handdator

Visa fullständig version : promenad & viktökning


1684_
2009-12-30, 18:48
Om man e lätt nderviktig och måste pup i vikt av hälsoskäl, man äter på och tränar hårt 4ggr i veckan+ man tar nån promenad med hunden om dagen.
Skulle ni då ge fan i att gå en RASK promenad/lätt jogging tur på morgonen på absolut TOM mage?

Jag kom bara på detta, av ren nyfikenhet så ställer jag frågan.
Jag vet ju att fettförbränningen å de kickas igång å så, tänkte mest om detta e negativt för en person som måste upp i vikt? Antar att de e mycket bättre å gå en lugn promenad efter sin frukost? Rätt eller fel?

chrilledude
2009-12-30, 18:57
Äter du mer än du förbrukar är det väl inget problem.

Lite mer fakta tack! :)

1684_
2009-12-30, 19:00
Äter du mer än du förbrukar är det väl inget problem.

Lite mer fakta tack! :)

hmm, mja om man inte ökar så värst mkt som man ska kanske räcker å säga? Men de haru ju rätt i, fast jag tänkte lite på muskelnedbrytandet oxå.

z_bumbi
2009-12-30, 19:08
Ja jag skulle strunta i det, inte främst för att det är på tom mage utan för att du behöver spara energin till annat.

1684_
2009-12-30, 19:20
Ja jag skulle strunta i det, inte främst för att det är på tom mage utan för att du behöver spara energin till annat.

okey, kloka ord. håller med. bättre å få viktuppgången överstökad å en friskkropp å en lugn och harmonisk familjestuation först!

Eddie Vedder
2009-12-30, 19:41
Flyttade tråden åt dig. Vill du upp i vikt är det ju knappast en tråd för deffdelen.

Som svar på frågan tycker jag du bör tänka på¨varför du promenerar helt enkelt. Är det en skön stund med hunden och något som inte inverkar negativt på din viktuppgång skall du givetvis fortsätta.

Men om det är en "kvarleva" från din tid med ätstörningarna att alltid ge sig ut på morgonmotionerande föreslår jag att du helt bryter den vanan.

Tolkia
2009-12-30, 22:23
Vad är målet med att ta en "rask promenad/lätt joggingtur" före frukost?