handdator

Visa fullständig version : Spärra nummer?


ryss
2010-01-03, 00:57
Hejsan

Jag skulle jättegärna vilja spärra ett nummer så denna person inte kan kontakta mig på något sätt, jag vill inte byta nummer därför jag undrar ifall det går att spärra nummret? Jag har tele2 som operatör förövrigt.

Tack på förhand

Kauppi
2010-01-03, 00:58
Hejsan

Jag skulle jättegärna vilja spärra ett nummer så denna person inte kan kontakta mig på något sätt, jag vill inte byta nummer därför jag undrar ifall det går att spärra nummret? Jag har tele2 som operatör förövrigt.

Tack på förhand

ring tele2 och hör.

ryss
2010-01-03, 01:04
ring tele2 och hör.

Ska göra det imorgon, nu är det väl lite sent, tänkte bara kolla lite innan ifall någon har koll

semicroma
2010-01-03, 01:35
Det går tyvär ej. Kolla om du har möjlighet att lägga till avvisa automatiskt i telefonen.

Viktor_Balck
2010-01-03, 02:54
Körskoleläraren som är pain in the ass?

p1r
2010-01-03, 03:35
Vågar man bry sig varför du vill spärra?

minimalist
2010-01-03, 04:01
Vet inte hur det fungerar nu, men när min syster spärrade ett nummer för några år sedan så spärrades endast samtalen, men hon fick fortfarande sms från det spärrade numret.

saab900
2010-01-03, 10:58
Fungerar spärren fortfarande om den person som försöker kontakta herr Ryss ställer in mobilen på dolt nummer? Måste vara skitjobbigt med folk som ringer och stör/tjafsar dygnet runt. Du har mina sympatier, även om det är ett fall av bädda/ligga.

kjell33
2010-01-03, 11:37
Även om du spärrar uppringarens nummer har ju vederbörande ditt nummer kvar och behöver bara byta telefon för att spärren ska vara meningslös.

TehSaxo
2010-01-03, 11:52
Även om du spärrar uppringarens nummer har ju vederbörande ditt nummer kvar och behöver bara byta telefon för att spärren ska vara meningslös.

Byta nummer menar du väl? :P Om det går att spärra ett nummer går det säkert att spärra flera, så den personen kommer bara att förlora massa pengar på det och kommer förmodligen ge upp till slut. :)

Får man fråga vem det är? :em:

Baan
2010-01-03, 11:56
Fungerar spärren fortfarande om den person som försöker kontakta herr Ryss ställer in mobilen på dolt nummer? Måste vara skitjobbigt med folk som ringer och stör/tjafsar dygnet runt. Du har mina sympatier, även om det är ett fall av bädda/ligga.

Om systemet är någorlunda smart designat betyder dolt nummer att mottagaren inte får veta vem det är, inte systemet. Därmed tar man bort numret i sista steget och kan även i ett första steg vägar ringa upp samtalet. Men vem vet, dom som designat nätet kanske inte har min pro thinking?!?!?! Det tror jag dock.

saab900
2010-01-03, 12:28
Om systemet är någorlunda smart designat betyder dolt nummer att mottagaren inte får veta vem det är, inte systemet. Därmed tar man bort numret i sista steget och kan även i ett första steg vägar ringa upp samtalet. Men vem vet, dom som designat nätet kanske inte har min pro thinking?!?!?! Det tror jag dock.

Jag bara frågar.

Alone_in_the_dark
2010-01-03, 12:51
Jag har Kaspersky Mobile Security i min mobil och kan därmed blacklista nummer så de ej kan ringa mig. Kan vara värt o fundera på ;)

Hades
2010-01-03, 12:56
Om du har sagt åt personen och denne ändå fortsätter att kontakta dig så kan det vara läge att polisanmäla.

Crocker
2010-01-03, 14:21
Vad har du för mobil?
I de flesta nyare Sony Ericsson telefoner, så är det bara att gå in på inställningar och välja vilka som får ringa. :P