handdator

Visa fullständig version : Muhammed-teckningarna


Kwon
2010-01-02, 15:25
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8437433.stm

Dom har fortfarande ej glömt dessa teckningar av Muhammed.

Den danske tecknaren var dock förutseende och hade byggt ett "Panic room" i sitt hus.

http://www.manlyrash.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/mohammed_cartoon.jpg
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8437433.stm

"Mr Westergaard's house was supposed to have been turned into a fortress"

spoonchest
2010-01-02, 15:29
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8437433.stm

Dom har fortfarande ej glömt dessa teckningar av Muhammed.

Den danske tecknaren var dock förutseende och hade byggt ett "Panic room" i sitt hus.

http://www.manlyrash.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/mohammed_cartoon.jpg
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8437433.stm

Rätt frustrerande, är det. Att det inte räcker med att al-quaida begår stora terrorangrepp och utkämpar krig. De kan ge sig på enskilda individer på andra sidan jorden, enbart på grund av nån bildjävel.

Olegh
2010-01-02, 15:31
Rätt frustrerande, är det. Att det inte räcker med att al-quaida begår stora terrorangrepp och utkämpar krig. De kan ge sig på enskilda individer på andra sidan jorden, enbart på grund av nån bildjävel.

"De"? Vilken homogen grupp med människor tänker du på?

Kwon
2010-01-02, 15:32
Som tur var hade han byggt ett fort av sitt hus, med panik-rum och allt!

Kwon
2010-01-02, 15:32
"De"? Vilken homogen grupp med människor tänker du på?

Mormonerna!

Eller var det Radiotjänst kanske? :D

stafh
2010-01-02, 15:33
"De"? Vilken homogen grupp med människor tänker du på?

Al-qaida skrev han ju.

spoonchest
2010-01-02, 15:35
"De"? Vilken homogen grupp med människor tänker du på?

Framgår inte det? Al-quaida. Och/eller Al-shabab, han hade kopplingar till bägge.

Olegh
2010-01-02, 15:35
Al-qaida skrev han ju.

Hah, tji fick jag.

Kwon: :D

Framgår inte det? Al-quaida. Och/eller Al-shabab, han hade kopplingar till bägge.

Jo, fel av mig.

spoonchest
2010-01-02, 15:35
Mormonerna!

Eller var det Radiotjänst kanske? :D

Radiotjänst gone postal!

spoonchest
2010-01-02, 15:39
Vad jag inte förstår, är att om Mohammed ALDRIG får avbildas, hur vet dem då att det är han på bilderna?

Wille005
2010-01-02, 15:43
Vad jag inte förstår, är att om Mohammed ALDRIG får avbildas, hur vet dem då att det är han på bilderna?
Det ser du väl?

Baan
2010-01-02, 15:43
Vad jag inte förstår, är att om Mohammed ALDRIG får avbildas, hur vet dem då att det är han på bilderna?

Det är tanken som räknas.

spoonchest
2010-01-02, 15:48
Det ser du väl?

Det där kan ju lika gärna vara sista bossen i något tv-spel.

Men som Baan säger. Det är tanken som räknas.

Biceps
2010-01-02, 16:14
Bra att idioten gav polisen en anledning att skjuta honom iaf.

Verbatim
2010-01-02, 16:36
Vad jag inte förstår, är att om Mohammed ALDRIG får avbildas, hur vet dem då att det är han på bilderna?

Han bär ju sin trademark bomb-mössa, endast Mohammed har en mössa gjord av bomber.


Ungefär som man känner igen Mario på hans röda mössa med M på.

Nitrometan
2010-01-02, 16:40
Vad jag inte förstår, är att om Mohammed ALDRIG får avbildas, hur vet dem då att det är han på bilderna?
De sa att det var han. Hur ska de sen kunna bevisa att det inte var han?

spoonchest
2010-01-02, 16:48
De sa att det var han. Hur ska de sen kunna bevisa att det inte var han?

"Ameh! Jabaraskojja juuu"

Turbonisse
2010-01-02, 17:20
De sa att det var han. Hur ska de sen kunna bevisa att det inte var han?

Han får avbildas dock inte efter uppenbarelsen i Hira.

victor_n
2010-01-02, 18:28
detta är så jävla fel, man måste vara så jävla bränd om man inte kan ta ett skämt.
Yttrandefrihet>religionsfrihet i min bok iallafall.

Griip
2010-01-02, 19:36
detta är så jävla fel, man måste vara så jävla bränd om man inte kan ta ett skämt.
Yttrandefrihet>religionsfrihet i min bok iallafall.

