handdator

Visa fullständig version : Enbart kvarg i 14 dagar för snabb fettvikts nedgång


kimozabe
2009-12-31, 11:38
Skulle det fungera? väger ca 70kg, tänkte äta 4 x 500g om dagen, hamnar då ca 1500-1600kcal vilket är ca 500kcal negativt för mig.

Fattas det för mycket viktiga näringsämnen i kvarg eller skulle det inte spela nån roll sån kort period?

Baboom
2009-12-31, 11:43
Skulle det fungera? väger ca 70kg, tänkte äta 4 x 500g om dagen, hamnar då ca 1500-1600kcal vilket är ca 500kcal negativt för mig.

Fattas det för mycket viktiga näringsämnen i kvarg eller skulle det inte spela nån roll sån kort period?

Kvarg är inget magiskt i sig. En blandkost skulle vara mer förnuftigt.

Du lär ju inte få brist på kalcium..

Erikzzon
2009-12-31, 11:50
Jag tror inte du skulle må så bra efter 14 dagar med enbart kvarg.

TehSaxo
2009-12-31, 12:02
Kvarg är väl gjort på mjölk som innehåller 18 av de 21 näringsämnerna man behöver varje dag, inte helt säker på de exakta sifforna, men jag vet att det bara är ett par enstaka som saknas. ;)

Annars kan ju alltid köpa tabletter, t.ex Multi Fx. ;)

Hillseeker
2009-12-31, 12:05
Det första jag tänker på är bristen på fiber vilket skulle göra dina toabesök till en mardröm.
Visst skulle det fungera (du skulle gå ned i vikt) men det finns bättre sätt utan att riskera bristsjukdomar. Om du absolut måste prova detta så skulle jag rekomendera åtminstone något vitamintillskott som komplement.

TehSaxo
2009-12-31, 12:25
Det första jag tänker på är bristen på fiber vilket skulle göra dina toabesök till en mardröm.
Visst skulle det fungera (du skulle gå ned i vikt) men det finns bättre sätt utan att riskera bristsjukdomar. Om du absolut måste prova detta så skulle jag rekomendera åtminstone något vitamintillskott som komplement.

Jag har gått igenom det, jag lovar dig - DET ÄR INTE VÄRT DET. Om du ändå tänker köra på med kvarg i 14 dar så PMa mig så ska jag ge dig mer detaljer.

jebu
2009-12-31, 12:30
Stacka det med broccoli och psylliumfrön iaf.

kimozabe
2009-12-31, 12:44
Det är just det att en väldigt enformig och ensidig kost är det som funkar för mig.
Lusten att börja väga, räkna och dona finns tyvärr inte nu.

en kvarg diet i sig bör väl vara hyffsat skonsam mot muskelförlust?

944RS
2010-01-01, 13:37
Du går ju inte ner fortare i fettvikt av kvarg än annan mat med samma underskott. Visst det är mycket protein i kvarg, men det finns det ju i annan mat oxå.
Tonfisk/makrill burkar är lätta att räkna ut innehållet från. Tycker inte det är så svårt att räkna ut kcal i ägg heller och då har du plötsligt lite mer variation för din mage.
Att äta broccoli som nämnts tidigare är nog oxå bra att komplettera med!

Psyla
2010-01-01, 13:51
Kör isåfall på lax och broccoli =)

kimozabe
2010-01-01, 14:44
Får bli klassiker som kvarg, kyckling, tonfisk, ägg osv. lagom med kolhydrater och fett.

Elfsberg
2010-01-01, 17:24
Det kommer inte bli lätt, så mycket kan jag säga.

machine gun
2010-01-01, 17:35
Jag skulle nog heller välja en LCD-kur i stil med Modifast eller Nutrilett isf och komplettera upp med lite vanlig mat (eller kvarg eller vad man nu vill), för att komma upp till önskat energiintag (4 påsar per dag ger ca 8-900 kcal). Då täcker man åtminstone sitt näringsbehov under tiden. Men det är inget jag skulle rekommendera rakt av.

EDIT: "kvarg, kyckling, tonfisk, ägg osv. lagom med kolhydrater och fett." låter betydligt sundare.

Eddie Vedder
2010-01-01, 17:42
Jag skulle nog heller välja en LCD-kur i stil med Modifast eller Nutrilett isf och komplettera upp med lite vanlig mat (eller kvarg eller vad man nu vill), för att komma upp till önskat energiintag (4 påsar per dag ger ca 8-900 kcal).

+1

Om man nu känner att en extrem metod är det man vill göra så tycker jag trots allt att det bästa är att välja de produkter som är ämnade för det. Visst är det dyrt men de är i alla fall utformade för att vara extrema och under kort tid.