handdator

Visa fullständig version : Nyårsafton - äta onyttigt under deff?


Kordit
2009-12-31, 20:52
Eftersom det är nyårsafton så slinker det i kväll ner lite onyttigheter (dock ingen alkohol). Det har blivit potatis kroketter, lite glass, lite chips osv.
Allt är dock vägt och jag ligger ändå under den maxgräns jag satt för mitt kcal intag som i sig är 500kcal under det jag normalt ska äta så att säga.

Nu undrar jag hur mkt man sabbar genom att äta onyttigt under deff, eller är det ändå bara att man ska ligga på minus som har betydelse?

Gott nytt år!

Eddie Vedder
2009-12-31, 20:55
Givetvis gör det ingenting.

Att du ens kommer på tanke att avbryta nyårsfirandet för att fråga på Kolo känns helt obegripligt.

King Grub
2009-12-31, 21:12
Även om du äter mer och hamnar i energibalans eller över så "förlorar" du kanske en dag av deffen, dvs du når din formtopp en dag senare. Gör det något, om du inte har ett tävlingsdatum inom en snar framtid att pricka?

Kordit
2009-12-31, 21:28
Hehehe, nej här tävlas inte, är bara lönnfet och svag och vill bli smärtare :D

Och Kolo kan man ju alltid läsa, oavsett dag ;)

Tack för svaren!

Bobbokrull
2009-12-31, 21:53
Givetvis gör det ingenting.

Att du ens kommer på tanke att avbryta nyårsfirandet för att fråga på Kolo känns helt obegripligt.

och att du avbryter ditt firande för att svara på denna tråd känns......även det obegripligt? :cheers:

Eddie Vedder
2009-12-31, 21:55
och att du avbryter ditt firande för att svara på denna tråd känns......även det obegripligt? :cheers:

Jag firar inte. Då hade jag ju inte suttit här eller hur?

kalaskonrad
2010-01-01, 01:50
ellerh preics hemkommen :smash::hbang: kör på för fan det är bara nyår en gång om året! fortsätt deffen sen

Exhale_
2010-01-01, 03:15
Eddie V och King G har vettiga åsikter. Lyssna på dem!

Gabriel174
2010-01-01, 04:04
Även om du äter mer och hamnar i energibalans eller över så "förlorar" du kanske en dag av deffen, dvs du når din formtopp en dag senare. Gör det något, om du inte har ett tävlingsdatum inom en snar framtid att pricka?

Spelar det roll hur mycket man äter? Alltså om jag tar ett extrem exempel och säger att jag en dag under deffen bara käkar "skit" eller "skräpmat".

Tar det fortfarande bara en dag längre för att få samma resultat som jag skulle fått om jag inte käkat det, eller kan det ta längre tid beroende på hur mycket dålig mat /alkohol du äter/dricker?

Hoppas frågan inte blev alltför luddig.

lifePassing
2010-01-01, 04:15
Om du ligger på ett dagsintag på 1500 kcal och drar i dig 1-1500 kcal extra en dag så tar det en dag extra att nå ditt mål. Om du däremot drar i dig 15000 kcal extra en dag kommer du få tio dagar extra (Detta säger jag utan att ha koll på huruvida alkohol påverkar förbränningen).

Men om du nu har ätit lite extra idag skulle du kunna dra av 50 kcal resten av veckan för att kompensera för det. Du kan i princip räkna kcal under 48 timmar, 4 timmar eller 24 timmar..

lifePassing
2010-01-01, 05:13
Uhm.. Ovanstående inlägg förutsätter att du fastar dessa extradagar, vilket är dumt. Det jag menade var alltså att 1-500 kcal extra tar en dag, 5000 kcal tar tio dagar.

PS, finns det ingen editera funktion?

Eddie Vedder
2010-01-01, 08:05
Spelar det roll hur mycket man äter? Alltså om jag tar ett extrem exempel och säger att jag en dag under deffen bara käkar "skit" eller "skräpmat".

Tar det fortfarande bara en dag längre för att få samma resultat som jag skulle fått om jag inte käkat det, eller kan det ta längre tid beroende på hur mycket dålig mat /alkohol du äter/dricker?


Dosrelaterat givetvis.