Inte för att religionsfrihet innebär att man får mörda folk hur som helst, men ändå.

h1tman
2010-01-02, 19:42
hmm... jag fattar inte detta - man får inte rita av muhammed men man får ****** till ett barn o kalla det muhammed

Hemi
2010-01-02, 19:45
Teckningar whatever, vad jag vet finns det gamla islamska bilder som avbildar honom eller i varje fall andra betydande persone. Dags att bränna dem kanske. Fast de räknas som äldre historiska konstverk.

Hollywood gjorde i alla fall ett rätt bra jobb genom attvarken avbilda Muhammed eller låta hans röst höras i filmen "The Message" 1976. Han är högst närvarande i filmen ändå

http://www.imdb.com/title/tt0074896/

Loke
2010-01-02, 19:49
Inte för att religionsfrihet innebär att man får mörda folk hur som helst, men ändå.

Det finns inte heller något land vars yttrandefrihet tillåter vad som hellst.

Jockefoten
2010-01-02, 20:36
Hade alle-kajak fått lyssna på lite roligare musik där nere (tex the sounds) hade detta aldrig hänt.
C'mon muslims, partymode on!

Pirko
2010-01-02, 20:45
Synd att han inte avled.

Mongar
2010-01-02, 20:55
hmm... jag fattar inte detta - man får inte rita av muhammed men man får ****** till ett barn o kalla det muhammed

Hängdäntämä

rQx
2010-01-02, 21:12
men man får sexa till ett barn

Nitrometan
2010-01-02, 22:14
Synd att han inte avled.
Muhammed?

Jo, han dog.

Hängdäntämä
Men får döpa ett barn man har "gjort" till samma namn som profeten. Jag vet inte om det skulle föreställa en avbildning.

spoonchest
2010-01-02, 22:19
Synd att han inte avled.

Nej, resonera inte så nu.
Jag tycker det är av extra vikt att han ställs till svars istället för att bli en martyr.
Det är något som han, enligt mig, var inställd på. Och varför göra honom den tjänsten?

spoonchest
2010-01-02, 22:21
men man får sexa till ett barn

Enligt vem? Och är det samma personer som hävdar att man inte får avbilda muhammed?

stevebc
2010-01-02, 22:21
Stor eloge till poliserna som lyckades stoppa psykopaten med skott i axel och knä. Väldigt professionellt! Onödigt att göra en galning till martyr.

Om någon kommer springandes mot mig med dragen yxa och kökskniv vetefan om jag hade kunnat sätta skotten så.

spoonchest
2010-01-02, 22:28
Stor eloge till poliserna som lyckades stoppa psykopaten med skott i axel och knä. Väldigt professionellt! Onödigt att göra en galning till martyr.

Om någon kommer springandes mot mig med dragen yxa och kökskniv vetefan om jag hade kunnat sätta skotten så.

Danske polisen=1337

hugok
2010-01-02, 23:46
Men får döpa ett barn man har "gjort" till samma namn som profeten. Jag vet inte om det skulle föreställa en avbildning.

Jag har också alltid undrat över det. Ska dom yxhuggaa en oskyldig dansk för att han avbildar Mohammed när var och varannan muslim gjort sin egen lilla avbild av profeten genom att döpa sin son efter honom. I övrigt tycker jag det strider mot religionsfriheten att göra sån uppståndelse över detta. Vill man inte vara muslim och avbilda Mohammed är det ju ens egen sak och al-quida har ju ingen rätt att "vägleda" en bara för att man brutit mot deras lag. I danmark gäller dansk lag. Det är ju rent löjligt att världen bara ser på när de bränner danska flaggor och ambassader.

Baan
2010-01-03, 00:20
Stor eloge till poliserna som lyckades stoppa psykopaten med skott i axel och knä. Väldigt professionellt! Onödigt att göra en galning till martyr.

Om någon kommer springandes mot mig med dragen yxa och kökskniv vetefan om jag hade kunnat sätta skotten så.

Å andra sidan: vem vågar springa mot någon som är stevebcgrov?

stevebc
2010-01-03, 00:21
Å andra sidan: vem vågar springa mot någon som är stevebcgrov?Exakt. Jag behöver aldrig lära mig kampsport eller skaffa vapenlicens. Det är mycket bekvämt.

tsp
2010-01-03, 00:21
Han bär ju sin trademark bomb-mössa, endast Mohammed har en mössa gjord av bomber.


Ungefär som man känner igen Mario på hans röda mössa med M på.

Eller kuken i din panna! Som betyder att du är en vandrande ***!

Hemi
2010-01-03, 00:45
Stor eloge till poliserna som lyckades stoppa psykopaten med skott i axel och knä. Väldigt professionellt! Onödigt att göra en galning till martyr.

Om någon kommer springandes mot mig med dragen yxa och kökskniv vetefan om jag hade kunnat sätta skotten så.

Ja, det krävs nog iskyla. Som Lucky Luke. I andra poliskårer brukar det väl vara mitt i bröstet/huvudet som gäller.

