handdator

Visa fullständig version : Tillbaka efter ett halvår.


Wille005
2009-12-30, 18:23
Kommer börja träna igen i januari efter ett halvårs avbrott pga muskel-/ledinfektion. Innan jag la av hade jag precis avslutat en deff på drygt 10 kg och var på väg upp i vikt igen. Väger nu ca 70 och kommer köra som jag gjort tidigare, varierat högreps och tunga basövningar. Ute efter volym och sakta nå 80 kg igen.

Är det något speciellt man bör tänka på när man ger sig in efter ett sånt här avbrott? Jag har alltid pressat mig själv till max i gymmet. Bör jag köra något "uppvärmningsprogram", låt oss säga den första månaden?

Förövrigt har jag tränat i 3 år och har aldrig skadat mig i samband med gymmet.

Ska bli så otroligt skönt att vara tillbaka. :whipped:

kid24
2009-12-31, 07:29
Tja tja. Jag sitter i liknande situation som du och har tänkt dra av dom 2 första veckorna på ca 70%. o sen ösa på som vanligt.

siimon89
2009-12-31, 10:44
Egentligen kan du säkerligen börja köra på som vanligt direkt. Chansen är dock större att du kör slut på dig själv och tappar motivationen. Ta 1-3 veckor och känn på övningarna med submaximala vikter.

Du bör ALLTID värma upp ordentligt innan träningen, oavsett om du tränat 1vecka eller 5år. Se till att vila ordentligt mellan passen och lyssna på din kropp.
Orken kommer du snabbt få igen!

Wille005
2009-12-31, 12:21
Egentligen kan du säkerligen börja köra på som vanligt direkt. Chansen är dock större att du kör slut på dig själv och tappar motivationen. Ta 1-3 veckor och känn på övningarna med submaximala vikter.

Du bör ALLTID värma upp ordentligt innan träningen, oavsett om du tränat 1vecka eller 5år. Se till att vila ordentligt mellan passen och lyssna på din kropp.
Orken kommer du snabbt få igen!
Yes har tänkt köra extra lång uppvärmning för att få igång lederna. Löpband, rodd och lätta styrkeövningar. Tack för svar, blir att börja på låg hastighet och öka efter att dagarna passerar. :thumbup: