlag så blir jag inte förvånad över om man får niten i kebabkön. ;)

Annars så är det inte speciellt svårt o undvika slagsmål, det känns o märks att det hänger i luften. Det finns undantag, men de är få. I många fall är "oprovocerat våld" inte en överraskning ändå, med perceptionsförmåga (Fallout3[tm]) går det att läsa rätt bra någon som söker ett offer för våld osv. Å andra sidan tillhör jag dem som har stake att vända ryggen till o gå därifrån också om en hotbild uppstår.

shadowfire
2010-01-03, 03:20
...Du har inte rökt eller någonting annat olämpligt?

ganska givet :P borde länka in detta till narkotikatråden. :D

Pillert
2010-01-03, 03:21
Antagligen försmå "gunz" som orsakar problemet







Du har inte rökt eller någonting annat olämpligt?

När jag sitter på krogen eller annat ställe? Nej, jag går in med mina kompisar, sätter mig, dricker eller avstår. Kollar jag mig runt så är det alltid någon jäv*l som kollar så där sökande.

FeTTe
2010-01-03, 03:22
För guds skull, den tråden är inte ens en månad gammal.
Edit; folk kanske tittar snett på dig eftersom att du är en sån som tycker mycket utan att egentligen tänka efter först? Som nu? Just a thought..

Antar du stalkar TS, för jag förstår inte hur du fick fram det i denna tråden.

I vilket fall så bör man inte sitta på krogen eller var man nu befinner sig när man är full och söka trubbel. Har råkat ut flera gånger för gubbar som börjar blänga när mitt sällskap kommer in.

Kwon
2010-01-03, 03:23
Inte så svårt, bara o kika på TS inlägg:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=140295

Den tråden gjorde även mig som är chef (dock inte över TS) förbannad.
Har man en sådan attityd överlag så blir jag inte förvånad över om man får niten i kebabkön. ;)

Annars så är det inte speciellt svårt o undvika slagsmål, det känns o märks att det hänger i luften. Det finns undantag, men de är få. I många fall är "oprovocerat våld" inte en överraskning ändå, med perceptionsförmåga (Fallout3[tm]) går det att läsa rätt bra någon som söker ett offer för våld osv. Å andra sidan tillhör jag dem som har stake att vända ryggen till o gå därifrån också om en hotbild uppstår.

Hoho Skuggan! :D

Ja du har ju så hög Intelligence (kan lista ut konsekvenserna) att du har vett att lämna platsen, och det kan man göra snabbt med ett hyggligt antal APs.

Pillert
2010-01-03, 03:25
För guds skull, den tråden är inte ens en månad gammal.
Edit; folk kanske tittar snett på dig eftersom att du är en sån som tycker mycket utan att egentligen tänka efter först? Som nu? Just a thought..

Ja ju visst. Men anta att musiken dunkar och jag knappt hör vad mina kompisar säger. Hur kan de en person som sitter 10 meter ifrån höra vad jag säger. Jag kollar såklart bort så fort jag uppfattar dessa blickar.
Nu är det inte så att jag blir knivhuggen eller ens slagen när jag går ut, men jag förstår hur bråk kan uppstå, ibland oprovocerat.

Jpn
2010-01-03, 03:30
ganska givet :P borde länka in detta till narkotikatråden. :D

Javisst, men man måste ju ändå fråga... :D

Jpn
2010-01-03, 03:32
När jag sitter på krogen eller annat ställe? Nej, jag går in med mina kompisar, sätter mig, dricker eller avstår. Kollar jag mig runt så är det alltid någon jäv*l som kollar så där sökande.

Sicken otur :(

p1r
2010-01-03, 03:32
Man kan inte hamna i bråk varje gång man dricker eller bara är ute på stan en lördagskväll och alltid vara helt "oskyldig" !

shadowfire
2010-01-03, 03:38
Hoho Skuggan! :D

Ja du har ju så hög Intelligence (kan lista ut konsekvenserna) att du har vett att lämna platsen, och det kan man göra snabbt med ett hyggligt antal APs.

haha, o sedan sa de att spel inte fördärvar folk ;) :D

shadowfire
2010-01-03, 03:42
:thumbup:Att det finns folk som söker våld och sätt att få ut sina aggressioner, skaffa status eller få känna en kombination av makt och adrenalin är inget nytt. Det existerar. Man får försöka lära sig o hantera det bara. En del försöker verkligen lära sig och kanske får en snyting eller två, men blir bättre genom åren. Andra har flyt direkt o klarar sig oskadda genom livet. Ytterligare en grupp väljer istället att bemöta provokationen på ett triggande sätt. Fel blick tillbaka. Fel ord. Fel kroppsspråk. Ja, då smäller det. Oprovocerat kan tyckas, men har man fått skillz o läsa situationen redan innan så undviker man det.

