handdator

Visa fullständig version : Höja signalstyrkan på PS3?


Prowler
2009-12-31, 14:33
Hej!

Någon som kan hjälpa mig med detta?

Jag undrar vilka saker jag kan göra för att öka signalstyrka på min PS3.

Min PS3 sitter i ett rum ca 10 meter ifrån routern. Jag har ca 40-45% signalstyrka. Så när jag ska kolla film via PS3 Media Server så "småhackar" det. Kanske bör tilläggas att PS3 mediaservern är installerad på en bärbar som jobbar trådlöst.

Min router är en D-Link DIR-635.

För övrigt funkar allt bra, jag kommer ut på nätet osv, men som sagt, hur kan jag förbättra signalstyrkan?

Jag har letat runt lite och sett att det kan handla om portar mm, det är inget jag har kunskap om så jag vore mer än tacksam för lite tips!

Tack på förhand!

Scratch89
2009-12-31, 16:08
Småhacket kan lika gärna bero på att datorn inte klarar av spela upp det du tittar på korrekt. Kollar du på HD behöver du en rätt så kraftfull apparat för att få det att fungera smärtfritt. Du får också tänka på att du har två trådlösa vägar, dator -> router och router -> PS3, som båda kommer dra ner på signalstyrkan ordentligt när du skickar data däremellan. Det bästa är att köra med sladd.

thenut
2009-12-31, 16:31
Har haft liknande problem. Såvitt jag kan se så fungerar det så länge den ena enheten är trådad, just nu har jag :
Stationär -> Router : trådat
Router -> PS3 : trådlöst

och det fungerar utan problem.
Körde ett tag (pga renovering hemma) med enbart trådlöst, och det hackade hejdlöst...

Edit:

Bör nämnas att jag dock kör med Windows Mediaplayers server... Tveksamt om det spelar någon roll dock

haa
2009-12-31, 17:05
Försök avsluta div program och annat på nätet som är på och delar i nätverket, kan vara datorer och telefoner; t ex Iphone som man kan använda för internet.

När jag spelar spel på PS3 så hackar det bara man använder något större program på dator eller annat som kräver koppling till nätverket.

Albatross
2010-01-01, 09:45
Oavsett signalstyrka så får du ju tänka på att samtliga enheter delar på bandbredden. Ska du spela upp en MKV, så ligger de oftast runt 40mbps, och du får sannolikt inte mer än 20mbps ner till PS3an.

Prowler
2010-01-01, 11:58
Tackar för hjälpen allihopa!

Det får bli kabel istället!

jakke
2010-01-01, 12:36
Finns det något sätt att titta på mkv:er på en ps3a utan att man streamar från en media-server? Dvs att avkodningen sker på ps3an?