Ganymedes
2010-01-03, 10:05
Undrar vad polisen i Sverige hade gjort. Ropat "Ursäkta mig, vänligen upphör med det onda uppsåtet."? ;)

Att människor fortfarande är upprörda över teckningar i en tidning år 2005 är fanimig löjeväckande. Att de dessutom är villiga att mörda över det är helt sinnessjukt. Religion(en) är inget annat än ett gift. Men taktiken fungerar ju; idag är det inte många som vågar göra sig roliga över islam på samma sätt som de gör över andra religioner. Och de mer sansade muslimerna åtnjuter ju den ökade rädslan (dvs INTE samma sak som respekt) som dessa dårar skapar, så de grinar ju inte direkt illa.

Hur många muslimska föreningar fördömer mordförsöket? Individuella muslimer gör det säkert (men pratar inte ut om det?) men föreningarna och organisationerna verkar inte vara lika snabba med att kritisera sådant.

saab900
2010-01-03, 10:19
Undrar vad polisen i Sverige hade gjort. Ropat "Ursäkta mig, vänligen upphör med det onda uppsåtet."? ;)

Att människor fortfarande är upprörda över teckningar i en tidning år 2005 är fanimig löjeväckande. Att de dessutom är villiga att mörda över det är helt sinnessjukt. Religion(en) är inget annat än ett gift. Men taktiken fungerar ju; idag är det inte många som vågar göra sig roliga över islam på samma sätt som de gör över andra religioner. Och de mer sansade muslimerna åtnjuter ju den ökade rädslan (dvs INTE samma sak som respekt) som dessa dårar skapar, så de grinar ju inte direkt illa.

Hur många muslimska föreningar fördömer mordförsöket? Individuella muslimer gör det säkert (men pratar inte ut om det?) men föreningarna och organisationerna verkar inte vara lika snabba med att kritisera sådant.

+1

Vad hade Sverige gjort? Gett honom uppehållstillstånd ;)

Nelson81
2010-01-03, 10:49
+1

Vad hade Sverige gjort? Gett honom uppehållstillstånd ;)

lol :D

victor_n
2010-01-03, 11:30
+1

Vad hade Sverige gjort? Gett honom uppehållstillstånd ;)

+1 sen hade han levt gott på bidrag resten av livet och så lite svart vid sidan om. länge leve sverige!

130kg finsk sisu
2010-01-03, 11:36
Hur många av er skulle själv fly in i ett säkerhetsrum då ens barnbarn är i huset och lämna det tillsammans med galningen?

Alox
2010-01-03, 11:45
Hur många av er skulle själv fly in i ett säkerhetsrum då ens barnbarn är i huset och lämna det tillsammans med galningen?

"Attentatsmännen jagade in Kurt Westergaard och det femåriga barnbarnet i ett skyddsrum."

Barnet följde alltså med in. Han lämnade inte det utanför.

130kg finsk sisu
2010-01-03, 11:46
ok. Fick en annan uppfattning av de första nyheterna. Tack för tillrättvisningen!

Trapper Buzz
2010-01-03, 11:49
Sluta förnedra Sverige; våra svenska polismän eller -kvinnor hade nog också skjutit.
Vill också ge beröm till de danska poliserna som agerade examplariskt.

Förstå vilka klapphattar som beväpnade attackerar en gammal man i hans eget hem.
Ynkryggar som nu dragit sitt land och sin nationalitet i skam och vanära för lång tid.

Baan
2010-01-03, 11:53
"Attentatsmännen jagade in Kurt Westergaard och det femåriga barnbarnet i ett skyddsrum."

Barnet följde alltså med in. Han lämnade inte det utanför.

Vad citerar du? Dig själv?

Jag läste i dagens GP att han låste in sig själv medan ungen var kvar i huset och kommentaren är "Det var lugnt, han gjorde henne inget". Det är rätt konstigt om det är fel och man även har en kommentar om själva händelsen fastän det inte stämmer.

Alox
2010-01-03, 12:30
Vad citerar du? Dig själv?

Jag läste i dagens GP att han låste in sig själv medan ungen var kvar i huset och kommentaren är "Det var lugnt, han gjorde henne inget". Det är rätt konstigt om det är fel och man även har en kommentar om själva händelsen fastän det inte stämmer.

Nej, men citatet kommer från http://www.kvp.se/Nyheter/1.1831613/westergaard-han-skrek-att-han-skulle-doda-mig . Det verkar finnas olika uppgifter alltså.

Sleigh
2010-01-03, 14:05
Stod det i GP, Aftonbladet eller Expressen är det sant.

Ganymedes
2010-01-03, 20:37
Stod det i GP, Aftonbladet eller Expressen är det sant.

...och även Bibeln. :)