Och ja, det kan innebära att man blir utan kebab den kvällen och får ta korvmojen runt hörnet istället.

Loke
2010-01-03, 04:10
Man kan inte hamna i bråk varje gång man dricker eller bara är ute på stan en lördagskväll och alltid vara helt "oskyldig" !

Nog kan man, men det är jävligt sällsynt.

För övrigt hittade jag en misshandlad tjej på gatan ikväll, jag kollade hur det var fatt och ringde polisen. En minut senare kom hennes kille tillbaka och skulle slå ner mig också, vilket såklart misslyckades. Efter att vi dansat runt ett tag gav han upp och gick och jag var för liten för att hålla kvar honom utan överdrivet våld.

Jaja, vad ska man göra?

Pillert
2010-01-03, 04:12
Nog kan man, men det är jävligt sällsynt.

För övrigt hittade jag en misshandlad tjej på gatan ikväll, jag kollade hur det var fatt och ringde polisen. En minut senare kom hennes kille tillbaka och skulle slå ner mig också, vilket såklart misslyckades. Efter att vi dansat runt ett tag gav han upp och gick och jag var för liten för att hålla kvar honom utan överdrivet våld.

Jaja, vad ska man göra?

Berätta för polisen hur han såg ut, sen borde du ha medalj för att ha agerat rätt.
Risken är att tjejen "glömmer bort".

Jpn
2010-01-03, 04:14
Jaja, vad ska man göra?

Låter väl som att du gjorde vad du kunde iaf.

shadowfire
2010-01-03, 04:21
Nog kan man, men det är jävligt sällsynt.

För övrigt hittade jag en misshandlad tjej på gatan ikväll, jag kollade hur det var fatt och ringde polisen. En minut senare kom hennes kille tillbaka och skulle slå ner mig också, vilket såklart misslyckades. Efter att vi dansat runt ett tag gav han upp och gick och jag var för liten för att hålla kvar honom utan överdrivet våld.

Jaja, vad ska man göra?

Tycker du agerade helt rätt. All heder. :thumbup:

Loke
2010-01-03, 04:26
Berätta för polisen hur han såg ut, sen borde du ha medalj för att ha agerat rätt.
Risken är att tjejen "glömmer bort".

Ja säkert, hon hade garanterat glömt annars, hon skrek åt mig när jag hade brottat ner honom, så en stund trodde jag nästan att det hade blivit ett missförstånd och att han trodde det var jag som slagit henne. Sen kopplade jag dock. Sen gick dom tillsammans.*screwy*

Jag pekade åt vilket håll de gick när polisen kom, han kan inte ha kommit mer än hundra meter så de tog han kanske. Kunde typ inte ge signalement alls, men tjejen med blod i ansiktet och en enorm bula över ögat lär man inte missa.

Eddie Vedder
2010-01-03, 08:58
Ja säkert, hon hade garanterat glömt annars, hon skrek åt mig när jag hade brottat ner honom, så en stund trodde jag nästan att det hade blivit ett missförstånd och att han trodde det var jag som slagit henne. Sen kopplade jag dock. Sen gick dom tillsammans.*screwy*

Jag pekade åt vilket håll de gick när polisen kom, han kan inte ha kommit mer än hundra meter så de tog han kanske. Kunde typ inte ge signalement alls, men tjejen med blod i ansiktet och en enorm bula över ögat lär man inte missa.

http://www2.unt.se/article/1,1826,MC=77-AV_ID=999611,00.html?from=latestnav

von huff
2010-01-03, 09:04
Kan det vara för att det är just DEN 30 åringen som blev uppring sent på kvällen, fick lämna sina 2 barn och fru vid matbordet och åka och jobba eftersom DU LJÖG om att du var sjuk på nyårsafton?! Det går ju inte att bevisa, men sånt här ger mig nytt hopp om karma! Världen är kanske inte så orättvis iaf..

om du vill veta som jobbade jag nyårsafton:)

von huff
2010-01-03, 09:08
Nog kan man, men det är jävligt sällsynt.

