handdator

Visa fullständig version : Knävingel vid benböj


Muppi
2009-12-30, 23:25
Märkte tidigare i veckan då jag körde lite vanliga benböj att jag vinglade lite med knäna påvägen upp i mitt lyft. Detta redan på uppvärmningsvikter. Har inte böjt framför spegel så ofta då det oftast är upptaget där, kan dock inte säga att jag har känslan av att det skulle vara instabilt då jag böjt.

Vill inte säga att jag är superstel då jag kommit ner en bra bit i djupet på mina lyft jämfört med vart jag började. Å andra sidan har jag inte haft någon som tittat på min teknik specielt mycket(någon enstaka gång då jag började. Det påpekades då att jag fällde fram överkroppen lite mycket, något jag inbillar mig att jag fått till).

Vinglet kom dessutom inte varje lyft.

Vad tror ni? Kass teknik eller stel som en pinne?

Sen en annan snabb fråga, finns det några nackdelar alls med att ha riktiga böjskor med klack jämfört med bara vanliga skor med hård sula? Skulle samma skor med klack passa till t.ex. frivändningar och liknande övningar?

Martin Löwgren
2009-12-30, 23:30
Märkte tidigare i veckan då jag körde lite vanliga benböj att jag vinglade lite med knäna påvägen upp i mitt lyft. Detta redan på uppvärmningsvikter. Har inte böjt framför spegel så ofta då det oftast är upptaget där, kan dock inte säga att jag har känslan av att det skulle vara instabilt då jag böjt.

Vill inte säga att jag är superstel då jag kommit ner en bra bit i djupet på mina lyft jämfört med vart jag började. Å andra sidan har jag inte haft någon som tittat på min teknik specielt mycket(någon enstaka gång då jag började. Det påpekades då att jag fällde fram överkroppen lite mycket, något jag inbillar mig att jag fått till).

Vinglet kom dessutom inte varje lyft.

Vad tror ni? Kass teknik eller stel som en pinne?

Sen en annan snabb fråga, finns det några nackdelar alls med att ha riktiga böjskor med klack jämfört med bara vanliga skor med hård sula? Skulle samma skor med klack passa till t.ex. frivändningar och liknande övningar?Antagligen både och. Upp med en film samt sök på just knäböj här på forumet.

Mvh