För övrigt hittade jag en misshandlad tjej på gatan ikväll, jag kollade hur det var fatt och ringde polisen. En minut senare kom hennes kille tillbaka och skulle slå ner mig också, vilket såklart misslyckades. Efter att vi dansat runt ett tag gav han upp och gick och jag var för liten för att hålla kvar honom utan överdrivet våld.

Jaja, vad ska man göra?

Du gjorde rätt jag anser det vara rätt att ge sådana en smäll om det förhindrar att han misshandlar nån annan.Man har ochså alltid rätt att försvara sig.orka bry sig när folk öppnar käften det kan bara sluta på två sätt, nån blir skada och förbannad elller mindre skadad och förbannad.

von huff
2010-01-03, 09:19
En rolig grej som jag har märkt att det ofta kan vara 30-40 åringar som båkas, så ungdomar behöver inte alltid ha så stor del i alla bråk som alla tror.Ja oprovocerat våld är inte ovanligt oftast räcker det förståss att man själv håller sig lugn men omman tänker på hur många slagsmål som skulle ha kunnat uppstå om man var lite mer hetlevrad så´skulle man säkert ha näsan någån annanstans idag.Ganska humoristiskt när man sitter och tar en öl och någon 40 åring plötsligt pekar på en och ropar "fläskis"! WTF*screwy*

Loke
2010-01-03, 12:55
http://www2.unt.se/article/1,1826,MC=77-AV_ID=999611,00.html?from=latestnav

Japp, den är det.

Psyla
2010-01-03, 13:13
Jag tycker också att det är så jävla trist. Varje jävla gång man är på ett uteställe är där ALLTID rövhål som ska envisas med att kasta flaskor, gå in med axlarna i en, etc etc.

Vet inte vad folk har för problem.

ViKKaN
2010-01-03, 13:20
Hände för mig på nyårsafton, stod och pratade med några kompisar när det helt plötsligt kommer fram en kille och sliter tag i mitt hår, knäar mig tre gånger i skallen, sen slet jag mig lös, sa till min kompis "nu går vi".
Ett tag senare så såg vi en polisbil i full rulle påväg åt det hållet...

MojjMojj
2010-01-03, 13:42
hur svårt är det att bara acceptera att vi inte är mer än upprättgående apor med agrresionsproblem, maskingevär och baseballkepsar? Släng in lite intox och det blir roligare. "Folk" är dumma i huvudet.

j0h4n
2010-01-03, 18:15
Lite av min "livshistoria" handlar just om oprovocerat våld. När jag var 15 så blev jag nerslagen utav ett gäng killar och det tog rätt hårt på mig psykiskt. Polisanmälde 12 st och 1 åkte fast i slutändan.
Ett år senare hittade jag gymmet och kolozzeum! Efter det så började jag träna thaiboxning och tränar än idag. Jag lovade mig själv att jag ALDRIG någonsin skulle bli nerslagen på gatan igen. Och det har jag inte blivit heller och det är förmodligen för att jag har inte behövt slåss på gatan sedan den dagen jag blev nedslagen.
Det går att lära sig att undvika våld. Om man vill det så är det väldigt lätt.

Liven
2010-01-03, 18:18
Folk är idioter. Jag har märkt att jag smått börjar bli en människohatare. Inte för att jag är felfri heller men.

spoonchest
2010-01-03, 18:35
Det är ingenting jag märker av när jag går ut på krogen.
Visst har jag set folk som är störiga, men aldrig mot mig. Kanske har någon stött axeln i en nån gång, men jag har aldrig trott att personen i fråga varit ute efter att bråka.
Ett kort "ursäkta" brukar dra fram ett smil på de flesta man stöter i.

Det kanske är jättemånga som försöker provocera mig på krogen, vad vet jag. Jag ser det bara inte. Trots att jag håller mig ganska nykter när jag är ute.
Vad säger det om mig? Är jag för blåögd? För ynklig?

hultman
2010-01-03, 19:11
Är aldrig någon som tjafsar med mig oproverat någonstans. Och då har jag gått ut minst en gång i veckan de senaste hundra åren. Antingen ser ni väl ut som lätta byten eller så retar ni upp folk genom ert beteende. Gissningvis en kombination.

von huff
2010-01-03, 19:15
Är aldrig någon som tjafsar med mig oproverat någonstans. Och då har jag gått ut minst en gång i veckan de senaste hundra åren. Antingen ser ni väl ut som lätta byten eller så retar ni upp folk genom ert beteende. Gissningvis en kombination.

Ja beteendet hänger det inte på:)Kanske man ser så liten å rädd ut

Mestalla
2010-01-03, 20:38
Ingen vågar bråka med mig och min firma så jag har aldrig upplevt det.

hultman
2010-01-03, 20:46
Ja beteendet hänger det inte på:)Kanske man ser så liten å rädd ut

Bara att gå hem och öva på din skrämseltaktik framför spegeln *flex*

Kwon
2010-01-03, 20:54
En rolig grej som jag har märkt att det ofta kan vara 30-40 åringar som båkas, så ungdomar behöver inte alltid ha så stor del i alla bråk som alla tror.Ja oprovocerat våld är inte ovanligt oftast räcker det förståss att man själv håller sig lugn men omman tänker på hur många slagsmål som skulle ha kunnat uppstå om man var lite mer hetlevrad så´skulle man säkert ha näsan någån annanstans idag.Ganska humoristiskt när man sitter och tar en öl och någon 40 åring plötsligt pekar på en och ropar "fläskis"! WTF*screwy*

Oftast 30-40 åringar i Finland kanske? Här i Sthlm är det mest yngre (under 30) som vill bråka.

von huff
2010-01-03, 20:54
Bara att gå hem och öva på din skrämseltaktik framför spegeln *flex*

Ja en liten pojkes liv är inte lätt i machovärlden:)

von huff
2010-01-03, 20:55
Oftast 30-40 åringar i Finland kanske? Här i Sthlm är det mest yngre (under 30) som vill bråka.

Statistiskt sett så är det yngre även om man själv lagt märke till att +30 åringarna är busar

Kwon
2010-01-03, 20:55
Hände för mig på nyårsafton, stod och pratade med några kompisar när det helt plötsligt kommer fram en kille och sliter tag i mitt hår, knäar mig tre gånger i skallen, sen slet jag mig lös, sa till min kompis "nu går vi".
Ett tag senare så såg vi en polisbil i full rulle påväg åt det hållet...

Vissa VILL ju slåss och söker bråk, nyårsfester är inget undantag!

Bästa är ju att fira nyår "hemma hos" några vänner / privatfest etc

anders172
2010-01-03, 21:08
Jag hade slått dom.

rajjan_dammit
2010-01-04, 04:33
Jag hade slått dom.

... eller i alla fall sagt till på skarpen.

Jag tror att det handlar en del om att ta ut någon form av aggressioner. Jobbat hela veckan med en chef som är a pain in the ass, tråkigt micromat framför teven, sen sova och så fortsätter det tills helgen kommer och man med alkohol i kroppen kan "ge igen" och kanske också känna sig lite mer "levande".

Andra förklaringar är väl att det ger en kick eller egoboost att känna makt över andra eller att när man är full gör man saker man inte riktigt tänkt igenom, som att förolämpa folk och söka bråk utan att för sakens skull VILJA slåss.

Det jag tycker är lite märkligt, för egen del, är hur man t.ex. kan ta ett knä i ansiktet några gånger och sen gå därifrån. Blir inte ni förbannade om någon oprovocerat slår er? Jag hade gett tillbaka utan en tanke på om jag skulle få ännu mer stryk eller om någon i närheten hade fått halva sin grogg över sig.

TehSaxo
2010-01-04, 05:11
Ge dem en box i ansiktet så slutar dom nog.

miss_incorrigible
2010-01-04, 06:21
Nej det brukar ju börja med förolämpningar och om man säger nåt elakt tillbals så kan det bli smäll vilket inte har hänt för min del då jag alltid kniper käft.Synd bara att behöva höra sånt skit



Vad intressant att du med ditt aggressiva lynne ändå lyckas "knipa käft". Hur kommer det sig?

von huff
2010-01-04, 09:34
Vad intressant att du med ditt aggressiva lynne ändå lyckas "knipa käft". Hur kommer det sig?

Jag är inte gjord för att slåss eller mitt psyke kan vi säga.dessutom blir jag inte aggressiv av alkohol utan det är raka motsatsen.

Nitrometan
2010-01-04, 09:36
Jag hade slått dom.

Ge dem en box i ansiktet så slutar dom nog.

Så ni tror att våld är en bra lösning i det läget?

TehSaxo
2010-01-04, 11:03
Så ni tror att våld är en bra lösning i det läget?

Om nån är ute efter det och ska puckla på dig så Ja, det är en bra utväg när det inte finns någon annan. ;)